ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۹ کار مؤثر برای جذب مخاطب

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 18:03
    SARA

    ۹ کار مؤثر برای جذب مخاطب



    برای نوشتن یک عنوان مؤثر برای یک وبلاگ علم و دانشی نیاز است که با داشتن آن می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. در اینجا به شما تکنیک‌هایی را معرفی می‌کنیم که بتوانید یک عنوان مناسب بنویسید. اگر بتوانید از این تکنیک‌ها به درستی استفاده کنید، وبلاگتان ترافیک خوبی خواهد داشت.
    در دنیای اینترنت میلیون‌ها وبلاگ وجود دارد که همگی به دنبال یک دسته از مخاطبان هستند. این عناوین هستند که توجه کاربران به سمت وبلاگتان جلب می‌کند.
    ماریسا مایر در یاهو عناوین فوق العاده‌ای می‌نویسد که کاربر را مجاب به کلیک بر روی آن می‌کند. زمانی که بر روی آن کلیک می‌شود با نوشته‌ای افتضاح رو به رو می‌شویم، به سمت پایین اسکرول می‌کنیم و به قسمت نظرات می‌رویم؛ جایی که محتوای اصلی در آن قرار دارد.
    دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا عنوان بلاگ مهم است. به چند مورد اشاره‌ای می‌کنیم:

    • · عنوان شما برای سئو مهم است.
    • · عنوان شما به صورت پیش فرض برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌ّهای اجتماعی استفاده می‌شود.
    • · عنوان شما مخاطب را به سمت مطلبتان می‌کشاند.

    حالا که به اهمیت عنوان پی بردیم و فهمیدیم که این عنوان است که توجه مخاطب را جلب می‌کند و او را مجبور می‌کند تا مطلب شما را بخواند، به چند راهکار برای نوشتن یک عنوان خوب اشاره می‌کنیم:
    ۱. توضیح دهید چگونه باید کاری را انجام داد

    “چگونه‌ّها” یا “How to”ها یکی از رایج‌ترین نوع نوشته در اینترنت هستند. همیشه مردم به دنبال راه‌های جدیدتر، سریع‌تر و بهتر برای انجام کارها هستند. اگر این نوع نوشته را انتخاب می‌کنید در واقع می‌خواهید مزیت‌های چیزی را به خوانندگان خود بگویید. خوبی این نوع نوشته این است که مخاطب را از هر قسمت اینترنت به خود جلب می‌کند، چرا که در واقع به خوانندهٔ خود یک راهکار بهتر را پیشنهاد داده‌اید.
    به مثال‌های زیر توجه کنید:
    چگونه بدون…..
    چگونه می‌توانیم…..
    چگونه در مدت….
    ۲. لیست تهیه کنید.

    مردم لیست‌ها را دوست دارند چرا که فهم آن ساده است، خواندن آن لذت بخش است و می‌توانند فضای خوبی را در بین مخاطبان ایجاد کنند. در نتیجه ترافیک خوبی را برای مطلب شما ایجاد می‌کند. مثلاً:
    ۱۰ مورد از بهترین‌های …
    ۱۰ دلیل برای ….
    ۶ دلیل برای انجام ندادن ….
    تجربه نشان داده است که لیست‌های طولانی مثل ۵۰ راه برای انجام دادن…. می‌تواند تأثیر بهتری داشته باشد.
    ۳. سؤال بپرسید

    سؤال پرسیدن تأثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد. دلیل اصلی آن هم این است که خواننده‌ها دوست دارند و علاقه مندند که به سؤال پاسخ دهند. اصولاً از افرادی که می‌خواهند عقیده و افکار خود را به بقیه ثابت کنند و نشان دهند، خوشمان نمی‌آید. پس وقتی سوالی می‌بینیم ترغیب می‌شویم به آن جواب دهیم. ازجمله مثال‌های آن:
    آیا تا به حال….
    آیا می‌دانستید که….
    امکان دارد که….
    از جملات تکان دهنده استفاده کنید.

