ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 17:52
    SARA

    ۲۲ راه برای بهبود عملکرد فوشگاه‌های آنلاین در راه افزایش نرخ تبدیل



    تقریباً تمام تلاش‌هایی که صاحبان کسب و کارهای آنلاین انجام می‌دهند در جهت افزایش یا بهینه سازی نرخ تبدیلشان است. ممکن است تبلیغات زیادی هم برای سایت شما صورت بگیرید ولی نتوانید به هدفتان که جذب مشتری است، دست یابید و سرمایه و پولی که در این راه هزینه کردید، از بین برود.
    علاوه بر طراحی سایت و برقراری ارتباط با مشتریان، مسائلی وجود دراد که می‌تواند تأثیر منفی بر روی تعداد تبدیل بازدید کننده‌ها به مشتریان داشته باشد. این مسائل می‌تواند شامل سئو، سرعت و امنیت سایت باشد که همهٔ این‌ها باعث می‌شود کاربران فروشگاه شما را پیدا کنند و بدون اینکه از لود شودن طولانی سایتتان خسته شوند، به خرید کردن از شما ترغیب شوند.
    در اینجا ۲۲ راه را برای بهینه سازی فروشگاه آنلاینتان به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند به مشتریان شما برای داشتن خریدی سریع و آسان کمک کند.
    تماس با مشتری را بهبود ببخشید
    فروشگاه آنلاین شما راه‌های ارتباطی زیادی را با مشتریان فراهم کرده است که شامل چت، وبلاگ و رسانه‌ّای اجتماعی می‌باشد؛ اما علاوه بر این راه‌های مشخص که اکثر سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، یک سری نکات حرفه‌ای‌تر وجود دارد که اکثراً نادیده گرفته می‌شوند و می‌تواند رابطهٔ شما و مشتریانتان را بهتر کند، مثل سئو، بازاریابی ایمیلی و پاک کردن لینک‌های قدیمی که حالا به صفحه‌های ۴۰۴ ختم می‌شوند.
    در اینجا به چند مورد از موارد تماس با مشتری اشاره می‌کنیم که بسیاری از فروشندگان آن‌ها را فراموش می‌کنند:

    • تگ‌های متا و توضیحات محکمی بنویسید: تگ‌ها و توضیحات متا جزو اولین مواردی هستند که مشتریان بالقوه‌تان را درگیر شما می‌کنند. کاربران از طریق همین اطلاعات از موتورهای جست و جو وارد سایت شما می‌شوند. بفهمید که تگ‌های متا چگونه نرخ کلیک شدنتان را افزایش می‌دهد. برای این کار می‌توانید از Google Webmaster Tools نیز کمک بگیرید.
    • سیاست‌های تحویل کالا را اطلاع رسانی کنید: راه و روشی که برای رسیدگی به حمل و نقل و برگشت کالا و محصولاتتان پیش می‌گیرید، نقش مهم و حیاتی در نرخ تبدیل کسب و کار شما دارد. اگر بتوانید تحویل کالای خود را رایگان کنید و یا حتی از یک مبلغی که کاربران خرید بکنند، تحویل کالای رایگان داشته باشند، تأثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما خواهد داشت. سیاست‌های تحویل کالای شما هر چه که باشد، باید به وضوح در وب سایت شما ذکر شود. مخصوصاً در زمان خرید و پرداخت پول اطلاعات لازم را به مشتری بدهید تا با هزینه‌ای جدید غافلگیر نشود. اگر هم می‌خواهید رایگان انجام دهید، حتماً در وب سایت خود ذکر کنید و به گوش کاربران برسانید. همین امر خود یک نوع بازاریابی محسوب می‌شود.
    • سیاست‌های تعویض یا پس گرفتن کالا را اطلاع رسانی کنید: اگر بتوانید این امکان را در فروشگاه خود بگذارید که مشتریان کالای شما را پس دهند و یا تعویض کنید، تأثیر بسیار زیادی در کسب و کارتان می‌گذارید. ۹۵ درصد از کسانی که از تجربهٔ پس گرفتن کالایی راضی بودند، علاقه‌مندند تا دوباره از آن فروشگاه خرید کنند. شاید کمی برای شما هزینه‌بر باشد اما حس اعتماد را در مشتریان خود تقویت می‌کنید و در نتیجه خرید از فروشگاه شما بیشتر خواهد شد. یک واقعیت این است که ۶۳ درصد از کاربران به دلیل نداشتن اعتماد، خرید از فروشگاهی را غدغن کرده‌اند. اجازه ندهید شما هم یکی از این فروشگاه‌ها باشید.
    • ایمیل‌های خود را به دقت بررسی کنید: ایمیل‌های خود را به دقت بررسی کنید. ایمیل‌ها از هر دسته‌ای که باشند، خبری، تأیید، سفارش، تغییر رمز و …، حتماً آن‌ها را به دقت بخوانید و بررسی کنید. مطمئن شوید که اطلاعاتی که به کاربر می‌دهید و یا کاربر در اختیار شما می‌گذارد، درست باشد. لینک‌ها، تاریخ‌ها درست باشند. بررسی موشکافانهٔ ایمیل خیلی مهم است چرا که ایمیل یکی از ارزان‌ترین راه‌های ارتباطی شما با مشتریانتان است. مطمئن شوید که ایمیل‌های شما انعکاسی از برند شما باشد.
    • صفحه‌های اطلاعات را جدی بگیرید: پست‌های وبلاگ و دیگر صفحه‌های وب مثل دربارهٔ ما، تماس با ما و … جزو موارد و محیط‌هایی هستند که صاحبان کسب و کار اغلب آن‌ها را نادیده می‌گیرند. باید مطلب و محتوایی مشخص و یکدست را منتشر کنید. باید بدانید از کاربر و مشتری چه می‌خواهید. محتوای این صفحه‌ها باید طوری باشد که کاربر را وادار به ثبت نام در سایتتان کند و آن‌ها را تبدیل به مشتری شما کند. نباید این فرصت تبدیل کاربر به مشتری را از دست بدهید.
    • تمام صفحه‌های ۴۰۴ را از بین ببرید: ممکن است لینکی دیگر وجود نداشته باشد و به صفحه‌ای جدید هدایت شود. ولی گاهی اوقات این لینک‌ها به صفحه‌های ۴۰۴ می‌روند. اگر قرار بر این است بهتر است از یک پیغام دوستانه‌تر برای عذر خواهی از کاربر یا مشتری‌تان استفاده کنید. به مثال زیر که پیغام دوستانهٔ سایت ماشابله در مورد خطای ۴۰۴ است، توجه کنید:


