خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: معرفی سه سوت فود: سفارش غذای آنلاین ویژه تبریز
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
معرفی سه سوت فود: سفارش غذای آنلاین ویژه تبریز در اولین روز سال ۹۶ ، اولین مصاحبه از بخش استارتاپ های ایرانی را در زیر بخوانید. هدف این بخش آشنایی بیشتر با جزئیات و راه اندازی این نوع کسب و کارها و انتقال تجربه از صاحبان و مدیران به شما علاقه مندان و کاربران عزیز میباشد. امیدواریم هر مصاحبه، چند نکته کاربردی برای شما داشته باشد. در اولین مصاحبه سراغ یک کسب و کار آنلاین در تبریز رفتم. سیستم سفارش آنلاین غذا با نام سه سوت فود که در سال ۹۱ شروع شد و از سال ۹۲ با جدیت بیشتر تا به امروز ادامه داشته است و مسیر رو به رشدی دارد. در متن زیر مصاحبه ما با آقای داود زینی یکی از مدیران سه سوت فود را میخوانید. تیم اصلی سه سوت فود را معرفی کنید. بنده داود زینی، کارشناس نرمافزار هستم و از سال ۸۴ برنامهنویسی را به طور جدی شروع کردهام. در طول این سالها نرمافزارهای مختلفی طراحی و برنامهنویسی کردهام که اکثر آنها برای بخشهای دولتی بوده و در سطح کشوری استفاده میشوند. در پروژه سه سوت فود کارهای فنی را بر عهده دارم. نفر دوم خانم شیوا امینه راشد، کارشناس ارشد تجارت الکترونیک هستند و مدیریت بخش های روابط عمومی، بازاریابی و ارتباط با مشتریان را بر عهده دارند. چطور شد این ایده را انتخاب کردید؟ با توجه به اینکه از قبل در حوزهی فناوری اطلاعات فعالیت داشتم، تصمیم گرفته بودم سامانهای بر پایهی تجارت الکترونیک ایجاد نمایم. ایدههای مختلفی در ذهن داشتم اما نهایتاً ایده سفارش آنلاین غذا را انتخاب کردم. در بررسی اولیه متوجه شدم که در تبریز سیستم سفارش اینترنتی غذا وجود ندارد. در ادامه به بررسی نمونههای دیگر کشورها و یک وبسایت که در تهران فعالیت داشت پرداختم. مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا چیست؟ یکی از مزایای ما تنوع رستورانها و غذاهای ارائه شده است. بطوری که کاربران بتوانند نسبت به نیازهایشان انتخابهای مختلفی داشته باشند. تنوع در روشهای پرداخت هم یکی دیگر از کارهایی است که از اول در برنامه داشتیم. یعنی مشتری میتواند هم به صورت آنلاین در وبسایت و هم به شکل حضوری در محل پرداخت نماید. مزیت دیگر ما این است که به عنوان یک سیستم بومی تمرکز خود را بر روی شهر تبریز قرار دادهایم و تمام فعالیتهای ما به این شهر معطوف شده است. خدمات سه سوت فود چیست؟ سه سوت فود در واقع شعبه اینترنتی رستورانهای تبریز است و امکان سفارش اینترنتی غذا را فراهم نموده است. کاربران میتوانند بر اساس منطقهی سکونت و سلیقهی غذایی خود به جستجو و مقایسهی رستورانها پرداخته و غذای مورد علاقهی خود را انتخاب کنند. آنها به راحتی چند کلیک میتوانند سفارش خود را ثبت کرده و در کمترین زمان تحویل بگیرند. همچنین میتوانند با استفاده از تخفیفات سایت، خریدی ارزانتر از خود رستوران داشته باشند. قبل از شروع کار ایدهتان را چطور امکانسنجی و اعتبارسنجی کردید؟ امکانسنجی به صورت گفتگوی حضوری و نظرخواهی از شهروندان به صورت محدود انجام شد. آیا ثبت شرکت و مجوزهای خاصی برای این کار لازم بود؟ خیر. هر شخص میتواند به صورت حقیقی فعالیت مورد نظر خود را انجام دهد یا اینکه با ثبت شرکت و به صورت حقوقی اقدام کند. یکی از مجوزهای مهم نماد اعتماد الکترونیکی است که برای گرفتن درگاه پرداخت الکترونیکی هم ضروری است. البته اخیراً اخذ مجوزهایی مانند پروانه کسب و کار مجازی هم مطرح شدهاند. روند سفارش غذا و تحویل آن چگونه است؟ به محض ثبت سفارش مشتری در وبسایت، رستوران آن را در پنل اختصاصی خود مشاهده میکند. اپراتورهای ما نیز سفارش را دریافت کرده و به اطلاع رستوران میرسانند. بعد از تأیید سفارش و آمادهسازی آن، ارسال به مشتری انجام میشود. در تمام مراحل پیامکهایی به مشتری ارسال میشود و مشتری میتواند از طریق وبسایت نیز سفارش خود را پیگیری نماید. با چه میزان سرمایه شروع کردید؟ درحال حاضر در چه مرحلهای از سطح درآمد هستید؟ اکثر کارها را خودمان انجام دادیم و تنها هزینههای جزئی در مراحل مختلف پرداخت کردهایم. هزینه اصلی زمان و انرژی خودمان بوده است. غیر از هزینه تبلیغات که نسبتاً بالاست، در موارد دیگر سعی کردهایم کمتر هزینه کنیم. در حال حاضر درآمدمان به سطح قابل قبولی رسیده است اما کارهایی هم که باید انجام دهیم زیاد هستند. مشکلات اصلی کار و سخت ترین مراحل آن چه مواردی بود؟ مشکل اصلی کار، معرفی سه سوت فود بعنوان یک کار جدید و آنلاین به مردم و رستورانها بود. واکنشهای بسیار متفاوتی از قشرهای مختلف داشتیم و با اینکه این کار یک کار برد-برد بود، جلب اعتماد دو جانبه در مواردی مشکل مینمود. بخشهای فنی از قبیل طراحی سایت را برونسپاری کردید؟ تمام کارهای فنی را خودمان انجام دادیم. حتی بخشی از کارهای میدانی مانند بازاریابی را هم سعی کردیم خودمان انجام دهیم. نظرتان در مورد ورود رقبای قوی به تبریز چیست؟ ما به رقابت از دیدگاه رقابت سالم نگاه میکنیم و وجود رقیب را مغتنم میدانیم. شاید رقیبی سرمایه و منابع انسانی بالایی داشته باشد اما با آمدن رقبای قوی به تبریز و سرمایهگذاری آنها در این بخش، فرهنگ خرید و سفارش آنلاین غذا نیز گسترش یافته و این موضوع به نفع ما هم خواهد بود. آخرین توصیه شما به افرادی که میخواهند این کار را در شهر خودشان انجام دهند چیست؟ بنده در حد توصیه کردن نیستم. به عنوان تجربه عرض میکنم که سعی کنند حتماً کار را بصورت تیمی شروع کنند تا از مزایای کار تیمی بهرهمند شوند. مشکلاتی هم حتماً خواهد بود که باید با صبر و تلاش ادامه دهند و کار را به بهانههای مختلف رها نکنند. تحلیل نکات بارزی که از اقدامات سه سوت فود میتوان دریافت اول این است که در انتخاب یک ایده نباید مدت ها به فکر کردن مشغول شد. سفارش غذای آنلاین ایده ای بود که قبلا اجرا شده و امتحان خود را پس داده بود. صاحبان سه سوت فود با کمی تحقیق و بررسی درمورد موفقیت کار در شهر خودشان تصمیم به اجرای این کار گرفتند. شما هیچ وقت یک نتیجه صد درصدی مثبت یا منفی از موفقیت یک ایده را نمیتوانید از قبل بسنجید. امکان سنجی و اعتبارسنجی اگر با روش درست اجرا شود برای اجرای ایده کافی است. سپس نوبت به مرحله آزمایشی یا MVP میرسد که در صورت اجرای درست، تضمین موفقیت کار را میدهد. کارآفرینی این نیست که از همان اول یک دفتر با لوازم اداری داشته باشید و مدیریت کنید. حتی اگر سرمایه خوبی در شروع کار داشته باشید، باید در مراحل اصلی کار خودتان دست به کار شوید. مثلا مدیران سه سوت فود در اوایل کار اکثرا خودشان برای صحبت با رستوران ها اقدام کرده اند. شما نمیتوانید همان اول کار با استخدام بازاریاب انتظار داشته باشید همه چیز بر وفق مراد باشد و تمام مراحل به همین ترتیب طی شود و در عرض ۱ ماه کل رستوران های شهر را در دست بگیرید. در کارهای جدید همیشه مشکلات جدیدی هم وجود دارد که فقط خودتان میتوانید با انرژی کامل با آنها رو به رو شوید نه یک بازاریاب قراردادی. مثلا در این نوع کارها که قرار است با تامین کنندگان صحبت شود، مانند سفارش غذای آنلاین یا سایت تخفیف یا سوپرمارکت آنلاین، در اول کار تامین کنندگان حتما واکنش های مختلفی خواهند داشت. پس باید خودتان حضور داشته باشید تا با دلسوزی که برای کار خود دارید، نظرها را جلب کنید. همچنین در بخش های فنی مانند طراحی سایت نباید حساس و کمال گرا باشید. اگر دانش فنی کار را دارید حتما خودتان دست به کار شوید. اگر قرار است برون سپاری کنید با تحقیق کار را انجام دهید و همان اول کار بدون تحقیق هزینه های چند میلیونی پرداخت نکنید. شرکت های طراحی سایت برای همه مناسب نیستند. مخصوصا افراد تازه کار. افراد زیادی بودند که همان اول کار مغلوب جو کارآفرینی شده اند و بدون بودجه کافی مبالغ میلیونی برای یک سایت یا اپلیکیشن یا حتی اجاره دفتر کار و خرید لوازم دفتری پرداخت کرده اند و خود را ورشکست ساخته اند. حتی اگر سرمایه کافی دارید باید تا حد ممکن صرفه جویی کنید و با هوشمندی سرمایه را خرج کنید. هیچ کسب و کاری از همان اول دفتر کار یا سیستم فنی قوی و امکانات مختلف را نداشته و نیازی هم ندارد. نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات اعلام کنید. معرفی سه سوت فود: سفارش غذای آنلاین ویژه تبریز - پرتال کارآفرینی و استارتاپ
معرفی سه سوت فود: سفارش غذای آنلاین ویژه تبریز
مشاهده قوانین انجمن