ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/06, 18:46
    SARA

    بررسی Segwit2x: چرا ممکن است انشعاب بعدی بیتکوین به معنی پول آزاد نباشد



    معمولا از بیتکوین با عنوان “ارز دیجیتالی” یاد می شود؛ بیتکوین یک پروتکل (مجموعه ای کد) است که این پروتکل داده ها را (در اینجا بیتکوین ها را) در اندازه های مشخص (که به آن ها بلاک گفته می شود) جابجا می کند و سپس در یک توالی به نام بلاکچین که بر روی کامپیوترهایی در سراسر جهان وجود دارد ذخیره می کند. از آنجایی که بیتکوین غیرمتمرکز است، از این روست که بسیاری از مردم در کمک به عملکرد شبکه یاری می رسانند و با استفاده و به کار انداختن نرم افزار آن، کاربران پیروی از قوانین را می پذیرند تا آن را کاربردی و قابل اجرا نگه دارند.
    این ویژگی هاست که تغییرات پیشنهادی را با نظرات مخالف مواجه می کند.
    این طرح یک انشعاب (تغییری در قوانین بیتکوین) است که برخی از قوانینی که تا پیش از این معتبر نبودند را معتبر می کند. Segwit2x اندازه بلاک ها را از 1مگابایت به 2مگابایت تغییر می دهد.
    برخی از کاربران بر این عقیده اند که این کار ایده خوبی ست اما برخی دیگر مخالف هستند.
    اما در ابتدای امر باید این نکته را مد نظر قرار داد که این انشعاب با سایر انشعاب ها چه فرقی می کند. بیتکوین کش و بیتکوین گلد را در نظر بگیرید؛ اگر شما بیتکوینی در یک صرافی یا کیف پول خود داشتید، به همان مقدار از این ارزهای جدید را بصورت رایگان دریافت می کردید. حاصل شدن خروجی اینچنینی از طریق Segwit2x تضمین شده نیست. مساله پیچیده اینجاست که Segwit2x هم بنظر می رسد چیزی مشابه با سایر فورک های بیتکوین باشد.
    Segwit2x نیز مانند سایر انشعاب های اخیر، شامل موارد زیر می شود:

    • یک نرم افزار جایگزین: یک نمونه اصلاح شده از نرم افزار بیتکوین که توسط مشارکت کنندگان در شبکه اجرا می شود و قوانین پروتکل را اجبارا اجرا می کند. کد مربوط به Segwit2x با نام BTC1 شناخته می شود.
    • تلاشی برای افزایش اندازه بلاک: اکثر انشعاب ها (فورک ها) بر روی یک قانون خاص از شبکه تمرکز می کنند (اندازه بلاک)، به جای آنکه سایر راه های بهینه سازی که می تواند باعث افزایش ظرفیت بشود را در نظر بگیرند.
    • هارد فورک یا انشعاب سخت: هر کسی که نرم افزارش را با قوانین جدید بروزرسانی نکرده باشد، عضوی از شبکه نخواهد بود.

    یکی از تفاوت های این انشعاب این است که توسعه دهندگان بیتکوین کش از ساخت یک بلاکچین جدید (با قوانین جدید) راضی بودند، اما هدف Segwit2x این است که تمام کاربران فعلی بیتکوین را روی یک بلاکچین نگه دارد.
    از این رو، Segwit2x می تواند خروجی های متفاوتی داشته باشد که شامل موارد زیر می شود:

    • قوانین بیتکوین تغییر کند: اکثر و یا تمام استخراج کنندگان بیتکوین نرم افزار خود را بروزرسانی کنند. بلاکچین بیتکوین به کار خود ادامه خواهد داد، اما بلاک های بزرگتری را استخراج خواهد کرد. قوانین Segwit2x به قوانین بیتکوین تبدیل می شود.
    • ساخته شدن دو بیتکوین: تنها برخی از استخراج کنندگان نرم افزار خود را بروزرسانی کنند. این امر موجب ساخته شدن دو بلاکچین می شود، یکی بلاکچین مربوط به بیتکوینِ فعلی و دیگری بلاکچین مربوط به بیتکوینِ Segwit2x که هر دو دارای قوانین و ارز رمزنگاری شده ی مختص به خود هستند.
    • قوانین بیتکوین تغییر نکند: تعداد استخراج کنندگانی که نرم افزار را بروزرسانی می کنند کم باشد و شبکه به کار خود و با قوانین موجود ادامه دهد.


    مخالف یا موافق؟
    خروجی دوم چیزی ست که اکثر کاربران نگران آن هستند و احتمالش نیز وجود دارد.
    چرا که هم کسانی که موافق هستند و هم کسانی که مخالف هستند هرکدامشان از بخش های مختلف جامعه بیتکوین مورد حمایت قرار گرفته اند. بطور خلاصه، با اینکه Segwit2x ادعا می کند که تعداد بسیار زیادی از صرافی ها و استخراج کنندگان از آن حمایت می کنند، اما نمی توان گفت که این تعداد زیاد یعنی 100% از کاربران شبکه. در نتیجه اگر 100% از کاربران شبکه همگی هم نظر نباشند، پس خروجی اول را نخواهیم داشت و با توجه به اینکه تعداد حمایت کنندگان از Segwit2x “بسیار اندک” نیست، پس خرجی آخر هم نخواهیم داشت.
    بیشترین حمایت از segwit2x توسط دو قشر استخراج کنندگان و استارت-آپ ها صورت گرفته است. آن ها می گویند:

