ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/10, 21:04
    SARA

    مایکل الیوت ۲۰۰ هزار دلار از طریق بینندگانش برای تاسیس سالن های آرایشی ناخن مخصوص مرد



    مایکل الیوت با نوشتن فیلمنامه برای فیلم هایی چون «Brown Sugar» و «Just Wright» به شهرت دست یافت. اما هنگامی که به سن ۵۰ سالگی رسید، نگران این بود که نتواند چیزی درست و حسابی خلق کند – پس به فکر کسب و کار افتاد. روزی برای انجام پدیکور به یک سالن زیبایی ناخن در سانتا مونیکا رفت و در آن جا فهمید که می­خواهد چه کار کند: ایجاد محلی برای مردان که بتوانند با خیال آسوده در آن مانیکور و پدیکور انجام دهند. او اولین شعبه «هَمر اند نِیلز» را در لس آنجلس و در سال ۲۰۱۳ افتتاح کرد، و بلافاصله به برنامه شارک تنک دعوت شد. الیوت امیدوار به دریافت سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلاری با سهام ۲۰ درصدی بود (و شرکت نوپای خود را ۱ میلیون دلار قیمت گذاری کرد)، اما درخواست هایش توسط سرمایه­گذاران رد می­شد. در عوض، بعد از این که برنامه شارک تنک روی آنتن رفت، او توانست مبلغ مورد نیازش را با کمک بینندگان مشتاقش بدست آورد، و سپس شروع به برپایی زیربنای کسب و کارش کرد. در مصاحبه­ای (که ویرایش و تدوین شده)، الیوت در مورد سالنی که خود از آن به عنوان «غار مردانه نیروانا» یاد می­کند سخن می­گوید.
    ایمی فلدمن: معمولا شاهد تاسیس اسپایی برای مردان توسط یک اهل هالیوود نیستیم.
    مایکل الیوت: درست است.
    فلدمن: خب تعریف کنید چگونه این اتفاق افتاد؟
    الیوت: ۵ یا ۶ سال پیش، به این فکر افتادم که در سن ۵۰ سالگی کجا خواهم بود. زندگیم را به عنوان فیلمنامه نویسی که برای خودم کار می­کردم آغاز کردم و بسیار هم به کاری که انجام می­دادم افتخار می­کنم، اما در آن زمان متوجه شدم که چیزی از خودم ندارم. دیگر نمی­خواستم ایده­هایم را پس از ۵۰ سالگی بفروشم. سپس، در مارچ ۲۰۱۳، مثل بقیه مردان در آمریکا، شدیدا به یک پدیکور نیازمند شدم. قبل از این که سالن زیبایی ناخن خودم را تاسیس کنم، هر وقت به چنین مکان­هایی می­رفتم زنان طوری به من نگاه می­کردند که انگار جای من آن جا نیست. آن روز به یک سالن زیبایی ناخن در سانتا مونیکا رفتم. نشسته بودم و به گل­ها و خانم­ها نگاه می­کردم، و در این فکر بوم که «ای کاش جایی بود که مردان می­توانستند دست­ و پاهایشان را آرایش کنند، در حالی که احساس ناراحتی و اضافه بودن نداشته باشند و مورد قضاوت قرار نگیرند.»
    فلدمن: چه نوع تحقیقاتی انجام دادید؟
    الیوت: تحقیقات من محدود به مقالاتی که بصورت آنلاین مطالعه می­کردم و صحبت کردن با زنان و مردان می­شد.
    فلدمن: قبل از شما کسی این ایده را اجرا کرده بود؟
    الیوت: تاسیس سالن زیبایی مردان که در آن منیکور و پدیکور انجام شود ایده تازه­ای نیست. برای این کارها تعداد زیادی سالن مجلل زیبایی مردان وجود دارد. تمام این مکان­ها کار اصلی­شان مو کوتاه کردن بود، اما اگر می­خواستید منیکور یا پدیکور انجام دهید این امکان وجود داشت. آنان همچنین مردانی با سطح اجتماعی بالا را، که شاید گلف بازی می­کنند یا از آن شغل­هایی دارند که دائما در حال برگزاری جلسه هستند، هدف قرار می­دادند. من از آن جور مردها نیستم، و بنظرم خیلی از مردها این شکلی نیستند. قصدم این بود که «هَمِر اَند نِیلز» را به مکانی تبدیل کنم که در آن با تمام مردان به طور مساوی برخورد شود و همه­شان احساس راحتی داشته باشند.
