ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 17:44
    SARA

    ۷ سؤالی که در زمان ساخت گزارش کمپین‌هایی ppc باید به آن‌ها پاسخ دهید



    یکی از رموز موفقیت در اجرای کمپین‌های PPC تهیه گزارش در فاصله زمانی مناسب است. این گزارش‌ها به شما فرصت می‌دهند تا بر اساس داده‌هایی که به دست می‌آورید، تحلیل‌های مناسب با بکار برده و تصمیم‌گیری درستی انجام دهید؛ اما از یک گزارش کمپین PPC چه انتظاری باید داشته باشید؟ یک گزارش خوب باید به چه سوالاتی پاسخ دهد؟
    ۱: آیا کسی که از فلسفه و نوع کمپین PPC اطلاعی ندارد می‌تواند آن را تحلیل کند؟

    پاسخ این سؤال مثبت است. ممکن است مخاطب این کمپین‌ها آن را به‌درستی بفهمد و آن را درک کند ولی مدیران ارشد یک شرکت به جزییات یک کمپین واقف نباشند؛ اما گزارشی که شما تهیه می‌کنید و در اختیار مدیران قرار می‌دهید باید آن‌قدر شفاف و گویا باشد که به‌راحتی مدیران بتوانند آن را تفسیر کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند.
    برای این موضوع باید توضیحات کافی در گزارش وجود داشته باشد. همچنین تمامی جزییات لازم باید به آن‌ها پرداخته شود و توضیحات لازم برای هر بخش به‌اندازه کافی وجود داشته باشد. همچنین در مورد نیازهای مدیران هم باید اطلاعات کافی داشته باشید که بتوانید بر اساس نیاز موجود، پاسخ‌های لازم را تهیه و در اختیار مدیران قرار دهید.
    ۲: آیا داده به‌اندازه کافی دارید؟

    پاسخ این سؤال به سؤال بالا هم مربوط می‌شود. آیا گزارشی که تهیه می‌کنید به مواردی که برای مدیر یا کسب‌وکارتان مهم است می‌پردازد؟ زمان و هزینه زیادی برای تهیه گزارش و همچنین خود کمپین صرف شده است؛ بنابراین باید از داده‌هایی که جمع‌آوری‌شده به‌درستی استفاده کنید. مواردی که در تهیه گزارش مهم نیست را کنار بگذارید و به مواردی که مهم است به‌دقت و ریز بپردازید.
    ۳: آیا شما داده‌ها و تحلیل آن‌ها را به بهترین شکل و روش ممکن ارائه می‌کنید؟

    این‌یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به‌درستی به آن پرداخته شود. انواع مختلف داده‌ها نیازمند این است که به شیوه درستی نمایش داده شود. زمانی که از یک گراف برای نمایش داده استفاده می‌کنید باید نوع گراف با نوع داده شما همخوانی داشته باشد. هر نوعی از نمایش گراف‌ها برای هدف خاصی تهیه و ساخته‌شده است که باید با نوع داده‌هایتان هماهنگ کنید. پس اگر داده‌های درستی داشته باشید و گزارش درستی تهیه‌کرده باشید، اما نتوانید با فرمت و شکل مناسبی آن را نمایش دهید بازهم به هدفتان نرسیده‌اید.
    ۴: آیا به‌اندازه کافی در گزارش وجود دارد؟

    همیشه به این موضوع فکر کنید که گزارش مکتوب شما ممکن است زمان‌هایی استفاده شود که شما خودتان حضور نداشته باشید؛ بنابراین باید گزارش را طوری تهیه کنید که در نبود شما که به‌عنوان یک گزارش گویا مطرح هستید، خود گزارش مکتوب بتواند توضیح لازم را ارائه کند؛ بنابراین هر جز از داده‌ها، نمودارها، شکل‌ها و خلاصه هر آنچه در گزارش می‌نویسید باید بتواند به‌سادگی و گویایی بیانگر منظور شما از گزارش باشد. گزارش شما بدون حضور شما گویا است؟
    ۵: آیا درباره نقاط ضعف و کم‌وکاستی‌ها صحبت کرده‌اید؟

    نقاط ضعف و عملکردهای متوسط همیشه رخ می‌دهند. نکته‌ای که در گزارش شما باید به آن پرداخته شود همین نقاط است. نقاط ضعف درصورتی‌که به آن‌ها رسیدگی نشود می‌تواند به یک معضل در آینده بدل شوند و شما را به دردسر بیندازند. پس باید در گزارش‌های تحلیلی به نقاط ضعف هم اشاره کنید و ترجیحاً برای رفع آن‌ها برنامه پیشنهادی خودتان را هم ارائه نمایید. همیشه می‌توان با یک برنامه درست و بررسی نقاط ضعف، آن‌ها را به نقاط مثبت تبدیل کنید.
    ۶: آیا داده‌های شما از حرف‌هایی که می‌زنید پشتیبانی می‌کنند؟

    زمانی که خلاصه گزارش را می‌نویسید بد نیست که به پشت سر نگاه کرده و ببینید آیا داده‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنید در گزارش وجود دارد؟ آیا داستانی که تعریف می‌کنید مطابق با آن چیزی است که در گزارش آمده است؟ احتمالاً پاسخ شما به این سؤالات مثبت است اما باید این مورد را به یک فعالیت اساسی تبدیل کنید که بر اساس دلیل و مدرک صحبت کنید تا آنچه می‌گویید قابلیت استناد کردن داشته باشد.
    ۷: گزارشتان را ازلحاظ دستور زبان، غلط و موارد مشابه بررسی کرده‌اید؟

    هیچ‌چیز بدتر از این نیست که در گزارش شما غلط املایی، نگارشی یا دستور زبانی وجود داشته باشد و به دست مدیر یا افراد دیگر برسد. حتماً قبل از ارسال گزارش به مخاطب موردنظرتان آن را ازنظر نداشتن انواع و اقسام ایرادهای املایی و نگارشی بررسی کنید.


    همیشه تهیه کردن و درست کردن یک گزارش می‌تواند استرس‌زا و سخت باشد؛ اما به این موضوع توجه کنید که نتیجه زحمات شما و گروهتان همه و همه در گزارشی که برای مدیرتان ارسال می‌کنید جمع شده و ماحصل فعالیت شما در آن خواهد بود. پس آن را جدی بگیرید و زمان مناسبی برای تهیه کردن یک گزارش اختصاص دهید.


    https://www.clickyab.com/blog/%db%b7...c%d9%87%d8%a7/

مجوز های ارسال و ویرایش