ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: Tezos؛ در مسیر فراز یا فرود؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/06, 18:47
    SARA

    Tezos؛ در مسیر فراز یا فرود؟


    استارت-آپ Tezos در ماه جولای با “ارائه کوین نوپای” (ICO) خود که از طریق ارز دیجیتال جدیدی به خریداران عرضه شده بود به مبلغی معادل 232 میلیون دلار دست یافت، اما پس از فاش شدن یک کشمکش مدیریتی و پیشرفتی اندک در توسعه محصولش، در حد مبادلات فرعی قرار گرفته شد. در آن زمان، این بیشترین پولی بود که از سوی عموم مردم در بخش رمزارزهای نوپا تزریق شد.
    با توجه به آمار صرافی HitBTC، مشتقات توکن های Tezos به میزان 31 درصد کاهش پیدا کرد.بر اساس تخمین BitMEX نیز، درماه دسامبر با کاهش 58 درصدی مواجه خواهد شد، و همه اینها در حالی است که داد وستد کنندگان تخمین می زنند که این پروژه تا پایان سال جاری راه اندازی شده و آغاز به کار خواهد نمود و توکن های واقعی نیز تا آن زمان ایجاد و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
    با وجود کمبود حمایت و ضمانت کافی برای سرمایه گذاران و افزایش 3 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در سال جاری، کارشناسان و متخصصین این حوزه در طول ماه ها درباره خطرات و فقدان شفافیت در ICOها هشدار داده اند، خواه ناخواه Tezos در مسیری طولانی برای بهبود و ارائه ارزش مالی بیشتر برای سرمایه گذاران باید این را نشان دهد که مقامات چگونه می خواهند به تنطیم مقررات ICOها بپردازند.
    بر اساس داده های گردآوری شده Coindesk، پس از انتشار این خبرارزش توکن اتریوم که به عنوان یک پلتفرم برای راه اندازی اکثر ICO ها مورد استفاده قرار می گیرد، 2 درصد کاهش یافت. همچنین ارزش توکن های سایر ICO ها از قبیل OmiseGo و Bancor نیز سقوط کرد.
    Zhou Shuoji ، یکی از شرکای مؤسسین FBG Capital مستقر در پکن گفت که شرکت متبوعش 120 بیتکوین در Tezos سرمایه گذاری کرده است. او نسبت به توانایی ارائه و تحویل Tezos در موعد مقرر اظهار تردید نمود.
    گفته او بدین شرح است: “برای جذب سرمایه ای در این مقیاس احتمالاً آنها قادر به ایجاد یک محصول در پایان کار خواهند بود. اما این برای سرمایه گذاران همیشگی نیست.”
    سرمایه گذاری یا کمک مالی؟
    با استناد به پیشنهاد قرار گرفته در سایت Tezos.com، ممکن است آنها در صورت دریافت مبلغی بیش از 20 میلیون دلار، از آن در جهت “مذاکره با یک دولت ملی کوچک” برای پذیرش Tezzies استفاده نموده و یا جریان اصلی رسانه های چاپی و تلوزیون را برای ترویج این فناوری در اختیار خود درآورند.
    پس از گذشت 13 روز و پایان یافتن عرضه ، این پروژه در آن بازه زمانی چیزی در حدود 66000 بیتکوین و 361000 اتریوم به ارزش تقریبی 232 میلیون دلار دریافت کرد. اندوخته ای که اکنون دو برابر ارزش پیدا کرده است.
    قواعد جمع آوری کمک های مالی در این مشارکت ها، نه یک “سرمایه گذاری غیر قابل پیش بینی”، بلکه “کمک های غیر قابل بازگشت” نامیده می شود.
    با فرض اهدا کمک مالی و بدون هیچ ضمانتی، این افزایش سرمایه ممکن است تحت معافیت تنظیم کنندگان قوانین مالی در ایالات متحده قرار نگیرد. در آمریکا سرمایه گذاری در دارایی هایی مانند سهام شرکت ها و سایر اوراق بهادار، در نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار دارند. این کمیسیون در حال پژوهش بر روی ICO ها بوده، و در ماه جولای بولتنِ سرمایه گذاری را منتشر نمود که در آن هشدار داده شده است: “با توجه به حقایق و پیامدهای هر ICO مستقل، کوین های مجازی و توکن هایی که پیشنهاد شده یا فروخته می شوند ممکن است در زمره اوراق بهادار قرار گیرند.”
    بخشی از ارزیابی SEC ، بررسی و آزمودن انتظارات معقول مشارکت کنندگان در ICO می باشد. برخی از مشارکت کنندگان در جذب سرمایه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که، به نظر می رسد کوین ها تا حدی به عنوان بخشی از سرمایه گذاری پذیرفته شده اند.
