ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/02/17
    نوشته ها
    19
    0
    Junior Member

    شارژ کارتریج

    آموزش شارژ كارتريج پرينتر ليزري HP مدل‎هاي 1005 - 1006 - 1505 و چندكاره 1120 و HP 1522 : قبل از اقدام به شارژ كارتريج، يكبار كليه مراحل را تا انتها مرور كنيد.- توسط يك پيچ گوشتي چهارسو پيچ درپوش Lمانند كه نگهدارنده درام است را باز كنيد (شكل 1).- درپوش نگهدارنده درام را برداريد و مراقب باشيد فنر شاتر درام را گم نكنيد (شكل 2). (شاتر درام: حائلي كه شبيه يك در متحرك كل درام را مي‎پوشاند و از آن محافظت مي‎كند.)

    شكل 1

    شكل 2
    - فنر را روي درپوش قرار دهيد (شكل 3).- دسته كارتريج را با دست چپ و نيمه ديگر كارتريج را با دست راست نگه داريد. در حالي كه نيم تنه تونر (دست راست) را به سمت خودتان مي‎كشيد نيم تنه درام (دست چپ) را در جهت مخالف حركت دهيد. اين عمل باعث مي‎شود نيم تنه تونر و درام از يكديگر جدا شوند (شكل 4 و 5).توجـه: مراقب باشيد در عمل جداسازي دو نيمه كارتريج، درام آسيب نبيند (شكل 6).

    شكل 3

    شكل 4

    شكل 5

    شكل 6
    هشـدار: درام، حساس‎ترين قطعه كارتريج است كه عمل چاپ را انجام مي‎دهد. هنگام كار با آن مراقب باشيد ضربه نخورد.- انتهاي درام كه چرخ دنده دارد را بلند كنيد. درام را در حالي كه در خلاف جهت حركت عقربه‎هاي ساعت مي‎چرخانيد به سمت خود بكشيد تا از محور خود خارج شود (شكل 7). درام را توسط يك دستمال بدون پرز تميز كنيد و دور از نور قرار دهيد.- PCR را به دقت از جاي خود بلند كنيد (شكل 8). گريس‎هاي شفت PCR را با دستمال كاغذي تميز كنيد و مراقب باشيد گريس با بدنه PCRتماس پيدا نكند. سپس PCR را توسط يك دستمال خشك بدون پرز تميز كنيد.

    شكل 7

    شكل 8
    - دو پيچ وايپر بليد (wiper blade) را باز كنيد (شكل 9). وايپر بليد را با احتياط از جاي خود بلند كنيد و در صورت امكان آن را با دستگاه دمنده هوا تميز كنيد. لبه پلاستيكي وايپر بليد را با دست يا دستمال تميز نكنيد؛ فقط هوا بگيريد.- تونر سوخته‎هاي داخل مخزن را خالي كنيد و با هواي فشرده تميز كنيد.- بليد را در جاي خود قرار دهيد و دو پيچ آن را ببنديد (شكل 10).

    شكل 9

    شكل 10
    - توسط گوش پاك‎كن محل نشستن PCR را تميز كنيد و جايگاه سياه رنگ PCR را به گريس هدايت كننده برق كه معمولاً سياه رنگ است آغشته كنيد. PCR را در جاي خود نصب كنيد (شكل 11).- محور درام را تميز كنيد. مقداري گريس هادي برق به محور بماليد (شكل 12).نكتـه: نماليدن گريس هادي به محور درام مي‎تواند منجر به پرينت روشن تكرار شونده گردد.

    شكل 11

    شكل 12
    - درام را در حالي كه در خلاف جهت حركت عقربه‎هاي ساعت مي‎چرخانيد به محور وارد كنيد (شكل 13).- درپوش نگهدارنده درام را در محل خود قرار دهيد و درام را 5-4 دور در جاي خود بچرخانيد. جهت چرخاندن درام: چنانچه از بغل به درپوشي كه جا زده‎ايد نگاه كنيد جهت چرخش درام بايد خلاف جهت حركت عقربه‎هاي ساعت باشد.در اين حالت درام بايد آزادانه در جاي خود بچرخد. اگر درام حين چرخش از ابتدا گير مي‎كند كمي تونر روي سطح درام بماليد و مجدداً درام را بچرخانيد تا روان بگردد. درپوش نگهدارنده درام را مجدداً برداريد و نيم تنه درام را دور از نور به كناري بگذاريد.- دو پيچ سمت چرخ دنده مخزن تونر را باز كنيد. توجه داشته باشيد پيچ‎هاي نگهدارنده مخزن تونر واشر دارند؛ مطمئن شويد هنگام بستن درپوش در مراحل بعد از همين پيچ‎ها استفاده مي‎كنيد (شكل 14). درپوش را برداريد (شكل 15) و سه چرخ دنده را از محل خود خارج كنيد (شكل 16).

