ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: 6 نکته حیاتی برای خلق محتوای هدفمند

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/07, 11:04
    SARA

    6 نکته حیاتی برای خلق محتوای هدفمند

    محتوا
    همه ما روزانه محتوای زیادی رو مصرف می کنیم. مشکلات،سوالات و نیازهامون رو جست و جو می کنیم و بعد از کمی گشت و گذار در سایت های مختلف بالاخره نیازمون رو برطرف می کنیم. اما یه سوال مهم: ما بعدا به کدوم یکی از اون سایت ها بازم سر میزنیم؟ توی کدومشون با میل و رغبت خودمون برای دنبال کردن محتواشون ثبت نام می کنیم؟ واقعا تعداد بسیار کم! چرا؟ چون اون کم ها! کاملا هدفمند محتوا رو تولید می کنن. جوری که شما رو راضی بکنن باز هم برگردین و اون عده کثیر از سایت ها فقط محتوا تولید می کنن که محتوا تولید کرده باشن! که مثلا سئوشون رو بهبود بدن!


    قبلا در مقاله بازاریابی درونگرا چیست در مورد اهمیت محتوا صحبت کردم.(قبل از خواندن این مقاله حتما مقاله بازاریابی درونگرا چیست؟ رو بخونید).
    اما این محتوا حتما باید هدفمند باشه و با اهداف بازاریابی درونگرا سازگاری داشته باشه. دقت کنید که محتوا پیامی هست که استراتژی بازاریابی درونگرای شما تحویلش میده.
    اما این محتوا بر مبنای چه چیزی باید تولید بشه؟ با کدوم هدف؟ بر اساس ذهنیات و پیش فرضیات ما ؟ اگر جوابتون مثبته، باید تسلیت بگم. کسب و کار شما به زودی خواهد مرد! محتوای تولید شده حتما باید بر اساس متد Inbound Marketing باشه. یعنی دقیقا برای هر مرحله باید محتوایی متناسب با اون مراحل تولید بشه تا مخاطب یکی پس از دیگری مراحل رو طی کنه و به شاد شدن برسه!
    پس:
    وقتی از هدفمندی می گویم، از چه می گویم؟
    از رفع نیاز مخاطب می گویم!
    از کمک به مخاطب می گویم!
    از طی کردن فرایند جذب، تبدیل، نزدیک شدن و شاد کردن می گویم!

    از سئو می گویم (میبینید؟ سئو اهمیت آخر رو داره!)
    و با توجه به این اهداف، نکات طلایی را می گویم
    1) توجه به Persona و Journey

    توجه به اطلاعاتی که از پرسونای مخاطب داریم برای تولید محتوا بسیار بسیار مهم است. به خاطر بیارید چه اطلاعاتی از پرسونای مخاطب داریم؟ ( اگر میخواهید بدونید پرسونای مخاطب چیه مقاله یک پرسونای خریدار چیست ؟ رو مطالعه کنید)

    اهدافش، نیازهاش، مشکلاتش، لحن و نوع محتوایی که بیشتر می پسنده و … . پس برای محتوایی که تولید میشه باید به تک تک اطلاعات پرسونا توجه کرد. مثلا اگر شما فروشنده کالای خواب هستید و مخاطب شما کم خوابی یا بدخوابی رو به عنوان یکی از مشکلاتش مطرح کرده، شما باید محتوایی تولید کنید که به دنبال حل این مشکل باشه. در فرمتی که مخاطبتون می پسنده و با لحنی که درگیرش می کنه!


    مورد بعدی توجه به نقشه سفر مخاطب یا Buyer’s Journey هست. (اگر نمی دونید Journey چیه مقاله نقشه محتوی چیست؟ رو مطالعه کنید)
    اینکه مخاطب شما دقیقا در چه مرحله ای از مراحل سه گانه سفر خودش هست بسیار اهمیت داره که محتوای متناسب با اون مرحله تولید بشه. یه نگاه به تصویر زیر بندازید تا متوجه بشید برای هر مرحله چه نوع محتوایی میتونه تولید بشه.
    محتوا بر اساس متد بازاریابی درونگرا در مرحله آگاهی (Awareness) باید محتوای آموزشی و کاربردی تولید کنید که به مخاطب کمک کنه مشکل، چالش یا نیازش رو بهتر و دقیق تر بشناسه.