    “رویکرد مطلق عمومی”
    در حالی که شرکت Breitmans از طریق شرکت Delaware کنترل حداکثری مالکیت معنوی Tezos را در اختیار دارد، بنیاد Tezos به نگهداری از تمام درآمدهای حاصل از جمع آوری کمک های مالی می پردازد. بر اساس یک “یادداشت شفاف سازی” که در تارنمای Tezos قرار گرفته است، این بنیاد قصد دارد تا با بدست آوردن شرکت Breitmans ، به انتشار این فناوری تحت مجوز یک نرم افزار رایگان بپردازد.
    Gevers که بنیان گذار بنیاد Tezos می باشد گفت: در قرارداد منعقده با شرکت Breitmans قید شده است که این شرکت باید در یک “نقطه زمانی مناسب و معقول” شرکت Delaware را نیز به این بنیاد واگذار کند، یا اگر به انجام این کار نپرداخت “بنیاد قادر به تحت تملک درآوردن این شرکت” خواهد بود. وی ازارائه یک نسخه از تصویر قرارداد مذکور امتناع کرد.
    بر اساس “یادداشت شفاف سازی” مندرج در تارنمای Tezos، این بلاکچین جدید باید در طول سه ماه “بطور موفقیت آمیز راه اندازی و عملیاتی” شود، پس از آن سهامداران DLS – شرکت های Breitmans و Draper – 8.5 درصد از منبع درآمدهای حاصل از کمک های مالی را تحت عنوان حق الزحمه به صورت نقد دریافت خواهند کرد. مبلغ این حق الزحمه بر مبنای گفته Gevers چیزی در حدود 19.7 میلیون دلار می باشد. سهامداران همچنین از محل توزیع و گسترش این کوین در طی 4 سال می توانند 10 درصد دیگر از Tezos های صادر شده را دریافت کنند. کوین های مذکور در حال حاضر با ارزش تقریبی 140 میلیون دلار می تواند در داد و ستدهای آتی به کار گرفته شوند.
    شرکت Breitmans به طور رسمی نقشی در بنیاد Tezos ایفا نخواهد کرد. طی نامه به دست آمده از وکیل این شرکت، پیشنهاد ایجاد دو شرکت تابعه – Tezos AG و Tezos France SA – برای توسعه و حمایت از Tezos ارائه شده و به کمک شرکت Breitmans به عنوان مدیریت اجرایی و ریاست بخش فناوری Tezos AG به فعالیت خواهند پرداخت. از سوی هیئت مدیره بنیاد نیز “نقش ناظر” به این دو شرکت اعطا خواهد شد. بنیاد پس از طی این فرآیند، به جای “به انجام رساندن هرگونه عملیات مستقیم” فعالیتهای خود را “محدود” به حمایت و نظارت بر شرکت های تابعه خواهد کرد.
    بر اساس گفته von Schnurbein ، تحت قوانین سوئیس “بنیاد کاملاً مستقل خواهد بود و هیئت مدیره بنیاد نیز از استقلال کامل بهره خواهند برد.” Gevers گفت که خواسته بنیاد ادامه کار این دو شرکت به عنوان مشاوران ارشد می باشد. وی با تآکید بر شایستگی هر دو و این مطلب که آنها آغاز کننده همه چیز در این مسیر بوده اند، خروج آنها از چرخه را یک اقدام کوته بینانه خواند.
    اما وی افزود: ” شما می توانید خاطر جمع باشید تا زمانی که من در این بنیاد کاری برای انجام دادن داشته باشم، شرکت استقلال خود را حفظ خواهد کرد.”
    با توجه به ارزش صدها میلیون دلاری بدست آمده از این ICO ، Gevers گفت که بنیاد به آرامی به فروش ارزهای دیجیتال خواهد پرداخت – تقریباً نزدیک به 10.2 میلیون دلار در هفته – و برنامه دارد تا درآمد حاصل از آن را در نمونه کارهای مختلفی به کار گیرد. منابع مالی مورد اشاره، صَرف ادامه کار بنیاد خواهد شد، اطمینان داشته باشید که Tezos موفق خواهد بود و استفاده از این فناوری به توسعه و پیشرفت محصولات کمک خواهد کرد.
    حال این سوال مطرح می شود که بیتکوین ها و اتریوم های کسب شده در این ICO کجا ذخیره می شوند؟ Gevers جواب این سوال را کاملاً محرمانه خواند.

    او گفت: “این ارزها در هیچ جای مشخصی نگهداری نخواهند شد.” در ادامه وی خاطرنشان کرد: “این ارزها در کیف پول های دیجیتالی “با درجه امنیت بسیار بالا قرار دارند که “هیچ یک از طرفین به تنهایی امکان داشتن کنترل بر روی آن ها را ندارند.

    دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


    https://coiniran.com/tezos%d8%9b-%d9...8%d8%af%d8%9f/

مجوز های ارسال و ویرایش