ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 6 نخست ... 3456 آخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 55
  1. #41
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه به یک کارآفرین موفق اینترنتی تبدیل شویم؟

    گزارش کارآفرین های موفق اینترنتی عادت هایی دارند که عامل اصلی به موفقیت رسیدن در کار و زندگی شان همین عادت ها بوده است. در واقع کارآفرینان موفق اینترنتی در دنیا جزء افراد خودساخته ای هستند که همه چیز را به میل و اراده شخصی خود تغییر داده اند.
    به عنوان مثال اگر می خواهند درآمدشان چند برابر شود پس تصمیم می گیرند که درآمدشان را چند برابر کنند. اگر می خواهند رقبای خود را شکست دهند پس تصمیم می گیرند رقبای خود را شکست دهند. اگر می خواهند مشتریان وفادارشان را چند برابر کنند، تصمیم می گیرند این کار را انجام دهند و تمام تصمیم هایشان به موفقیت ختم می شود.
    همه چیز را خودشان رقم می زنند. واقعا چه طور ممکنه؟ آیا هر کسی می تواند چنین کند؟ آیا هر کسی می تواند کارآفرین اینترنتی موفقی باشد؟
    در این مقاله قصد دارم در مورد اینکه کارآفرینان موفق اینترنتی در دنیا چگونه عمل می کنند و چه عادت های خوبی دارند صحبت کنم و اینکه چگونه هر کسی می تواند به یک کار آفرین موفق اینترنتی تبدیل شود صحبت کنم.
    البته این مقاله علاوه بر اینکه به درد تمام افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشند می خورد بلکه برای تمام افرادی هم که می خواهند هر کسب و کاری اعم از کسب و کارهای سنتی راه اندازی کنند هم مفید خواهد بود. همچنین عادت های مطرح شده در این مقاله فقط برای موفقیت در کسب و کار نیست! بلکه کار آفرینان موفق در دنیا کلا آدم های موفقی در تمام جنبه های زندگی شان هستند و از هر دیدی این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

    به چه کسی کارآفرین اینترنتی می گویند؟

    به طور خلاصه کارآفرین به افرادی گفته می شود که به تنهایی کسب و کار جدیدی را راه اندازی و خلق می کنند و آن را به موفقیت های روز افزون می رسانند. در واقع هر کارآفرین رهبری کسب و کار خود را بر عهده دارد و عامل اصلی به موفقیت رساندن آن هم استفاده از ایده هایی است که خودش در کارش خلق می کند و از آن ها استفاده می کند. اکثر کارآفرینان برتر دنیا به تنهایی و با امکانات و سرمایه کم کارشان را شروع کرده اند و به موفقیت رسیده اند.
    خیلی از دوستان هستند که با بهانه های مختلف مثل نداشتن سرمایه، تخصص، وقت کافی و … هیچ وقت نمی توانند کسب و کاری را راه اندازی کنند و آن را به موفقیت برسانند ولی کارآفرینان موفق دنیا هیچ گاه بهانه ای را برای عملی کردن ایده و رسیدن به هدف نهایی شان نمی آورند.
    کارآفرین اینترنتی هم کسی است که به تنهایی کسب و کار اینترنتی ای را راه اندازی می کند و در آن به موفقیت می رسد. کارآفرینان اینترنتی با خلق استراتژی در کسب و کار سعی دارند تا با کمترین هزینه به بیشترین سود و بازدهی دست پیدا کنند.
    کارآفرینانی در دنیا وجود دارند که شروع کارشان از اتاق موجود در منزلشان با امکانات خیلی کم بوده است ولی الان هر کدام از آن ها سهام داران ارزشمند ترین شرکت های دنیا هستند.
    پس فکر نکنید که کارآفرینی یعنی فردی که به تنهایی کارش را شروع می کند و تا آخر هم باید تنها باشد، به هیچ وجه این درست نیست. منظور این است که ایده و هدف نهایی توسط یک شخص استارت زده می شود و در آینده با به کار گیری افراد بیشتری گسترش پیدا می کند.

    ویژگی های یک کارآفرین موفق اینترنتی چیست؟

    همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردم، چیزهایی که در این مقاله قصد دارم در موردشان صحبت کنم محدود به کارآفرینان اینترنتی نمی شود! بلکه هر کسی که می خواهد کاری را شروع کند و به موفقیت برسد هم می تواند از ویژگی های کارآفرینان موفق اینترنتی درس بگیرد و به آن ها عمل کند.

    چون سایت ما در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کند بیشتر سعی کردیم این مقاله جنبه انگیزشی برای افرادی که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنند و به خصوص به تنهایی دارند این کار انجام می دهند داشته باشد.
    اگر می خواهید صد در صد در کسب و کار اینترنتی تان موفق شوید و به عنوان یک کار آفرین برتر اینترنتی شناخته شوید آماده شوید چون کار سختی در پیش دارید. موفقیت کار آسانی نیست! شانسی و اتفاقی هم نیست.
    با من همراه باشید تا به شما بگویم کارآفرین های موفق در دنیا چه ویژگی هایی دارند. البته تقلید و کپی کردن کار درستی نیست ولی در این مورد باید حتما از آن ها تقلید کنید. تقلید کردن از چیزهای خوب شما را به خوبی ها نزدیک می کند.

    1.اقدام سریع

    اولین ویژگی که در کارآفرینان موفق دیده می شود اقدام سریع است. هر چیزی که در ذهن شان است را سریع عملی می کنند. مثلا اگر هر ایده ای برای بهبود در کسب و کارشان دارند را سریع به کار می گیرند. یا مثلا اگر احساس کنند تخصصی را باید یاد بگیرند تا در کسب و کارشان پیشرفت کنند سریع اقدام می کنند و در آن خبره می شوند.
    اگر ایده ای در سر دارید، اگر می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید سریع اقدام کنید. اقدام سریع باعث غلبه بر خیلی چیزها از جمله غلبه بر ترس و شکست در مقابل رقبا می شود.
    خیلی از دوستان هستند که برای عملی کردن ایده هایشان این دست و آن دست می کنند و آخر هم با بهانه های مختلف هیچوقت سراغ عملی کردن آن نمی روند.
    برای خود من هم بارها پیش آمده که در عملی کردن ایده ای سریع اقدام نکرده ام و مدتی بعد یکی از رقبایم آن را عملی کرده است. در این صورت عملی کردن چنین ایده ای در ایران کپی برداری محسوب می شود. البته اگر این مورد را هم فاکتور بگیریم ممکن است رقیبی که چنین ایده ای را عملی کرده است طوری این کار را انجام داده باشد که نتوان با آن ایده رقابت کرد. پس همیشه بهتر است سریع اقدام کنیم.

    2.تلاش بیشتر

    یکی از ویژگی هایی که تمام کارآفرینان برتر دنیا دارند تلاش بیشتر و خستگی ناپذیری است. تلاش بیشتر یعنی کار کردن بیشتر. کار آفرینان برتر دنیا به جای اینکه وقت شان را با تلویزیون نگاه کردن بگذرانند ترجیح می دهند بیشتر کار کنند و بیشتر تلاش کنند تا به هدف اصلی شان نزدیک تر شوند.
    اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید باید بیشتر کار کنید. حداقل بیشتر از وقتی که الان دارید برای کارتان وقت می گذارید. باید کارتان را به خیلی چیزها ترجیح دهید. فراموش نکنید که کارتان همیشه در اولویت است.
    به جای اینکه وقت تان را با دوستانی که هیچ سودی برای شما ندارند تلف کنید بهتر است کار کنید. قطعا کار کردن و تلاش بیشتر برای شما سودمند تر خواهد بود.

    3.آهسته و پیوسته

    پیوستگی در رسیدن به هدف نهایی یکی از مهمترین ویژگی های تمام افراد موفق در دنیا است. همیشه به اینکه کاری را که شروع می کنید باید پیوسته ادامه اش دهید تاکید داشته ام. هر کاری که پیوسته ادامه پیدا کند به نتیجه می رسد.
    اگر می خواهید لاغر شوید یا اینکه پول دار شوید فرقی نمی کند! مهم این است که کاری را که انجام می دهید تا به هدف نهایی تان برسید را پیوسته و صد البته آهسته انجام دهید.
    به عنوان مثال شخصی می خواهد بدنی زیبا داشته باشد و به خاطر همین هم به باشگاه بدنسازی می رود. اگر این فرد از همان روز اول وزنه های سنگین را بزند مطمئنا طاقت نمی آورد و زده می شود و بعد از چند ماه به کلی ورزش را رها می کند. اصلا دلیل اصلی اینکه خیلی از افراد کاری که انجام می دهند را (هرکاری را) بعد از مدتی رها می کنند همین است. آهستگی را فراموش می کنند و هرچه زودتر می خواهند به شرایط ایده آل شان برسند.
    آهسته و پیوسته بودن در کار باعث می شود صد در صد به هدف نهایی تان برسید. ممکن است زمان بر باشد ولی شک نکنید بالاخره به هدف اصلی و نهایی خود خواهید رسید.
    در سئو هم همیشه تاکید بر این دارم که باید آهسته و پیوسته پیش بروید. به خاطر همین، همه متخصص های سئو می گویند سئو زمان بر است. همین آهستگی و پیوسته بودن باعث شده است که سئو سایت همیار وب اینقدر خوب باشد و در عبارات کلیدی زیادی رتبه خوبی داشته باشد. ساخت بک لینک های روزانه و تولید محتوای منظم و پیوسته عامل اصلی سئوی خوب همیار وب بوده است.

    شک نکنید (تاکید می کنم) اگر هر کاری را آهسته و پیوسته انجام دهید در آن به هدف نهایی تان خواهید رسید. آهستگی و پیوستگی در تمام جنبه های زندگی جواب می دهد.

    4.مکتوب کردن اهداف

    یکی از کارهایی که تمام افراد موفق در دنیا به خوبی انجام می دهند مکتوب کردن اهدافشان است. کارهایی که باید انجام دهند تا به هدف اصلی شان برسند را به صورت سالانه، ماهانه، هفتگی و حتی روزانه می نویسند تا همیشه جلوی چشمشان باشد.
    یکی از مزیت های این کار این است که با اتمام هر کاری که در لیست تان وجود دارد انگیزه بیشتری برای انجام کار بعدی به دست می آورید و همین باعث می شود کم کم به هدف اصلی تان دست پیدا کنید.
    شما هم اگر هر هدفی دارید حتما روی کاغذ بنویسید تا همیشه جلوی چشمتان باشد. اهداف کوچک و بزرگ فرقی نمی کند، همه آن ها را بنویسید و به همه آن ها عمل کنید.
    به عنوان مثال اگر هدف تان این است که تا سه ماه آینده رتبه الکسا سایت تان به 2000 ایران برسد حتما بنویسید. اگر هدف کوتاه مدت شما این است که تا 3 ماه آینده درآمدتان 3 برابر شود حتما بنویسید. اگر هدف بلند مدت شما این است که تا 3 سال آینده 500 میلیون تومان کسب درآمد کنید حتما بنویسید.

