استارتاپ فاروم : کارگاه آموزشی تجربه کاربری (ux)
https://startupforum.ir/images/cdn/2018/02/19.jpeg
کارگاه آموزشی تجربه کاربری (UX)
۱۷ اسفند ۱۳۹۶
تهران- خیابان امیرآباد شمالی- بالاتر از اتوبان جلال آلاحمد- پردیس فنی دانشگاه تهران
مراجعه به وبسایت
https://startupforum.ir/images/cdn/2018/02/20.jpeg
برگزار کننده
نوآفرینان
کارگاه آموزشی تجربه کاربری (UX) روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در تهران برگزار میشود.
درباره رویداد:
در سرتاسر دنیا شرکتهای بزرگ و کوچک در حال طراحی و عرضه محصولات جدید برای استفاده مشتریان خود هستند. هرکدام از ما هنگام استفاده از این محصولات و یا خرید از یک فروشگاه آنلاین تجربه منحصربهفردی داشتیم که در احساس رضایت و یا عدم رضایت ما از آن محصول نقش داشته است. هرچه با این محصولات و یا خدمات راحتتر ارتباط برقرار کنیم، امکان مراجعه ما به یک وبسایت و یا خرید دوباره از یک فروشگاه بیشتر میشود.
برای اولین بار دکتر دونالد نورمن عبارت user experience یا همان تجربه کاربری را معرفی نمود و به اهمیت طراحی کاربر محور اشاره کرد. بر اساس نظریه او، تصمیمهای طراحی محصول و خدمات باید بر اساس نیازها و خواستههای کاربران پایهریزی شوند. اگر بخواهیم بهصورت عامیانهتر این مفهوم رو تعریف کنیم باید گفت: تجربه کاربری یعنی نگاه به کاربرد محصول از بیرون. یعنی از همان سمتی که مشتری به نحوه عملکرد محصول نگاه میکنند.
یکی از فاکتورهایی که نقش بسزایی در موفقیت محصولات و خدمات دارد، تجربه کاربری مناسبی است که در اختیار کاربر گذاشته میشود. اگر کیفیت این تجربه بهاندازهای نباشد که کاربر را راضی نگاه دارد، در اولین فرصت که محصول یا خدمت مشابهی را با تجربه کاربری بهتری پیدا نماید حتی باوجود تعداد محدودتری کارکرد، به آن محصول مهاجرت میکند. تمرکز اصلی متخصصان تجربه کاربری، خلق تجربههای شیرینتر برای کاربران است. هدف این کارگاه آشنایی شرکتکنندگان با مفاهیم پایه و اصلی در تجربه کاربری، فرآیند کلی تجربه کاربری و جایگاه تجربه کاربری در توسعه کسبوکار و موفقیت آن است.
سرفصلهای کارگاه:
- تجربه کاربری چیست
- ارتباط تجربه کاربری و تجربه مشتری
- جنبههای تجربه کاربری
- بازگشت سرمایه بهواسطه طراحی مبتنی بر تجربه کاربری
- جایگاه تجربه کاربری در توسعه کسبوکار
- طراحی کاربر-محور در مقابل طراحی کسبوکار-محور
- رویکردهای فرآیندی تجربه کاربری (Agile UX, Lean UX, etc.)
- جایگاه تجربه کاربری در توسعه محصول و خدمت
- تیم تجربه کاربری و نقشهای آن
______________________________
ادامه در منبع : http://www.ictstartups.ir/fa/event/77056