    در مرحله توجه (consideration) باید محتوای آموزشی و کاربردی دقیق تر و مفصل تری در اختیار مخاطب قرار بدهید که بتونه بهتر راه حل مشکل، چالش و نیازش رو تشخیص بده و به اون راه حل نزدیک بشه.
    در مرحله تصمیم گیری (Decision) محتوای آموزشی و کاربردی شما باعث میشه مخاطب با شناخت دقیق تر راه حل ها، بهترین راه حل رو برای حل مشکلش انتخاب کنه.
    2) انتخاب موضوع

    اما برای انتخاب موضوع برای تولید محتوا باید به موارد زیر توجه بشه:

    • پرسونای مخاطب: توجه به نیازها، چالش ها و مشکلات مخاطب برای اینکه بدونید چه موضوعی رو برای تولید محتوا باید انتخاب کنید بسیار مهمه. (مثال کالای خواب رو به یاد بیارید)
    • نقشه سفر مخاطب: قراره برای کدوم مرحله موضوع انتخاب بشه؟ قطعا موضوعی که برای مرحله آگاهی در نظر گرفته میشه سطحی تر از موضوعیه که برای مرحله توجه در نظر گرفته میشه و مرحله توجه نیاز به موضوعات عمیق تری برای تولید محتوا داره.
    • فروم ها، رقبا و سوالات متداول: این سه مورد منابع بسیار خوبی هستن تا متوجه بشید مخاطب شما دقیقا به چه موضوعاتی می پردازه. در فروم ها طرح مشکلات مشترکی رو که مربوط به حوزه شما هست می تونید پیدا کنید. ببینید رقبا چه محتوایی دارن برای مخاطب تولید می کنن (حواستون باشه کپی نکنید! چون اولا کپی کار زشتیه! دوما ممکنه رقیب شما محتوای هدفمند تولید نکنه و اینجوری محتوای شما هم به درد نخور خواهد بود!). همچنین سوالات متداولی که مخاطبین از شما می پرسن منبع بسیار خوبی برای انتخاب موضوع هست.
    • سئو: کلمات و عبارات کلیدی که مخاطب شما بیشتر جست و جو می کنه به شما هم برای انتخاب موضوع کمک می کنه هم برای اینکه بتونید سئوی بهتری داشته باشید.

    3) انتخاب فرمت

    مخاطبین شما همشون مثل هم نیستن. همشون با یک نوع محتوا درگیر نمیشن. همشون در یک مرحله از نقشه سفر نیستن. (تولید محتوا برای تمامی سلیقه ها)



    متن، اینفوگرافیک، ویدیو، کتاب الکترونیکی، پادکست، قالب ها و ابزارهای آماده استفاده(مثل قاب های آماده برای درست کردن آلبوم عکس دیجیتالی)، وبینار، اسلاید، گزارش، مطالعات موردی و … انواع فرمتی هستن که شما باید بر اساس نیاز مخاطب، نقشه سفر و سلیقه مخاطب همه اون ها رو پوشش بدین.
    ضمنا برای سئو دوست ها : گوگل انتظار داره فرمت های مختلفی از محتوا رو در اختیار مخاطب قرار بدید.
    4) کم تر، بیشتر است!

    کم تر بیش تر است! مخاطب شما دقیقا مثل شما سرش شلوغه و حوصله استفاده از محتواهای طولانی رو نداره. پس سعی کنید محتوایی تولید کنید که استفاده اش برای مخاطب راحت باشه.
    5) آموزشی، کاربردی و سرگرم کننده!

    حتما دقت کنید در تمام مراحل نقشه سفر مشتری، محتوایی تولید کنید که نیاز مشتری رو برطرف کنه. حالا نیازش محتوای آموزشیه یا کاربردی یا سرگرمی کاملا بستگی به اطلاعات پرسونا داره که شما جمع آوری کردید.
    بازم برای عاشقان سئو: گوگل از شما میخواد محتوای شما تماما در جهت رفع نیاز مخاطب باشه!
    6) اول اطلاعات بعد طراحی!

    بسیاری از تولید کنندگان محتوا اکثر انرژی و وقت خودشون رو برای آرایش کردن محتوا صرف می کنن. حتما شده شما هم بارها تصاویر و ویدیوهایی دیده باشید که بعد از مشاهده اون با خودتون بگید: خوشگل بود ولی برای من هیچی نداشت! و همین عاملی شده که دیگه برای مصرف کردن محتوا به اون سایت مراجعه نکنید. اول اطلاعات قویی جمع آوری کنید که واقعا نیاز مخاطب رو برطرف کنه و بعد وقتی از این بابت مطمئن شدید شروع به طراحی و زیبا کردن اون کنید. (خود من برای تولید این مقاله اول اطلاعات مناسب رو جمع آوری کردم و مقاله رو نوشتم و بعد به تولید عکس پرداختم!)
    نتیجه گیری

    اگر دقت کنید در تمام نکاتی که در این مقاله مطرح شد یه وجه مشترک وجود داشت. رفع نیاز مشتری! فلسفه بازاریابی درونگرا همینه: شما به دنبال شناسایی و رفع نیازها و مشکلات مخاطب باشید، مخاطب خود به خود به مشتری تبدیل خواهد شد! برای همین هست که من همیشه میگم بازاریابی درونگرا یاد گرفتنی نیست. حس کردنیه! درک کردنیه! پس سعی کنید رفع نیاز مخاطب رو به عنوان یک ارزش در درون باورهاتون بپذیرید و بر مبنای همین موضوع، محتوا تولید کنید.


    https://isfahanplus.ir/6-vital-point...geted-content/

مجوز های ارسال و ویرایش