ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چه چیزهایی را در صفحه فرود باید مورد آزمایش قرار دهیم؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 19:21
    SARA

    چه چیزهایی را در صفحه فرود باید مورد آزمایش قرار دهیم؟



    آزمایش‌های مبتنی بر متد A/B علاوه بر اینکه یک کار علمی است، یک کار هنری هم قلمداد می‌شود. این نوع از آزمایش‌ها که در شرکت‌ها و استودیوهای طراحی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاوه بر دانشی که طراحان و تیم‌های توسعه فنی از آن استفاده می‌کنند، به هنر بازاریابان و جامعه‌شناسان و طراحان نیز وابسته است. البته با همه دانش و تجربه و هنری که پشت یک تست A/B قرار می‌گیرد، باز هم باید بر آزمون و خطا تکیه کرد و در بازه‌های زمانی مختلف این تست را انجام داد.
    همینطور که در مورد صفحه‌های فرود و کمپین‌های PPC می‌دانید، این کمپین‌ها با توجه به طول زمانی که فعال هستند، برای اینکه بتوانند بهترین نرخ تبدیل و بهترین بازگشت سرمایه را هم برای شرکت و هم برای کمپین رقم بزنند باید به طور مداوم مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرند تا اشکالات جزیی آن‌ها برطرف شده و به بهتر شدن نرخ تبدیل کمک بیشتری شود. رسیدن به این موضوع که چه چیزی در صفحه فرود درست است و چه چیزی باید اصلاح شود نیاز به آزمایش دارد و نتیجه حاصل از این آزمایش‌هاست که حقایق را بیان می‌کنند.
    آخر روز این مشتریان شما و برند شما است که تعیین می‌کنند که چقدر موفق شده‌اید تا نرخ تبدیل خوبی بدست بیاورید. تصمیم با شما نیست و این نتیجه‌ای است که برند و مشتریان شما رقم می‌زنند. به همین دلیل نقش صفحه‌های فرود از همیشه پررنگ‌تر شده و بخش‌ها و جزییات این صفحه‌ها هستند که می‌توانند در موفقیت یا شکست شما تعیین کننده باشند.
    برخی از جزییاتی که در تست A/B باید به آن‌ها توجه کنید تا نتیجه تست موفق باشد:

    عنوان اصلی: یکی از مهم‌ترین عناصر در صفحه فرود، عنوان است. عنوان صفحه که باید اندازه متفاوتی داشته باشد با توجه به ابعاد و جایگاهی که در صفحه دارد جزء اولین عناصری است که به چشم می‌آید و دیده می‌شود. همچنین عنوان توضیحی کلی درباره محصول با خدمتی که شما ارائه می‌کنید بیان خواهد کرد. با عوض کردن این عنوان و تغییراتی که در آن می‌دهید می‌توانید نرخ تبدیل سایت خود را هم تغییر دهید.
    Call to Action یا CTA: که به طور عمومی نوشته‌ای است که روی دکمه یا Button می‌آید و در حکم اتفاقی است که با کلیک شدن روی دکمه رخ خواهد داد. هر چه این عنوان دقیق‌تر و شفاف‌تر و ترغیب‌کننده‌تر باشد،‌ احتمال کلیک شدن بیشتری دارد؛ بنابراین با تغییراتی در این نوشته سعی کنید بهترین نوشته مورد نظر را پیدا کنید.

    • تصویر اصلی: این تصویر می‌تواند نمایشی کلی از محصولی که می‌فروشید یا خدمتی که ارائه می‌کنید به نمایش درآورد. پس تمام تلاش خود را بکار ببرید که تصویری دقیق از محصول یا خدمت ارائه کنید تا بازدید کننده با اطمینان بیشتری روی CTA کلیک کند. بهتر است که تصاویر مختلف از زوایای مختلفی ارائه کنید که بازدید کننده اطمینان خاطر بیشتری پیدا کند.
    • طراحی دکمه اصلی: شکل و قیافه دکمه اصلی می‌تواند عامل بسیار تعیین کننده‌ای باشد که بازدید کننده را به خود جلب کند. ابعاد بزرگ،‌ شکل و جایگاه قرارگیری این دکمه می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. پس در تست‌های خود ابعاد و جایگاه و سایر مواردی که به این بخش مربوط می‌شود را تغییر دهید تا بهترین حالت ممکن را پیدا کنید.
    • رنگ دکمه اصلی: رنگ دکمه در دیده شدن آن بسیار اهمیت دارد. میلیون‌ها رنگ وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای دکمه خود انتخاب کنید ولی رنگ‌های را استفاده کنید که بهترین تمایز و بهترین دید را به مشتری ارائه می‌کند.
    • طول فرم: اگر در صفحه فرود خود فرمی دارید که بازدید کننده باید آن را پر کند، طول فرم و فیلد های آن اهمیت پیدا می‌کند. بهتر است با کم و زیاد کردن طول فرم و فیلد های آن ببینید که بهترین شکل برای این فرم به چه صورتی است.
    • کپی‌نوشته‌های طولانی و کوتاه: کپی‌هایی که در صفحه فرود می‌نویسید جزئی مهم برای بخشی است که اطلاع‌رسانی صفحه شما را به عهده دارد و طبیعتاً طول این کپی‌نوشته‌ها اهمیت پیدا می‌کند. با کوتاه و بلند کردن نوشته‌های خود بهترین وضعیت را برای آن‌ها پیدا کنید.

    همینطور که در بالا هم گفته شد تست A/B هم هنر است و هم علم؛ بنابراین باید در طول زمان با انجام دادن تست‌های مختلف تجربه لازم در مورد موارد فنی را پیدا کرد و در بخش هنری آن هم از المان‌هایی که می‌توانند طراحی را بهبود بخشند استفاده موثری به عمل آورد. فقط به خاطر بسپارید که تست و آزمایش‌های مستمر است که می‌تواند بهبود روزانه‌ای را برای صفحه فرود شما به ارمغان بیاورد. پس تست را فراموش نکند.


    https://www.clickyab.com/blog/%d8%a2...1%d9%88%d8%af/

مجوز های ارسال و ویرایش