ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/06, 19:15
    SARA

    یک انشعاب دیگر؟ پروژه "بیتکوین گولد" می خواهد ماه آینده بیتکوین را منشعب کند

    بعد از هاردفورک (انشعاب سخت) که در اول آگوست اتفاق افتاد و باعث بوجود آمدن بیتکوین کش (Bitcoin Cash) شد، بسیاری از طرفداران بیتکوین با توجه به بحثSegwit2x،انتظار یک فورک یا همان انشعاب دیگر را تا ماه نوامبر امسال داشتند. البته بسیاری از طرفداران و آشنایان به دیجی ارز بیتکوین، چیزی در مورد فورک Bitcoin Gold یا BTG که اجرای آن برای ۲۵اکتبر برنامه ریزی شده نمی دانند.
    همانطور که گفته شد ممکن است شاهد بوجود آمدن یک توکن دیگر به نام بیتکوین گولد (Bitcoin Gold) باشیم. این پروژه اولین بار در Bitcointalk.org اعلام شد و توسط Jack Liao که موسس Lightning ASIC (یک شرکت استخراج) است و یک برنامه نویس ناشناس با نام “h4x3″ معرفی شد. این پروتکل جدید با هدف تغییر الگوریتم اجماع یا consensus در بیتکوین معرفی شد که علاوه بر یک سری تغییرات جدید، به کاربران امکان استخراج توسط GPU را نیز می دهد. طبق اعلام تیم توسعه دهنده آن، بیتکوین گولد به جای استفاده از الگوریتم هش SHA256 (الگوریتم مورد استفاده در بیتکوین)، از الگوریتم Equihash استفاده می کند که در آلتکوین زیکش هم مورد استفاده قرار گرفته است.
    بیتکوین گولد پروپوزال UAHF (فعال کردن هاردفورک توسط کاربر) را برای پذیرشاستخراج با GPU مورد استفاده قرار می دهد. استخراج کنندگان می توانند اندازه بلاک مورد نظر برای استخراج را خودشان انتخاب کنند؛ البته مقدار پیشفرض ۱مگابایت است. طبق گفته تیم توسعه دهنده:” بیتکوین برای مدت زیادی در دست مراکز استخراج بزرگ بوده و مرکزیت آن روز به روز بیشتر می شود. استفاده از GPU برای استخراج، عصر جدیدی را در این دیجی ارز بوجود می آورد و امکان مقیاس پذیری بر روی زنجیره را در آینده فراهم می کند”.
    بسیاری از طرفداران بیتکوین از این پروژه بی اطلاع هستند
    با اینکه این اتفاق در ماه جولای اعلام شد، اما خبر بیتکوین گولد به تازگی در حال همه گیر شدن است. کد بیتکوین گولد در گیت هاب موجود و قابل بررسی است و چندین اکانت در شبکه های اجتماعی نیز دارد. با اینکه UAHF در ۲۵اکتبر اتفاق خواهد افتاد، اما آغاز به کار این شبکه برای اول نوامبر برنامه ریزی شده است.
    سازنده های ASIC
    یکی از برنامه نویسان BTG می گوید که سودآوری استخراج، به قیمت و سختی استخراج بستگی دارد که البته پیش بینی قیمت کار دشواری ست.
    تیم بیتکوین گولد عکس فوق را در کانال Slack خود جهت مقایسه ارائه کرده است.
    این برنامه نویس در رابطه با متمرکز شدن استخراج نیز صحبت هایی کرده است. او می گوید دستگاه های ASIC باعث متمرکز شدن استخراج می شود و سازندگان این دستگاه ها می خواهند بر بیتکوین حاکم شوند.

    پروپوزال گیج کننده
    اینکه بسیاری از طرفداران بیتکوین این پروژه را به دید یک شوخی یا یک آسیب ببینند دور از ذهن نیست. دلایل زیادی وجود دارد که مردم چنین تصوری داشته باشند چرا که به نظر می رسد این پروژه برای اینکه بخواهد تا آخر اکتبر باعث یک هارد فورک شود، نظم درستی ندارد. علاوه بر این، حدس هایی نیز در این باره وجود دارد که هدف این تیم تغییر دادن الگوریتم بیتکوین برا مطابقت پیدا کردن با GPU است. از آنجایی که Jack Liao تولید کننده دستگاه های استخراج باGPU است که می توانند زیکش استخراج کنند، برخی بر این باورند که یکی از دلایل اصلی این پروژه مطابقت دادن بیتکوین با استخراج توسط GPU است.



    دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


    https://coiniran.com/%d8%a7%d9%86%d8...-%d9%85%db%8c/

مجوز های ارسال و ویرایش