ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: #اقتصادچگونه_کار_میکند

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/08/05, 14:36
    Arshia

    #اقتصادچگونه_کار_میکند

    ✅بخش یازدهم
    ⭕️کاری که دولت باید بکند
    ✔️ یک بخش اصلی نظریه جدید من این است که اعتقادات مشارکت¬کنندگان در بازار در ارزش بازاری سهام اثرگذار است و آن¬ها می¬توانند تأثیری مستقل بر فعالیت اقتصادی بگذارند. اعتماد اهمیت دارد: از دست رفتن اعتماد می تواند به یک پیش¬گویی خودمتحقق تبدیل شده و موجب شود فعالیت اقتصادی به سراشیبی مارپیچ بیفتد که فرجامش رکود است.
    ✔️ سیاست پولی و مالی شاید اثری را که طرفداران آنها ادعا می¬کنند داشته¬باشد، مشروط به اینکه خانوارها و شرکت¬ها با خرید دارایی¬های مشهودی مانند مسکن و سرمایه¬گذاری ثروت خود در بازار سهام به اقتصاد اعتماد کنند به گونه¬ای که شرکت¬ها دوباره به سرمایه¬گذاری در کارخانه ها بپردازند. هیچ دلیلی اقتصادی محکمی وجود ندارد که تنها به اعتبار این که دولت پولی را استقراض و آن را بر روی کالاها و خدمات هزینه می¬کند چنین اتفاقی بیفتد.
    ✔️ اگر خانوارها این اعتقاد بدبینانه را حفظ کنند که ارزش مسکن و کارخانه¬ها و ماشین¬ها از ارزش آنها قبل از شروع کسادی کسب و کار اقتصادی کمتر است، این اعتقاد خودمحقق خواهد بود. اعماد اهمیت دارد. اعتماد عاملی مستقل است که منجر به تعیین نرخ به تعیین نرخ بیکاری می¬شود.
    ✔️اگر ما اعتماد را بازنگردانیم، شاید اقتصاد دوباره شروع به رشد کند، اما بخش خصوصی مشاغلی را که برای بازگشت اشتغال کامل ضروری است ایجاد نمی-کند.
    همان¬طور که اعتماد می¬تواند شدیداً پایین بیاید، می¬تواند بالا هم برود. اگر اعتماد سریعاً ایجاد شود، حباب¬ها در بازارهای دارایی¬هایی ظهور می¬کنند که می¬توانند اقتصاد را به سوی اشتغال خیلی بالا هدایت کنند. وقتی اقتصاد خیلی سریع رشد می¬کند، کنترل تورم برای بانک مرکزی دشوارتر است. حباب¬ها و سقوط¬ها هر دو به رفاه اقتصادی آسیب می¬رسانند.
    ✔️ برای مقابله با اثر چرخش اعتماد، من سیاست جدیدی را پیشنهاد می¬کنم که مستلزم کسری¬های مالی بزرگ نیست و [صرفاً] تعمیم ساده سیاست فعلی کنترل نرخ بهره بانک مرکزی است. استدلال خواهم کرد که بانک¬های مرکزی در سراسر جهان باید برای ممانعت از چرخش¬های شدید در قیمت¬های بازار سهام در بازارها مداخله کنند که این کار منطقی است.

    📚 منبع: کتاب اقتصاد چگونه کار میکند؟
    📝 نویسنده: راجر فارمر
    📋 مترجم: محمدرضا فرهادی پور

مجوز های ارسال و ویرایش