ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: نُه سؤال رسانه‌های اجتماعی که لازم است از خودتان بپرسید

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/05, 19:52
    SARA

    نُه سؤال رسانه‌های اجتماعی که لازم است از خودتان بپرسید


    برای کمک به تعریف استراتژی و اجرای طرح رسانه‌های اجتماعی، سؤالات زیر را از خودتان بپرسید:



    ۱-اهداف سازمان شما چیست؟
    ثابت شده است که در طولانی‌مدت، تعیین اهداف، راهی برای بهبود شانس موفقیت شما بوده است، بنابراین قبل از شروع به کار کردن برای ایجاد و اجرای استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود، نیاز به تعیین اهدافی پایدار دارید. نه‌تنها باید آنچه را که سازمان شما به‌عنوان یک کل به دنبال کسب آن است در نظر بگیرید، باید به هدف اصلی خود در رسانه‌های اجتماعی هم توجه داشته باشید. آیا به تمرکز بر روی بهبود خدمات به مشتریان رسانه‌های اجتماعی خود، استراتژی‌های ترویج یا افزایش تعداد فالوورهای خود امیدوار هستید؟
    زمانی که به دنبال اهداف خود هستید، توصیه می‌کنیم از روش S.M.A.R.T به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید. خلاصهٔ این مدل، تعیین اهدافی است که مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دستیابی، واقع‌گرایانه و زمان‌بندی‌شده باشند.
    (آموزش هدف‌گذاری را در این لینک می‌توانید مشاهده کنید)

    ۲-بازار هدف، مخاطب یا شخصیت ترسیم‌شدهٔ شما چه کسی است؟
    هنگام تنظیم اهداف برای استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود، بسیار مهم است کسی را که در تلاش برای دستیابی به آن هستید به‌دقت زیر نظر بگیرید.
    در مورد کسی که مشتری ایدئال شما است فکر کنید و بدانید چگونه می‌توانید این اطلاعات را به‌عنوان اهرم در استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود به کار بگیرید. در نظر بگیرید بازار هدف شما در چه کانال‌هایی از رسانه‌های اجتماعی حضور دارد. علاوه بر این، در مورد جایی که آن‌ها اطلاعات موردنیاز خود را جستجو می‌کنند فکر کنید. با انجام این کارها، شما درک بیشتری ازآنچه برای مخاطبان شما اهمیت دارد به دست می‌آورید و به همین دلیل می‌دانید که چطور محتوای خود را به بهترین شکل متناسب با نیازهای آن‌ها تولید کنید.
    برای کمک به سازمان‌دهی تلاش‌های هدف‌گذاری مخاطبان خود، ترسیم‌سازی شخصیت‌ها روش خوبی برای تمرکز روی افرادی است که امید دستیابی به آن‌ها را دارید.

    ۳-مشکلات مخاطبان شما چه چیزهایی هستند؟
    با درک این موضوع که مخاطبان شما چه کسانی هستند، ترسیم‌سازی شخصیت‌های مختلفی که هدف قرار داده‌اید و تشخیص این‌که مشکلات مخاطبان شما چه چیزهایی هستند بسیار آسان‌تر است. در مورد این‌که در حال حاضر مشتریان شما با چه نوع مشکلاتی روبرو هستند یا می‌توانند در آینده با آن‌ها مواجه شوند فکر کنید. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای مشکلات بالقوه مشتریان راهی است صادقانه ارزش خود را به‌عنوان یک برند نشان دهید. علاوه بر این باید بدانید چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به مخاطبان و مشتریان شما کمک کند. چگونه مشکلات خاص را بهتر از رقبای دیگر موجود در بازار حل می‌کنید؟
    این امکان را فراهم کنید که مشتریان شما به‌راحتی بتوانند راه‌حل‌هایی که برند شما برای مشکلات آن‌ها ارائه می‌دهد از طریق نمایش در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما تشخیص دهند. راهنمایی‌ها و ترفندهایی را برای خدمات خود و یا صنعت خاص محصولتان ارائه دهید، فیلم‌های کوتاه اما مفید به اشتراک بگذارید و به چیزهایی توجه کنید که مخاطبان شما در مورد آن مشکل دارند.

