ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چرا بازدیدکنندگان به‌سرعت از سایت خارج می‌شوند؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 19:15
    SARA

    چرا بازدیدکنندگان به‌سرعت از سایت خارج می‌شوند؟



    آیا تابه‌حال به سایتی واردشده‌اید که پس از چند ثانیه بدون اینکه به مقصد نهایی برسید به‌سرعت آن را ترک کرده‌اید؟ آیا از اینکه نرخ تبدیل سایت شما پایین است نگرانید؟ برای طراحی کمپین آنلاین خود و طراحی صفحه فرود موردنظر بسیار وقت گذاشته‌اید ولی هنوز نرخ تبدیل سایت پایین است؟
    این مشکل و موارد مشابه زیادی می‌تواند دلایل زیادی برای پاسخ مثبت شما به سؤالات به سؤالات بالا داشته باشد. در ادامه سعی می‌کنیم به تعدادی از این موارد نگاهی مختصر داشته باشیم و تلاش کنیم با رفع این موارد، نرخ تبدیل بالاتری به دست بیاوریم.

    دلایل اینکه چرا بازدیدکنندگان به‌سرعت سایت را ترک می‌کنند

    طراحی سایت قدیمی است

    چه خوب چه بد هنوز تعداد زیادی از مردم بر اساس ظاهر قضاوت می‌کنند. طبق تحقیقاتی که توسط روان‌شناسان مختلف انجام‌شده،‌۹۴٪ از افرادی که وارد سایت می‌شوند، با توجه به طراحی سایت نسبت به محتوای آن قضاوت می‌کنند. پس طراحی بصری مهم است. اگر هنوز طراحی سایت شما چیزی است که بر اساس استانداردهای روز نیست باید هر چه سریع‌تر نسبت به ارتقای طراحی آن دست بکار شوید.
    خواندن محتوای سایت دشوار است

    در مورد اول به طراحی خوب اشاره کردیم. طراحی خوب فقط درباره تصاویر و رنگ نیست بلکه فونت، اندازه فونت، فاصله بین خطوط و بسیاری موارد دیگر می‌تواند در خواندن راحت یا دشوار مطالب تأثیرگذار باشد. با توجه به رنگ و طراحی صفحه باید متن‌ها و عناوین به شیوه‌ای نوشته شوند که به‌راحتی قابل دیده و خوانده شدن باشند.
    در مورد فونت و اندازه آن‌های نمی‌توان قانونی ارائه کرد اما از فونت‌هایی استفاده کنید که به‌راحتی قابل خوانده شدن باشند. همچنین اندازه متون نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد. فقط درهرحال به این موضوع توجه کنید که نوشته باید به‌درستی و راحتی خوانده شود.
    بازدیدکننده با تبلیغات بنری بمباران می‌شود

    اگر سایت شما امکانی برای نمایش تبلیغات بنری دارد بسیار مراقب باشید تا تبلیغات سایتتان مشتری را بمباران نکند. مواجه‌شدن با حجم وسیعی از تبلیغات می‌تواند مشتری را آزار داده و درنتیجه باعث فرار او از سایت شود. این حق طبیعی شما است که برای سایت خود تبلیغ بگیرید اما این موضوع به این مفهوم نیست که همه جای سایت خود را با تبلیغ پر کنید. اعتدال را در نمایش دادن تبلیغ در سایتتان رعایت کنید.
    ساختار منوهای سایت شفاف نیست

    احتمالاً با سایت‌هایی روبرو شده‌اید که برای پیدا کردن مطلب از طریق منوهای سایت با مشکل روبرو بودید و حتی دقیق نتوانسته‌اید تشخیص دهید مطلب موردنظر در کدام منو یافت می‌شود. اینجا جایی است که می‌تواند مشتری را به سمت در خروجی سایت راهنمایی کند. پیچیده بودن و عدم شفافیت در من می‌تواند آسیب جدی به سایت وارد کند.
    سرعت‌پایین بارگذاری سایت

    طبق تحقیقاتی که توسط KISSmetrics انجام‌شده در خصوص عملکرد سایت باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

    • ۴۷٪ از بازدیدکنندگان توقع دارند که سایت حدود ۲ ثانیه بارگذاری شود.
    • ۴۰٪ بازدیدکنندگان اگر بارگذاری سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد صفحه را می‌بندند.
    • هر یک ثانیه تأخیر در بارگذاری سایت ۱۶٪ به میزان نارضایتی بازدیدکننده اضافه می‌کند.