    فلدمن: خب، «همر اند نیلز» چه جور جایی است؟
    الیوت: میز پذیرش آن از جنس چوب سرو و به رنگ وانیلی شمعی است. یک آرم با نوشته «Auto» و چندین تابلو با عکس چکُش که بوسیله قاب­هایی گران قیمت ساخته شده­اند بر روی دیوار قرار دارند. برای قدردانی یک لیوان اسکاچ، یک تلویزیون شخصی و هدفون­ ضدنویز در اختیار مشتریان قرار می­گیرد. ما به معنای واقعیِ کلمه «غار مردان نیروانا» را به واقعیت پیوستیم.
    فلدمن: هزینه­ای که از مشتری می­گیرید چقدر است؟
    الیوت: به طور متوسط، انجام یک منیکور در سالن­های ما ۲۳ دلار آب می­خورد که این مبلغ یک نوشیدنی مجانی را هم شامل می­شود. ما سه سطح قیمت گذاری داریم، زیرا قیمت منیکور در نیویورک یا سان فرانسیسکو با قیمت آن در نیو اُرلان یا جاهای دیگر متفاوت است. ما همچنین سه نوع عضویت داریم، و هزینه متوسط حق عضویت در ماه ۵۳ دلار است. فایده عضویت این است که شما هزینه کمتری برای خدمات پرداخت می­کنید. هزینه انجام یک پدیکور/مدیکورِ با دوام ۵۳ دلار است، و کسی که حق عضویت دارد ۲۰ درصد کمتر پرداخت می­کند.
    فلدمن: اولین باری که در مورد این ایده با دوستانتان صحبت کردید، واکنش آن­ها چه بود؟
    الیوت: خندیدند. جدی می­گویم. فقط دو نفر را که به موفقیت «همر اند نیلز» ایمان داشتند یادم می­آید که الان با یکی از آن­ها ازدواج کرده­ام. و جالب این جاست که ۵ ماه پس از افتتاح اولین شعبه، به برنامه شارک تنک دعوت شدم.
    فلدمن: حضورتان در برنامه چگونه بود؟
    الیوت: به برنامه رفتم و ایده­هایم را به همه گفتم اما هیچکس مرا باور نکرد. در واقع، کِوین اُلیری، یا آقای معرکه، بطور غیر مستقیم گفت: «امکان ندارد چنین ایده­ای عملی شود.»
    فلدمن: پس از آن چه شد؟
    الیوت: آن قسمت در سپتامبر ۲۰۱۴ روی آنتن رفت، و بلافاصله بیش از ۸۰۰ درخواست دریافت کردم که از من می­خواستند در مورد موقعیت­های حق امتیاز اطلاعات بیشتری دهم. زمانی که در این برنامه حاضر شدم، از سرمایه­گذاران ۲۰۰۰۰۰ دلار برای آغاز روند حق امتیاز درخواست کردم. در مورد حق امتیاز سوالات زیادی از من می­شد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداشتم چون هنوز آماده نبودم. پس کاری که می­توانستم انجام دهم این بود که هفت تا از بینندگان را به سرمایه­گذاران فرشته تبدیل کنم. شش تای آن­ها مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار برای سهم ۲.۵ درصدی و یکی از آن­ها مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار برای سهم ۵ درصدی پرداخت کردند.
    فلدمن: حق امتیاز به عنوان بخشی از معامله به آنان تعلق گرفت؟
    الیوت: بله، اما سرمایه­گذاران در ابتدا سهام­دار نمی­شدند.
    فلدمن: در مورد وضعیت سرمایه­گذارانتان در حال حاضر بگویید.
    الیوت: ۱۰ سهام­دار غیر از من در شرکت وجود دارند. بیشتر آن ها سهام داران ۲.۵ درصدی هستند. جان چویی توسعه دهنده چندین فرنچایز و توسعه دهنده منطقه­ای «Massage Envy» در کالیفرنیای شمالی است. او به منظور تاسیس ۲۵ شعبه «همر اند نیلز» در کالیفرنیای شمالی از ما سهام خریداری کرد. همچنین مایکل فلوگ صاحب چند فرنچایز موفق، به ویژه «The Joint»، این امکان را دارد تا «همر اند نیلز» را در جنوب شرقی گسترش دهد. من بیشترین سهم را در اختیار دارم و خواهم داشت. سهم من ۴۰ درصد است.
