ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چگونه يک تيم خوب براي استارتاپ تشکيل دهيم

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/09/28, 14:20
    SARA

    چگونه يک تيم خوب براي استارتاپ تشکيل دهيم

    ايده‌هاي شما هرچقدر جالب باشند، بدون همکاري اعضاي تيم به موفقيت نخواهيد رسيد. عوامل زيادي در موفقيت يک استارتاپ دخالت دارند.

    اگر مي‌خواهيد براي کسب‌و‌کار خودتان يک تيم خوب تشکيل بدهيد، احتمالا در حال حاضر چند نفر را در ذهن خودتان انتخاب کرده‌ايد. اما قبل از انجام اين کار و سرمايه‌گذاري روي اين موضوع بايد با ساختار يک تيم مناسب براي موفقيت استارتاپ آشنا باشيد و تا جاي ممکن از اشتباهات رايج و نابودکننده جلوگيري کنيد.

    1- تجربه‌ي قبلي شايد واضح به نظر برسد؛ اما يک تيم با تجربه‌ در زمينه‌ي استارتاپ مزاياي بسيار زيادي نسبت به رقباي خود دارد. موفقيت در دنياي استارتاپ بسيار سخت است. اگر هيچ تجربه‌اي در اين زمينه نداشته باشيد، هر چالشي مي‌تواند به يک تجربه‌ي جديد براي شما تبديل شود. داشتن درک درست از موضوع استارتاپ لازم است اما کافي نيست. بنابراين داشتن تجربه‌ي کافي در صنعت موردنظر مي‌تواند تفاوت بسيار زيادي ايجاد کند. شخصي که هيچ تجربه‌اي در اين زمينه ندارد، مي‌تواند کل تيم شما را عقب بکشد.

    2- بنيان‌گذاران: بنيان‌گذار يا بنيان‌گذاران يک استارتاپ نقش بسيار مهمي در پيروزي يا شکست شرکت خودشان دارند. شايد اين افراد بسياري از مباحثي را که در اين مقاله در مورد آن‌ها بحث شده است، از قبل بدانند؛ اما موانع زيادي وجود دارد که بايد خودشان را براي روبه‌رو شدن با آن‌ها آماده کنند. بنابراين بسيار مهم است که بنيان‌گذاران شخصيت احساسي ثابتي داشته باشند. در دنياي استارتاپ روزهاي خوب و بد زيادي وجود دارد و اگر اين افراد نتوانند احساسات خودشان را کنترل کنند، انرژي کل تيم را از بين خواهند برد.

    3- معيارها: معيارها، مهم‌ترين جنبه‌هايي هستند که براي موفقيت يک استارتاپ بايد در نظر گرفته شوند. معيارها روند ساخته شدن يک کسب‌و‌کار را به تازه‌کارها نشان مي‌دهند. علاوه ‌بر اين، تمرکز کردن بر معيارها نشان‌دهنده‌ي علاقه و اشتياق به توليد چيزي است که بازار به آن احتياج دارد. امروزه استارتاپ‌ها بدون اينکه نيازهاي بازار را براي عرضه‌ي محصولات خود در نظر بگيرند، مبالغ زيادي براي توسعه‌ي خودشان سرمايه‌گذاري مي‌کنند. توجه به معيارها، نشانه‌ي واضحي از اين موضوع است که يک استارتاپ به موفقيت خودش اهميت زيادي مي‌دهد.

    4- استعدادمقاله‌ي مرتبط:چگونه افراد با استعداد و حرفه‌اي را به استارتاپ خود جذب کنيم
    زماني که يک استارتاپ جا بيفتد و تبديل به يک شرکت بزرگ شود، فرهنگ و عملکرد شرکت از کارمندان آن بزرگ‌تر خواهد شد. اما در استارتاپ‌هايي که جديدا تأسيس مي‌شوند، مهارت‌هاي شخصي هر فرد تفاوت بزرگي در عملکرد کل تيم ايجاد مي‌کند. اعضاي تيم شما بايد قادر به انجام کارهاي زيادي باشند. اينکه اعضاي تيم در انجام يک کار فوق‌العاده باشند، خيلي خوب است. اما نکته‌اي که مي‌تواند استارتاپ‌ را به موفقيت‌هاي بزرگ برساند اين است که هرکدام از اعضاي تيم شما بايد بتوانند چندين مهارت متنوع براي حل مسائل داشته باشند.

