ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: خدمتی دیگر از وبسایت دیجی ارز برای کاربران فارسی زبان

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/07, 20:48
    SARA

    خدمتی دیگر از وبسایت دیجی ارز برای کاربران فارسی زبان

    مدتی ست که شاهد فعالیت وبسایت دیجی ارز در فضای بلاک چین برای فارسی زبانان هستیم. این وب سایت طی مدت کوتاه فعالیت خود توانسته تاثیر بسزایی روی بازار بیت کوین در ایران بگذارد. در همین راستا بر آن شدیم تا با یکی از نمایندگان این وبسایت مصاحبه ای ترتیب دهیم. آقای ایمانی که در شبکه های اجتماعی بعنوان نماینده گروه توسعه دهندگان دیجی ارز فعالیت می کند در این مصاحبه همراه ما است.
    با وجود آنکه سابقه وب سایت دیجی ارز چندان طولانی نیست، کمی در مورد تاریخچه و سابقه آن توضیح دهید.
    ضمن سلام و تشکر از توجه شما به وبسایت دیجی ارز، پیش از هر چیز مایلم این تفکر متدوال را اصلاح کنم. نزدیک به 5 ماه است که سرویس معرفی قیمت خرید و فروش تبادل کنندگان در وبسایت فعال شده و تعداد زیادی از کاربران از این زمان با دیجی ارز آشنا شده اند. اما این وبسایت نزدیک به دو سال فعال بوده که پیش از معرفی سرویس فوق، تمرکز اصلی آن بر روی ارائه قیمت دیجی ارزها به ریال بوده است. بطور کلی سیاست گروه توسعه دهندگان دیجی ارز، ارائه اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز به کاربران فارسی زبان است. چرا که در حوزه دیجی ارزها منبع جامعی برای واحد پولی ریال موجود نبود و دیجی ارز سعی در پر کردن این فضای خالی دارد.
    با امکانات دیجی ارز، از جمله ماشین حساب دیجی ارزها و نرخ خرید و فروش تبادل کنندگان آشنا هستیم زیرا چندی ست از آن ها استفاده می کنیم. آیا مایل به ارائه توضیحات بیشتر هستید؟
    بله؛ ماشین حساب تبدیل قیمت دیجی ارزها از امکانات نسخه قدیم وب سایت بوده که به این نسخه منتقل شده است؛ اما سرویس مقایسه قیمت خرید و فروش تبادل کنندگان امکانی بود که جای خالی آن در جامعه کاربران بلاک چین فارسی زبان بسیار احساس می شد. ما در گروه توسعه دهندگان دیجی ارز، خودمان به عنوان یک کاربر فارسی زبان برای پیدا کردن بهترین قیمت خرید یا فروش می بایست وبسایت های تبادل کنندگان مختلف را رصد می کردیم و این فرایند برای هر خرید یا فروش مداوما اتفاق می افتاد. اینطور شد که دیجی ارز نیز مثل هر عضو دیگر در جامعه توسعه دهندگانی که در حوزه بلاک چین فعال هستند و برای خدمت به این جامعه به محض مشاهده مشکلی درصدد رفع آن بر می آیند، تصمیم به ایجاد این سرویس برای کاربران گرفت. البته این سرویس در ابتدا با چالش هایی روبرو شد. این چالش ها بیشتر مربوط به تبادل کنندگانی بود که مایل به ارائه اطلاعات بر روی دیجی ارز نبودند و البته برخی دیگر از این چالش ها به علت ایرادات فنی ایجاد شد. در نهایت گروه توسعه دهندگان دیجی ارز طی جلسات متعدد با تبادل کنندگان و همچنین جلسات درون گروهی، از این چالش ها عبور کرد. ایرادات فنی موجود برطرف شد و تبادل کنندگانی که سرویس دیجی ارز را در مقابل منافع برحق خود می دیدند، با توضیحات گروه قانع شده و یا گروه از پیشنهادات آنها جهت اصلاح سیستم استقبال کرد. به عنوان مثال میتوان به تغییر کلمه “موجودی بیت کوین” یا “موجودی تومان” به “حداقل موجودی بیت کوین” و “حداقل موجودی تومان” اشاره کرد.
    امکانات دیگری نیز در حال حاضر در وبسایت شما مثل نمودارها و نظردهی فعال شده است. در رابطه با آنها توضیح دهید.
    خوشبختانه کاربران این حوزه آشنایی کاملی با اغلب نمودارهای موجود در این فضا دارند. لذا معرفی نمودار تغییرات قیمت بیت کوین بر حسب تومان توضیح چندانی لازم ندارد. این نمودارها در بازه های روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار کاربران هستند. اما قسمت نظرسنجی که با زیرساخت ربات تلگرامی Digiarzbot فعال شده، با نیت پررنگ کردن نقش کاربران در تعیین اعتبار هر تبادل کننده انجام شده است. چرا که دردنیای بلاک چین نظر جمع Consensus)( همواره ملاک است.
    امروز از امکان دیگری برای محاسبه فی تراکنش ها رونمایی کردید. در رابطه با آن بیشتر توضیح دهید.