    شكل 13

    شكل 14

    شكل 15

    شكل 16
    - در سمت ديگر مخزن تونر، پيچ درپوش را بازكنيد و درپوش را برداريد (شكل 17 و 18)

    شكل 17

    شكل 18
    - پليت زير درپوش را خارج كنيد (شكل 19)- با دقت غلطك مغناطيسي جذب تونر را خارج كنيد (شكل 20). دو بوش پلاستيكي را از دو طرف غلطك برداريد و تميز كنيد. غلطك مغناطيسي را ابتدا با هواي فشرده و سپس با دستمال بدون پرز تميز كنيد. توجه: مغزي مغناطيسي غلطك جذب تونر آزاد است. مراقب باشيد مغزي از داخل غلطك بيرون نيفتد.

    شكل 19

    شكل 20
    - دو پيچ دكتر بليد (doctor blade) را باز كنيد. ابتدا زائده‎هاي پلاستيكي سفيد رنگ را برداريد، سپس دكتر بليد را از جاي خود خارج كنيد. براي اين كار مي‎توانيد از يك پيچ گوشتي كمك بگيريد (شكل 21 و 22).

    شكل 21

    شكل 22
    - داخل مخزن تونر را توسط هواي فشرده تميز كنيد و به مقدار مورد نياز تونر داخل مخزن بريزيد (بين 65 تا 80 گرم كه به نوع تونر نيز بستگي دارد). براي اين كار مي‎توانيد ابتدا تونر را داخل يك كيسه پلاستيكي كوچك بريزيد و از كيسه پلاستيكي به آرامي در مخزن خالي كنيد.بهتر است تونر را ابتدا خوب تكان دهيد و سپس در كيسه بريزيد.- دكتر بليد را توسط هواي فشرده تميز كنيد و در جاي خود قرار دهيد. زائده‎هاي پلاستيكي را در دو طرف بليد قرار دهيد و پيچ‎ها را ببنديد (شكل 23).- بوش‎هاي غلطك مغناطيسي را در دو طرف غلطك قرار دهيد: بوش سفيد در سمت چرخ دنده و بوش سياه در طرف ديگر.- غلطك مغناطيسي را در جاي خود روي مخزن تونر قرار دهيد و پليت زير درپوش را در سمت بوش سياه رنگ نصب كنيد (شكل 24).

    شكل 23

    شكل 24
    - چرخ دنده غلطك و دو چرخ دنده ديگر را در جاي خود قرار دهيد (شكل 25).- درپوش چرخ دنده‎ها را در جاي خود بگذاريد و پيچ‎هاي آن را ببنديد (شكل 26).

    شكل 25

    شكل 26
    - درپوش طرف ديگر را نيز در جاي خود قرار دهيد و پيچ آن را ببنديد (شكل 27).- در حالي كه نيم تنه درام را با دست چپ و نيم تنه تونر را با دست راست نگه داشته‎ايد دو نيمه را مطابق شكل 28 و 29 تنظيم كنيد.- همينكه تنظيم كرديد، نيم تنه درام را به سمت خودتان و نيم تنه تونر را در جهت مخالف كمي حركت دهيد (شكل 30).

    شكل 27

    شكل 28

    شكل 29

    شكل 30
    - توسط يك پيچ گوشتي كوچك تخت، فنر را در جاي صحيح خود قرار دهيد (شكل 31).- درپوش نگهدارنده درام را در جاي خود قرار دهيد و پيچ آن را ببنديد (شكل 32). درام را 3-2 دور در همان جهتي كه قبلاً گفته شده بچرخانيد.

