ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چطور یک cta با نرخ تبدیل بالا طراحی کنیم

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 19:29
    SARA

    چطور یک cta با نرخ تبدیل بالا طراحی کنیم

    به تصویر زیر نگاه کنید. کدام‌یک از دکمه‌های بالا نظر شما را بیشتر جلب می‌کند؟ کدام‌یک واضح‌تر مفهوم موردنظرش را بیان می‌کند؟ و درنهایت کدام‌یک شما را بیشتر ترغیب می‌کند تا روی آن کلیک کنید؟

    طراحی و پیاده‌سازی یک CTA مناسب از مواردی است که باید در آن هنر، زیبایی و تجربه طراحی همه با هم به کار آید تا نتیجه موردنظر که همان ترغیب بازدیدکننده برای کلیک کردن است حاصل شود.
    فاصله بین نرخ تبدیل و نرخ پرش در یک صفحه فرود تنها به‌اندازه کلیک کردن روی یک CTA است. زمانی که از یک کاربرد دنیای آنلاین درخواست می‌کنید تا کاری انجام دهد درواقع به او یک CTA ارائه کرده‌اید. معمولاً به‌طورکلی این CTA ها از طریق یک دکمه به اطلاع بازدیدکننده می‌رسد که دو المان مهم در آن باید مدنظر قرار گیرد: طراحی و کپی یا نوشته. هردوی این المان‌ها به‌صورت مستقیم تأثیری در تصمیم بازدیدکننده مبنی بر فشردن دکمه یا نفشردن آن ایفا می‌کنند.
    طراحی یک دکمه باید به‌قدری خوب باشد که بتواند نظر بازدیدکننده را به خود جلب کند. درواقع باید پاسخی باشد به این سؤال «من کجا باید کلیک کنم؟». نوشته روی دکمه درواقع دلیل کلیک کردن را به بازدیدکننده می‌دهد. درواقع کپی یا نوشتهٔ روی دکمه پاسخ به سؤال «چرا من باید روی دکمه کلیک کنم؟» است. اجازه دهید در ادامه به چند مورد از مواردی که در طراحی یک دکمه CTA موفق کمک‌کننده هستند اشاره‌کنیم.
    به طراحی و رنگ‌بندی دکمه موردنظر دقت کنید. اگر این دکمه همرنگ با طراحی ساختار سایت شما باشد چندان دیده نشده و کاربر در نگاه اول ممکن است آن را پیدا نکند؛ بنابراین احتمال این را بدهید که بازدیدکننده با گیج شدن، صفحه شما را ترک کند.
    نکته‌ای که از این موضوع می‌توانیم بیان کنیم این است که هیچ طرح استاندارد و ثابتی برای طراحی این دکمه وجود ندارد. درواقع طراحی آن کاملاً به سبک و رنگ‌بندی صفحه فرود شما بستگی دارد. این طراحی می‌تواند در ابعاد مختلف، فرم و رنگ‌بندی متفاوت هر بار تغییر کنند. درواقع چیزی که برای صفحه فرود شما ممکن است کاملاً موفق و کاربردی باشد برای یک صفحه دیگر کاملاً ممکن است مضر و خطرناک باشد.
    موضوع بعدی که باید به آن توجه کنید و در بالا هم اشاره‌ای کوتاه به آن شد، چشمگیر بودن دکمه است. توجه کنید که همه رنگ‌بندی و طراحی این دکمه برای یک موضوع کاربرد دارد و آن‌هم چشم‌گیر بودن و کمک به تصمیم‌گیری برای کلیک شدن دکمه است. برای اینکه به این موضوع پی ببرید که کدام طرح و رنگ بهتر است باید علاوه بر نظر طراح و تیم طراحی، به تست نسخه‌های مختلف آن بپردازید تا با اطمینان متوجه شوید کدام دکمه و طرح از بقیه بهتر است.
    از چه رنگی برای طراحی دکمه استفاده کنم؟
    میلیون‌ها رنگ وجود دارد که برای این پاسخ به این سؤال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگی است که در میان رنگ‌های مختلف صفحه موردنظر بیشتر خودنمایی کند. کافی است دکمه‌های مختلفی را با رنگ‌های استفاده‌شده در سایت یا صفحه‌تان طراحی کنید و آن‌ها را در کنار هم ببینی. هرکدام یک که بیشتر به چشمتان آمد و خودنمایی بیشتری داشت انتخاب کنید.
    آیا روی دکمه‌ها می‌توان از افکت‌های تصویری بهره گرفت؟
    پاسخ این سؤال هم بله است و هم خیر. درواقع به سلیقه طراح و سبک طراحی شما برمی‌گردد. هیچ نسخه‌ای مبنی بر اینکه از افکت خاصی استفاده کنید یا خیر وجود ندارد ولی توجه داشته باشید که هر تغییر و افکتی که شما روی دکمه‌تان می‌دهید می‌تواند اثری زیاد به همراه داشته باشد و لزوماً این اثر مثبت هم نخواهد بود.
    اندازه مناسب انتخاب کنید؛ بزرگ‌تر بودن دکمه همیشه به معنای بهتر بودن نیست
    بارها دیده‌شده که طراحان دکمه‌های زیبایی برای صفحه فرود طراحی می‌کنند ولی نرخ تبدیل این دکمه‌ها بسیار کم است. نکته‌ای که بسیاری از این طراحان فراموش می‌کنند، اهمیت اندازه این دکمه‌هاست. درست است که دکمه موردنظر باید به‌قدری بزرگ باشد که خوب دیده‌شده و به‌راحتی روی آن کلیک شود، اما این موضوع به‌منزله این نیست که هرچقدر این دکمه بزرگ‌تر باشد بهتر است. در اینجا به هم به نمونه‌ای از این موضوع اشاره می‌کنیم که بزرگ‌تر شدن دکمه تأثیر منفی خود را نشان می‌دهد.
    به نویسنده‌های کپی اعتماد داشته باشید.
    چندان این حرف که «کی حاضره اون نوشته‌های روی دکمه رو بخونه» اعتماد نکنید. نوشته‌ها یا کپی‌های روی CTA ها در فرآیند تبدیل بازدیدکننده به مشتری نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و اتفاقاً این نوشته‌ها هستند که تیر آخر در تصمیم‌سازی را به سمت مشتری شلیک می‌کنند. هر چه کپی نوشته‌شده انگیزه دهنده و تصمیم‌سازتر باشد، بازدیدکننده بهتر می‌تواند به آنچه انتخاب می‌کند اطمینان داشته باشد.
    حالا چکار کنیم؟
    بهتر است بامطالعه این نکات و مواردی که در نوشته‌های مختلف همین وبلاگ درباره CTA مطالعه کرده‌اید یک‌بار دیگر صفحه فرود خود را بازبینی کنید. شاید با تغییراتی کوچک بتوانید نرخ تبدیل مطلوب خود را بهتر کنید.



    https://www.clickyab.com/blog/%d8%b7...7%d9%84%d8%a7/

مجوز های ارسال و ویرایش