ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: نخستین ارز دیجیتال ملی - رمزارز ایرانی

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/26, 10:13
    Admin

    نخستین ارز دیجیتال ملی - رمزارز ایرانی

    به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، این شرکت در راستای اهداف راهبردی خود و همگام با سیاست‌های کلان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از سالیان گذشته مطالعات گسترده‌ای را در این حوزه آغاز نموده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و راه اندازی آزمایشگاه‌های فنی، علاوه بر رصد مداوم فناوری، گونه‌های مختلف رمزارز را تولید و کاربری‌های آن را در مقیاس آزمایشی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

    هدف از توسعه‌ی زیرساخت رمزارز ملی پایه‌ریال، امکان سنجی و ارزیابی قابلیت‌های این فناوری در تسهیل مبادلات اقتصادی، افزایش شفافیت و توسعه‌ی خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور است.

    این زیرساخت قابلیت آن را دارد که رمزارز ملی را به پشتوانه‌ی پول ملی کشور صادر نموده و در فاز اول در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار دهد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت برای تبادلات، تسویه بین بانکی و توسعه خدمات خود بهره گیرند.

    به این ترتیب، بانک‌ها قادر خواهند بود با تعریف انواع قرارداد‌های هوشمند در این بستر، به توسعه و بهبود زیرساخت خدمات مالی و پرداخت خود، از جمله خدمات مبتنی برکیف پول و پرداخت‌های خرد، اقدام نمایند.

    نسخه عملیاتی این زیرساخت پس از طی دوران آزمون و کسب بازخورد، در سه ماه آینده به صورت یک اکوسیستم باز در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های حوزه فناوری و فعالین نظام پولی و بانکی قرار می‌گیرد.

    بدیهی است در این فاصله، بهره‌گیری از پیشنهاد‌ها و تجارب تمام فعالان و علاقه‌مندان این حوزه در غنابخشی و ارتقای سطح کیفی آن به هنگام عملیاتی شدن بسیار راهگشا و مغتنم خواهد بود. از این رو شرکت خدمات انفورماتیک از تمام فعالان دعوت می‌کند تا با بررسی و آزمون این زیرساخت در بهبود عملکرد و توسعه آن مشارکت نمایند.

    http://www.mizanonline.com/fa/news/4...A9%D8%B1%D8%AF

مجوز های ارسال و ویرایش