    ۴-صدای پشت برند شما چیست؟
    در مورد ایجاد صدای برند، بحث‌های زیادی وجود دارد و محتوای زیادی نوشته شده است. صدای برند شما باارزش‌ترین ابزار بازاریابی شما است و مشخص می‌کند که سازمان شما توسط عموم افراد چگونه مشاهده شده است. صدای برند شما لحنی است که با آن محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را به تصویر می‌کشید و شامل هر چیزی است، از طراحی بصری برند تا روشی که می‌خواهید با انجمن رسانه‌های اجتماعی خود ارتباط برقرار کنید.

    چهار روش عالی برای توسعه و ایجاد صدای برند شما به شرح زیر است:

    • نمونه اولیه بسازید (کسی که صدای برند شما آن را مورد هدف قرار داده است بشناسید)
    • برخی جاهای خالی را پر کنید (به‌عنوان‌مثال می‌خواهم برند من در افراد

    احساس... ایجاد کند)

    • یک گروه آزمون ایجاد کنید(از اشخاص ثالث بپرسید که در مورد برند شما چگونه فکر می‌کنند، برند شما چه احساسی در آن‌ها ایجاد می‌کند، چه کلماتی را با آن مرتبط می‌دانند و ... .
    • منبع الهام‌بخش خود را پیدا کنید (به برندهای دیگری که به نحوهٔ انجام کارشان احترام می‌گذارید نگاه بیندازید.)


    ۵-
    چه نوع محتوایی را می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید؟
    این سؤال در زمان تلاش برای تعریف استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما سؤال واضحی به نظر می‌رسد، اما مسلم است که بسیاری از محتواهایی که در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شوند بدون هیچ قصد قبلی انجام می‌گیرند. دربارهٔ مفهوم هر محتوایی که ارسال می‌کنید فکر کنید و مطمئن شوید که با استراتژی کلی شما متناسب است. با این سؤال، همچنین نیاز دارید در مورد آنچه می‌خواهید خوانندگان شما بعد از دیدن محتوای شما بدانند و احساسی که می‌خواهید پیدا کنند فکر کنید. تلاش می‌کنید چه پیامی را منتقل کنید و این انتقال پیام چگونه انجام می‌شود؟ می‌خواهید مخاطبان شما بعد از دیدن محتوایتان چه‌کاری انجام دهند؟
    علاوه بر این، در نظر داشته باشید که چه نوع محتوایی از اهداف کلی کسب‌وکار شما پشتیبانی می‌کند. ببینید چه نوع محتوایی تعامل بالاتری را ایجاد می‌کند یا تبدیل موفقیت‌آمیزی را به دنبال دارد؟ این‌ها همه مواردی هستند که شما نیاز دارید در نظر بگیرید و پاسخ به آن‌ها بسته به مخاطبان هدف شما تغییر خواهد کرد.

    ۶-چه کسی مسئول است؟
    در هر سازمان، ساختارهایی برای رسمیت بخشیدن به نقش‌ها و مسئولیت‌های همهٔ اعضای تیم وجود دارد. زمانی که استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را توسعه می‌دهید، این موضوع که نقش‌ها را به‌وضوح تعریف کنید و بدانید چه کسی مدیریت را بر عهده دارد، چه کسی نظارت را انجام می‌دهد و چه کسی وظیفهٔ تعامل با حساب‌های کاربری در رسانه‌های اجتماعی را به عهده دارد بسیار کلیدی است. چه کسی مسئول این وظایف مشخص خواهد بود و در چه مرحله‌ای؟ بسته به‌اندازه تیم شما، این کار می‌تواند یک کار بسیار ساده باشد. مشخص کنید که چه کسی مسئول کارهایی مانند تولید محتوای بصری و نوشتاری، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و خدمات به مشتریان این رسانه‌ها را به عهده دارد. زمانی که این نقش‌ها را مشخص کردید، جهت استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما بسیار واضح‌تر خواهد شد و قادر خواهید بود از ابزارهایی (مانند Hootsuite) برای تعیین وظایف اعضای ویژهٔ تیم، حفظ سازمان‌دهی و اطمینان از پیروی وظایف آن‌ها استفاده کنید.
    علاوه‌ بر این برای خطرات بالقوه‌ای که ممکن است با آن روبرو شوید هم مسئولیت‌هایی در نظر بگیرید.