    نکته مهم این است که اهداف تان را دقیق بنویسید و با توجه به بزرگی آن ها وقت بیشتری برای رسیدن به آن ها بدهید. چون اگر به هدفی که در مدت زمان تعیین شده مکتوب کرده اید نرسید باعث کاهش اعتماد به نفس شما می شود و همینطور رسیدن به اهداف بعدی برای شما غیر ممکن می شود.

    5.نه گفتن را یاد بگیرید

    نه نگفتن در بسیاری از شرایط برای بسیاری از افراد سخت است. نه نگفتن را باید یاد بگیرید. اگر می خواهید به هدف نهایی تان برسید باید به خیلی چیزها و خیلی از افراد نه بگویید.
    تمام کارآفرینان موفق و همچنین افرادی که به موفقیت رسیده اند به لذت های زود گذر نه گفته اند. قبلا اشاره کردم به جای وقت تلف کردن با افرادی که هیچ سودی برای شما ندارند بهتر است به کارتان برسید.
    به عنوان مثال اگر دوست تان شما را به دیدن فیلمی در سینما دعوت می کند بهتر است به او نه بگویید. بهتر است وقت تان را بی خودی هدر ندهید. دیدن یک فیلم سینمایی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. ولی اگر همان وقتی که می خواهید در سینما هدر بدهید را روی پیشرفت در کسب و کارتان یا حتی مطالعه کتابی در حوزه کسب و کارتان اختصاص دهید خیلی به سود شماست.
    چگونه به یک کارآفرین موفق اینترنتی تبدیل شویم؟
  2. #42
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۴۰ ویژگی مهم یک کارآفرین موفق

    هنوز هیچ اکسیری کشف نشده که شما با نوشیدن چند قطره از آن تبدیل به یک کارآفرین شوید!

    خیلی ها دوست دارند دست به کارآفرینی بزنند و در مدت کوتاهی یک استارت آپ توانمند و موفق و پولساز راه بیندازند. اما واقعا هر فردی می تواند یک کارآفرین باشد؟ و در واقع یک کارآفرین چه ویژگی هایی دارد که سایرین ندارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ۴۰ مهمترین ویژگی های کارآفرینان را بشناسید و بعد تشخیص دهید که آیا برای کارآفرین موفق بودن آماده هستید یا نه!
    بیاگرو در مورد ویژگی های کارآفرینان به ۱۰ شاخص مهم رویاپردازی، قاطعیت، عملگرا بودن، داشتن عزم و اراده، فداکار بودن، دلبسته کار و نوآوری بودن، توجه به جزییات و عاشق سرنوشت و پول بودن اشاره می‌کند.
    کارآفرینان، همیشه به دنبال مبارزه بوده هستند و حس به‌دست آوردن خودساخته‌ها و خودیافته‌هایشان را دوست دارند. بنابراین استانداردهای بالایی را برای کار خود در نظر می‌گیرند. آنها محصولاتی با کیفیت بالا تولید و بر اساس مرغوبیت و راندمان رقابت می‌کنند. آنها از مواجه شدن با رقابت ترسی ندارند و در حقیقت از رقابت لذت می‌برند.
    اگر چه برای تبدیل شدن به کارآفرین نیاز به تحصیلات رسمی نیست اما تحصیلات خوب پیش زمینه مناسبی است برای حل مشکلاتی که کارآفرین با آن مواجه می‌شود البته ذکر این نکته هم مهم است که رشد سریع فناوری‌ها رقابت و روشها و روش‌های جدید در مدیریت و نوآوری باعث می‌شود یک کارآفرین موفق برای مدیریت کسب و کار خود مدام در حال به روزرسانی و تحول باشد.

    کارآفرینان همواره از خطرات پیش رویشان استقبال می‌کنند. کارآفرینان برای قبول خطر باید جرأت داشته باشند و بدین وسیله سرنوشت خود را رقم می‌زنند. اما در شرایط نامطمئن تمام جوانب را برای حل مشکلات در نظر آنها را طبقه بندی می‌کنند و به مرور زمان تمام مشکلاتشان را حل می‌کنند. کارآفرینــان مسئولیت شخصی کارهایشان را می‌پذیرند.
    کارآفرینان نوآور هستند و همواره در مقابله با موقعیتها از راهها و روشهای جدید استفاده می‌کنند. آنها از توانایی خود در خلاقیت لذت می‌برند. از تصورات و ابتکارات شخصی خود برای یافتن راههای جدید و کنار هم گذاشتن چیزها استفاده می‌کنند. آنها پر از پرسش هستند.
    کارآفرینـان خستگی ناپذیر هستند و در برابر مشکلات به دنبال راه‌حل می‌گردند و سریعاً برای حل آنها اقدام می‌کنند. آنها می‌دانند با کار موثر، به اهداف خود خواهند رسید.
    کارآفرینان اعتماد به نفس دارند و به خاطر اعتماد به نفس خود، شهرت دارند. آنها براین باورند که می‌توانند انتظاراتی که از آنها هست برآورده کنند. به عبارت دیگر، آنها امکان موفقیت خود را بیش از آن چیزی که هست، در نظر می‌گیرند. ظاهراً کارآفرینان واقعی به خاطر اعتماد به نفس بالایی که در خود می‌بینند و برای دیگران غیرقابل لمس است، موفق می‌شوند.

    در ادامه بیشتر با ویژگی کارآفرینان آشنا می‌شویم و ۴۰ مهمترین ویژگی های کارآفرینان را برای شما بیان کنیم.
    ۱. ریسک‌پذیری
    البته ریسک‌های متوسط و حساب شده که با بی گدار به آب زدن و خرابکاری و خودکشی مالی کردن کاملا متفاوت است!
    ۲. توفیق طلبی
    کارآفرینان مدام به دنبال این هستند که در تمام مراحل زندگیشان به موفقیت های کوچک و بزرگ دست یابند.
    ۳. نوآوری وخلاقیت
    ۴. اعتماد به نفس
    ۵. پشتکار زیاد
    ۶. آرمان گرایی
    ۷. پیشقدم بودن
    ۸. فرصت گرا بودن
    درواقع می توان گفت بیشتر در جست‌وجوی فرصتها هستند تا تهدیدات.
    ۹. نتیجه گرا بودن
    یک کارآفرین تا زمانی که به نتیجه مطلوب نرسد از پا نمی نشیند.
    ۱۰. اهل کار و عمل بودن
    ۱۱. آینده گرایی
    ۱۲. ایده سازی و ایده پردازی
    ۱۳. ایجاد یا تجدید ساختار یک واحد اقتصادی، اجتماعی
    ۱۴. رضایت شخصی و استقلال‌طلبی
    ۱۵. خوداشتغالی و دیگر اشتغالی
    ۱۶. ایجاد ارزش افزوده
    ۱۷. تولید محصولات یا خدمات جدید
    ۱۸. داشتن خلاقیت کاربردی
    ۱۹. میل به انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی سطح بالا
    ۲۰. شناسایی نیازها و برآورده کردن آنها
    ۲۱. تبدیل فرصت‌ها به‌دست آورد‌ها
    ۲۲. هدایت منابع و امکانات به سوی هدف
    ۲۳. آفریدن محصول برای تقاضاهای بالقوه
    ۲۴. تبدیل ایده خلاق به ثروت و پول
    ۲۵. آینده نگر بودن و داشتن چشم‌انداز

    ۲۶. مصمم بودن
    ۲۷. انگیزش
    یک نیروی درونی مدام آنها را به سمت حرکت و تلاش سوق می دهد.
    ۲۸. تمرکز

    ۲۹. ازخودگذشتگی
    ۳۰. میل به پاداش گرفتن
    ۳۱. خوش‌بینی
    ۳۲. تلاش برای کسب سود

    ۳۳. دانش‌ فنی‌
    معمولا کارآفرینان در حوزه خاصی توانایی فنی و مهارت خوبی دارند.
    ۳۴. استقلال‌ داشتن در تصمیم گیری و عمل کردن
    ۳۵. هدف‌گرا بودن
    ۳۶. مرکزکنترل‌داخلی‌
    ۳۷. توانایی‌به ‌ایجادارتباطات‌
    ۳۸. همه جانبه نگری
    ۳۹. تمایل‌به ‌مسؤولیت‌پذیری‌
    ۴۰. رضایت از خود

    منبع: صبحانه با خبر
    http://www.entportal.ir/14783
  3. #43
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی های کارآفرینی: ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

    ویژگی های کارآفرینی: ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

    ویژگی های کارآفرینی:چگونه یک کارآفرین باشیم؟ کارآفرینان موفق، غالبا چیزی در وجودشان دارند که دنیا قادر به دیدن آن نیست. ما در این نوشتار ۱۲ ویژگی های کارآفرینی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را به شما معرفی خواهیم کرد. ۱. تمرکز

    تک بعدی بودن ربطی به بی‌دقتی ندارد. وقتی افراد متمرکز باشند، به نتیجه می‌رسند. متمرکز بودن یعنی شما عمل محور یا عمل‌گرا هستید. یک هدف دارید و آن را دنبال می‌کنید. برای این‌که یاد بگیرید متمرکز باشید، با اهداف کوچک شروع کنید. عادت‌های خوب ایجاد کنید و آن‌ها را هر روز تمرین کنید. شدت اهداف‌تان را افزایش دهید. تلاش کنید با تنظیم محدودیت‌های زمانی برای رسیدن به اهداف، متمرکز شوید. زمانی‌که تمرکزتان را افزایش دادید، شاهد این خواهید بود که همه چیز سر جای خودش قرار خواهد گرفت. ۲. پشتکار

    تلاش زیاد بر استعداد چیره می‌شود. مهم نیست چقدر استعداد داشته باشید، اگر تلاش نکنید، به هیچ جا نخواهید رسید. کار و تلاش زیاد هرگز آسان نیست، ولی پشتکار به این معنی است که تعلق خاطر کافی برای دنبال کردن یک مسیر طولانی را دارید. یعنی چیزی که برای به پایان رساندن مسیرتان لازم است را در اختیار دارید. همچنین به این معنی نیز هست که برای رسیدن به موفقیت هر کاری انجام می‌دهید، و این همان مشخصه‌ای است که شایسته‌ی تقدیر و احترام است. ویژگی های کارآفرینی ۳: انعطاف‌پذیری

    توانایی سازگار شدن با هر شرایط یک مهارت باارزش است. انعطاف پذیر بودن به این معنی است که شما می‌توانید با هر شرایط و هر نوع افرادی فعالیت کنید. منعطف بودن یعنی این که شما می‌توانید برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، خودتان را با هر شرایطی وفق دهید. انعطاف‌پذیر بودن شما را به دستاوردهای بیشتری در زندگی‌تان می‌رساند. همچنین می‌تواند شما را در جایگاهی قرار دهد که هرگز فکرش را نمی‌کردید. باید همیشه مشتاق حرکت در مسیر جریان باشید و در عین حال تمامیت خودتان را حفظ کنید. ۴. اعتماد به نفس