    این روزها با شلوغ شدن بی سابقه صف تایید تراکنش ها، دغدغه تعیین میزان کارمزد (fee) برای تراکنش ها به نحوی که تایید هرچه سریعتر اتفاق بیافتد لحظه به لحظه بیشتر می شود. باتوجه به آمارهای Google، طی هفته های گذشته میزان جستجو برای محاسبه هزینه انتقال بیتکوین، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با توجه به این موضوع و در راستای سیاست کلی دیجی ارز، بر آن شدیم تا این نیاز کاربران را نیز مرتفع سازیم.
    نحوه محاسبه فی در این ابزار چگونه است؟
    تعریف فی تراکنش های بیت کوین معمولا با دو عدد همراه است: کارمزد کلی وکارمزد به ازای هر بایت (یا کیلوبایت).
    کارمزد کلی: مبلغ کلی که شما پرداخت می کنید، مثلا 10،000 ساتوشی یا 0.0001 بیت کوین. قاعدتا این مهمترین عدد محاسباتی برای شماست چرا که مشخص می کند چه مقدار باید بپردازید.
    کارمزد به ازای هر بایت (یا کیلوبایت): کارمزد کلی که بر تعداد بایت های داخل یک تراکنش تقسیم شده است، مثلا 40 ساتوشی در هر بایت (satoshi/byte) یا 0.0004 بیت کوین در هر کیلوبایت (bitcoins/kilobyte). این مهمترین عدد محاسباتی برای استخراج کنندگان است. آنها با توجه به این عدد تصمیم می گیرند که آیا تراکنشی را داخل بلوکی که می خواهند بسازند قرار بدهند یا خیر. با توجه به اینکه استخراج کنندگان می توانند در هر بلوک حداکثر 1میلیون بایت (1مگابایت) تراکنش بگنجانند، پس ترجیح آنها بر این است که از تراکنش هایی که کارمزد بیشتری پرداخت میکنند استفاده کنند.
    مهم است بدانید که میزان کلی بیت کوین های تراکنش شما اهمیتی ندارد. مثلا اگر تراکنش شما 250 بایت باشد، چه در حال جابجایی 0.001 بیت کوین باشید و چه 1میلیون بیت کوین، باید میزان کارمزد یکسانی پرداخت کنید.
    برای تراکنش های ارسالی می توانید با توجه به مرورگر بلاک (block explorer) یکی از عددهای فوق الذکر و یا هر دوی آنها را ببینید. اما برای تراکنش هایی که هنوز انجام نداده اید قاعدتا بدنبال عددی مناسب برای کارمزد به ازای هر بایت باشید تا مطمئن شوید تراکنش شما سریعا تایید خواهد شد.
    جهت یافتن عدد ایده آل برای کارمزد به ازای هر بایت باید اندازه تراکنش خود را به بایت بدانید. متاسفانه بسیاری از کیف پول ها امکان مشاهده تعداد بایت های موجود در تراکنش را قبل از ارسال آن ندارند.
    محاسبه کارمزد کلی با دو عدد ارتباط مستقیم دارد. نخست تعداد منابع ورودی بیت کوینی که تصمیم به ارسال آن دارید به کیف پول شماست. مثلا اگر بخواهید یک بیت کوین از کیف پول خود منتقل کنید که پیشتر نیمی از آن از یک نفر، 0.2 آن از نفر دیگر و 0.3 مابقی از نفر سوم برای شما ارسال شده، عدد ورودی برابر با 3 خواهد بود. عدد دومی که در این محاسبه اهمیت دارد تعداد منابع خروجی تراکنش است. بطور معمول وقتی که شما بیت کوینی را برای شخصی ارسال می کنید، این عدد برابر با 2 است، که یکی از آنها آدرس فرد دریافت کننده و دیگری آدرس تغییرات مالکیت است. لذا این عدد همیشه حداقل 2 است.
    حجم تراکنش بر حسب بایت برابر است با تعداد ورودی ضربدر عدد 148 بعلاوه تعداد خروجی ضربدر عدد 34 بعلاوه عدد 10 و سپس حاصل بعلاوه و یا منهای تعداد ورودی.
    حجم تراکنش = ± تعداد ورودی + (x 148 تعداد ورودی) + (x 34 تعداد خروجی) + 10
    البته این ابزار (ماشین حساب فی) در سایت دیجی ارز برای کاربران عادی تهیه شده است، چرا که این محاسبه می تواند به مراتب پیچیده تر نیز باشد. مثلا اگر آدرس یکی از منابع ورودی دارای امکان چند امضایی (multi signature) باشد، حجم تراکنش شما بالاتر می رود و یا اگر دریافت کنندگان تراکنش شما بیش از یک کیف پول باشند. اما همانطور که اشاره شد کاربر عادی معمولا کمتر درگیر سناریوهای مذکور می شود که جهت تسهیل کار برای این دسته از کاربران تصمیم به حذف این سناریوها گرفتیم.
    در پایان این نکته حائز اهمیت است که زمانی که این ماشین حساب به ازای ورودی ها و خروجی های شما نمایش می دهد حدودی ست و بیشتر به حداکثر زمان مورد نیاز برای تایید تراکنش نزدیک است.


    https://coiniran.com/%d9%88%d8%a8%d8...7%d8%b1%d8%b2/

مجوز های ارسال و ویرایش