    اگر شما هم از چنین مشکلاتی رنج می‌برید، حل کردن مشکلات بالا را در اولویت‌های کاری خود قرار دهید.
    مزیت‌های خرید کردن یا استفاده از محصول برای مشتری روشن نیست

    اگر شما قابلیت‌ها و مزایای استفاده از محصولتان را برای مشتری بازگو نکنید چرا باید توقع داشته باشید که بازدیدکننده محصول شما را خریداری کند؟ در این خصوص باید به شفافی مزیت مهمی که مشتری به دست می‌آورد را به او بگویید. هر چه شفاف‌تر و دقیق‌تر بهتر. در اینجاست که کپی نوشته‌های متخصص بازاریابی محتوا اهمیت دوچندانی پیدا می‌کنند. البته بهتر است که برای اطمینان بیشتر، نوشته‌های شما با تست A/B مورد آزمایش قرار بگیرد و بهترین نوشته انتخاب شود تا بتوانید نرخ تبدیل بالاتری پیدا کنید.
    دکمه CTA مناسبی ندارید

    بحث CTA که پیش می‌آید نگاه‌ها به سمت صفحه فرود می‌رود. درست است که عمده توجه ما در صفحه فرود به بالاتر بردن نرخ تبدیل با استفاده از CTA است، اما توجه کنید که هر صفحه محصول یا هر جای سایت به‌نوعی با CTA ها در ارتباط است. پس بهتر است CTA های سایتتان را –به‌خصوص در صفحه فروش محصول- دقیق و بی‌نقص طراحی کنید تا نرخ تبدیل سایتتان بالاتر از هرزمانی باشد.
    محتوای سایت با آنچه در صفحه فرود در مورد آن صحبت شده متفاوت است

    یکی از بدترین اتفاق‌ها همین است که متأسفانه زیاد هم رخ می‌دهد. در صفحه فرود درباره چیزی صحبت می‌شود که پس از ورود به صفحه مربوطه به آن موضوع در سایت،‌ چیز دیگری مشاهده می‌شود. درواقع حرفی که در صفحه فرود زده می‌شود با عملی که در صفحه مربوطه در سایت دیده می‌شود یکسان نیست. به نظر شما وقتی بازدیدکننده با چنین صحنه‌ای روبرو می‌شود چه عکس‌العملی نشان می‌دهد؟ ساده است! عدم اطمینانی که در او ایجادشده باعث ترک کردن سایت می‌شود.
    سایت ریسپانسیو یا واکنش‌گرا نیست

    این روزها موبایل‌ها و تبلت‌ها بیشتر از لپ‌تاپ‌ها یا پی‌سی‌ها در دسترس مردم قرار دارند. مردم بیشترین زمان خود را با این ابزارها به‌مرور وب می‌پردازند و بیشتر از همیشه به شما نزدیک شده‌اند. پس اگر سایت شما قابلیت تطبیق با دستگاه‌های مختلف را نداشته باشد و به‌درستی به نمایش درنیاید، چندان امیدی به استفاده شدن سایتتان روی دستگاه‌های همراه نداشته باشید. سایت شما علاوه بر اینکه باید ظاهری زیبا و بروز داشته باشد باید از قابلیت ریپانسیو هم بهره ببرد.
    نکات بالا چندان نکات فنی و پیچیده‌ای نیست ولی با رعایت نکردن آن‌ها نرخ تبدیل زیادی از بین می‌رود. پس حتماً به این نکات توجه کنید.



    https://www.clickyab.com/blog/%da%86...e%d8%a7%d8%b1/

مجوز های ارسال و ویرایش