    • بیتکوین باید پول دیجیتالی باشد. باید با دلار امریکا یا سایر ارزها رقابت کند و به همین خاطر باید اولویت ما این باشد که استفاده از این دیجی ارز روزمره شود.
    • رقبا بدلیل عدم وجود عکس العمل و حرکتی از طرف بیتکوین در حال رشد و سود بردن هستند. این دو قشر از جامعه بیتکوین بر این باورند که پروتکل هایی غیر از بیتکوین بدلیل مناسب بودن برای انجام تراکنش های خرد و روزمره در حال جلب نظر هستند و ارزشی که باید از آنِ بیتکوین باشد را به سمت خود کشیده اند.
    • بروزرسانی های فعلی کافی نیست. طرفداران Segwit2x می گویند که کدهای اضافه شده در ماه آگوست تغییری در رابطه با افزایش حجم انجام نداده است.

    برخی دیگر مخالف این نظرات هستند. مخالفان شامل دو قشر دیگر از جامعه بیتکوین یعنی توسعه دهندگان و مجریان نودها می شود. مجریان یا اجرا کنندگان نودها کسانی هستند که یک کپی کامل از تاریخچه تمام تراکنش های موجود در بلاکچین را ذخیره می کنند و با افزایش یافتن اندازه بلاک، شاهد افزایش هزینه های ذخیره سازی خواهند بود. آن ها می گویند:

    • بیتکوین محلی برای حفظ ارزش است و نه یک شبکه تراکنش.
    • Segwit2x خطرناک است. آن ها بر این عقیده اند که این کار باعث تخریب و شکست بیتکوین می شود و کلیت پروژه را زیر سوال می برد.
    • Segwit2x به استخراج کنندگان و کسب و کارها بیش از حد قدرت می دهد. مخالفان Segwit2x می گویند که این کار به شدت تصمیم گیری ها برای یک شبکه غیرمتمرکز را متمرکز می کند و ارزشمندترین نقطه قوت بیتکوین که بیتکوین با آن شناخته می شود یعنی غیرمتمرکز بودن را زیر سوال برده و تضعیف می کند.


    احتمال انشعاب چقدر است؟
    شاید فعلا برای اینکه بخواهیم راجع به این موضوع با قطعیت صحبت کنیم زود باشد. اما چندین نشانه از نحوه کد نویسی شدن segwit2x داریم چرا که:

    • Segwit2x از BIP9استفاده می کند. این بدان معناست که تعییر قانون توسط درصد استخراج کنندگانی که کد جدید را اجرا می کنند مدیریت می شود.
    • اکثر استخراج کنندگان از Segwit2x حمایت کرده اند. شرکت هایی مثل 1Hash، Bitfury، Bitman، Bixin، BTC.com، BTCC، BTC.Top و ViaBTC توافقنامه اصلی را امضا کرده اند.

    این طرح 80% از استخراج کنندگان را بعنوان امضا کننده در طرف خود دارد؛ این عدد درصدی ست که برخی بر این باورند که برای جابجا کردن (ترغیب) اکثریت شبکه به سمت زنجیره Segwit2x کافی ست (بدلیل ترس سایرشبکه از ماندن در نرم افزاری که سود کمتری خواهد داد).
    استدلال چنین است: زنجیره Segwit2x به سرعت اکثر قدرت استخراج را از آن خود می کند و باعث می شود که استخراج بیتکوین اصلی سوددهی لازم را نداشته باشد.
    اما نمی توان گفت که همه استخراج کنندگان به سمت کد جدید می روند. موضوع کمی پیچیده است اما دلایل این حرف به شرح زیر است:

    • بسیاری از افراد و شرکت ها از بیتکوین کش پشتیبانی می کنند.
    • استخراج کنندگان یکطرفه عمل نمی کنند؛ امضا کنندگانی مانند ViaBTC و BTC.Top استخرهایی هستند که اشتراک نرم افزار را به سایر استخراج کنندگان می فروشند. این بدان معناست که به کاربران خود امکان استخراج Segwit2x را هم خواهند داد، اما تضمینی وجود ندارد که همه کاربرانشان به سمت استخراج آن بروند.
    • برخی از استخراج کنندگان حامی Segwit2x نیستند؛ این موضوع شامل حال F2pool (که بیش از 5.6درصد از قدرت شبکه را دارد) و Slushpool (که 7.3درصد از قدرت شبکه را دارد) می شود.

    یکی از نکات مهم هم قیمت تخمینی ارز مربوط به Segwit2x است.
    برخی از صرافی ها برای آزمایشT نوعی از کوین را در لیست خود آورده اند (که فقط در orderbook آن ها وجود دارد) تا ارزش این کوینی که در آینده خواهد آمد را تخمین بزنند.
    در زمان نگارش این مقاله، ارزش این نوع جدید از بیتکوین بیش از 1000دلار تخمین زده شده که دو برابر قیمت بیتکوین کش است و بسیار بیشتر از قیمت بیتکوین گلد است.

    چه زمانی تمام این اتفاقات خواهد افتاد؟

    با اینکه سوالات زیادی همچنان باقی ست، اما این را می دانیم که در 16نوامبر اتفاق خواهد افتاد. این اتفاق در بلاک شماره 494784 خواهد افتاد.

    دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


    https://coiniran.com/%d8%a8%d8%b1%d8...6%d8%b1%d8%a7/

مجوز های ارسال و ویرایش