ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: استارتاپ ناب - Lean Startup چیست ؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/05, 11:14
    Admin

    استارتاپ ناب - Lean Startup چیست ؟

    استارتاپ ناب (به انگلیسی: Lean Startup) سیستم ابداعی توسط یک کار آفرین آمریکایی بنام اریک ریس است که مورد توجه سایر کار آفرینان قرار گرفته است ، بطور کلی باید گفت که لین استارتاپ پلی میان کسب و کار های سنتی و مدرن است . سیستم لین استارتاپ همواره رو به رشد است و نمیتوان گفت که یک معیار خاص و ثابت برای تمام استارتاپ هاست ، ازینرو تمام مواردی که به مدرن تر شدن استارتاپ ها کمک کند تحت لین استارتاپ قرار میگیرد و اگر یک استارتاپ ناب شکل بگیرد موفقیت آن تقریبا حتمی خواهد بود چون از المان های لین استارتاپ که مهمترین آن تست و آزمون های کوتاه مدت است ، بهره مند شده است .


    ا
    تصویر اریک ریس ( Eric Rise )

    آیتم های لین استارتاپ


    1 - MVP - کمینه اعتماد سازی محصول


    نخستین آیتم در یک لین استارتاپ وجود MVP است که در زیر به اختصار به آن پرداخته شده است .
    کمینه اعتماد سازی محصول هدفمند (حداقل های محصول قابل اعتماد) - minimum viable product یا به اختصار MVP به محصولی اطلاق می شود که حد اقل های کاربردی را جهت رسیدن به یک هدف داشته باشد . بطور مثال یک قاشق و چنگال و یا یک بیل دارای بالا ترین سطح MVP هستند چرا که تمام آیتم های لازم جهت رفع نیازی که به آن وابسته است را دارد . هر محصولی که کارایی جهت یک امر خاص را داشته باشد تحت MVP قرار می گیرد .
    ام وی پی قوی به معنای بزرگ بودن محصول و پر هزینه بودن آن نیست و ممکن است یک محصول با هزینه بسیار بالا تولید شود اما دارای مولفه های MVP نباشد .






    2 - استقرار مداوم ( برای نرم افزار ها )


    استقرار مدارم ، مشابه تحویل مداوم ( Continuous delivery (CD) ) روشی است که تیم ها در یک دوره کوتاه ، برنامه نویسی را در یک فرایند آزمونی قرار می دهند تا ایرادات آن رفع شود و قابلیت بروز رسانی در آینده را داشته باشد .
    همانطور که در تصویر زیر یک Continuous delivery را مشاهده می کنید ، باید گفت که استقرار مداوم مانند همین فرایند است که به شما در باره صحت و سالم بودن نرم افزار اطمینان خاطر می دهد .


    چندین بار نرم افزار را تست می کنید تا در نهایت تمام وانع رفع گردد

    3 - تقسیم بندی تست ها | Split testing

    این امتحان که A/B testing نیز نامیده می شود رفتار کاربران را نسبت به ظاهر محصول شما نشان می دهد ، با این روش شما در مدت زمان معینی تغییراتی را به محصول خود وارد نموده و از دیگران نظر خواهی می کنید و تست هایی که بیشترین رای را در نظر خواهی کسب کنند شما را وارد مرحله بعدی لین استارتاپ می کنند .



    در مثال بالا مشاهده شده است که اگر دکمه ( ادامه مطلب ) آبی ساده باشد 52% مردم روی آن کلیک میکنند ، اما هنگامی که این دکمه سبز رنگ به همراه آیکن فلش بود 72% مردم روی آن کلیک کرده اند



    4 - معیارهای قابل اجرا

مجوز های ارسال و ویرایش