    شكل 31

    شكل 32
    - فنر شاتر درام را در جاي خود قرار دهيد (شكل 33).- چنانچه مي‎خواهيد درصد باقيمانده تونر كارتريج نشان داده شود چيپ كارتريج را عوض كنيد. براي اين كار زائده‎هاي پلاستيكي دو طرف چيپ را ببريد و چيپ را دربياوريد (شكل 34) و چيپ جديد را در جاي چيپ قبلي نصب كنيد.- كارتريج آماده نصب در پرينتر است. موفق باشيد!

    شكل 33

    شكل 34
    يادآوري چند نكته: • نظر به اينكه فعاليت اين مركز صرفاً شارژ كارتريج ليزري رنگي است لطفاً در رابطه با شارژ كارتريج ليزري مشكي و يا سؤال و رفع اشكال مطالب اين صفحه، از طريق تلفن يا emailبا ما تماس نگيريد! پاسخ داده نمي‎شود. • كارتريج پرينترهاي 1005 و 1006 داراي شماره فني CB435A و كارتريج پرينتر 1505 و چندكاره 1120 و 1522 داراي شماره فني CB436Aمي‎باشد. • حتماً از تونر اختصاصي همين مدل براي شارژ كارتريج استفاده نماييد (كه در بازار ايران كمياب است). استفاده از تونر ساير مدلها كيفيت چاپ بسيار پايين‎تري را موجب مي‎شود. • همواره از تونر درجه يك - ترجيحاً آمريكايي - استفاده كنيد. استفاده از تونرهاي نامرغوب درجه 2 و 3 چيني و برچسب ژاپن (كه در اصل ژاپني نيست) كيفيت چاپ پايين‎تر و بعضاً غير قابل قبولي دارد. • در نرم‎افزار درايور كليه پرينترهاي ليزري HP گزينه‎اي تحت عنوان Density وجود دارد كه توسط آن مي‎توانيد شدت كم رنگ و پر رنگ بودن چاپ را تنظيم كنيد. Density عددي بين 1 تا 5 مي‎باشد كه با 1 كم رنگ‎ترين و با 5 پر رنگ‎ترين پرينت را خواهيد داشت. پيش فرض Density عدد 3 مي‎باشد. پس از شارژ كارتريج چنانچه پرينت اندكي كم رنگ است، Density را روي 4 يا 5 تنظيم كنيد. بديهي است Density بالاتر تونر بيشتري مصرف مي‎كند. • كپـي‎برداري و استفاده از مطالب آموزشي اين صفحه بدون ذكـر منبع كاملاً آزاد است. چـرا؟ . . . ! يكي از اهداف اصلي ما از تهيه اين صفحات آموزشي، آشتي دادن كاربران پرينتر با شارژ كارتريج است. در طول تجربه كاري‎مان به كرات با اشخاص و شركتهايي مواجه شده‎ايم كه يكبار كارتريجشان را جهت شارژ به يكي از فروشگاه‎هاي شارژ كارتريج برده‎اند كه به واسطه بي‎تجربگي شارژكار محتـرم و استفاده از تونر ارزان و نامرغوب، با شارژ بي كيفيت و غير قابل استفاده مواجه شده‎اند و علاوه بر اينكه وقت و پولشان تلف شده است به واسطـه همين خاطره نامطلوب، فكر شارژ را براي هميشه از سر بيرون كرده‎اند! حتي اين موضوع باعث شده اين شايعه بوجود آيد كه شارژ كارتريج يك كار غير اصولي و غيرقانوني است و همواره بايد كارتريج فابريك خريد. اما اين موضوع بايد روشن شود كه شارژ اصولي با مبناي علمي مي‎تواند كيفيتي دقيقاً معادل كارتريج فابريك داشته باشد بطوريكه حتي افراد حرفه‎اي نتوانند پرينت كارتريج شارژي را از كارتريج فابريك تشخيص دهند. • ضمناً اين مركز هيچگونه مسئوليتي در قبال خسارات احتمالي ناشي از عدم توانايي كاربر در شارژ كارتريج با استفاده از دستورالعمل‎هاي فوق ندارد و كليه عواقب آن مستقيماً متوجه خود كاربر مي‎باشد. • چنانچه در آينده فرصتي دست دهد، آموزش شارژ كارتريج پرينترهاي پرمصرف ديگر را نيز در همين صفحه قرار خواهيم داد.
    ویرایش توسط hoorad_pdr : 2018/02/24 در ساعت 14:12
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

مجوز های ارسال و ویرایش