ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/07, 19:39
    SARA

    بلاکچین چگونه با ارائه راه حل می تواند به دنیای واقعی کمک کند؟

    ۱) دیجی ارزها مجازی بوده و دارای شکل فیزیکی نیستند
    ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین و اتریوم فقط در حافظه سخت افزار کاربر موجود هستند.
    اولین ارز دیجیتالی (بیتکوین)، سال ۲۰۰۹، در تلاش برای ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز پولی توسط افراد حقیقی (و نه بانکها و دولت ها) راه اندازی شد. برای دستیابی به این هدف، Satoshi Nakamoto فناوری بلاکچین را ابداع کرد.
    بلاکچین یک دفتر کل توزیع عمومی از همه تراکنش هایی ست که تا به حال با بیتکوین انجام شده است. در واقع خود بیتکوین چیزی به جز ثبت این اطلاعات در دفتر کل نیست. با ردگیری سابقه هر کوین در شبکه، از زمان تولید آن تا زمانی که بدست آخرین مالک آن رسیده، هر کاربری می تواند مالکین(بدون احراز هویت) و میزان بیتکوین هر یک را بیابد.
    تمام دیجی ارزها در بستر بلاکچین ساخته می شوند. دیجی ارزهای مختلف اغلب از بلاکچین های متفاوتی استفاده می کنند. ممکن است این تفاوت ها در قواعد متفاوت، زمان تراکنش، الگوریتم امنیتی و یا هر چیز دیگری باشد. اما تنها قانونی که برای همه مشترک است این است که هیچ فرد بخصوصی مسئول یک ارز نیست و تنها خود ارز است که ثبت اطلاعات تراکنش ها را از طریق دفتر کل توزیع عمومی (و به صورت دیجیتالی) نشان می دهد.
    ۲) آیا این ارزها در دنیای واقعی کاربردی هم دارند؟
    دیجی ارزها در شمار زیادی از راه حل های دنیای واقعی، به کار گرفته می شوند.
    نقش اساسی ارزهای دیجیتالی در دنیای اقتصاد به شکل قابل توجهی با موفقیت روبرو بوده است. تراکنش های ارزان، سریع و با محدودیت کمتر از طریق بیتکوین و سایر دیجی ارزها، معمولا جایگزین مناسبی برای سرویس های بانک های معتبر به شمار می رود. هرچند استفاده از بلاکچین به عنوان فناوری زیرساختی آن ها، به حوزه اقتصاد محدود نمی شود.
    اساسا کارایی بلاکچین تنها به ترکنش های مالی ختم نمی شود و برای ثبت اطلاعات مالکیت، کاربرد بیشتری دارد. بلاکچین به گونه ای طراحی شده که کاربران می توانند در هر زمانی هر اطلاعاتی را بدون نیاز به شخص دیگری تایید کنند. بلاکچین یک “راه برای ساخت و حفظ حقایق” به شکل غیرمتمرکز است.
    به همین دلیل هر جایی که حفظ اطلاعات اهمیت زیادی دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از بلاکچین به طور همزمان، سبب کاهش هزینه نگهداری اطلاعات و افزایش امنیت می شود. در صنایع و موسسات سلامتی و مراقبت های بهداشتی، امنیتی، غذایی، توریستی، انرژی، محاسبات حق نشر، پیشبینی بازار و … مورد استفاده قرار می گیرند که تمام این مشاغل واقعی هستند و افرادی در آن مشغول به کار هستند. آنها کالاها و خدمات با ارزشی را ارائه می کنند.
    ۳) ارزهای مجازی چه کاربردی در دنیای واقعی دارد؟
    ارزهای دیجیتالی توسط دولت ارزش گذاری نمی شود. ممکن است برخی متعجب شوند که چطور چیزی در این حد گمنام بعنوان یک تکنولوژی برای ثبت در دفتر توزیع عمومی، می تواند به شکل اساسی (و در ابعاد بسیار گسترده) در سازمان های واقعی مورد استفاده قرار گیرد. هرچند اگر این طور فکر می کنید، (لازم است بدانید که) پول های رایج هم عملکرد بی عیب و نقصی ندارند. یک تکه از کاغذ که تنها با تضمین دولت ارزش پیدا کرده و فقط در صورتی که به شکل درستی مورداستفاده قرار گیرد، می تواند ارزشمند باشد.
    از بسیاری جهات یک اطلاعات ثبت شده به شکل دیجیتالی، به خاطر امنیت بیشتر، باارزش تر از تضمین دولت است. هیچ اهمیتی ندارد که چه اتفاقی در دنیا در حال رخ دادن است، تا زمانی که دو نفر در جهان این اطلاعات را در کامپیوتر شخصی خود ذخیره کرده باشند، بلاکچین مثل قبل به کار خود ادامه خواهد داد.
    قابلیت ثبت اطلاعات به شکل تغییر ناپذیر و بدون نیاز به اعتماد به شخص دیگر در بلاکچین، برای برخی از افراد و سازمان ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. شناسایی فرصت های بهره برداری از این تکنولوژی باعث به وجود آمدن کسب و کار های اقتصادی، با استفاده از قابلیت بلاکچین شده است.
