ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: Seo چیست؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/27, 12:50
    SARA

    Seo چیست؟



    سئو چیست؟ آشنایی مقدماتی با سئو

    SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. همان‌طور که از نامش پیداست سئو عمل بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
    یعنی ما از مجموع تکنیک‌ها ، تحلیل‌ها و فرایندهای خلاقانه استفاده می‌کنیم و با این کار سعی می‌کنیم موتورهای جستجو ،سایت ما را در صفحه اول خود نشان دهند. حاصل این کار در نهایت منجر به افزایش بازدید از سایت ما خواهد شد و تعداد کاربران بیشتری از سایت بازدید خواهند کرد.
    ما با سئو تلاش می‌کنیم درک بهتری از موتورهای جستجو داشته باشیم و کم‌کم با الگوریتم های آنها آشنا شویم. می‌ خواهیم طراحی و توسعه سایت خود را با آن چه موتورهای جستجو می‌پسندند تطبیق دهیم تا سایت ما را دوست داشته باشند! و ما را در صفحه نتایج جستجو (SERP= Search Engine Result Page) نشان دهند.
    در مطلبی توضیح داده بودم که چرا باید سئو را جدی بگیریم. اگر مایلید با گزارشات جذابی که در مورد سئو ارائه شده است آشنا شوید این مطلب را بخوانید:
    چرا باید سئو را جدی بگیریم؟ آمارهای جذاب از دنیای سئو
    سئو به عنوان یکی از زیرمجموعه های بازاریابی موتورهای جستجو در نظر گرفته می شود. اگر بخواهیم از تکنیک های سئو برای سایت خود استفاده کنیم ، قبل از هر چیز باید با روش کار موتورهای جستجو آشنا باشیم.
    بدون دانستن نحوه کار موتورهای جستجو هم می‌شود به سراغ تکنیک‌های سئو رفت، اما با دانستن روش کارشان می‌توانیم درک بهتری برای پیاده سازی تکنیک‌های سئو داشته باشیم.

    موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

    موتورهای جستجو، فعالیت های مختلفی برای نشان دادن بهترین نتیجه جستجو انجام می‌دهند.
    معمولا موتورهای جستجو از اصول و قواعد یکسانی پیروی می‌کنند و فقط ممکن است در ساختار الگوریتم‌هایی که برای پیدا کردن بهترین نتیجه عبارت جستجو شده استفاده می‌کنند، عملکرد متفاوتی داشته باشند.
    پنج فعالیتی که در ادامه می‌نویسم در اکثر موتورهای جستجو مشترک است. توضیحات مختصری در مورد هر کدام از فعالیت‌های موتورهای جستجو می نویسم:
    Crawling: خزنده‌ها یا همان Crawling کارشان جمع آوری لینک تمام صفحاتیست که در سایت خود ایجاد کرده‌ایم. این کار توسط نرم‌افزارهایی انجام می شود که به آن خزنده (Crawling) یا عنکبوت (Spider) گفته می شود.
    خزیدن نامیست که برای جمع‌آوری لینک سایتها برای تمام موتورهای جستجو به کار می‌رود ، به طور خاص در مورد گوگل این خزنده اسمش Googlebot است.
    Indexing: موتورهای جستجو لینک تمام صفحات و محتوای سایت را که خزنده‌ها جمع‌آوری کرده بودند، فهرست‌بندی می‌کنند و آن را در بانک اطلاعاتی بزرگی ذخیره می‌کند، داده‌های ذخیره شده بعدا برای بازیابی اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    Processing: زمانی که ما جمله یا لغتی را در موتورهای جستجو، جستجو می‌کنیم ،درخواست ما توسط موتورهای جستجو پیگیری می شود و مورد پردازش قرار می‌گیرد. موتورهای جستجو جمله یا لغت ما را با آنچه در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کرده بودند مقایسه می کند.
    Calculating Relevancy: فقط ما نیستیم که در مورد یک موضوع مطلبی بر روی سایتمان می‌گذاریم ، ممکن است در مورد همان موضوع در هزاران سایت دیگر نیز مطلب نوشته شده باشد یا حتی مطلب سایت ما را بر روی سایت خودشان کپی کرده باشند (خوشبختانه گوگل هوشمندتر از این است که نفهمد مرجع اولین مطلب کجا بوده).
    وقتی لغتی در موتورهای جستجو، جستجو می‌کنیم این موتورها باید بهترین محتوا با نزدیک‌ترین ارتباط با لغت جستجوی شده را، از بین هزاران صفحه که در دیتابیس خود ذخیره کردند بودند ، پیدا کنند.
    آنقدر محتوای زرد و بدرد نخور در سطح اینترنت وجود دارد که تمام دغدغه موتورهای جستجو همین یافتن صفحه مرتبط با لغت جستجو شده است.
    Retrieving Results: آخرین و ساده‌ترین مرحله از فرآیند جستجو در موتورهای جستجو بازگرداندن اطلاعات بازیابی شده و نمایش به کاربر است. همان چیزی که ما روی مرورگر خود می‌بینیم.
    موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو دائما الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهند و هیچ الگوریتم مشخصی وجود ندارد که ما سئوی سایت خود را بر اساس آن تنظیم کنیم. اگر دیدیم رتبه سایت ما بالا رفت یا ناگهان پایین آمد احتمالا تغییری در الگوریتم موتورهای جستجو رخ داده است هر چند نباید فعالیت رقبا را نیز دست‌کم گرفت.
    طبیعتا این کار از کنترل ما خارج است و تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که تکنیک های سئو را درست یاد بگیریم و درست پیاده سازی کنیم.
    همانطور که گفته شد اصول و قواعد در موتورهای جستجو تقریبا یکسان است و همه انها به دنبال این هستند که مرتبط‌ترین نتایج را با توجه به لغت جستجو شده نشان دهند.
    تا اینجا با تعریفی ساده از سئو آشنا شدیم و فهمیدیم سئو قرار است چه کاری برایمان انجام دهد. کم‌کم به سراغ تکنیک‌های سئو برویم، کلا دو روش برای بهینه سازی سایت وجود دارد، روش On-page و Off-page سئو.




    SEO چیست؟ -دیجیتال مارکتینگ

مجوز های ارسال و ویرایش