    سرعت بارگیری صفحه‌ها را بالا ببرید

    یکی از امتیازات مثبت خرید اینترنتی، راحتی آن است. اگر صفحه‌های فروشگاه شما دیر بارگیری یا همان لود شود نه تنها مشتری شما کلافه می‌شود بلکه در رتبهٔ شما در گوگل نیز تأثیر می‌گذارد. گوگل ابزارهایی را ارائه می‌دهد که سرعت وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و به شما نشان می‌دهد که مشکل کار چه بر روی دسکتاپ‌ها و چه بر روی موبایل‌ها، از کجاست. حتی لیستی را به شما نمایش می‌دهد که مشکلات سایت شما را در مورد سرعت و تجربهٔ کاربری بیان می‌کند و راه حل‌های برطرف کردن آن را نیز به شما نشان می‌دهد.
    در اینجا چند راه حل را برای حل مشکلات فروشگاه‌های آنلاین پیشنهاد می‌کنیم:

    • سایت خود را با پینگدوم امتحان کنید:پینگدوم جایگزین بسیاری مناسبی برای ابزارهای گوگل است. فقط کافیی است URL خود را وارد کنید تا سرعت لود شدن صفحه‌ها را آزمایش کند، صفحه‌ها را تجزیه و تحلیل کند و مشکلات را پیدا کند.
    • از تصاویری با حجم مناسب استفاده کنید: برای داشتن تصاویری با وضوح مناسب لازم نیست حتماً از عکس‌های بالای ۱۰۰۰ پیکسل استفاده کنید. هر عکسی که بالاتر از این عدد باشد فقط سرعت لود شدن سایت شما را پپایین می‌آورد.
    • به جای استفاده PNG، از JPEG استفاده کنید: وضوح و کیفیت تصاویر برای زیباتر شدن سایت شما بسیار تأثیر گذار است؛ اما تصاویر با فرمت JPEG سریع‌تر لود می‌شوند و از طرفی سرعت لود شدن سایت نقش بسیار زیادی در نرخ تبدیل شما دارد.
    • استفاده از CDN: CDN یا شبکهٔ تحویل محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا همهٔ تصاویر و فایل‌های خود را از فروشگاه آنلاینتان به یک مرکز دادهٔ دیگر در سراسر دنیا منتقل کنید. سپس به جای اینکه همهٔ فایل‌ها از یک مرکز دادهٔ مشخص لود شوند، از نزدیک‌ترین مرکز داده به مشتریان شما لود می‌شوند.
    • از Redirects کمتر استفاده کنید: Redirect ها وقت مشتریان شما را تلف می‌کنند و در صورت امکان از آن‌ها کمتر استفاده کنید.

    صفحه‌های بررسی و خرید کالا را ساده طراحی کنید

    قسمت بررسی شاید حساس‌ترین نقطه در مسیر تبدیل باشد. بگذارید برای داشتن یک صفحهٔ بررسی مناسب چند نکتهٔ مهم را به شما گوش زد کنیم:

    • به مهمانان هم فرصت بررسی محصول بدهید: شاید این یک امتیاز بزرگ برای خریداران آنلاین باشد. معمولاً اولین قدم تجربهٔ بررسی یک محصول، ساختن حساب کاربری در سایت است. به یاد داشته باشید ۵۸.۱ درصد از خریداران، مسیر و سبد خرید خود را در این قسمت رها می‌کنند. پس سعی کنید این مرحله را حذف کنید و به خریدارانی که فعلاً قصد ساخت حساب کاربری ندارند، فرصت خرید آنلاین را بدهید.
    • مهرها و علامت‌های امنیتی خود را نشان دهید: به کاربران نشان دهید که وب سایت شما ایمن است و حریم و امنیت آن‌ها هیچ گاه به خطر نمی‌افتد. این‌ها چیزهایی هستند که باید در بالا و پایین صفحه‌های سایت شما نشان داده شود، ولی حتماً در زمان بررسی کالا بر روی آن‌ها تاکید بیشتری کنید که مشتری راحتر خرید خود را نهایی کند.
    • روش‌های پرداخت مختلف را پیشنهاد دهید: سعی کنید به مشتریان و خریداران خود روش‌های مختلف و متنوعی از پرداخت را پیشنهاد دهید.
    • به FAQ پاسخ دهید: با وجود تمام اطلاعاتی که در اختیار کاربران می‌گذارید، به سؤالات رایج آن‌ها یا همان FAQ ها پاسخ دهید. اگر احساس می‌کنید اطلاعات کافی را در سایت خود گذاشته‌اید، بهتر است لینک‌ها آن‌ها را در جواب سؤالات قرار دهید. این کار به فرآیند اعتماد سازی شما کمک می‌کند.
    • انتظارات خود را مشخص کنید: در مورد قیمت‌ها به صورت شفاف برخورد کنید و مطمئن شوید هزنیهٔ مالیات به درستی حساب شده است. بعلاوه باید جزئیات حمل و نقل کالا را بیان کنید و دقیقاً قیمت و زمان تحویل را محاسبه کنید. اگر بتوانید همهٔ این کارها را در کل صفحات وب سایتتان انجام دهید، بسیار عالی خواهد شد. اغلب فروشگاه‌های آنلاین این اطلاعات را در بالا و پایین صفحهٔ خود قرار می‌دهند.
    • چندباره از مشتری اطلاعات نخواهید: اگر یک مشتری در یکی از مراحل بررسی محصول اطلاعات خاصی را در اختیار شما قرار داد، در مراحل بعدی دوباره همان اطلاعات را از آن‌ها نخواهید. روندی را ایجاد کنید که اطلاعاتی که چند باره از مشتری می‌خواهید به صورت خودکار پر شوند تا کاربر مجبور نشود دوباره آن اطلاعات را وارد کند. باید راحتی را برای مشتری خود فراهم کنید. دوباره کاری‌ها ممکن است مشتری را از شما دور کند.
    • قسمت‌هایی که پر کردن آن اجباری است مشخصاً ذکر کنید: خیلی ساده با علامت * قسمت‌هایی که پر کردن آن واجب است را مشخص کنید؛ حتی اگر پر کردن همهٔ آن‌ها اجباری باشد. با این کار تجربهٔ کاربری بهتری را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهید.
    • تاییدیه‌ها را سریع انجام دهید: سعی کنید تأیید اطلاعات مشتریان را سریع انجام دهید و در همان لحظه با علامت تیک آن را نشان دهید. این کار به کاربر این حس را القا می‌کند که شما هم در انجام این مراحل با او همراه هستید و آن‌ها را تشویق به ادامهٔ مسیر می‌کند.
    • به طور ناگهانی هزینه‌ها را بالا نبرید: اگر کاربران در ادامهٔ مسیر بررسی و خرید محصول ناگهان با هزینهٔ بیشتری رو به رو شوند، ممکن است از ادامهٔ کار منصرف شوند و مطمئناً حس بدی نیز به آن‌ها دست می‌دهد. همهٔ هزینه‌ها را همان ابتدا با تمامی جزئیات به کاربر خود نشان دهید. هیچ وقت آن‌ها را غافلگیر نکنید.

    تجریهٔ کار با موبایل را برای کاربر خود بهبود ببخشید

    بر اساس الگوریتم‌هایی که گوگل به تازگی ارائه کرده است امروزه باید بیشتر از قبل به بهینه کردن وب سایت‌هایمان برای کاربران موبایل تلاش کنیم. خرید کردن با موبایل بیشتر از همیشه شده و در حال رشد است. بهتر است برای بهبود هر چه بهتر تجربهٔ کار با موبایل برای کاربران خود، نکات زیر را در نظر بگیرید:

    • طراحی ریسپانسیو: طراحی ریسپانسیو این اطمینان را به شما می‌دهد که سایت شما برای همه نوع دستگاه‌ها بهینه شده است. بر اساس آمار، ۷۴ درصد از کاربران موبایل با هدف خرید از موتورهای جست و جو استفاده می‌کنند و ۸۵ درصد آن‌ها می‌خواهند ظرف ۲۴ ساعت خرید خود را انجام دهند. هم سایتتان هم مراحل بررسی و خرید باید با همهٔ دستگاه بهینه شده باشد.
    • راه‌های پرداخت آسان را در اختیار کاربر بگذازید: مسیر بررسی و خرید محصول و پرداخت هزینه را سریع پیش ببرید و سعی کنید با چند کلیک این زمان را به کوتاه‌ترین حد ممکن برسانید.




    https://www.clickyab.com/blog/%db%b2...%db%8c-%d8%a2/

مجوز های ارسال و ویرایش