    ۴) یک استارت آپ بلاکچینی چگونه ایده خود را در دنیای واقعی مورد بهره برداری قرار می دهد؟
    آنها مثل یک شرکت معمولی عمل می کنند. مشکلی را برای حل کردن یافته و پولی را برای توسعه آن در نظر می گیرند. قدم بعدی پیدا کردن یک راه حل و نهایتا ارائه آن به بازار است.
    محصولی که مشکل مشتری را حل کند، به فروش می رود. این موضوع در رابطه با صنعت بلاکچین هم صدق می کند. همه آنها از یک تکنولوژی خاص استفاده می کنند و شرکت هایی که مشکلات را حل می کنند موفق خواهند بود.
    جدید بودن این فناوری و آزمایش نشدن آن در برخی از موارد، باعث بی اعتمادی سرمایه گذاران سنتی و در نتیجه بی میلی آنها برای سرمایه گذاری در این مورد شده است. به همین دلیل، یافتن منابع مالی برای توسعه اولیه، اولین مساله ای ست که یک کسب و کار جدید در این حوزه باید با آن مواجه شود. خوشبختانه بلاکچین در این زمینه هم می تواند کمک کند. یک الگوی جدید برای جذب سرمایه گذاری به وجود آمده که به استارت آپ ها اجازه می دهد جهت تامین سرمایه اولیه از طریق مخاطبین علاقه مند خود اقدام کنند که ICO (حراج اولیه محصول) نام دارد.
    بعد از تهیه این سرمایه، نوبت به توسعه کسب و کار می رسد. رویکرد بلاکچین کاملا بر اساس شفافیت است که این در مورد نحوه عملکرد شرکت ها نیز صادق است. اغلب برنامه ها روند کاری خود را در github در معرض دید عموم قرار می دهند. اگر غیر از این باشد به این معناست که توسعه دهندگان برنامه مطمئن هستند که مخاطبین آن ها از اتفاقات پشت پرده باخبر هستند. برای بررسی روند کار، اسناد مختلفی مثل طرح ارائه شده اولیه و نقشه مسیر، مورد استفاده قرار می گیرد.
    در نهایت زمانی که توسعه برنامه تمام شد، آزمایش و منتشر می شود و به این ترتیب چرخه “از ایده تا واقعیت” تکمیل خواهد شد.
    ۵) در صورتی که ایده ای برای به کار گیری داشته باشم باید از کجا شروع کنم؟
    شما می توانید به تنهایی وارد عمل شوید یا اینکه از ابزارها و سرویس های موجود و در دسترس استفاده کنید که می تواند روند شروع به کار شرکت شما را تسهیل کند.
    اگر مشکلی را یافتید که علاقه مند هستید آن را حل کنید، برای انجام آن به روش خودتان هیچ کسی جلودار شما نخواهد بود. از ساختن یک تیم و تامین سرمایه اولیه تا توسعه محصول و … هرچند که برای یک کسب و کار نوپا، طیف وسیعی از خدمات و امکانات وجود دارد که می تواند به شکل موثری موجب آسان تر شدن روند کار آنها شود.
    ICO ها در بستر های مختلفی موجود هستند که امکان ایجاد یک پول دیجیتالی در عرض ۱ دقیقه را به شما می دهند. به فرض اینکه یکی از این ارزها را ساخته باشید، می توانید برای افزایش سرمایه مورد نیاز خود آن را به علاقمندان بفروشید. همین طور، تعداد زیادی از آژانس های مشاوره ای وجود دارند که تحقیق کرده و امکان بقا و فعالیت یک ایده را می سنجند. آن ها راه حل پیشنهادی شما برای استفاده از بلاکچین را بررسی کرده و آن را ارزش گذاری می کنند.
    از این ها گذشته، حتی سازمان هایی وجود دارند که از روند رشد سریع مشاغل در دنیای واقعی که با فناوری بلاکچین سازگار شده بودند، الهام می گیرند. به عنوان مثال می توان از پنگانا نام برد.
    شرکت Pangana توسط جمعی از متخصصین فعال در حوزه فناوری بلاکچین و با هدف ترویج این فناوری به منظور ایجاد بستری امن و باز برای توسعه صنایع در ایران تاسیس شده است. پنگانا به افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه، برای راه اندازی کسب و کار خود در کل مسیر، از ایده تا جمع آوری سرمایه و به کارگیری آن، یاری خواهد رساند. برخورداری از پیشتیبانی مداوم در تمام طول مسیر ایجاد یک کسب و کار در بازار نو ظهور بلاکچین، یکی از عوامل مهم موفقیت در این کار به شمار میرود.



    دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط بهCoiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

    https://coiniran.com/%d8%a8%d9%84%d8...8%d8%a7%d9%86/

مجوز های ارسال و ویرایش