    5- سازگاري مقاله‌ي مرتبط: 9 قانون براي ساخت استارتاپ پايدار
    اينکه اعضاي تيم شما بتوانند خودشان را با شرايط جديد سازگار کنند، موضوعي است که شما را در رقابت با ديگر استارتاپ‌ها به موفقيت مي‌رساند. حقيقت اين است که بعضي از محصولات نمي‌توانند فروش خوبي داشته باشند. در چنين شرايطي تيم‌هايي که ضعيف هستند همه چيز را رها مي‌کنند و زمان‌بندي يا عملکرد ضعيف را دليل اصلي شکست خود مي‌دانند. اما تيم‌هاي موفق خودشان را با شرايط جديد وفق مي‌دهند و دوباره تلاش مي‌کنند.

    6- ارتباطات داشتن يک تيم خوب از افراد حرفه‌اي بسيار عالي است؛ اما اگر اعضاي آن نتوانند باهم ارتباط برقرار کنند، اين موضوع هيچ اهميتي نخواهد داشت. در يک استارتاپ نبايد اعضاي تيم به‌صورت جداگانه کار کنند. درواقع تيم شما بايد مانند اعضاي يک بدن باشند. آن‌ها علاوه ‌بر برطرف کردن مشکلات شخصي خود بايد براي رفع مشکلات ديگر اعضاي تيم نيز تلاش کنند.

    7- فداکاري يک تيم استارتاپ مانند يک شرکت معمولي بزرگ نيست. استارتاپ‌ها براي اينکه به موفقيت برسند بايد با افراد پرشور و با اشتياق همکاري کنند. کار کردن در شرکت‌هاي نوپا استرس زيادي دارد و امنيت شغلي نيز بسيار پايين است. علاوه بر آن، معمولا کارمندان حقوق کمتري نسبت به کار کردن در يک شرکت باسابقه دريافت مي‌کنند. بنابراين افرادي که به‌عنوان هم‌تيمي انتخاب مي‌کنيد، بايد بتوانند با در نظر گرفتن اين شرايط بهترين عملکرد خودشان را نشان دهند.

    8- تمرکز هر شخصي که تجربه‌ي کار کردن در استارتاپ‌ داشته باشد، مي‌داند که اين کار بسيار سخت است. درست است که بودن در محيط استارتاپ‌ چيزهاي زيادي به شما ياد مي‌دهد؛ اما جو پراسترس آن را نمي‌توان ناديده گرفت. هيچ ايرادي ندارد که يک نفر دوست داشته باشد از صبح کارش را انجام دهد و ساعت 5 شرکت را ترک کند؛ اما ممکن است که آن شخص با فرهنگ شرکت شما همخواني نداشته باشد.

    9- وفاداري معيارها، محصولات و بنيان‌گذاران نقش اصلي را در موفقيت يا شکست يک استارتاپ ايفا مي‌کنند؛ اما نقش فرهنگ را نبايد ناديده گرفت. فرهنگ چيزي فراتر از قرار دادن ساندويچ‌هاي مجاني و ميز پينگ‌پنگ در دفتر است. فرهنگ يک شرکت بايد به‌گونه‌اي باشد که ايده‌ها و تفکر خلاقانه بتوانند در آن به‌خوبي رشد کنند. فرهنگ چيزي است که مي‌تواند اعضاي مناسب را دور هم جمع کند و آن‌ها را کنار هم نگه دارد.

    10- چشم‌انداز چيزي که يک کسب‌و‌کار را از ديگران متمايز مي‌کند، چشم‌انداز آن است. هرچقدر اعضاي تيم شما برنامه‌ريزي بهتري براي آينده داشته باشند، استارتاپ شما شانس بيشتري براي موفقيت خواهد داشت.



    منبع: خبرگزاری آریا

مجوز های ارسال و ویرایش