ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: سه مشکل در انجام A/‌B Testing و راه‌حل‌های آن‌ها

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 19:11
    SARA

    سه مشکل در انجام A/‌B Testing و راه‌حل‌های آن‌ها



    خیلی از تئوری‌هایی که در کتاب‌ها نوشته شده یا صاحبان کسب‌وکار برای توسعه و بهبود فعالیت‌های اقتصادی‌شان مد نظر دارند، موافقین و مخالفینی دارد. حتی می‌توان به خیلی از آن‌ها مواردی را اضافه یا کم کرد تا دقیقاً به نتیجه مطلوبی از آنچه مد نظرتان قرار دارد دست پیدا کرد؛ اما همه این موارد و تمام این گفته‌ها نیاز به آزمایش شدن دارند تا دقیقاً متناسب با آنچه در کسب‌وکار شما جریان دارد منطبق شود. پس اگر در حال خواندن این مطلب هستید به احتمال زیاد دغدغه زیادی در خصوص انجام دادن A/B Test دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری دراین‌باره به دست بیاورید.
    آزمایش A/B می‌تواند بی دو فرضیه یا دو سؤال،‌ جوابی برای شما پیدا کند که بتوانید یکی از دو سؤالتان را با پاسخ مثبت نگه دارید و دیگری با نادیده بگیرید. در واقع با انجام این آزمایش خواهید دانست چه کارهایی انجام دهید یا حتی انجام ندهید تا بتوانید بهترین نرخ تبدیل را به دست آورید؛ اما سه سؤال در راه انجام این نوع آزمایش احتمال دارد که به وجود آید.


    مشکل اول

    سؤال: چه زمانی می‌توانم مطمئن باشم که یکی از گزینه‌ها بر دیگری برتری پیدا کرده؟ زمان انجام تست چقدر باشد بهتر است؟
    احتمال دارد شما با تغییری که در یکی از اجزای صفحه خود ایجاد کرده‌اید، نرخ تبدیل شروع به افزایش کند و بالاتر رود. در این حالت ممکن است شما احساس کنید که تغییرتان موفقیت آمیز بوده است؛ اما کمی صبر کنید تا بتوانید تصویری بزرگ‌تر از آنچه لازم است را ببینید.
    مایکل اگارد به عنوان یکی از متخصصینی که سالهاست در زمینه نرخ تبدیل و فرآیندهای این حوزه فعالیت می‌کند دراین‌باره توصیه‌هایی دارد. به گفته مایکل: «باید زمان مناسب و کافی برای انجام تست در نظر بگیرید تا بتوانید بر اساس داده‌هایی که به دست می‌آورید به قطعیت تشخیص دهید کدام یکی از گزینه‌های مد نظرتان موفق‌تر بوده. این زمان باید بازتاب مناسبی از رفتار بازدیدکنندگانتان باشد. هر چقدر این زمان کوتاه یا خیلی بلند باشد،‌ نمی‌توانید رفتار مناسب مشتریانتان را تشخیص دهید. مهم‌ترین دامی که در میان پیش می‌آید این است که سازمان‌ها زمانی که به عدد عمده‌ای مثلاً ۹۵٪ اطمینان و اعتماد به نفس در مورد نتیجهٔ آزمایش می‌رسند، آن را متوقف می‌کنند. اعتماد کردن در چنین شرایطی نمی‌تواند داده‌های کاملی از آنچه مورد نظرتان است را به شما ارائه کند. ابعاد سازمان و نمونه‌های آزمایش‌های پیشین می‌تواند معیار مناسبی در کمک به تشخیص زمان توقف آن باشد.»
    زمانی که شما احساس می‌کنید باید انجام تست را متوقف کنید، می‌تواند هر زمانی از هر روز هفته باشد که خب صادقانه با توجه به شرایط حسی و کاری و روحی شما می‌تواند تصمیم غلطی از کار درآید. این زمان توقف باید بر اساس رفتار مشتریانتان و همچنین محصولی باشد که شما آن را عرضه می‌کنید. مایکل زمانی که برای انجام آزمایش‌های خود در نظر می‌گیرد، زمانی معادل ۴ هفته و تبدیل شدن حداقل ۱۰۰ بازدید کننده به مشتری است.
    با توجه به گفته‌های مایکل، نمی‌توان یک زمان خاصی برای مشخص کردن برنده تست بین گزینه اول و دوم و همچنین مدت زمان انجام تست اعلام کرد. نتیجه تست شما کاملاً به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که همگی با هم یک نتیجه ویژه و منحصربه‌فرد ارائه می‌کنند