    فلدمن: آیا از از دست دادن آن همه سهام پشیمان نیستید؟
    الیوت: به نظرم مالکیت ۴۰ درصد از یک شرکت ۱۰۰ میلیون دلاری ارزشش را داشت.
    فلدمن: روند گسترش شرکت به چه شکل بود؟
    الیوت: بلافاصله در جهت فرنچایزینگ شروع به کار کردم. کارهایی زیادی در پشت پرده باید انجام شود تا بتوان سرمایه­گذاران را به پرداخت ۳۹۰۰۰ دلار سهام و ۶ درصد از سود خالصشان متقاعد کرد.
    فلدمن: تعداد شعبه­هایی که مالکشان خود شرکت است چندتا است؟
    الیوت: یک.
    فلدمن: چرا شعبه­های بیشتری تاسیس نمی­کنید؟ چرا بر روی فرنچایز پافشاری دارید؟
    الیوت: هیچ وقت این پیشنهاد را در شارک تنک مطرح نکردم، چون ریسکش بالا است و من هم آدم مضطربی هستم. بخشی از انگیزه­مان ایجاد موقعیت برای افرادی مثل خود من است. می­خواستم کسب و کاری راه بیاندازم که انگیزه لازم را به دیگر سیاهپوستان و دیگر افراد بدهد تا بتوانند کسب و کار خودشان را ایجاد کنند و زمان زیادی برای کمک به موفقیتشان صرف کردم. با کمک گرفتن از سهام داران توانستیم با سرعت بیشتری توسعه یابیم، اما قصد دیگرمان تاثیرگذاری بر زندگی دیگر افراد بود.
    فلدمن: دادن حق امتیاز به دیگران کنترل کیفیت و ثبات را سخت می­کند. نظرتان در این باره چیست؟
    الیوت: ما فردی جدید را به عنوان مسئول اداره و پشتیبانی استخدام کردیم. او به شعبات سر می­زند آن ها را بررسی می­نماید. قصد داریم در آینده با گسترش بیشتر، افراد بیشتری را به بخش نظارت اضافه کنیم.
    فلدمن: از چه زمانی شروع به فروش حق رای کردید؟
    الیوت: فوریه سال پیش. در ماه ژوئن، اولین شعبه­مان که تحت فرنچایز بود را در میامی افتتاح کردیم. تصمیم داریم هر ماه یک شعبه جدید از «همر اند نیلز» افتتاح کنیم. تا کنون ۲۳۲ جواز فروخته­ایم.
    فلدمن: تا پایان امسال چند شعبه افتتاح خواهید کرد؟
    الیوت: باید تا ماه دسامبر ۶ تا ۱۰ شعبه جدید داشته باشیم، در میامی، هیوستون، فریسکو، تگزاس، یکی در منطقه اینلند امپایرِ کالیفورنیا و یک دیگر در لس آنجلس. الان دارم به برنامه روی دیوارم نگاه می­کنم. یک شعبه در حال ساخت در مِری لند داریم، و به دنبال جایی برای شعبه بروکلین هستیم.
    فلدمن: سودتان چه میزان است؟
    الیوت: سال پیش شعبه­ای در لس آنجلس فقط با انجام منیکور و پدیکور برای مردان ۳۵۰۰۰۰ دلار سود داشت. مدل کلی کسب و کارمان منیکور، پدیکور، کوتاه کردن مو و ریش­تراشی است. شعبه­ای مانند شعبه هیوستون شامل شش صندلی سلمانی در اتاق سلمانی و ۶ صندلی در اتاق آرایش می­باشد. اگر این شعبه­های بزرگمان به سود متوسط سالیانه ۶۰۰۰۰۰، ۸۰۰۰۰۰ و ۹۰۰۰۰۰ دلار برسند تعجبی نمی­کنم. هدفمان رسیدن به ۲۰۰ شعبه تا پایان سال ۲۰۲۲ است.
    فلدمن: چرا نظرتان را در مورد آرایش مو تغییر دادید؟
    الیوت: مخالفتم با آرایش مو این بود که فکر می­کردم حضور افرادی که در حال پدیکور هستند و کسانی که برای آرایش مو آمده­اند در یک اتاق سبب ناراحتی گروه اول می­شود. سپس متوجه شدم که می­توان آرایش مو را در فضایی مشخص و مجزا از پدیکور و مدیکور انجام داد. با خودم در مورد نقشه­ام برای فرنچایز فکر می­کردم که دریافتم با فروش این ایده، سود آوری نیز افزایش می­یابد.