    حتی با اعتماد به نفس‌ترین افراد نیز در برخی موارد با نوعی از ترس مواجه می‌شوند. اعتماد به نفس به معنای بزرگتر یا مهمتر از مابقی دنیا بودن نیست. اعتماد به نفس به نحوه‌ی واکنش نشان دادن شما به افراد و موقعیت‌ها اشاره دارد. داشتن اعتماد به‌نفس یعنی، پذیرش این‌که چه کسی هستید، و نسبت به تمام ویژگی‌های مثبت و منفی‌تان آگاهی داشته باشید. اعتماد به‌نفس یعنی استفاده از داشته‌ها و تکمیل و جبران نداشته‌ها. یعنی داشتن قدرت و شجاعت برای مواجهه با موانع و پیشامدهای زندگی. مطلب مرتبط:افراد موفق بعد از ساعت کاری چه می‌کنند؟! ویژگی های کارآفرینی ۵: صبر و شکیبایی

    همه می‌دانند که صبر و شکیبایی یک فضیلت به حساب می‌آید. صبر چیزی است که می‌توانید با تمرین نیز به دست بیاورید. می‌توانید با اندک شروع کنید، و کم‌کم صبرتان را در موضوعات بزرگ نیز افزایش دهید و اجازه ندهید دیگران بر اعصاب شما مسلط شوند. صبر و شکیبایی یعنی تغییر نگرش‌تان نسبت به شرایطی که غالبا به آن توجه نمی‌کنید. اگر دقت کنید، آن دسته از دوستان‌تان بیشتر به حرف‌های‌تان گوش می‌دهند که صبورتر هستند. صبر و شکیبایی در بسیاری از بخش‌های زندگی نقش دارد. اگر بدون داشتن این ویژگی بزرگ شوید، از زندگی کردن نیز خسته خواهید شد. همه‌ی ما مقداری بر و تحمل در خودمان داریم، ولی مسئله اینجا است که بتوانیم این میزان را بیشتر کنیم. ۶. شور و شوق

    مشتاق بودن نسبت به کاری که هر روز انجام می‌دهید شما را به انسانی سرزنده‌تر و شاداب‌تر تبدیل می‌کند. مشتاق بودن یعنی، قدردان داشته‌ها و افرادی که در اطراف‌مان هستند باشیم. قدردان بودن برابر است با شاد بودن! شما هرگز فردی خارق‌العاده و شایسته را بدبخت نمی‌دانید. قدردان بودن را تمرین کنید، به‌ویژه نسبت به چیزهایی که تاکنون به آن‌ها توجه نمی‌کردید. به سرعت شاهد علاقمند شدن‌تان به اجزاء زندگی خواهید بود. ۷. تمامیت

    داشتن یک شخصیت خوب یک اصطلاح عمومی است، ولی این‌کار واقعا ساده است. برای این‌که شخصیت خوبی داشته باشید باید تمامیت‌تان را حفظ کنید. همیشه کار درست را انجام دهید، همه می‌دانند در هر شرایط کار درست کدام است. همه‌ی ما وجدان داریم. سعی کنید تا حد امکان صادق باشید، نه تنها در مقابل دیگران، بلکه با خودتان نیز صادق باشید. صداقت بهترین سیاست است. مردم بر مبنای اعتمادپذیری‌تان شما را قضاوت می‌کنند. ویژگی های کارآفرینی ۸: خودکنترلی

    این مورد تا حدودی شخصی است. یک نوع خودکنترلی عمومی وجود دارد که همه نسبت به آن آگاه هستند. این‌که افراد بدانند چه زمانی از کاری دست بکشند یا به فعالیت‌شان ادامه دهند. افرادی که خودکنترل هستند می‌دانند چه زمانی زیاده‌روی کرده‌اند یا زیاد غذا خورده‌اند یا زیاد صحبت کرده‌اند، و به ندرت از این مرز عبور می‌کنند. داشتن این ویژگی یک خصلت ارزشمند است. افرادی که خودکنترلی خوبی دارند، از عزت نفس خوبی برخوردار هستند. ۹. همنشین خوب

    یافتن فردی که شایسته و توانمند باشد کار دشواری است. همنشین خوب کسی است که می‌توانید از همصحبتی با او بهره‌مند شوید. مسئله این نیست که این بهره چیست، مسئله اینجا است که چیزی از او یاد بگیرید یا اوقات خوبی با او سپری کنید. حقیقتا معیاری برای مشخص کردن همنشین خوب و بد وجود ندارد. خوب یا بد بودن یک فرد را خودتان احساس می‌کنید.
    ۱۰. متکی به خود

    افرادی که به خودشان متکی هستند معمولا خودآغازگر هستند. آن‌ها وقتی گرسنه هستند، منتظر نمی‌مانند کسی به آن‌ها غذا برساند. درعوض، خودشان دست به‌کار می‌شوند و آشپزی می‌کنند و خودشان را سیر می‌کنند. افراد خودمتکی، مستقل هم هستند. آن‌ها منتظر انجام شدن کارها نمی‌مانند. آن‌ها می‌دانند که مهارت و توانایی لازم برای انجام کارها را دارند. این گروه از افراد بسیار ساعی و سخت‌کوش هستند. ۱۱. کنجکاو

    افرادی که کنجکاو هستند، از همه چیز لذت می‌برند. آن‌ها از ریسک کردن لذت می‌برند، و هر نوع نتیجه‌ای را می‌پذیرند. این دسته از افراد عاشق یادگیری هستند. انسان‌های فوق‌العاده، عاشق یاد گرفتن و تجربه کردن هستند . ۱۲. مهربان

    جای تعجب نیست که موفق‌ترین و خارق‌العاده‌ترین افراد همیشه بخشنده هستند. در برابر این گروه از آدم‌ها از هر دست بدهید از همان دست پس می‌گیرید. انسان‌های بزرگ همیشه می‌دانند چه زمانی کار خوب‌تان را جبران کنند و همواره بیش از انتظار جبران می‌کنند. مهربانی چیزی است که از قلب آدم‌ها شروع می‌شود و یک ویژگی برجسته به حساب می‌آید.
    ویژگی های کارآفرینی: ۱۲ نکته ساده برای تبدیل شدن به یک کارآفرین - مجله مدیریت پژوهشی مدیریت ایران
  4. #44
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟

    پول‌نیوز، مازیار دانیالی- آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که تفاوت میان “کارآفرین” و “کارآفرین موفق” چیست؟ برای پاسخ به این پرسش قصد داریم در ادامه این مطلب پنج اشتباه رایجی که کارآفرینان موفق در کسب و کار خود مرتکب نشده و یا از آموزه های آنها برای کسب موفقیت در ادامه مسیر خود بهره برده اند، بررسی کنیم. این اشتباهات می توانند روند رو به رشد کسب و کار را مختل کرده و فرد را به یک کارآفرین ناموفق مبدل سازند. وجود اهداف و ماموریت های نامشخص این یکی از اشتباهات بزرگ کارآفرینان است. برای موفقیت هر کسب و کاری باید یک سری اهداف که به خوبی تعریف شده و ماموریت هایی که منعکس کننده شخصیت کلی شرکت خواهند بود، در نظر گرفته شوند. همچنین، سیستمی برای اندازه گیری میزان موفقیت با توجه به اهداف تعیین شده باید طراحی شود تا کارآفرین بتواند هرگونه انحراف و یا تحقق اهداف و ماموریت ها را بررسی کند. در تعیین اهداف باید ویژگی های خاص بودن، قابلیت اندازه گیری، امکان تحقق، واقع گرایی و زمان بندی مورد توجه قرار گیرند. استخدام افرادی که به آنها علاقمند هستید به جای افرادی که به آنها نیاز دارید این اشتباه می تواند تبعات سنگینی را برای کارآفرین در پی داشته باشد. بدون شک، کار کردن با افرادی که به آنها علاقمند هستید، تجربه بسیار خوبی محسوب شود. اما باید این پرسش را با خود مطرح کنید که آیا آنها به آنچه که قرار بود دست یابند، رسیده اند؟ اگر پاسخ منفی است، در واقع به کسب و کار خود آسیب رسانده اید. در مقابل، کار کردن با افرادی که به آنها علاقمند نیستید می تواند چالش برانگیز محسوب شود، اما همان پرسش را با خود مطرح کنید. اگر این بار پاسخ مثبت است باید با شرایط موجود مدارا کنید. در این میان، استخدام افراد در زمانی که واقعا به آنها نیازمند هستید، استخدام افرادی که به کالا و خدماتی که ارائه می دهید، علاقمند هستند و توجه به میزان توانایی افراد مورد نیاز از دیگر مواردی هستند که در هنگام استخدام باید مورد توجه قرار گیرند. میزان درآمد؛ رابطه مستقیمی با بودجه تبلیغاتی دارد امروزه این مساله تقریبا بی معنی است. گزینه های مختلفی در دنیای پیشرفته کنونی وجود دارند که افزون بر کم هزینه بودن، هدفمند و موثر نیز هستند. بدون شک، با اندکی بررسی می توانید راهبردهای بازاریابی متناسب با بودجه تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. از جمله مطرح ترین گزینه ها در این زمینه بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل هستند. تامین و تولید نهایی کالا و خدمات از طریق شرکت های خارجی بدون صرف زمان بسیار امکان پذیر نیست این یکی از اشتباهاتی است که دیدگاهی منفی در میان بسیاری از کارآفرینان ایجاد کرده است. اما مدیریت دقیق و منسجم کلید موفقیت در تامین و تولید نهایی کالا و خدمات از طریق شرکت های برون مرزی است. همچنین، انتخاب شریکی مناسب برای این اقدام یکی دیگر از عوامل موفقیت آن محسوب می شود. هنگامی که روابط دو طرف توسعه یابد، امتیازاتی مانند هزینه کمتر، کیفیت بالاتر و زمان بیشتر برای فعالیت های دیگر را در پی دارد. عدم توانایی برای مدیریت خطرات دانشگاه های بازرگانی بسیاری وجود ندارند که به کارآفرینان چگونگی مواجه و رسیدگی به خطرات را آموزش دهند. هنگامی که بدانیم رشد هر کسب و کاری به میزان خطرپذیری آن بستگی دارد، این مساله از اهمیت بسیاری برخوردار می شود. کارآفرینان طی فعالیت های خود با خطرات مختلفی شامل خطرات تکنیکی، خطرات بازاریابی، خطرات امور مالی و غیره مواجه می شوند. اما نکته مهم، چگونگی کنترل این خطرات و چالش ها در کمترین زمان ممکن است. این یک ویژگی شخصی و اکتسابی است. در واقع، کارآفرین موفق فردی است که ایده ای را بهتر از دیگران اجرایی کند.
    https://iranestekhdam.ir/%DA%86%DA%A...A%D9%85%D8%9F/
  5. #45
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرین موفق کیست ؟