    مشکل دوم

    سؤال: چطور می‌توانم این آزمایش را انجام دهم در صورتی که به اندازه کافی ترافیک وجود ندارد؟
    همیشه صحبت از آزمون A/B که می‌شود تمام نگاه‌ها به سمت نرخ تبدیل بر می‌گردد. البته یک نکته مهم را باید در این زمینه مد نظر قرار داد. هر چند این نوع آزمون می‌تواند به شما در بالاتر بردن نرخ تبدیل کمک کند،‌ اما شرایطی هم می‌تواند وجود داشته باشد که نتیجه مناسبی از تست به دست نیاورید.
    اجرا کردن این آزمون زمانی که بازدید کننده زیادی ندارید می‌تواند خطرناک باشد. به گفته مایکل یک نمونه کوچک یا تغییر بسیار اندکی می‌تواند نتیجه بسیار متفاوت‌تر ارائه کند؛ بنابراین اگر نمونه شما فقط چند صد نفر است، با کمی تغییر نظر در این میان ممکن است نتیجه‌ای کاملاً برعکس را شاهد باشید.
    خب اگر با چنین نمونه اندکی روبرو هستیم چه باید انجام داد؟ خب هیچ چیز بهتر از نمونه حقیقی نیست ولی در چنین شرایطی باید به عدد و آمار و احتمال و فرمول‌های ریاضی اکتفا کرد تا شرایط طوری شود که نمونه واقعی در دسترس قرار بگیرد. جز این کار دیگری هم می‌توان انجام داد؟
    خب حداقل خبر خوب این است که شما نیازی نیست به این آمار و ارقام کاری داشته باشید و تنها با استفاده از یک فرم ساده که در این سایت قرار گرفته شده است می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مورد نظر، زمان مورد نیاز برای انجام تست را بسنجید. اطلاعاتی از قبیل نرخ تبدیل کنونی،‌ میزان مورد انتظار در رشد نرخ تبدیل،‌ تعداد بازدید کننده را در فرم مورد نظر وارد می‌کنید و سیستم مدت زمان مورد نیاز برای انجام تست را به شما ارائه می‌کند.


    مشکل سوم

    سؤال: از کجا بفهمم نرخ تبدیلی که به دست آورده‌ام مناسب است؟

    نرخ تبدیل موضوعی بسیار حساس و شکننده است. این که شما می‌توانید با تغییری بسیار کوچک، نرخ تبدیل را افزایش دهید یا اینکه با تغییرات بسیار زیاد هم هیچ تغییری احساس نکنید موضوعی مهم است. موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هدف اصلی یک کسب‌وکار بالاتر بردن نرخ تبدیل نیست بلکه این موضوع است که با بالاتر رفتن نرخ تبدیل شما قادر به انجام چه کارهای دیگری خواهید بود؟ چه چیزی بعد از نرخ تبدیل برایتان مهم است؟ در این رابطه هم باز مایکل می‌گوید: «شما کسب‌وکارتان را راه نیانداخته‌اید تا نرخ تبدیل بالاتری به دست بیاورید،‌ این نرخ به شما کمک می‌کند که بیشتر پول بسازید؛ بنابراین به جای اینکه همش از خودتان بپرسید آیا نرخ تبدیل من خوب است یا خیر؟ باید بپرسید آیا کسب‌وکار من خوب است؟ آیا کسب‌وکار من بهتر شده؟»

    هدف اصلی از بهبود نرخ تبدیل در واقع تأثیری است که شما روی بخش‌ها و موضوعات دیگر در کسب‌وکار خود می‌گذارید. هدف اصلی را فراموش نکنید
    کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد است؛ تست‌های شما هم باید چنین باشد
    همین‌طور که کسب‌وکار شما شرایط ویژه‌ای دارد و تنها با خودتان قابل سنجش است،‌ تست‌ها و نتیجه آن‌ها هم همین‌طور هستند. شما نمی‌توانید نتایج نمونه‌های خود را با نمونه تست‌های دیگران بسنجید. پس هر تستی که می‌گیرید را با خودتان و فعالیت‌های مربوط به همان تست بسنجید و اجازه ندهید اعداد دیگران شما را فریب دهد.


    https://www.clickyab.com/blog/%d9%85...-%d8%ad%d9%84/

مجوز های ارسال و ویرایش