    فلدمن: چگونه از این که سهام­دارانتان سرمایه و تعهدات مورد نیازتان را دارند اطمینان حاصل می­کنید؟
    الیوت: آنان باید حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار سرمایه خالص و ۱۰۰۰۰۰ دلار پول نقد داشته باشند.
    فلدمن: به Massage Envy اشاره کردید. دیدم که گروه مؤسسین این شرکت بخشی از کسب و کارتان را خریداری کردند.
    الیوت: بله. در واقع دوباره آن را ازشان خریدم.
    فلدمن: چه اتفاقی افتاد؟
    الیوت: جان لئونزیو Massage Envy را تاسیس کرد. این کار را شخصا با کمک گروه لئونزیو انجام داد. به دنبالش گشتم. می­دانستم که چقدر در فرنچایزینگ تجربه دارد. مایل بودم که بخشی از شرکتم را به خاطر دانشش در این زمینه به او بدهم. تصمیم راحتی نبود.
    فلدمن: هدف اصلی از مجادله چه بود؟
    الیوت: آن­ ها درگیر جدالی حقوقی با یک فرنچایز دیگر که واقعا در فعالیتشان اختلال ایجاد می­کرد بودند. در دنیای فرنچایزها، شما یک سند افشای فرنچایز دارید و زمانی که مالک یک شرکت در درگیری حقوقی با شرکتی دیگر باشد، جزئیات آن در FDD ما فاش می­شود. این را خطر بزرگی برای سهام­دارانم می­دانستم. دنیای فرنچایزها، دنیای کوچکی است. سهام­داران بالقوه بیشتر اوقات در دیگر شرکت­ها نیز سهام دارند و این درگیری میان گروه لئونزیو و Amazing Lash Studio بسیار عمومی و شدید بود.
    فلدمن: چگونه سهام آن ها را دوباره خریدید؟
    الیوت: خوشبختانه به عنوان فیلمنامه­نویس پول خوبی در آوردم. باید برای خرید سهمی که به آنان داده بودم، پول پرداخت می­کردم. از این بابت شرمنده نیستم. یک سوم کسب و کارم را به آنان داده بودم. اما این کار را قبل از فروش حتی یک سهام انجام داده بودم، قبل از این که شرکت ارزشی پیدا کند. پشیمان نیستم. دوره­های متعددی را در زمینه کسب و کار فرنچایزینگ گذراندم، و این کار را بخاطر این انجام دادم که هیچ چیز در این زمینه نمی­دانستم.
    فلدمن: چه مبلغی برای خرید سهامشان دادید؟
    الیوت: ۴۵۰۰۰۰ دلار.
    فلدمن: مبلغ قابل توجهی است.
    الیوت: قطعا همین طور است. حتی گفتن این مبلغ هم برایم سخت است.
    فلدمن: با یک حساب سرانگشتی، اگر به ۲۰۰ شعبه برسید ارزش شرکت در بازار فروشِ سیستمیِ گسترده ۱۴۰ میلیون دلار خواهد شد.
    الیوت: درست است. اگر در ۵ سال آینده، فقط ۱۰۰ شعبه داشته باشیم و ارزشمان در بازار فروش سیستمی گسترده ۷۰ میلیون دلار باشد، در مقایسه با شرایطی که کار خود را در خیابان ملروز با اولین شعبه آغاز کردیم، باز هم بد نیست.
    فلدمن: با بهره مالکانه ۶ درصد، برای شما حدودا ۴ میلیون می­شود.
    الیوت: شامل افزودنی­های برند نمی­شود. ما در آینده محصولات آرایشی و مراقبت از پوست خودمان را خواهیم داشت. هدف من این است که برای شما این امکان را فراهم کنم که به فروشگاه Neiman Marcus بروید و محصولات تشویقی «همر اند نیلز» را تهیه کنید.
    فلدمن: دلتان برای بودن در صنعت فیلمسازی تنگ نشده؟
    الیوت: نه. الان که دارم به عکس­های شعبه میامی نگاه می­کنم، حس این را دارم که انگار قرار است فیلمی از من منتشر شود.


    منبع: صفحه اصلی - ایران استارت آپ

مجوز های ارسال و ویرایش