ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: نوزده حقیقت دربارۀ گوگل در نوزده سالگی اش

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/28, 17:27
    SARA

    نوزده حقیقت دربارۀ گوگل در نوزده سالگی اش


    سِرجی برین و لَری پیج در سال 1998 این موتور جستجو را تأسیس کردند.
    امروز گوگل در حال جشن گرفتن تولد 19 سالگی اش است. بطور طبیعی این غول موتور جستجو به گوگلی ترین شکل ممکن – یعنی با انتشار یک گوگل دودل ویژه (تغییر موقتی لوگوی گوگل در صفحۀ اصلی اش) – این رویداد را جشن می گیرد.

    البته این بار این دودل اندکی متفاوت است و یک بازی در آن گنجانده شده است. کاربران می توانند با چرخاندن یک گردونه یکی از 19 بازی ای که گوگل در طول سال ها انتشار داده است را باز کنند.
    جالب است! 19 سال در فناوری عدد بسیار بزرگی است، بنابراین تصمیم گرفتیم برای بزرگداشت این رویداد فهرستی از 19 حقیقت در خصوص این غول فناوری را به تصادف و بدون ترتیب مشخصی تهیه کنیم. تولدت مبارک گوگل. لطفا این مقاله را درن تایج جستجوی خود ایندکس کن.


    1. گوگل در سال 1998 توسط بری پیج و برجی برین تأسیس شد. این شرکت کار خود را در 4 سپتامبر 1998 (13 شهریور 1377) آغاز کرد، اما ازسال 2006 شروع به کار خود در 27 سپتامبر جشن می گیرد.
    2. در خصوص دودل های گوگل باید گفت که اولین دودل توسط سرجی برین و لری پیج به عنوان یک پیام خطا زمانی طراحی شد که این دو خارج از محل کار خود در سال 1998 در فستیوال برنینگ من شرکت کرده بودند.
    3. گوگل بیش از 72 هزار نفر را در استخدام خود دارد.
    4. گوگل سردمدار درآمد حاصل از تبلیغات دیجیتال و موبایلی در جهان است. بر طبق تخمین های تحلیلگران در سال 2017 در حدود 50 میلیارد دلار – 67 درصد درآمد خالص گوگل از تبلیغات دیجیتال – از تبلیغات موبایلی خواهد بود که بیش تر از درآمد 38 میلیاردی آن در سال 2016 است.
    5. گوگل مالک تمامی دامنه هایی است که نام این شرکت در آن ها به اشتباه نوشته شده است، نظیرcom، gogle.com، googlr.com و بسیاری دیگر. گوگل همچنین مالک دامنۀ 4664530.com است، که معادل شماره های متناظر با حروف نام این شرکت بر صفحۀ کلیدِ تلفن است.
    6. در اکتبر 2016 آمارها نشان داد که گوگل 90.3 درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد که این رقم تا ژوییۀ 2017 برابر با 86.8 درصد است.
    7. همچنان بیشتر کارمندان گوگل را سفید پوستان، مردان و آسیایی ها تشکیل می دهند. بر طبق گزارش سایت Recode درصد کارکنان گوگل که سفید پوست هستند در سال جاری از 59 درصد به 56 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که درصد کارمندان آسیایی گوگل در همین زمان از 32 درصد به 35 درصد افزایش داشته است.
    8. در ابتدای امسال اعلام شد که گوگل در حال سرمایه گذاری در یک پروژۀ نرم افزاری جدید است که نوشتن اخبار محلی را بصورت خودکار در می آورد.
    9. نام گوگل از «googol» گرفته شده است که عددی است که پیش از ۱۰۱۰۰ آید.
    10. تصویر زیر نشان می دهد که گوگل در 2 دسامبر 1998 چه ظاهری داشته است.



    11. در همایش توسعه دهندگان گوگل آی/او (Google I/O) در ماه مه، گوگل اعلام کرد که در حال حاضر بیش از دو میلیون صفحه از فرمت AMP، کشینگ بهبوده یافته برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل، استفاده می کنند که 900 هزار دامنه را شامل می شود.


    12. بر طبق گفتۀ گوگل، صدها میلیون صفحۀ وب در ایندکس جستجوی گوگل وجود دارند که حجم آن بسیار بیشتر از 100 میلیون گیگابایت است.


    13. فلسفل گوگل متشکل از «10 چیزی است که می دانیم درست است». اولین نکته: به کاربر توجه کن و تمامی چیزهای دیگر بدنبال آن می آیند.


    14. گوگل در 1 اوریل سال 2000 شروع به بازی احمق اول آوریل (َApril’s Fool Day) با شوخی هایی پیچیده و پر طول و تفصیل کرد. اولین شوخی گوگل شوخیِ پیچیدۀ ذهنی (MentalPlex Hoax) بود که در آن گوگل از کاربران می خواست تا اجازه دهند ذهن آن ها را بخواند. نسخۀ آرشیو شده ای از این صفحه را می توانید در اینجا بیابید.


    15. گوگل به تازگی اعلام کرده است که یک مدیر داخلی جدید برای رسیدگی به شرایط محیط کاری خود استخدام کرده است. که این اقدام در پاسخ به جنجال پیام 300 واژه ای یکی از کارمندان مرد بود که برای زنان شاغل در شرکت ارسال شد و حاوی مطالب جنسیتی و ضد زنانه بود.


    16. گوگل در گاراژ سوزان وویچیتسکی کار خود را آغاز کرد که اکنون مدیر اجرایی یوتوب است.


    17. از میان 10 برنامۀ موبایل پر طرفدار در آمریکا 5 تای آن ها متعلق به گوگل است. این برنامه ها عبارتند از: یوتیوب، گوگل پلی، نقشۀ گوگل، جیمیل و جستجوی گوگل.


    18. گوگل در سال 2006 یوتیوب را fh رقم گزاف 1.65 میلیارد خریداری کرد که بزرگترین خرید آن تا به امروز به شمار می رود.

    19. رئیس هوش مصنوعی گوگل فکر می کند که لازم نیست در مورد آنچه آخر الزمان رباتی خوانده می شود نگران باشید.



    نوزده حقیقت دربارۀ گوگل در نوزده سالگی اش - مجله فرد

مجوز های ارسال و ویرایش