ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چهار راز برای عرضه موفق محصول به بازار

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/06, 18:17
    SARA

    چهار راز برای عرضه موفق محصول به بازار


    عرضه یک محصول جدید به بازار (New Product Launch) می‌تواند ترسناک باشد. در واقع این ترس همیشه برای برندهای تازه‌تاسیس وجود دارد. همیشه سوال‌هایی از قبیل: اگر مردم این محصول را دوست نداشته‌باشند؟ و یا اگر کسی آن را نخرد؟ دغدغه همیشگی کسب‌وکارهای جدید است اما به هرحال می‌توان با یک استراتژی ساده بر این ترس‌ها غلبه کرد.
    در این مقاله ۴ فاکتور کلیدی برای عرضه موفق یک محصول به بازار معرفی شده‌است. این محصول می‌تواند از کتاب تا یک وبلاگ و یا هر چیز دیگری را شامل شود.

    ۱ـ انتظار
    چرا مردم ساعت‌ها در صف طولانی خرید آیفون جدید می‌ایستند تا بتوانند اولین نفری باشند که از این محصول استفاده می‌کند؟ در صورتی که می‌توانند هفته بعد به فروشگاه‌های اپل مراجعه کنند و یا خیلی ساده سفارش خرید یک عدد آیفون را بدهند! در حقیقت آن‌ها نمی‌توانند منتظر بمانند! انتطار باعث ایجاد تقاضا می‌شود. این همان عاملی است که سبب می‌شود مردم محصول شما را خواسته و در مورد آن به بحث و تبادل نظر بپردازند. شما می‌توانید دو کار را انجام دهید تا در مردم انتظار ایجاد کنید. اول: زمان عرضه محصول خود به بازار را اعلام کنید. دوم: به مردم به طور دقیق بیان کنید که در زمان عرضه محصول به بازار، نیاز به انجام چه کاری را دارند. زمانی که شما مردم را منتظر نگه‌ می‌دارید در ‌واقع نوعی انرژی را در آن‌ها پدید آورده و می‌توانید از آن به عنوان یک اهرم استفاده کنید تا مردم تحریک به خرید از محصولات شما بشوند.

    ۲ـ بخشش
    آیا دقت کرده‌اید که اپل قبل از این که محصول اصلی خود را به بازار عرضه کند، یک‌سری امکانات را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؟ آیا این کار صرفا از روی محبت است؟ شاید این طور باشد اما بخشش یک روش قوی در ایجاد حس رضایت‌مندی در کاربران است به‌خصوص اگر این کار در زمان مناسب انجام شود. جف واکر (Jeff Walker) به عنوان متخصص در عرضه محصولات به بازار، از این فاکتور به عنوان اولین عامل قبل از عرضه محصول به بازار یاد می‌کند. بهتر است از این فاکتور قبل از ایجاد «انتظار» در عرضه‌ی محصولات استفاده کنیم. چیزهایی را به صورت غیرمنتظره برای کاربران به شکلی خوب و دلپذیر کنیم و این کار را قبل از این که بخواهیم مستقیما بگوییم که «از محصولات ما خرید کنید» انجام دهیم. به طور کلی باید قبل از هر نوع معرفی محصول جدید از این فاکتور استفاده کنیم.
    بخشش باعث ایجاد نوعی همدلی در بازار شما خواهد شد و به عنوان اهرمی برای فروش محصولات شما در آینده عمل خواهد کرد. برای این که این استراتژی موثر واقع شود باید به این نکته توجه داشته باشید که از این فاکتور به عنوان یک تاکتیک بازاریابی استفاده نکنید و نباید انتظار چیزی بیش از حس همدلی در کاربران را داشته باشید.

    ۳ـ فوریت
    اگر محصولی از همه‌جهت عالی هم داشته باشید باز هم برای عرضه به بازار کافی نیست. شما به چیزی بیش از بخشش و امید نیاز دارید تا مردم واقعا بخواهند به شما پول پرداخت کنند. شما باید در پیشنهاد خود برای عرضه محصول یک فوریت و ضرورت ایجاد کنید.
    بسیاری از مردم خریدهای خود را به تعویق می‌اندازند. برای اینکه بتوانید این حس را در مردم کمرنگ کنید باید بتوانید به آن‌ها نشان دهید که چرا «الان» بهترین زمان برای خرید محصول و خدمت شماست. شاید تا به حال دیده باشید که برای خرید و دانلود یک آلبوم موسیقی زمان محدودی را مشخص می‌کنند و کاربران تلاش می‌کنند قبل از پایان زمان مقرر به خرید اقدام کنند. این استراتژی نمونه‌ای از فوریت در عرضه محصول جدید به بازار است.

    ۴ـ کمیابی
    ما انسان‌ها به طور طبیعی آن چه که به وفور در اطرافمان یافت شود را نادیده می‌گیریم حتی اگر ارزش زیادی داشته باشد. اما در مورد اشیائی مثل طلا یا الماس چه‌طور؟ این‌ها به ندرت یافت می‌شوند و هر کجا که باشند نظر ما را به خود جلب می‌کند. اگر محصول شما واقعا کمیاب و نادر باشد، باعث ایجاد اعتماد و شکل‌گیری تقاضا در مردم می‌شود و البته تظاهر به کمیابی محصول هم منجر به شک در مردم و عدم خرید آن‌ها می‌شود. با خاص شدن محصول و خدمت می‌توان انگیزه خرید را در آینده برای مردم افزایش داد.

    در آخر، هرکسی می‌تواند با ترکیب چیزهای مختلف مردم را برای خرید محصول تشویق کنند اما عرضه موفق یک محصول با خدمت جدید به بازار نیازمند طرحی جامع است. این کار می‌تواند با ایجاد ترفندهای کوچک برای تحریک مردم به خرید انجام شود اما ایجاد نوعی حس جایزه و پاداش به مردم در ازای خرید می‌تواند عرضه محصول یا خدمت جدید در بازار را ازشمند کرده و موثر واقع شود.



    www.entrepreneur.com
    چهار راز برای عرضه موفق محصول به بازار - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش