ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: سئو یا بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ [بخش اول]

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/12/03, 18:24
    SARA

    سئو یا بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ [بخش اول]



    زمان موردنیاز برای مطالعه این مطلب: ۳ دقیقه
    هر زمان که واژه‌ای را در موتور جستجو وارد می‌کنید و دکمه‌ی ENTER را می‌زنید با لیستی از وب ‌سایت‌های مرتبط با واژه‌ی وارد شده، مواجه می‌شوید. اغلب کاربران تمایل دارند که سایت‌هایی که در صدر لیست قرار دارند را مشاهده کنند. چرا که آن‌ها این سایت‌ها را با موضوعی که به دنبال آن هستند، متناسب‌تر می‌یابند. اگر تا به حال کنجکاو شده‌اید که چرا بعضی از این سایت‌ها رتبه‌ی بالاتری دارند، باید بدانید که این صرفأ به خاطر استفاده از یک روش قدرتمند بازاریابی وب سایتی به نام سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو(Search Engine Optimization) است. سئو تکنیکی است که به موتور‌های جستجو کمک می‌کند تا موضوعات مرتبط را یافته و با دسته‌بندی مناسب آن‌ها، وب سایت‌ها را رتبه بندی کنند.

    در اینجا قصد داریم تمامی اطلاعات لازم که درباره‌ی بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم و همچنین تفاوت در معیار‌های رتبه‌بندی موتور‌های جستجو‌گر مهم را بررسی کنیم.

    روش کار موتورهای جستجو

    اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین اصلی که برای یادگیری سئو می‌بایست بدانید این است که موتورهای جستجو انسان نیستند. گرچه این مطلب برای همگان واضح است، اما توانایی تشخیص تفاوت بین نحوه‌ی مشاهده‌ی سایت‌ها توسط انسان‌ها و موتور‌های جستجو چندان واضح نیست.

    بر خلاف انسان‌ها، موتور‌های جستجو بر اساس متون، پیگیر مطلب می‌شوند. اگرچه تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، اما موتور‌های جستجو هنوز فاصله‌ی زیادی با انسان‌ها (انسانی که می‌تواند زیبایی یک طراحی فوق‌العاده را احساس کند یا از صدا‌ها و حرکات در فیلم لذت ببرد) دارند.
    در عوض موتور‌های جستجو‌گر در سایت‌ها می‌گردند و موارد مشخصی از سایت‌ها را بررسی می‌کنند (غالبأ متون سایت) تا دریابند که موضوع غالب یک سایت حول چه مطلبی است. علاوه بر آن، موتور‌های جستجو، کار فهرست‌بندی، پردازش، محاسبه میزان تناسب و بازیابی کردن را هم انجام می‌دهند.
    در ابتدا موتور‌های جستجو سایت را وارسی می‌کنند تا محوریت آن را دریابند. این کار توسط یک نرم‌افزار مانند Crawler یا Spider و حتی Googlebot (در موتور جست‌و‌جوی گوگل) انجام می‌شود. Spider ها لینک‌ها را یکی پس از دیگری دنبال کرده و هر مطلبی که پیدا می‌کنند را فهرست‌بندی می‌کنند. پر‌واضح است که برای یک Spider بازدید هر روزه از همه‌ی وب سایت‌ها غیر‌ممکن است. به همین دلیل هم صرفأ هر ماه یا دوماهی یک‌بار برای اینکه ببیند صفحه‌ی جدیدی اضافه شده یا صفحات قدیمی تغییر کرده‌اند، از صفحات بازدید می‌کنند.
    البته امکان اطلاع از این که یک Crawler سایت شما را چگونه می بیند، وجود دارد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم،Crawler ها انسان نیستند که تصاویر، فلش‌ها، جاوا اسکریپت‌ها یا صفحات محافظت‌شده با رمز را ببینند. بنابراین اگر شما تعداد زیادی از این موارد را بر روی سایت‌تان قرار داده‌اید، بهتر است که با اجرای Spider Simulator ، بررسی کنید که آیا این موضوعات بر روی Spider ها قابل رویت هستند یا نه. اگر توسط Spider ها قابل رویت نباشند در واقع گویی وجودی در فضای مجازی ندارند

    منبع: لرن-مارکتینگ

    https://isfahanplus.ir/what-is-seo-o...ine-marketing/

مجوز های ارسال و ویرایش