    آسمونی : موفقیت در حرفه و کسب و کار به خود هر فرد بستگی دارد و این که چطور بتواند امور کاری و پولی و مالی‌اش را مدیریت نموده با چالش‌ها روبه‌رو شود. در این میان یک نکته هست که بسیاری از صاحبان کسب و کار به آن توجه ندارند: کسب موفقیت در کسب و کار به این معنی نیست که اوهمه وقتش را کار کند و بقیه جوانب زندگیش را به گوشه‌ای رها کند.
    موفقیت واقعی یک کارآفرین هنگامی معلوم می‌شود که او توانسته باشد بین زندگی شخصی و خانوادگی و زندگی کاری و حرفه‌ایش، تعادل مناسبی برقرار کند.
    اگر یک کارآفرین خانگی یا حتی یک کارآفرین با سابقه و قدیمی، نتواند در برقراری این تعادل موفق شود، زندگی راحت‌ و آسوده‌ای نخواهد داشت. موفقیت در کسب و کار و ناکامی در زندگی خانوادگی و روابط با اعضای خانواده، نه تنها نشان از یک کاسب موفق ندارد بلکه ناتوانی او در حفظ تعادل فوق را به تصویر می‌کشد.
    عکس این حالت هم وجود دارد. یک کاسب مستقل را داریم که بی‌توجه به امور کاری و مسائل و مشکلات کسب و کارش، بیشتر اوقات را با خانواده‌اش می‌گذراند و اجازه می‌دهد که آنها وقت اختصاص یافته به کارش را هدر دهند. او پدریا مادر خوبیست و نیازهای عاطفی خانواده‌اش را تامین می‌نماید ولی کاسب موفقی نیست. این شخص هم نتوانسته تعادل مورد نیاز را برقرار نماید.
    هر انسانی با هر شغل و حرفه‌ای و هر سن و سالی، نیازهای گوناگونی دارد که تامین مناسب هر یک از آنهاست که انسانی با سلامت جسم وروان حاصل از این مجموعه متعادل است که در آن هیچ چیز را از قلم نینداخته است.
    نیازهای جسمی، روانی، مادی، معنوی و عاطفی، همگی مهم هستند و برآوردن آن‌ها وظیفه هر انسان. کار و کسب و کارآفرینی تنها بخشی از زندگی اوست.
    اکثر این اشخاص آنقدر به این بخش کوچک می‌پردازند که دیگران و کسانی که به آنها نیاز دارند- خانواده و دوستان و یا منابعی که مورد احتیاج همه انسان‌هاست را نادیده انگاشته از آنها غافل می‌شوند. خوب فکر کنید. آیا شما هم این چنین کاسبی هستید؟به راستی چرا این گونه است؟
    بعضی از این کارآفرینان می‌گویند که آنها هر چه می‌کنند، برای خانواده‌شان است. آن‌ها سخت کار می‌کنند تا بتوانند لوازم مورد نیاز آن‌ها را تهیه کرده و زندگی راحتی برایشان فراهم نمایند.
    تا به این‌جا ایرادی نیست ولی نکته پنهان اینست که این افراد گرفتار حاضرند همه چیز به خانواده‌شان بدهند و هر چه که بتوانند فراهم کنند ولی از یک چیز دریغ می‌کنند: وقت گرانبهایشان.شاید به نظرتان ساده وبی‌اهمیت برسد ولی همین چیز ساده، برای خیلی‌ها بسیار مهم است.
    خانواده شما که پدر یا مادری گرفتار دارند، کلمه “عشق” و “محبت” در یک عبارت ساده خلاصه می‌شود: “بابا و مامان برای ما وقت می‌گذارند”، آنها “عشق” را با “ز-م-ا- ن” مترادف می‌دانند.
    وقت و زمان ارزشمند شما، گوشه‌ای از زندگیتان است و اگر قسمتی از وقتتان را به دیگران اختصاص دهید، معنی‌اش اینست که گوشه‌ای از زندگیتان را به او بخشیده‌اید.
    به یاد بسپارید که موفقیت در کسب و کار فقط با مقدار پولی که هر ماهه به خانواده می‌‌دهید، سنجیده نمی‌شود. واقعیت انکارناپذیری هست که می‌گوید شما باید برای موفقیت در کسب و کار سخت تلاش کنید ولی حقیقت محکمتری در وقت گذاشتن برای افراد خانواده و عزیزان را امری ضروری بدانید. وقت گرانبهای شما تنها متعلق به خودتان نیست. چون دیگر تنها زندگی نمی‌ کنید و خانواده‌ای دارید که به شما علاقه‌مندند و صد البته که شما هم دوستشان دارید.
    موفقیت‌های مادی و فیزیکی عناصری قابل لمس هستند که به مرور زمان کمرنگ شده، آن اهمیت اولیه‌شان را از دست می‌دهند یا این که به کلی نابود می‌گردند. آن موفقیت‌ها و دست‌آوردهایی که به چشم دیده نمی‌شوند، آن گنج‌هایی‌ هستند که همیشه پایدار وجاودان می‌مانند.
    شما می‌توانید هم یک خانواده شاد و مستحکم داشته پدر یا مادری مسئول، دوست داشتنی و مورد اعتماد باشید؛ هم این که در عرصه کسب و کارتان به موفقیت‌های بزرگ دست یابید.

    9 ویژگی مهم یک کارآفرین موفق :

    ویژگی اول : عزت نفس
    اساسی‌ترین مورد این است که شخص با تمام وجود این حس را داشته باشد که دارای ارزش است زیرا بدون داشتن این حس شخص قادر نخواهد بود که از عهده مشکلات و چالش‌های موجود بر‌بیاید.

    ویژگی دوم : توفیق طلبی
    این میل همیشه همراه کارآفرینان و رهبرانی است که می‌خواهند کارشان را به بهترین نحو انجام دهند. افرادی که داری این خصوصیت به میزان بالا هستند هدف‌گرا، در جستجوی منحصر بفرد بودن ودر حال تلاش برای انجام کارها بر اساس سعی و تلاش خود می‌باشند و همچنین ریسک پذیرند ولی ریسکهای متعادل.

    ویژگی سوم : استفاده از فرصتهای موجود
    کارآفرینان مانند کلیه افراد دیگر در جستجوی کسب اطلاعات و تفکیک اطلاعات مفید از اطلاعات غیر قابل استفاده هستند و همانند یک معدنچی در یک معدن طلا از میان هزاران تن سنگ بی‌استفاده ناگهان یک تکه طلای کوچک اما با ارزش را پیدا می‌کند

    ویژگی چهارم : مرکز کنترل
    رهبران و کارآفرینان موفق این ویژگی را که دارای مرکز مدیریت درونی می‌باشند را به طور بارز از خود نشان داده‌اند. و تحقیقات نشان داده‌است که افرادی که دارای نیروی درونی مدیریتی هستند بسیار موفق‌تر از افرادی عمل می‌کنند که متکی به یک قوه و مرکز مدیریتی خاجی مانند سیستم‌های مدیریتی، رئیس، سرنوشت و ذیگر افراد هستند.

    ویژگی پنجم : هدف گرا
    کارآفرینان معمولا یک هدف را برای خود معین می‌کنند و بعد برای رسیدن به آن به طور شبانه‌روز شروع به فعالیت و تلاش می‌کنند.

    ویژگی ششم : مثبت اندیشی
    یکی از ویژگی‌های مورد تاٌکید در کارآفرینان و رهبران موفق خوش‌بین بودن آنهاست. آنها اگر که با مشکلات مواجه شوند آن را به عنوان یک چالش می‌نگرند و اگر با موانع روبرو شوند آن را به عنوان یک مسیر جدید تلقی می‌کنند و اگر که به آنها نه گفته شود می‌گویند شاید حالا امکان‌پذیر نباشد اما من می‌دانم که نظر شما بعدا عوض خواهد شد.

    ویژگی هفتم : شجاعت
    در مورد کارآفرینان همیشه گفته می‌شود که آنها ریسک‌پذیرند. بسیاری از افراد سازمانهای دولتی و شرکتهای بزرگ و قدیمی را مکانهای بسیار مطمئنی می‌پندارند و شخصی که می‌خواهد از این محیط امن خارج شود و در دنیای سرد و خشن امروزی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار آن هم از صفر بکنند باید که شجاعت بسیاری داشته باشد.

    ویژگی هشتم : قدرت تحمل ابهامات
    این عبارت به موضوع صبر و تحمل کارآفرین در برابر ابهامات، پیچیدگی‌ها و. موقعیت‌های رسیک پذیر مربوط می‌شود. اشخاصی که قدرت تحمل آنها پایین است معمولا به‌سمت مشاغل دولتی یا سازمان‌های بسیار بزرگ که تغییرات به‌صورت اندک در آنها اتفاق می‌افتد، می‌روند زیرا شرکتها و کسب و کارهایی که بتازگی راه‌اندازی شده‌اند فضا و جوی در آنجا وجود دارد که همه چیز تازه است و گاهی اوقات هنوز هیچگونه خط‌مشی برای هدایت عملکرد دستگاه وجود ندارد.

    ویژگی نهم : انگیزه درونی بالا
    انگیزه‌هایی که رفتار ما از آن شکل می‌گیرد از دو منبع مشتق می‌شوند: درونی(باطنی)و خارجی. عوامل داخلی عبارتند از نیاز، میل، انگیزه، و نیرو. عوامل خارجی عبارتند از هر چیزی که از سوی محیط اطراف بتواند بر انگیزه تاثیر بگذارد مانند تنبیه و پاداش. در مورد کارآفرینان مهمترین عامل موثر بر انگیزه از درون آنها شکل می‌گیرد.

    همه ما داستان زندگی مدیرانی را که همواره در امور شغلی خود موفق بوده اند شنیده ایم. در دنیای پر افت و خیز کنونی مدیران و کارآفرینان بیش از دیگران باید اصول بنیادین موفقیت را بدانند و به آن ها عمل کنند.
    امور تجاری و اقتصادی شبیه بسیاری از امور دیگر به سبب تداوم روند جهانی شدن چالش هایی را در راه کسب و کارها قرار می دهد. در مقاله حاضر به توصیف برخی ویژگی های افرادی می پردازیم که با به کارگیری اصول مهم و اساسی موفقیت توانسته اند کسب و کاری سودده را اداره کنند. این ویژگی به هر فرد در زندگی شغلی و خانوادگی کمک می کند عملکردی مثبت داشته باشد.
    سخت کوشی :
    این دسته از افراد کارآفرین هر روز صبح زود از خواب برخاسته، اجرای برنامه روزانه را که از قبل آماده کرده اند آغاز می کنند. به ندرت از ایشان گله و شکایت می شنوید. آن ها از دیگران عملکرد مثبت انتظار دارند اما از خود عملکردی عالی می خواهند. گام نخست موفقیت مداوم ایمان به این واقعیت است که تلاش ثمر می دهد.