    تکنیک دیگری برای جلب مخاطب، استفاده از جملات تکان دهنده است. جملات تکان دهنده می‌تواند علاقه و هیجان مخاطب را برانگیزد و او را به سوی مطلب شما جذب کند. از جمله مثال‌های آن:
    خطرات پنهان….
    ۹۰ تجارت تکان دهنده…
    داستان باور نکردنی….
    ۵. دانش پنهان

    همان طور که قبلاً اشاره کردیم مردم همیشه به دنبال اطلاعات جدید هستند که به آن‌ها برای انجام سریع و راحت‌تر و کارها و افزایش درآمد، کمک کند. نوشتن عنوانی در زمینه دانش پنهان می‌تواند کنجکاوی کاربران را برانگیزد و آن‌ها را به خواندن مطلبتان ترغیب کند. علاوه بر این‌ها این نوع عناوین تخصص و دانش شما را در زمینه‌ای که نوشته‌اید، نشان می‌دهد.
    از جمله مثال‌های آن می‌تواند:
    ۸ قدرتی گه بلاگرها از شما مخفی می‌کنند
    دلیل اصلی افزایش ۵۰۰٪ فالوئرها توییترم در سال ۲۰۱۲
    ۶. اشتباهات

    مردم همیشه از اشتباه کردن می‌ترسند. بسیاری از آن‌ها کارهای‌شان را فقط برای مرتکب نشدن اشتباه، انجام نمی‌دهند؛ اما تا زمانی که عمل نکنند، موفق نمی‌شوند.
    یک نویسنده می‌تواند از همین ترس به سود خودش استفاده کند. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما یا می‌خواهند به آسودگی و خوشحالی برسند و یا می‌خواهند مشکل و دردسری را برطرف کنند. پس اگر بتوانید مشکل ترسیدن را از آن‌ها رفع کنید در واقع آن‌ها را به سوی خودتان جذب کرده‌اید. از جمله مثال‌های این توع عنوان‌ها:
    ۸ اشتباهی که بلاگرها باید به هر قیمتی از آن دوری کنند
    ۱۰ کلمه‌ای که بلاگرها اشتباهی استفاده می‌کنند و تأثیر آن بر وبلاگشان
    ۷. از کلمات کلیدی استفاده کنید

    راه دیگر افزایش ترافیک وبلاگتان، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان است. استفاده از کلمات کلیدی دو مزیت دارد. اول اینکه کلمات کلیدی برای افرادی خوب است که محتوای مطلبتان را اسکن می‌کنند. دوم اینکه کلمات کلیدی برای امیتاز وبلاگتان مناسب است و باعث می‌شود کاربر در هر زمانی آن کلمه را جست و جو کرد به وبلاگ شما برسد.
    از جمله مثال‌های این نوع عنوان‌ها:
    چگونه به صورت آنلاین درآمد زایی کنیم
    چگونه د رکوتاه‌ترین مدت وزن کم کنیم
    توجه داشته باشید که این دو عنوان بالا امروزه از جمله کلمه‌های کلیدی در دنیای اینترنت هستند.
    ۸. از قدرت کلمات استفاده کنید

    کلمات قدرتمند هستند. کلماتی خاصی هستند که تأثیر خاص خود را می‌گذارند. زمانی که عنوان مطلب خود را می‌نویسید باید بدانید که می‌خواهید چه تاثیری بر روی مخاطب خود بگذارید. یک سری کلمات هستتد که تأثیر به سزایی در افزایش ترافیک بلاگ‌تان دارند، مثل رایگان، جالب و آسان. عناوینی که چنین کلمه‌ّهایی را داشته باشند علاقهٔ مخاطبان را برمی‌انگیزند.
    البته اکثر مطالبی که دارای چنین عنوان‌هایی هستند، ارزش چندانی ندارند. پس قبل از انجام هر کاری فکر کنید و مطمئن شوید که قرار است چه کاری انجام دهید.
    ۹. عنوان‌های هشدار دهنده

    این نوع عنوان موثرترین تکنیک برای جلب توجه کاربران است؛ در واقع کاربران زیادی را جذب خود می‌کند.همان طور که گفتیم هدف اصلی نوشتن عنوان، جذب کاربر است و عنوان‌های هشدار دهنده این کار را تضمین می‌کنند.

    در این زمینه می‌توانیم به مثال‌های زیر اشاره کنیم:
    هشدار: بیش از ۴۰٪ از امریکایی‌ها کمتر از ۵۰ دلار در حساب خود دارند.
    هشدار: اگر این کار را انجام ندهید هزینهٔ تبلیغات شما در گوگل و فیس بوک دو برابر خواهد شد.
    تکنیک‌هایی که در اینجا گفتیم تأثیر به سزایی در وبلاگ و نوشته و مخاطب شما دارد. در حقیقت یک عنوان خوب ترافیک وبلاگ شما را به صورت چشم گیری افزایش می‌دهد. در آخر به یاد داشته باشید وقتی مخاطب خود را جذب کردید باید آن‌ها را با یک نوشتهٔ خوب تحت تأثیر قرار دهید.


    https://www.clickyab.com/blog/%db%b9...7%d8%b7%d8%a8/

مجوز های ارسال و ویرایش