ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۴ اصل ابتدایی و اصلی برای نوشتن کپی‌های قانع‌کننده

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 18:11
    SARA

    ۴ اصل ابتدایی و اصلی برای نوشتن کپی‌های قانع‌کننده



    یک اصل ناراحت کننده ولی واقعی در مورد بسیاری از بازدید کننده‌های سایت‌ها وجود دارد. آن‌ها برای ارزشی که به کمپانی شما می‌دهند وارد سایتتان نمی‌شوند. بلکه آن‌ها با اهداف مختلفی وارد سایت می‌شوند که می‌تواند از گشت و گذارهای اتفاقی،‌ وبگردی یا داشتن روحیه خاص کاربران باشد؛ بنابراین با توجه به گستردگی انواع بازدیدکنندگان چه راهی می‌توان پیدا کرد که بتوان تعداد زیادی از این افراد را به ماندن در سایت یا خرید کردن از آن قانع کرد.
    ۱: جامعه هدفتان را بشناسید

    نوشتن یک کپی خوب و قانع‌کننده در صورتی امکان‌پذیر است که جامعه مخاطبتان را بدانید. این شناخت با استفاده از تخقیق بازار، بخش‌بندی مشتریان و مخاطبان و اضافه کردن دانش برای نوشتن کپی‌های خوب و قانع کننده لازم است. تمرکز روی بازار باعث می‌شود تا فهم ایده‌آلی از مشتریانتان داشته باشید و بر اساس نیاز مشتریان محصول یا خدمت ویژه به آن‌ها ارائه کنید. به عنوان یک نتیجه باید به این موضوع اشاره کنیم که بررسی بازار و مشتریان که منجر به دسته‌بندی و شناخت نیازهای مشتریان می‌شود به ایجاد و ساخت تبلیغاتی منجر می‌شود که دقیقاً نیاز مشتریان را هدف قرار داده است؛ بنابراین با توجه به این شناخت تبلیغات هدفمندی خواهید داشت. تعداد زیادی از شرکت‌ها دچار یک اشتباه عمومی و کلی می‌شوند و همه کاتالوگ‌ها و بروشورهای خود را به صورت الکترونیکی روی سایت قرار می‌دهند. این کار نشان دهنده عدم شناخت مخاطب و دسته‌بندی نکردنی مشتریان است. مطمئناً ابزارهای تبلیغاتی فضای آفلاین با ابزارهای تبلیغاتی آنلاین متفاوت است و به یک شیوه کار نخواهند کرد.
    یکی از مواردی که در دنیای آنلاین مهم است داشتن و نوشتن کپی‌های مخصوص و مناسب بر اساس نیازهای مشتریان است. این موضوع در مورد پست وبلاگ هم صادق است. روزانه میلیون‌ها پست وبلاگ نوشته می‌شود اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها در زمره نوشته‌های موفق به حساب می‌آید. نکته مهم در موفقیت نوشته‌های وبلاگی که موفق می‌شوند این است که باید قانع کننده و جذاب باشند. یک نوشته خوب معیارهایی همچون چشم‌گیر بودن، توجه برانگیز بودن، ارتباط برقرار کردن با مخاطب و ایجاد حس و حال وفاداربودن برای بازگشت دوباره به صفحه و خواندن مجدد مطالب را در مشتری ایجاد می‌کند.
    البته باید پذیرفت که نوشتن یک کپی و تیتر کوتاه بسیار مهم‌تر و سخت‌تر از نوشتن یک پست وبلاگ است. موضوعی که به نوشتن چنین جمله‌هایی کمک می‌کند، شناخت جامعه هدف مشتریان می‌تواند در نوشتن کپی‌های مناسب و خوب بسیار کمک کننده باشد.
    ۲: بر اساس پرسونایی مناسب کپی بنویسید

    حالا به مرحله‌ای رسیده‌اید که می‌توانید بر اساس شناختی که از پرسونای شناخته شده از مشتری کپی بنویسید. حالا موضوع چالش برانگیز این است که باید بر اساس پرسوناهای متفاوت کپی‌های متفاوت بنویسید. شاید حتی مجبور باشید در یک صفحه، برای پرسوناهای متفاوت کپی‌های متفاوت بنویسید. بگذارید با یک مثال این موضوع را باز کنیم:
    جو، شلی، دیو و گرت را به عنوان ۴ پرسونایی که از سایت بازدید می‌کنند در نظر بگیرید. جو ۳۶ ساله و فارغ‌التحصیل که به دنبال خرید کردن محصول ویژه‌ای است. شلی ۴۴ ساله یک زن خانه‌دار، دیو ۵۸ ساله به تازگی با اینترنت آشنا شده و گرت ۳۹ ساله صاحب یک کسب وکار آنلاین و کوچک است.
    چطور می‌توان یک کپی خوب و مناسب نوشت که با همه این افراد ارتباط برقرار کند. هر کدام از این افراد و پرسوناها نیازهای متفاوتی دارند که باید برای برآورده کردن آن‌ها موارد مختلفی در نظر گرفت.
    ۳: فراتر از مزایا و قابلیت

    ادبیات و نوع نگارش در یک کپی‌نوشته خوب این است که در مورد مزایای محصول یا خدمت صحبت کند و نه در مورد قابلیت‌ها. نوشتن یک کپی متمرکز بر مزایا اولین گام از نوشتن یک کپی قانع کننده است؛ اما تمرکز بیش از حد روی مزایا هم می‌تواند در زمان کوتاهی برای مخاطب عادی شود چرا که این مزایا را بقیه هم در نوشته‌های خود می‌آورند؛ بنابراین باید روی کپی‌نوشته‌هایی که روی مزایای خاص تاکید می‌کند تمرکز کرد.
    به همین دلیل یعنی باقی ماندن مزایا در ذهن است که می‌توان کپی‌هایی نوشت که با این حربه در ذهن باقی بماند. بیان مزایای یک محصول یا خدمت است که می‌تواند خوراکی مناسب برای نوشتن کپی‌های به یادماندنی باشد.
    ۴: از ابزار مناسب استفاده کنید

    چطور می‌توانید با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید و در مورد مزایا یا حتی معایب یک محصول صحبت کنید؟ پاسخی که برای این سؤال مناسب است، شناخت دقیق از خود محصول خواهد بود. ابتدا باید محصول را به درستی شناخت. البته که این شناخت می‌تواند به ارتباط بهتر با مخاطب منجر شود و افرادی که به این شناخت دست‌پیدا نمی‌کنند باید هزینه آن را هم پرداخت کنند.
    بزرگ‌ترین رقیب در این میان ابزارهایی است که برای بیان این مزایا از آن استفاده می‌کنید نه اینکه رقیبتان در این خصوص چه می‌کند. ابزارهای مختلفی را می‌توان برای بیان مزایا و محسنات یک یک محصول در نظر گرفت. از درست کردن یک جدول ساده که بیانگر خوبی‌های و بدی‌های یک محصول است،‌ تهیه ویدئوهای نقد و بررسی، نوشته‌های وبلاگ، نقد و بررسی‌های مشتریانی ه از محصول استفاده کرده‌اند و بسیاری روش‌های دیگر می‌تواند در رسیدن به یک نوشته یا کپی قانع کننده به مشتری بالقوه و جدید کمک کند.


    https://www.clickyab.com/blog/%db%b4...c%d9%87%d8%a7/

مجوز های ارسال و ویرایش