    کنجکاوی و اشتیاق به آموختن :
    کسانی که در همه امور خود موفق هستند همواره مطالعه می کنند، می پرسند و فرا می گیرند. در این زمینه تفاوت آن ها با بقیه این است ایشان آنچه را که می آموزند به کار می گیرند. موفقیت مداوم به معنای از برکردن اطلاعات نیست بلکه به معنای به کارگیری یا استفاده از دانش به شیوه ای جدید و متناسب با شرایط محیط است. آن ها در حوزه کار خود یک متخصص هستند و در عین حال اطلاعات عمومی زیادی دارند.

    برقراری ارتباط اجتماعی :
    کارآفرین های موفق با افراد بسیار زیادی آشنا هستند و روابط عمومی خوبی دارند. ایشان در بسیاری از زمینه های تجاری افرادی را می شناسند که می توانند موانع را از سر راه آن ها بردارند. این گروه از افراد در جمع های خانوادگی، فامیلی، صنفی و اجتماعی شرکت می کنند و سعی می کنند با افراد ذی نفوذ ارتباط برقرار کنند.

    رشد شخصیت :
    افراد موفق غیر از آن که در حوزه فعالیت های شغلی همواره به آموختن مشغولند، توانایی های شخصیتی خود را نیز افزایش می دهند. آن ها ارتقای توانایی های درونی و فراگیری مهارت های رفتاری را از ضروریات دانسته و در این جهت اقدام می کنند. بر خلاف افراد دیگر، موفق ها هنگامی که تحمل نقایص را ندارند به جای رنج کشیدن آن ها را رفع می کنند.

    خلاقیت :
    کارآفرین های موفق به شکلی خارق العاده خلاق هستند. آن ها دایما از خود می پرسند: «چرا نه؟» و همواره به امکان های جدید، فرصت های آتی و راه های مقابله با چالش ها فکر می کنند در حالی که افراد معمولی هر چالشی را یک شکست بالقوه می بینند، افراد موفق آن ها را فرصت هایی برای یادگیری می دانند.

    مسوولیت پذیری و اتکا به خود :
    این گروه از افراد درباره سرزنش دیگران نگران نیستند و وقت خود را با گله و شکایت هدر نمی دهند. آن ها تصمیم می گیرند و اقدام می کنند. گاه مورد سرزنش قرار می گیرند اما با صبر به برنامه ای که از پیش تدوین کرده اند عمل می کنند، ابتکار عمل را در دست گرفته و مسوولیت موفقیت هایی را که کسب می کنند بر عهده می گیرند.

    آرامش :
    حتی در زمینه اضطراب نیز افراد موفق توازن را حفظ می کنند. آن ها ارزش شوخ طبعی، صبر و برنامه ریزی را می دانند در نتیجه به ندرت وحشت زده می شوند و واکنشی عمل می کنند. مدیران موفق آرام هستند، سوالات درست می پرسند و حتی در بحران ها با آرامش تصمیم قاطع و صحیح می گیرند.

    زندگی در زمان حال :
    آن ها می دانند که «اکنون» تنها زمانی است که قادرند آن را کنترل کنند بنابراین انرژی و وقت خود را صرف تاسف خوردن درباره گذشته نآآنهایا نگرانی از آینده نمی کنند. به همین دلیل مشاهده می شود که مقدار زیادی کار در روز انجام می دهند یعنی حداکثر استفاده را از هر روز می کنند و به جای هدر دادن زمان از آن استفاده می کنند. آن ها اقدام می کنند زیرا هر کاری بهتر از تصمیم نگرفتن است.

    بصیرت :
    درک تحولات عمده در جهان و تاثیری که این دگرگونی ها بر کسب و کارهای کوچک و متوسط می گذارد از مهم ترین ویژگی های کارآفرین های موفق است. آن ها به تحولات و تغییراتی توجه می کنند که از دید دیگران پنهان می ماند. به این ترتیب با آن که در زمان حال زندگی می کنند، به آینده نیز توجه دارند.

    اقدام فوری :
    کارآفرین های همواره موفق نسبت به تحولات فورا واکنش نشان داده و از ادامه ضرردهی جلوگیری می کنند. برای مثال اگر یک ارتباط تجاری سودده در حال ضعیف شدن است فورا اقدام کرده و آن را تقویت می کنند. گاه آن ها به این نوع اقدامات شخصا تمایلی ندارند اما چون برای موفقیت کسب و کار ضروری است آن را انجام می دهند. همچنین این افراد در هر زمان فقط یک کار و مفیدترین کار را انجام می دهند. کسانی که چند کار را همزمان انجام می دهند در واقع هیچ کدام را درست به پایان نمی رسانند.

    رویکرد مثبت :
    رویکرد منفی تاثیری بسیار مخرب بر زندگی فرد و کسب و کار او دارد. نگاه به جنبه های منفی هر وضعیت ذهن را نسبت به امکان های مثبت آن وضعیت می بندد و امکان استفاده از آن را از میان می برد. برعکس، نگاه مثبت باعث افزایش انرژی فرد شده و او می تواند جنبه هایی را مشاهده کند که دیگران توجهی به آن ندارند. گاه توجه به یک نکته کوچک در موفقیتی بزرگ موثر است.

    استقامت :
    در حالی که افراد عادی هر شکست را توجیهی برای تسلیم شدن تلقی می کنند، کارآفرین های موفق شکست ها را بازخورد مثبت و مفید برای اقدام درست بعدی می دانند. آن ها از شکست راضی نیستند اما ترس از شکست آن ها را از اقدام باز نمی دارد.
    نکته بسیار مهم این است که این ویژگی ها در ترکیب با هم موثر هستند و به فرد امکان موفقیت همیشگی را می دهند. برای مثال چون افراد موفق ارتباط های اجتماعی قوی دارند، می توانند در زمینه های مختلف از مشاوره دیگران استفاده کنند. همچنین چون همواره می آموزند تغییرات را هوشمندانه مدیریت می کنند و… توجه داشته باشید که هیچ یک از این ویژگی ها به ارث نمی رسند بلکه هر فرد می تواند و باید آن ها را در خود پرورش دهد.
    کارآفرین موفق کیست ؟ - آسمونی
  6. #46
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی‌های ضروری برای تبدیل به یک کارآفرین موفق