    ۷-آیا باید تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کنید؟
    درحالی‌که تعامل با کاربران و ایجاد انجمن برای استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما ضروری هستند، شما می‌توانید موفقیت خود را با استفاده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید. بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افرادی که یک تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و یا پین‌تر است می‌بینند بعد از مشاهده به فروشگاه یا وب‌سایت درج‌شده در تبلیغات مراجعه می‌کنند. علاوه بر این، بین ۱۴ تا ۱۷ درصد این افراد جلوتر قدم می‌گذارند و یک محصول یا خدمت را خریداری می‌کنند.

    در اینجا شش روش را برای رشد تبلیغات رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار شما معرفی می‌کنیم:

    • از رسانه‌های اجتماعی رایگان برای تست بتای تبلیغات اجتماعی پرداخت خود استفاده کنید.
    • از مزیت ویژگی‌های هدف‌گذاری استفاده کنید.
    • مکرراً تبلیغات را عوض کنید.
    • از نمونه‌های ساده برای انجام تست A/B روی تبلیغات اجتماعی خود استفاده کنید.
    • بفهمید که تبلیغات چگونه به فروش منجر می‌شود.
    • تبلیغات خود را با گوشی‌های هوشمند در ذهنتان طراحی کنید.


    ۸-
    معمولاً چگونه باید در رسانه‌های اجتماعی یادداشت ارسال کنید؟
    هیچ پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد. تناوب ارسال یادداشت‌های شما در رسانه‌های اجتماعی باید متناسب با نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید و همچنین مخاطبان شما و پاسخ‌های آن‌ها باشد. درحالی‌که دستورالعمل مشخصی برای این کار وجود ندارد اما می‌توانید از بعضی دستورالعمل‌های بسیار کلی برای شبکه‌های اجتماعی محبوب استفاده کنید، البته اگر این شبکه‌ها برای کسب‌وکار شما کارآمد باشند. این دستورالعمل‌ها عبارت‌اند از:
    فیس‌بوک: ۳-۱ بار در روز
    اینستاگرام: یک‌بار در روز
    توییتر: ۲۴-۸ بار در روز
    گوگل پلاس: یک‌بار در روز
    پین‌تر است: ۱۰-۴ بار در روز
    درحالی‌که این روش‌ها نقطه شروع بسیار خوبی هستند، اما برای پیدا کردن بهترین روش برای برند یا سازمان خود می‌توانید از روش قدیمی آزمون‌وخطا استفاده کنید. محتوای خاصی را در زمان خاصی از روز و با تناوب متنوع ارسال کنید. توجه داشته باشید که باید وضعیتی را که بیشترین موفقیت را به‌طورکلی به همراه دارد را پیدا کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم نمایید.

    ۹- مهم‌ترین معیار استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما چیست؟
    این پرسش یکی از ضروری‌ترین جنبه‌های استراتژی رسانه‌های اجتماعی است. اهداف، مخاطبان، تبلیغات و بخش‌های ضروری دیگر طرح خود را عمیقاً درک کنید، شما لازم است بدانید که چگونه قرار است میزان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید. شما باید در مورد چیزی که در هر پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی بر آن نظارت می‌کنید و علت انتخاب آن برای بررسی فکر کنید. تنها ۳۴ درصد از کسب‌وکارها احساس می‌کنند که استراتژی رسانه‌های اجتماعی آن‌ها با خروجی‌های کسب‌وکار در ارتباط است. برای اثبات ROI (نرخ بازگشت سرمایه)، شما نیاز دارید این ارتباطات را با تنظیم اهداف و معیارهای کلیدی عملکرد مناسب (KPI ها) به خروجی‌های کسب‌وکار نشان دهید.


    blog.hootsuite.com
    نُه سؤال رسانه‌های اجتماعی که لازم است از خودتان بپرسید - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش