ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چطور نرخ کلیک را ۱۳۰۰ درصد افزایش دهید؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/09, 15:13
    SARA

    چطور نرخ کلیک را ۱۳۰۰ درصد افزایش دهید؟



    به نمونه‌های از CTA که برای سایت HubSpot طراحی شده دقت کنید و حدس بزنید کدام یکی از آن‌ها ۱۳ برای دیگر کلیک شده است.
    پاسخ شما می‌تواند هر کدام از گزینه‌های بالا را شامل شود ولی برای اینکه واقعاً بفهمیم کدام یک از CTA های بالا نرخ تبدیل بالاتر و بهتری دارند باید از آزمون A/B استفاده کرد.
    سایت HubSpot به عنوان مرکزی که سال‌هاست در اینترنت فعالیت دارد، از تعداد زیادی دکمه یا CTA در صفحه‌های مختلف استفاده کرده است؛ اما به علت تغییرات گرافیکی در طراحی‌های مختلف،‌ کارشناسان این مرکز تصمیم می‌گیرند که طراحی CTA را عوض کنند. ولی قبل از این کار باید نسخه جدید را مورد آزمایش قرار می‌دادند. با کمال تعجب نتیجه تست آن‌ها در مورد طراحی جدید CTA ها رشد ۱۳۰۰ درصد یا ۱۳ برابری تعداد کلید روی آن‌ها (CTR) را نشان می‌داد.
    اما چطور این رشد حاصل شده است؟ چه عواملی تغییر کردند تا ۱۳ برابر شدن کلیک روی CTA حاصل شده است؟ نکته اصلی این تجربه، انجام شدن تست A/B است که تغییرات انجام شده را به معرض آزمایش گذاشته است؛ اما چه فاکتورهایی در یک تست A/B باید مورد آزمایش قرار بگیرد؟
    ۱: طراحی دکمه یا بخش مورد نظر در Call To Action
    دکمه مورد نظر برای CTA باید بزرگ باشد یا کوچک؟ باید شامل تصویر باشد یا نه؟ باید شبیه به یک دکمه باشد یا یک شیء یا شکل هندسی؟ پاسخی که به همه این سؤالات یا حتی سؤالات مشابه می‌تواند داد این است که هر تغییری که ایجاد می‌کنید باید توسط یک تست A/B مورد آزمون قرار بگیرد. تغییرات زیادی که شما ایجاد می‌کنید اگر در معرض آزمون قرار نگیرند، نمی‌توانند اطمینان شما را از کسب موفقیت یا شکست خوردن به دست بیاورند. برای مثال به تصویر زیر دقت کنید. قرمز به عنوان رنگی که توجه زیادی به خود جلب می‌کند می‌تواند تأثیر مثبتی در دیده شدن دکمه زیر داشته باشد ولی از طرفی هم قرمز به عنوان رنگ خطر شناخته می‌شود؛ اما برای اینکه بفهمید این رنگ برای سایت شما مناسب است یا نه باید آن را امتحان کنید و بسنجید.
    ۲: محل قرارگیری Call To Action
    یکی از مکان‌های ایده‌آلی که برای CTA می‌توانید در نظر بگیرید بالای صفحه یا جایی است که با یک نگاه پیدا شود؛ اما این مکان در سایت‌های مختلف یا حتی زبان‌های مختلف می‌تواند متغیر باشد. به طور مثال اگر سایت شما لاتین باشد به احتمال زیاد بالا و سمت راست و اگر سایت شما فارسی باشد، بالای صفحه و سمت چپ مکان‌های خوبی برای قرار دادن CTA است؛ اما ممکن است به هر دلیل تصمیم بگیرید که پایین صفحه را برای قرار دادن آن انتخاب کنید. پایین یا بالا بودن دکمه CTA تصمیمی است که باید با استفاده از یک آزمون A/B بهترین مکانی که بیشترین کلیک را برایتان به دست می‌آورد را پیدا کنید.
    ۳: نوشتهٔ روی Call To Action
    مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که ببینید آیا نوشتهٔ شما برای CTA قابلیت این را دارد که بازدید کننده را برای کلیک کردن روی آن تحریک کند یا نه؟ در HubSpot تستی روی دو نوشته مختلف با عناوین “Download this free guide” و “Get a Free Copy Today!” انجام شده و در نسخه دوم تعداد کلیک‌های بیشتری به دست آمده؛ بنابراین در مورد نوع و نحوه نوشتن هم باید موارد مختلفی در نظر گرفته شده و همگی آن‌ها مورد آزمایش قرار بگیرند.
    ۴: بین CTA و CR ارتباط منطقی برقرار کنید
    اگر همه موارد بالا را رعایت کنید به‌احتمال‌زیاد می‌توانید CTR بهتری به دست آورید. در واقع می‌توانید ترافیک ورودی به صفحه فرود یا سایت خود را بالاتر ببرید؛ اما هنوز هدف اصلی رخ نداده. هدف اصلی هم به دست آوردن نرخ بالاتر تبدیل است. در واقع هدف از بالاتر بردن CTR رسیدن به تعداد بالاتری از بازدید کننده و هدایت آن‌ها برای تبدیل شدن به مشتری است؛ اما برخی اوقات این اتفاق رخ نمی‌دهد. حتی ممکن است نرخ کلیک بالاتری به دست بیاورید ولی نرخ تبدیلتان افت داشته باشد. دلیل این اتفاق به موضوعات مختلفی بر می‌گردد که از این دلایل می‌توان به مواردی همچون عدم یکپارچگی بین بنر تبلیغاتی و محتوای صفحه فرود، عدم رعایت اصول طراحی صفحه فرود، طراحی نامناسب این صفحه و موارد مشابه دیگر اشاره کرد. پس اگر برای بالا بردن CTR خود برنامه‌ریزی می‌کنید به اجزای کناری آن هم توجه کنید.
    بالا بردن نرخ کلیک یکی از کلیدهای کسب نرخ تبدیل بالاتر است و از آنجایی که نرخ تبدیل بالاتر می‌تواند کسب‌وکارتان را رونق ببخشد باید به CTR و CR توجه ویژّه‌ای کنید. این توجه ویژه هم با انجام کار درست تأثیر خود را نشان خواهد داد و طبیعی است که برای تأثیر و انجام کار درست هم باید آنچه می‌خواهید انجام دهید را مورد آزمون قرار دهید.


    https://www.clickyab.com/blog/%d9%86...7%db%8c%d8%b4/

مجوز های ارسال و ویرایش