    اقتصاد ایران: «شرکت رینگلی (Ringly) یک شرکت ساخت جواهرات هوشمند است. ما جواهراتی را می‌‌‌​سازیم که می‌​‌‌توانید آن‌​‌ها را به تلفن همراه خود وصل کنید و این‌​‌ها با لرزش و چراغ زدن، دریافت پیام جدید را به شما اطلاع می‌‌​دهند.
    به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، هر چیزی، از پیام گرفته تا تماس تلفنی، تا اعلان​‌های سیستمی و این‌​که قرار ملاقات بعدی شما چه ساعتی است. خودتان همه چیز را کنترل می‌​کنید. درست مثل فیت بیت (Fitbit) یا ساعت هوشمند اپل، ما گام‌​‌ها یا فعالیت شما، میزان کالری و مسافت را اندازه‌​گیری می​‌کنیم و اخیرا چند تمرین تنفس و مدیتیشن هم ارائه داده​‌ایم که می‌​توانید آن​‌ها را از طریق برنامه​ ما دنبال کنید.» به گزارش نوپانا، اگر زمانیکه کریستینا با این ایده به سراغم می‌​آمد تازه بیست سالم شده بود، احتمالا نسبت به ایده​ این سخت‌​افزار، مشکلات شارژ و اطلاعات چیزی به اندازه​ یک حلقه​ کوچک بدبینی بیشتری به خرج می‌‌دادم. کریستینا این کار را بدون اطلاع چندانی از جواهرسازی یا سخت‌​افزار شروع کرد و خودش هم به این موضوع اعتراف می‌​کند که اوایل کار، نسبت به مشکلات چیزی که در نظر داشته اطلاعات زیادی نداشته است. خودش می‌​گوید: «فکر می‌​کنم همین بی‌​تجربگی دلیلی شد که موفق شوم.» نکته​ حرف من هم همین است: یک موسس باید تا اندازه​‌ای بی‌تجربه باشد. باید اشتیاق بی قید و بندی داشته باشد و بداند که با کار سخت می‌​توان از پس تمامی موانع برآمد. این‌​ها همه ویژگی‌های ضروری برای تبدیل شدن به یک موسس موفق است؛ بدون چنین خصوصیتی، شاید هیچ​‌کدام از ما نتوانیم انرژی کافی برای مقابله با سختی​‌‌های یک استارتاپ را داشته باشیم که بالاخره دیر یا زود سروکله​‌شان پیدا می‌​شود. حالا بیایید ببینیم کریستینا در قدم بعدی چه کرد؛ او می‌​دانست که محصولی مثل رینگلی را می‌​خواهد و تصمیم گرفت خودش آن را بسازد: بنابراین اقدام به یادگیری اصول این حوزه کرد. به گفته​ خودش: «من خودم را در هر دو دنیای سخت‌​افزار و جواهرسازی غرق کردم. » او به کلاس مدارسازی و جواهرسازی رفت و تصمیم گرفت در تمامی جلسات سخت‌​افزاری در نیویورک شرکت کند. او می‌​دانست که به تنهایی نمی‌​تواند این محصول را بسازد، اما تا اندازه‌​ای مهارت و دانش در مورد این حوزه​‌ها کسب کرد و همین یک کلید اساسی برای جذب تیمی فوق‌‌​العاده بود که در نهایت توانستند ایده​ او را به واقعیت بدل کنند. کریستینا آن​قدر به یادگیری ادامه داد تا توانست یک نمونه​ اولیه بسازد. « آن موقع تصمیم گرفتم یک بسته​ لیتل بیتس (littleBits) بخرم و با آن خودم جواهرات را طراحی کرده و با استفاده از شیپ ویز (Shapeways)، آن​‌‌ها را سه​‌بعدی پرینت بگیرم. در واقع یک مدار کوچک هم ساختم که وقتی دکمه را می‌​زدی، انگشتر طراحی شده می​‌لرزید و چراغ می​‌زد. » او همین نمونه​ اولیه را به همراه برنامه​ خود به جلسات کسب سرمایه برد و موفق شد یک میلیون دلار سرمایه​ اولیه جذب کند. نکته​‌ای که در نهایت می​‌خواهم به آن برسم، این است؛ با بی‌انگیزگی کم​‌کم کنار بیایید. از خودتان اشتیاق نشان دهید. حتی کمی بی​‌تجربه‌​بازی در بیاورید! بعد درست مثل کریستینا، خودتان را در جهان محصول خود غرق کنید تا بفهمید ایده تان اصلا شدنی هست یا نه. تمامی استارتاپ‌​ها نمی‌​توانند مثل رینگلی با آخر و عاقبت خوبی روبرو شوند. اما من باز هم از کار آن​‌ها شگفت​‌زده شده‌‌​ام. اما بدانید که اگر حاضر نباشید با ریسک شکست کنار بیایید، شاید اصلا کار را شروع نکنید. حتی اگر من شما را ناامید کنم.
    ویژگی‌های ضروری برای تبدیل به یک کارآفرین موفق
  7. #47
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ما انواع و اقسام کارآفرین با پیشینه‌های گوناگون و باورها و رویکردهای گوناگون داریم. بنابراین اگر از ۱۰ کارآفرین موفق بخواهید مهم‌ترین عامل موفقیت در کارآفرینی را با شما درمیان بگذارد، احتمالاً ۱۰ پاسخ گوناگون دریافت خواهید کرد. با این حال، ویژگی‌هایی اساسی وجود دارد که تقریباً در هر کارآفرینی یافت می‌شود. و به همین دلیل است که هیچ یک از این جملات را از یک کارآفرین موفق نخواهید شنید: ۱ – «علاقه‌ای به شنیدن این چیزها ندارم»
    یک کارآفرین موفق همواره دید بازی نسبت به ایده‌های جدید دارد، فارغ از این که این ایده از سمت چه کسی مطرح شود. آن‌ها مشتاق شنیدن شکایات مشتریان‌اند و این بازخوردها را در محصولات یا خدمات آینده خود می‌گنجانند. گوش کردن به اندیشه‌ها و نظرات دیگران، حتی اگر با آن‌ موافق نباشید، برای دستیابی به هر گونه رشد چشمگیر ضروری است. کارآفرینانی که دید بازی نسبت به ایده‌های دیگران دارند، در مقایسه با آن‌هایی که از این ویژگی برخوردار نیستند اغلب به مراتب موفق‌ترند. ۲ – «این غیرممکن است.»
    ممکن بودن امری نسبی است. کاری که برای یک گروه و در شرایط مختص آن‌ها غیرممکن است شاید برای گروهی دیگری با شرایطی دیگر کاملاً ممکن باشد. وقتی کسی می‌گوید «این کار غیرممکن است»، در واقع منظورش این است که «در حال حاضر قادر به انجامش نیستم.» ولی کارآفرینان موفق، جهان را از دریچه این گونه محدودیت‌ها نمی‌نگرند. به جای این که فکر کنند چه طور ممکن است چالشی را با توانایی‌ها و منابع فعلیشان حل و فصل کنند، به این فکر می‌کنند که چه طور می‌توان با هر گونه توانایی و امکاناتی از پس آن برآمد. ۳ – «همین جوری هم خوب است.»
    برخی افراد کسب و کار خود را با این ذهنیت کج دار و مریز پیش می‌برند. آنان با تلاشی حداقلی به نتیجه‌ای رضایت‌بخش دست می‌یابند. اساساً این روش ایرادی ندارد. بسیاری از افراد با همین سطح از تلاش به رضایت می‌رسند. اما در عرصه کارآفرینی رقابت به مراتب تنگاتنگ‌تر است و شما کنترل بسیار بیشتری بر سرنوشت خود دارید. در این مسیر رقیب‌های بیشماری دارید و عوامل بسیار متغیرند. بنابراین نمی‌توانید به هر شرایطی تن دهید. حتی پس از گذشتن چندین نسل از کسب و کارتان، همچنان باید در مسیر تجربه و یافتن راه‌هایی برای بهبود آن حرکت کنید. شاید این عدم رضایت دائمی آزاردهنده باشد، اما همین ذهنیت است که این کارآفرینان را موفق می‌کند. ۴ – «سرم خیلی شلوغ است».
    بیشتر افراد تازه زمانی که که کسب و کاری راه‌اندازی می‌کنند می‌فهمند شلوغ بودن سر یعنی چه. باید با یک دست چندین هندوانه بلند کنید، همزمان مسئولیت‌های بسیاری را مدیریت کنید و هر روز تصمیم‌های زیادی بگیرید. برای کارآفرین موفق این وضعیت هیجان‌انگیز است و نه آزاردهنده. البته زمان‌هایی هست که احساس درماندگی می‌کنید، اما اگر واقعاً نسبت به کارتان متعهد باشید، همیشه برای گفتگو یا مسئولیتی دیگر فرصت دارید. ۵ – «کم آوردم.»
    بعضی وقت‌ها تردید می‌کنید که آیا قابلیتش را دارید کارآفرین موفقی بشوید یا خیر و گاهی شک می‌کنید که نکند این همه ازخودگذشتگی ارزشش را نداشته باشد. این تردیدها بخشی از این مسیرند، و کارآفرینی موفق است که پس از رویارویی با این گونه احساسات تصمیم بگیرد ادامه دهد. لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید تسلیم شوید، سفرتان پایان می‌یابد و دیگر راه بازگشتی نیست.
    گام نخست برای موفقیت در کارآفرینی داشتن طرز فکر صحیح است. برای کاری که انجام می‌دهید، باید اشتیاقی درونی داشته باشید و نباید اجازه دهید دشواری‌های پیش‌بینی‌نشده بین شما و اهدافتان قرار گیرد. به هیچ وجه اجازه ندهید تردیدهایتان بر شما چیره شوند. منبع: https://daftareshoma.com/پنج-جمله‌ای...�ارآفری/
  8. #48
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۱۲ ویژگی یک مدیر عامل موفق
    موفقیت یک مدیر عامل موفق در گرو چیست؟ آیا یک مدیر عامل موفق ویژگی‌های خاصی دارد؟ آیا مدیر عامل‌های موفق دارای ویژگی خاصی هستند که آنها را تبدیل به یک فرد موفق کرده است؟ با ما در این نوشتار همراه باشید تا از ۱۲ ویژگی یک مدیر عامل موفق برای‌تان بگوییم.

    پس از این‌که یک شرکت نوبنیاد شروع به فعالیت می‌کند با موج زیادی از مشکلات و گرفتاری‌های تازه روبرو می‌شود. و اینجا است که اداره کردن چنین شرکتی نیاز به یک ریاست و مدیریت قوی و توانمند پیدا می‌کند. در دنیای کسب و کار معمولا شرکت‌هایی به موفقیت می‌رسند که مدیرعامل های خوبی داشته باشند و این نقطه قوت آنان محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از ویژگی‌های این مدیرعامل ها را که از نظر کارافرینان، برجسته و مهم است برایتان بگوییم.
    ۱- در عمل با هوش هستند، نه فقط روی کاغذ

    «رفتن به بطن بازار و درک مشتری خیلی بیشتر از کتاب خواندن و تحقیق با رایانه اهمیت دارد». مارک ساستر، از شرکای آپفرانت ونچرز.
    ۲- اولویت اول را به منافع شخصی خود نمی‌دهند

    «اغلب کارآفرینان حد معینی از منافع شخصی را در نظر می‌گیرند که این مشکلی ندارد. با این حال، رهبران سریالی و موفق استارتاپ‌ها، منافع ذی نفعانشان را بر منافع شخصی‌شان مقدم می‌دارند. موقعیت‌های اجتناب‌ناپذیری ممکن است پیش بیاید که در آنها مدیران اصلی می‌توانند دور از چشم بقیه زد و بند کنند و درآمد خود را به قیمت کوتاهی در حق همکاران و سرمایه‌گذاران‌شان افزایش دهند. آن دسته از مدیرانی که فعالیت‌هایشان به طور پیوسته موفق بوده است در برابر این وسوسه مقاومت می‌کنند». جان گریت هاوس، کارآفرین، سرمایه گذار، و استاد دانشگاه
    ۳- می‌توانند غیر متعارف باشند

    «مدیرعامل زاپوز به ایده‌های خود اعتقاد راسخ دارد. از مثال‌های بزرگی مثل پیشنهاد پول به افراد برای ترک شرکت بعد از آموزش و خاتمه دادن به خدمت کارکنان در صورت هماهنگ نشدن با سیستم مدیریتی جدیدش گرفته تا مثال‌های کوچک تری از انتخاب او برای زندگی در محل استقرار کاروان‌ها کنار محل کارش و نگهداری گونه‌ای لامای اهلی شده فارغ از پولی که از فروش استارتاپ تک شاخ خود به آمازون به‌دست آورده است، نشان می‌دهند او برای دنبال کردن باورهای حقیقی خود مصمم است و اجازه نمی‌دهد کسی بر سر راه چشم‌اندازش قرار بگیرد». دانیل رودیک، یکی از مؤسسین اگزکت مدیا
    ۴- ریزبین هستند اما مدیریت ذره بینی نمی‌کنند

    «مدیرعامل باید ریزبین باشد، اما از مدیریت ذره‌بینی بپرهیزد (میان این دو تفاوت هست). ساختن یک شرکت یعنی کاری کنیم تمام اجزا به درستی کنار یکدیگر قرار بگیرند تا این ماشین بتواند در مقیاس درست نتایج قابل پیش‌بینی داشته باشد». هنینگ مو، مأمور فروش و کارآفرین
    ۵- جرأت انجام کارهای بزرگ را دارند

    جالب است که کسی از جرأت حرفی نمی‌زند. حتی قدم گذاشتن داخل این گود نیز جرأت می‌خواهد. از آنجا به بعد نیز، وقتی تمام اطرافیانتان به شما می‌گویند این کار دیوانگی است، باید جرأت ادامه دادن مسیر خود را داشته باشید. باید جرأت انجام کاری که فکر می‌کنید درست است را داشته باشید؛ فارغ از اینکه عقل سلیم در این باره چه می‌گوید. و در نهایت، باید جرأت این را داشته باشید که یک سر و گردن بالاتر از دیگران بایستید، استثنایی باشید، دشمن پیدا کنید، وقتی هر کس دیگری می‌گوید بله، بتوانید نه بگویید، و آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که بتوانید خودتان باشید». تولیس دیموپولوس، وکیل استارتاپ، دفتر وکالت سوفوس
    ۶- به جای خیالات واهی، واقع‌نگر هستند

    «مدیران فوق‌العاده‌ی استارتاپ‌ها، قاعده‌ی بازی خود را می‌فهمند. آنها می‌دانند کمتر از ۱ درصد استارتاپ‌های حوزه ی فناوری در طول حیات خود به ارزش ۱ میلیارد دلار می‌رسند. آنها کاملاً در جریان این حقیقت هستند که این صنعت با وجود زحمت فراوان، موفقیت‌های چشمگیر کم تعدادی رقم می‌زند». کریستوفر لاکهید، یکی از مؤسسین
    ۷- توانایی تفویض اختیار را دارند

    «کار مؤسسین از آن جهت حائز اهمیت است که می‌توانند کار‌های زیادی انجام دهند. انرژی نا محدود، عشق و زمان از ویژگی‌های آنهاست. اما بسیاری از آنها وقتی شرکتشان به مرحله‌ای می‌رسد که باید بخشی از کارهای خود را به دیگران واگذار کنند، نا موفق عمل می‌کنند چون می‌خواهند همه چیز را خودشان کنترل کنند. می‌توان نام این را قانون ده تایی‌ها گذاشت. اگر مدیریت ۰ تا ۱۰ نفر را بر عهده دارید، کنترل همه چیز در دستان شماست. اما اگر ۱۰۰ نفر را تحت مدیریت خود دارید (به واسطه ی گزارش‌های مستقیم) باید بخشی از مسئولیت‌های خود را به دیگران واگذار کنید.
    در این مرحله زیردستان شما معمولاً اول به دنبال راهنمایی‌های شما هستند، سپس بر اساس آن اقدام می‌کنند. اما اگر (از طریق گزارشات مستقیم) ۱۰۰۰ نفر را مدیریت می‌کنید، زیردستان شما ابتدا عمل می‌کنند و سپس به شما گزارش می‌دهند. برای هر یک از این مراحل، مهارت‌های متفاوتی نیاز است». جان باکاس، سرمایه‌گذار و کارآفرین سابق
    ۸- ذاتاً فروشنده هستند

    «اگر نتوانید محصول یا خدمات خود را بفروشید نخواهید توانست کسب و کار خود را به راه بیندازید. بنابراین اگر متقاعد کردن دیگران به پذیرش تفکر شما در ذاتتان نیست، هیچ گاه نخواهید توانست کسب و کار خود را برپا کنید». جرارد دانفورد
    ۹- خوب می‌دانند چگونه به دیگران انگیزه بدهند

    «آنها نه تنها خوب می‌دانند چگونه ایده و دیدگاه خود را بفروشند، بلکه انرژی و انگیزه دادن به دیگران برای ادامه‌ی راه را نیز خوب بلد هستند». یولیشکا وای دی
    ۱۰- از حد مشخصی از تنش لذت می‌برند

    «من فکر می‌کنم توانایی پذیرا شدن تنش‌های خلاقانه، کاوش و اجازه دادن به بروز آن چیزی است که مدیران عامل برتر را از بقیه ی ۹۰ درصد این جمع متمایز می‌کند. من مدیران عامل زیادی را دیده ام که سعی می‌کنند از کشمکش اجتناب کنند یا اغلب مواقع به دنبال رسیدن به اتفاق نظر هستند و این می‌تواند خلاقیت را از بین ببرد. البته این تنها یکی از ویژگی هایی است که در کنار دیگر ویژگی‌ها قرار می‌گیرد». آلیس چان، مشاور روابط عمومی
    ۱۱- خوش شانس هستند

    «هر کسی که جزو ۱۰ درصد مدیران عامل موفق قرار داشته باشد و نپذیرد در این مسیر خیلی خوش شانس بوده است، خودش را گول می‌زند». کریس پاتریک، یکی از مؤسسین تو تن
    ۱۲- هر روز برای یادگیری آمادگی دارند

    «شما باید هر روز چیز تازه‌ای یاد بگیرید. هرچه زودتر بتوانید چرخه‌های بازخوردی خود را ایجاد کنید و سازمانتان را به سازمان یادگیرنده‌ای بدل کنید که بتواند خودش را با اتفاقاتی که در بازار می‌افتد وفق دهد و بر اساس آن عمل کند، عملکرد بهتری خواهید داشت». جوزف پوئوپولو
    ۱۲ ویژگی یک مدیر عامل موفق
  9. #49
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم کە هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال می‌توان ویژگی‌هایی را یافت کە در میان اشخاصی کە شرکتی را بنا نهاده‌اند و آن را به موفقیت رسانده‌اند مشترک می باشند


    هفت صبح: اجازه بدهید از همین ابتدا بگوییم کە هیچ دو انسان موفقی مثل هم نیستند. با این حال می‌توان ویژگی‌هایی را یافت کە در میان اشخاصی کە شرکتی را بنا نهاده‌اند و آن را به موفقیت رسانده‌اند مشترک می باشند؛ یکی از نویسندگان مجله ‌اینک (Inc) کە ۲۰ سال از عمرش را صرف سرمایه‌گذاری و مشاوره برائ راه‌اندازی شرکت‌های تازه گذرانده از چهار ویژگی مشترکی می‌گوید کە بهترین کارآفرینان از آن‌ها برخوردارند اما این چهار ویژگی کدامند؟
    ماجراجویی
    راه‌اندازی یک شرکت تازه و تلاش برائ توسعه آن مانند سفر به یک سرزمین ناشناخته برائ چهار هفته است آن هم در شرایطی کە تنها برائ یک هفته غذا در کوله پشتی دارید. به همین خاطر اگر می‌خواهید کارآفرین موفقی باشید باید مشکلی با بی‌اطمینانی‌های مسیر نداشته باشید. در غیراینصورت بسیار زود از ادامه مسیر منصرف می‌شوید. برائ کسانی کە از ماجراجویی گریزان می باشند، شاید کارمند شدن انتخاب بهتری برائ آینده شغلی باشد.


    صبوریحتما شما هم روزانه با گزارش‌های حیرت انگیزی مواجه می‌شوید. در مورد اینکه یک وبسایت نسبتا تازه تاسیس توانسته در عرض ۷ ماه ۹ میلیون بازدیدکننده را جذب کند و یا اینکه وبسایت آمازون در شب کریسمس در هر ثانیه ۳۰۶ قلم کالا فروخته است اما این موفقیت‌ها طی یک شب به‌دست نیامده‌اند. باید صبور باشید تا موفقیت به آرامی ‌فرا برسد و به خاطر داشته باشید کە مشکلات هرگز مرتفع نخواهند شد بلکه هرچه شرکت شما بزرگ‌تر شود، با مشکلات بزرگتری نیز مواجه خواهید شد کە باید برائ حل آنها تلاش کنید.



    خبری از کمال گرایی نیستیک فرد ممکن است در یک زمینه خبره باشد اما در کارآفرینی استعداد چندانی نداشته باشد. به همین خاطر کارآفرینان باید خود را با شرایط موجود وفق دهند و سختی‌های ورود به کارآفرینی، به خصوص سختی‌های ابتدای کار را تحمل کنند. شما ممکن است در زمینه فروش واقعا توانا باشید اما از حسابداری چندان سر در نیاورید و به همین خاطر حتما باید وقت و تلاش بیشتری را به امور حسابداری اختصاص دهید اما به‌این موضوع مانند یک ضعف ننگرید. هیچ کارآفرینی نبوده کە در همه زمینه‌ها خبره بوده باشد.




    برخورداری از چشم‌انداز

    اگر شرکتی راه‌اندازی کرده‌اید و هیچ چشم‌اندازی برائ آینده دور یا نزدیک آن متصور نیستید شاید بهتر باشد کە همین امروز تعطیلش کنید. نداشتن چشم‌انداز سبب خواهد شد کە در جذب سرمایه‌گذار، مشتری و حتی کارمند با مشکل مواجه شوید. بهتر است در ابتدا از جایگاه فعلی کسب و کارتان مطلع شوید و سپس چشم‌اندازی را برائ به طور مثال پنج سال بعد آن ترسیم کنید. بدون چشم‌انداز، بیش از حد به امور روزانه وابسته می‌شوید و وقت و انرژی خود را کاملا به آن اختصاص می‌دهید و به همین خاطر در مقابل نوسانات روزانه اقتصاد نیز آسیب‌پذیرتر خواهید بود.



    ویژگی‌های مشترک کارآفرینان موفق - جديدترين اخبار ايران و جهان ممتاز نیوز
  10. #50
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بررسی عادت های روزانه کارآفرینان موفق

    به گفته ناپلئون هیلموفقیت یا شکست ناشی از عادت است“. عادتها می توانند ارباب مردمان ضعیف اما برده اشخاص قوی باشند. این بستگی به ما دارد که چه عادتهایی را با تمرین و تکرار در خود نهادینه کنیم.
    کلید موفقیت هر شخص در عادتهای روزانه او نهفته است. آزمایش های زیادی انجام شده است که نشان می دهد بیشتر کارهایی که یک فرد در طول روز انجام می دهد بر اساس عادت های رفتاری است تا کارهای از قبل فکر شده. از طرف دیگر انجام کارهایی که به عادت تبدیل شده اند انرژی بسیار کمتری از ما می گیرد تا انجام کارهایی که به آنها مسلط نیستیم.
    به مثال آموزش رانندگی توجه کنید. هر کسی که برای اولین بار تمرین رانندگی می کند بسیار مضطرب است و انرژی زیادی برای رانندگی صرف می کند. نمی تواند به کسی صحبت کند، نمی تواند کار دیگری غیر از رانندگی انجام دهد و مانند رباتی است که به صورت تک بعدی کاری را انجام می دهد. چراکه باید برای انجام هر حرکت کلی فکر کند، بنابراین بعد از آن احساس خستگی می کند. اما بعد از مسلط شدن بر رانندگی و عادت کردن بر آن، با ساعت ها رانندگی نیز خستگی زیادی احساس نمی کند. حتی می تواند در حین رانندگی کارهای دیگری را نیز انجام دهد. این نتیجه عادت است.
    اصلی ترین کلید موفقیتِ موفق ترین افراد جامعه به طور عام و کارآفرینان موفق به طور خاص، نهادینه کردن عادت های موفقیت در خود است. بنابراین ما نیز می توانیم با تمرین و تکرار و نهادینه کردن این عادت ها خود خود به نتایجی مشابه با این اشخاص موفق دست پیدا کنیم.

    “همانیم که مدام به آن می­ پردازیم، پس تعالی نه عمل بلکه عادت است.” (ارسطو)



    عادت های بسیاری برای موفقیت مطرح شده اند . در این مقاله اصلی ترین عادت های کارآفرینان موفق را بررسی می کنم.

    ۱- کارآفینان موفق روزانه برنامه ریزی می کنند

    همان طور که در مقاله مدل برنامه ریزی و مدیریت زمان جامع بیان کردم، انواع زمانی از برنامه ریزی وجود دارد، برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت. طیف باره زمان هر کدام از این نوع برنامه ریزی ها متغییر بود و بسته به حوزه فعالیت، از چند دقیقه تا چندین دهه می تواند باشد.
    کارآفرینان افرادی بسیار عملگرا هستند، بنابراین علاوه بر دید بلند مدت، تمرکز زیادی بر زمان نزدیک و اجرای برنامه های خود دارند. این عامل باعت اهمیت برنامه ریزی روزانه برای آنها می شود تا بتوانند بیشترین بهره وری را از زمان معین و مشخص روزانه خود داشته باشند.
    موفقیت در اجرا صحیح کارها است و برنامه ریزی روزانه بیشترین کمک را به اجرا با کیفیت کارها می کند.
    ۲- استفاده از ساعات اولیه صبح برای زمان بندی پروژه ها

    طبق بررسی های انجام شده صرف هر دقیقه برای برنامه ریزی کارهای روزانه می تواند ما را ۱۰ دقیقه برای اجرای این کارهای جلوتر بیاندازد. علاوه براین می تواند ریسک و هزینه خطال را به شدت کاهش دهد.
    بارها اهمیت برنامه ریزی روزانه از شب قبل را شنیده ایم. اینکه افراد موفق هر شب برنامه فردای خود را یادداشت می کنند. این امر کاملاً درست است. چرا که ذهن ناخودآگاه تمامی شب روی این برنامه ها کار می کند. نکته این آیتم این است که در ابتدای صبح که انرژی ما در اوج است، زمان مورد نیاز برای کارهای روزانه را تخصیص بدهیم. توضیحات دقیق این کار را در مقاله مدل برنامه ریزی و مدیریت زمان جامع بیان کردم.
    ۳- کارآفرینان موفق ورزش می کنند

    حتما بارها راجع به فواید ورزش کردن شنیده اید. نمی خواهم در اینجا تکرار مکررات کنم. فقط به مهمترین مزایا ورزش در ارتباط با کار می پردازم.
    ورزش کردن باعث افزایش سطح انرژی شما می شود و افزایش انرژی باعث افزایش بهره وری.
    همچنین ورزش کردن علاوه بر افزایش قوای جسمانی قوای مغزی را هم افزایش می دهد. ورزش میزان سروتونین موجود در مغز را که باعث افزایش کارکرد آن می شود را افزایش می دهد.
    ورزش کردن و تحرک باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می شود. ناپلئون هیل که می توان گفت پایه گذار علم موفقیت امروزی است می گوید “بهترین راه برای از بین بردن استرس و افسردگی انجام کاری است که عرق شما را در بیاورد.” یکی از دلایلی هم که شرکتهای بزرگی مانند گوگل از المانهای نامتعارفی مانند سرسره در محل کار استفاده می کنند همین افزایش ضربان قلب و تحرک کارمندان با استفاده از هر فرصت ممکن است.
    ورزش کردن میزان مقامت روحی انسان را نیز در شرایط سخت افزایش می دهد.
    این موارد نکات حیاتی است که کارآفرینان برای موفقیت به آنها نیاز دارند؛ انرژی زیاد برای انجام کارهای بزرگ و نادر، قدرت فکری برای تجزیه تحلیل و حل مسائل مختلف، مقابله با مشکلات و استرس ناشی از آنها و همینطور مقاومت و استمرار تا حصول دستاوردهای نهایی. تمام این قابلیت های ضروری برای موفقیت کارآفرینان با ورزش کردن تقویت می شود.
    ۴- کارآفرینان موفق برای شروع روز بعد برنامه متفاوتی دارند

    روزمرگی یکی از مهمترین عوامل کاهش کیفیت زندگی غالب مردم است. روزمرگی شاید اصلی ترین دلیل نارضایتی کارمندان از مشاغل خود باشد.
    کارآفرینان به موجب فضای کاری خود کمتر دچار روزمرگی می شوند. اما کارآفرینان موفق با برنامه ریزی آگاهانه خود را تا جای ممکن از روزمرگی دور می کنند. آنها به طور آگاهانه از محدوده آسایش خود بیرون می آیند و حوزه های جدید را آزمون می کنند و به این ترتیب هر روز به عمق تجربیات خود می افزایند. چرا که همان طور که سقراط می گوید “زندگی نا آزموده ارزش زیستن ندارد”.
    ۵- کارآفرینان موفق هر فعالیتی را در زمان معین خود انجام می دهند

    قانون پارکینسون مفهومی رایج در مدیریت است و نام آن از نام تاریخ­دان انگلیسی سیریل پارکینسون گرفته شده که در سال ۱۹۵۵ در مقاله‌ای طنزآمیز در مجله اکونومیست به این قانون اشاره کرده است. این قانون شامل سه اصل است:

    • وقت بیشتر= اتلاف وقت بیشتر
    • کارمند بیشتر= بیکاری بیشتر
    • دخل بیشتر= خرج بیشتر

    در این میان اصل اول آن مرتبط با مدیریت زمان و بحث حاضر ماست.
    اصل اول قانون پارکینسون: وقت بیشتر= اتلاف وقت بیشتر
    این اصل می­ گوید کار طوری گسترش می­ یابد که زمان داده شده را پر کند. یا به عبارتی کار به اندازه زمانی که برای انجام آن اختصاص داده می­ شود ادامه می ­یابد. به عنوان مثال اگر برای انجام پروژه­ای یک هفته وقت لازم باشد و شما برای انجام دادن همان پروژه دو هفته وقت در نظر بگیرید شما به اندازه دو هفته وقت برای آن صرف می ­کنید. شما پروژه را در پایان آن دو هفته به اتمام می ­رسانید گرچه یک هفته زمان کافی بوده است.
    کارآفرینان موفق همواره تلاش می کنند برای هر کاری زمان واقعی مورد نیاز آن را تعیین کنند و کار را در همان زمان تعیین شده به اتمام برسانند. آنها با درک صحیح قانون پارکینسون، از اتلاف ارزشمندترین دارایی شان یعتی زمان جلوگیری می کنند.
    ۶- کارآفرینان موفق پیشرفت شان را ثبت می کنند

    بهترین بالش برای خواب وجدان آسوده است. یکی از مصادیق وجدان آسوده نیز این است که بدانید تمام تلاشتان را برای انجام کار مشخصی انجام داده اید. اما در دنیای کارآفرینی و کسب و کار تلاش بی نتیجه فقط اتلاف زمان است. بنابراین ما باید بدانیم انرژی و زمانمان را در چه سمت و سویی هدایت کنیم تا بتوانیم بیشترین پیشرفت را داشته باشیم.
    به این منظور باید دائما پیشرفتمان را ثبت کنیم تا بتوانیم خود را به صورت دقیق، کیفی و کمی ارزیابی کنیم. اگر کاری را درست انجام می دهیم بر آن متمرکز شویم و اگر در کاری مشکل داریم به اصلاح کار بپردازیم. این ارزیابی می تواند به ما کمک کند تا برای پیشرفت و قدرت برنامه ریزی کنیم.
    ۷- کارآفرینان موفق در کنار خانواده و دوستان شان زمان می گذارند

    کارآفرینی در ابتدا فعالیتی بسیار زمان بر است. شخص کارآفرین زندگی نامتعادل و نامتوازنی را تجربه می کند. کارآفرین باید کارهای فراوانی را به تنهایی انجام دهد. همچنین به علت آنکه در ابتدا تجربه و مهارت چندانی ندارد، انجام کارها بیشتر طول می کشد. بنابراین شاید نتواند زمان زیادی را در کنار خانواده و عزیزان خود بگذراند. برای بسیاری از مردم این شرایط مقداری قابل تحمل است اما با گذشت زمان خیلی ها دیگر نمی توانند آن را تحمل کنند (چه شخص کارآفرین و چه اطرافیان او).
    بنابراین مهم است که کارآفرین بتواند در ابتدای کار نیز زمانی را برای سپری کردن در کنار عزیزانش اختصاص دهد. کیفیت این زمان از کمیت آن مهم نر است. ممکن است روزی یک ساعت زمان در کنار خانواده بگذراند ولی این یک ساعت صرفاً و انحصاراً برای آنها باشد، بدون هیچ مشغله دیگری.
    از طرف دیگر امروزه با رواج کارآفرینی اینترنتی و کارآفرینی در منزل ، برای اولین بار به صورت عمومی این فرصت پیش آماده است تا کارآفرینان بتوانند در کنار خانواده خود کار کنند. می توانید یک کارآفرین اینترنتی باشید و بعد از اتمام کار با عزیزان خود زمان با کیفیت بگذرانید، به جای آنکه در جایی کار کنید و خسته به خانه برگردید و دیگر انرژی و حوصله صرف زمان و انجام کارهای مشترک را نداشته باشید.
    در نهایت با گذر زمان به این نتیجه می رسیم که کارها می آیند و می روند، اما خانواده و عزیزان مان هستند که بی تکراراند.
    ۸- کارآفرینان موفق تیم شان را تقویت می کنند


    ارزشمند ترین دارایی هر سازمان نیروی انسانی آن سازمان است و بهترین سرمایه گذاری هر سازمان نیز می تواند سرمایه گذاری و آموزش منابع انسانی اش باشد. جیم کالینز در کتاب بی نظیراش “از خوب به عالی” نخستین ویژگی سازمانهای برتر را تمرکز بر جذب، نگهداری و توسعه منابع انسانی متعالی می داند.
    از طرف دیگر کارآفرینان افرادی هستند که کسب و کار را به وجود آورده اند و عاشق کسب و کارشان هستند. بنابراین انگیزه زیادی برای توسعه آن دارند.به دلیل این علاقه و اشتیاق فراوان این پتانسیل را دارند که روی دیگران اثرگذار باشند. با در نظر گرفتن این پتانسیل، آنها می توانند با تمرین و تکرار، مهارت های مدیریتی و رهبری را در خود نهادینه کنند و بدین ترتیب افراد تیمشان را به حداکثر آمادگی و کارایی برسانند.
    تلاش آنها در مرحله اول این است که کارمندان شان بتوانند به بهترین “خود” تبدیل شوند. در مرحله بعد این است که بتوانند مدیران عالی پرورش دهند و در نهایت اینکه بتوانند رهبران تراز اول در تیم خود خلق کنند. رهبرانی که بدون حضور شخص کارآفرین بتوانند سازمان را بدون کمی و کاستی اداره کنند. چراکه ملاک نهایی موفقیت هر رهبر این است که سازمان او در غیابش چگونه کار می کند.
    ۹- کارآفرینان موفق مدام در حال یادگیری هستند

    در کارهای سنتی شخص در هر جایگاه علمی و دانشی که بود، با ورود به کار دیگر نیاز به یادگیری چندانی نداشت. او برای مدت های طولانی کارهای تکراری انجام می داد و بهتر می توان گفت که تبدیل به فسیل می شد.
    اما امروزه محیط کسب و کار دائماً در حال تغییر است. این پیچیدگی ها و تغییرات باعث می شود که کارآفرین برای موفقیت نیاز به یادگیری مداوم داشته باشد. می توان این چنین گفت که :
    با ورود به کسب و کار سنتی فرآیند یادگیری متوقف می شود، اما با ورود به فعالیت کارآفرینی آموزش و یادگیری تازه شروع می شود.

    میزان موفقیت و درآمد هر کارآفرین رابطه مستقیمی دارد با میزان یادگیری و آموخته های او. بنابراین با ورود به دنیای کارآفرینی خود را برای ورود به یک دانشگاه واقعی آماده کرده اید؛ دانشگاه زندگی.
    https://alikhademoreza.ir/%D8%B9%D8%...8%D9%81%D9%82/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 6 نخست ... 3456 آخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 55

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش