ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/04, 19:08
    SARA

    روش های جدید یافتن ایده‌های پست‌های وبلاگ که باعث جذب لینک‌های بازگشتی می‌شود


    پیدا کردن ایده‌های جذاب برای محتوای وبلاگ حتی برای وبلاگ‌نویس‌های باتجربه هم کار سختی است. هرچقدر هم که در ایجاد طوفان فکری برای ایده‌های مختلف حرفه‌ای باشید، بازهم گاهی ایده‌هایتان ته می‌کشد. در وبلاگ‌ها ده‌ها پست و مطلب هست که توضیح می‌دهد چطور می‌توانید ایده‌های جالب برای موضوعات وبلاگ‌تان پیدا کنید اما اغلب آن‌ها به این نکته اشاره نمی‌کنند که چطور ایده‌هایی پیدا کنید که لینک‌های بازگشتی واقعی برای وب‌سایت‌تان به ارمغان بیاورند. بهترین راه برای دست‌یابی به این هدف، ایجاد محتوای عالی و تبلیغ درست برای آن است؛ بنابراین انجام طوفان فکری برای یافتن ایده‌های وبلاگ‌نویسی که پتانسیل هدایت لینک‌های بازگشتی باکیفیت به صفحه‌ی شما را داشته باشند، حیاتی است.

    در این مقاله به شما یاد می‌دهیم ایده‌هایی را پیدا کنید که ترافیک بالا و لینک بازگشتی ایجاد کنند.

    ۱- Quora
    پیدا کردن موضوع برای نوشتن در وبلاگ مثل پیدا کردن معدن طلاست. استفاده از این ایده‌ها برای ساخت وبلاگ‌تان و یافتن نکات الهام‌بخش، می‌تواند شگفتی‌آفرین باشد. بگذارید یک کلک کوچک یادتان بدهم تا ایده‌هایی برای تولید محتوا پیدا کنید که باعث هدایت لینک بازگشتی به وب‌سایت شما شوند.
    سری به وب‌سایت Quora بزنید. در این سایت به دنبال عناوین موردعلاقه خود بگردید.


    در مثال بالا، من عنوان «بازاریابی محتوایی» را جستجو کردم؛ سپس به دنبال سؤالاتی گشتم که تعداد قابل‌توجهی فالوور داشته باشند. تعداد فالوور بالا بدین معنی است که آن سؤال، سوال رایجی در بین کاربران است.
    حالا آن‌چه را که باید، پیداکرده‌اید. اگر درباره‌ی این موضوع مطلب بنویسید، خوانندگان زیادی خواهید داشت. علاوه بر این، اگر درباره‌ی مطلب‌تان به شیوه‌ی درستی تبلیغ کنید، لینک‌های بازگشتی بالقوه هم کسب خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنم بعد از نوشتن مطلب درباره‌ی عنوانی که در Quora پیداکرده‌اید، زیر سوال مطرح شده، پاسخی حاوی لینک مطلب خودتان بگذارید.
    بدین ترتیب علاوه بر فالوور‌های سوال، از طرف خوانندگان آن مطلب هم ترافیک هدفمند بیشتری به دست خواهید آورد. وقتی وبلاگ شما ترافیک هدفمند داشته باشد، محتوایتان بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود و امکان دریافت لینک‌های بازگشتی خوب افزایش خواهد یافت.

    ۲-از قدرت موتور جستجوی گوگل استفاده کنید.
    گوگل بهترین دوست شما در یافتن ایده برای بهترین عناوین ممکن است. شاید بپرسید: باید چه چیزی را جستجو کنم؟ هیچ سرنخی ندارم!
    بگذارید یک فوت کوزه‌گری یادتان بدهم. با انجام تحقیقات متعدد، این نتیجه به‌دست‌آمده که انواع محتواهایی که بیشتر از همه به اشتراک گذاشته شده و به آن‌ها لینک داده می‌شود، ازاین‌قرارند:

    • اینفوگرافیک‌ها
    • راهنماهای جامع
    • پست‌های فهرست‌وار
    • مطالعات موردی

    قبل از به کار بردن این استراتژی، توصیه می‌کنم نوارابزار Ahrefs (Ahrefs Toolbar) را بر روی مرورگر خود نصب کنید. این نوارابزار کامل‌ترین پایگاه داده لینک‌های بازگشتی را داشته و شمار لینک‌های بازگشتی مربوط به نتایج جستجو را نشان می‌دهد.
    بی‌پرده بگویم؛ باید مدام مطلب بخوانید.

    ۱-۲ پیدا کردن ایدههایی برای اینفوگرافیک:
    در گوگل این‌طور جستجو کنید: «کلیدواژه‌ی موردنظر + اینفوگرافیک»

    به‌این‌ترتیب بهترین اینفوگرافیک‌های جستجو شده برایتان نمایش داده می‌شود. بیشتر نتایج، حاوی مقدار قابل‌توجهی لینک‌های بازگشتی هستند.



    همان‌طور که قبلا گفته شد، برای دست‌یابی به نتایج دقیق، همچنان که در تصویر بالا هم مشاهده می‌شود، باید نوارابزار Ahrefs را فعال کنید تا شمار لینک‌های بازگشتی در انتهای نتایج جستجو نشان داده شود. همچنین برای نتایج بیشتر می‌توانید چند کلیدواژه را با هم ترکیب کنید. مثلاً اگر در نظر دارید مطالبی درباره‌ی وبلاگ‌نویسی و SEO پیدا کنید، شاید جستجوی عبارت "Blogging OR SEO” + “Infographic” برایتان مفید باشد.
    این جستجو تمام صفحاتی را که حاوی اینفوگرافیک‌هایی با موضوع وبلاگ‌نویسی یا SEO باشند، فهرست خواهد کرد. به همین روش، با ترکیب کردن کلیدواژه‌های مختلف، می‌توانید ایده‌های بالقوه بیشتری درباره‌ی موضوعات پست‌های وبلاگ به دست آورید. این کار را با استفاده از عملگر " (OR)" (به معنی «یا») انجام دهید.

    ۲-۲ راهنماهای جامع
    راهنماهای جامع هم لینک‌های بازگشتی زیادی جذب می‌کنند. این‌گونه مطالب درصورتی‌که به‌درستی تبلیغ شوند، می‌توانند لینک‌های بازگشتی بسیار خوبی برای وب‌سایت‌تان فراهم کنند.
    اگر مصمم هستید که در حوزه بازار گوشه‌ای خودتان راهنماهای جامع یا کامل تولید کنید، به یک سری ایده نیاز دارید. در اینجا نحوه استفاده از موتور جستجوی گوگل در تولید ایده برای راهنماهای جامع توضیح داده می‌شود.


    درست مثل تصویر بالا، تنها یک کلیدواژه را جستجو کنید: کلیدواژه ۱ یا کلیدواژه ۲ + " ultimate guide".

    Keyword1 OR Keyword2 + “ultimate guide”
    می‌توانید واژه‌ی "ultimate " را با لغات "complete "، "definitive" و ... جایگزین کنید. فقط نتایج برتر را مرور کنید. آن دسته از نتایجی را امتحان کنید که لینک‌های بازگشتی خوبی دارند و یک ایده‌ی منحصربه‌فرد پیدا کنید.
    یک پست وبلاگ بنویسید که در رده‌ی خود بهترین باشد. به بهترین نحو برایش تبلیغ کنید و لینک بازگشتی بگیرید.


    ۳-۲ پست‌های فهرست‌وار
    همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، تنها لازم است که کلیدواژه‌ی «فهرست» یا «لیست» را همراه با کلیدواژه‌های مدنظر خودتان جستجو کنید. از عملگرهای ماشین جستجو برای دستیابی به نتایج دلخواه استفاده کنید. من از علامت ستاره (*) قبل از کلمه‌ی لیست استفاده کرده‌ام. با استفاده از علامت ستاره، همه عناوینی هم که قبل از کلمه‌ی لیست، متن دیگری داشته باشند، در نتایج نشان داده می‌شوند.
    با این روش می‌توانید تمام پست‌های فهرست‌وار کاربردی در بازار گوش‌های موردنظر خود را پیدا کنید. حالا نتایج را امتحان کنید. عنوانی را انتخاب کنید که لینک‌های بازگشتی خوبی داشته و منحصربه‌فرد باشد؛ سپس شروع به تهیه‌ی فهرستی درزمینه‌ی عنوان انتخاب شده کنید.
    دقت کنید کیفیت فهرستی که تهیه می‌کنید از نسخه‌ی اصلی بالاتر باشد. بدین ترتیب می‌توانید از جذب لینک‌های بازگشتی مناسب و ارتقاء رتبه در نتایج جستجو مطمئن شوید.

    ۴-۲ مطالعات موردی
    به همان روش بالا، مطالعات موردی بازار گوش‌های خود را جستجو کنید. در زیر مثالی را به شما نشان می‌دهیم:



    کافی است عبارت زیر را در نوار جستجو تایپ کنید:
    کلیدواژه ۱ «یا» کلیدواژه ۲ + «مطالعات موردی (case study)»
    سپس Ahrefs toolbar را فعال کنید. حالا یک ایده‌ی منحصربه‌فرد برای مطالعه موردی خود انتخاب کنید. به همین سادگی.

    ۳-مصاحبه‌ها و میزگرد‌ها را منتشر کنید.
    با افراد تأثیرگذار در صنعت خود مصاحبه کنید. به‌این‌ترتیب میزان ترافیک بسیار بالایی را به سمت وب‌سایت خود هدایت کرده و لینک‌های بازگشتی بالقوه به دست خواهید آورد.

    اجازه بدهید مثالی بزنم.



    تصویر، مربوط به وبلاگی متعلق به اریک امانوئلی است. او تمام مصاحبه‌هایش را در قسمت «درباره‌ی من» وبلاگش قرار می‌دهد؛ یعنی اگر با او مصاحبه کنید، یک لینک بازگشتی به دست خواهید آورد. خیلی راحت!
    برای رسیدن به این هدف، باید هنر مصاحبه را یاد بگیرید. این کار برای شما ترافیک و لینک بازگشتی ایجاد خواهد کرد.

    همچنین می‌توانید میزگردهایی ترتیب داده و تعداد افراد بیشتری را گردهم بیاورید. درنتیجه شانس دریافت لینک بازگشتی برای وب‌سایت‌تان را افزایش خواهید داد.
    وقتی هیچ ایده‌ی نویی ندارید، بهترین ایده برقراری ارتباط با وبلاگ‌نویس‌ها و بازاریاب‌های بانفوذ، جمع‌کردنشان دورهم یا مصاحبه با آن‌ها و درنتیجه جذب ترافیک و لینک بازگشتی مفید است.


    ۴- از لینک‌های شکسته (معیوب) استفاده کنید

    به‌احتمال‌زیاد این روش مؤثرترین راه ایجاد لینک بازگشتی و همزمان، یافتن ایده برای نوشتن است.
    در این روش باید در بازار گوش‌های خودتان، پست‌هایی را جستجو کنید که به‌صورت منظم فهرست منابع یا بهترین مقالات را منتشر می‌کنند. بعضی وب‌سایت‌ها هم به‌صورت ماهیانه گزیده‌ی بهترین مقالات منتشر شده در وب را در زمینه‌های گوناگون جمع‌آوری می‌کنند. باید مقالاتی ازاین‌دست را جستجو کنید. از افزونه‌هایی (Extensions) مانند Check My Links برای یافتن لینک‌های شکسته در صفحه‌ی منابع استفاده کنید. پس‌ازآن باید درباره همان عنوان، مطلبی در وبلاگ خود بنویسید. چه جالب! یک ایده برای مطلب نویسی یافتید!
    حالا برای دریافت لینک بازگشتی، وجود لینک شکسته را به مدیر سایت اطلاع داده و مطلب خود را به او معرفی کنید. مدیر سایت در ازای لطفی که با معرفی لینک معیوب در وب‌سایتش به او کرده‌اید، با کمال میل به مطلب شما لینک می‌دهد. خیلی‌ها با رضایت کامل این کار را می‌کنند.


    ۵-سرفصل اخبار و رویدادها را مرور کنید.
    منابع بسیار زیادی مانند خوانندگان RSS، گردآورندگان وبلاگ و سایت‌های گزینش محتوا وجود دارند که بهترین منابع و مقالات هر زمینه‌ای را جمع‌آوری می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرفصل‌های مطالب منتخب پیرامون آن ایده‌ها را مرور کنید تا جرقه‌ی یک پست جدید برای وبلاگ در ذهن‌تان زده شود. مطالبی را مرور کنید که مخاطبان و خوانندگان زیادی داشته باشد تا بتوانید لینک بازگشتی جذب کنید.
    در زیر فهرست بهترین محیط‌هایی که می‌توانید در آن‌ها برای نوشتن ایده پیدا کنید آورده شده است:

    • Alltop (وب‌سایت جمع‌آوری پرخواننده‌ترین مطالب وب)
    • Flipboard (اپلیکیشن خبرخوان)
    • Scoop.it (وب‌سایت گزینش محتوا)
    • Pinterest boards
    • Feedly (از محبوب‌ترین فیدخوان‌های تحت وب)
    • انجمن‌های وبلاگی
    • هشتگ‌های Twitter

    در نوار جستجوی این ابزارها، کلیدواژه‌های مربوط به بازار گوش‌های خود را جستجو کرده و برای نوشتن ایده بگیرید؛ مثلا در Twitter، فقط کافی است کلیدواژه‌ی موردنظر را جستجو کنید.



    توئیت‌ها را بخوانید و عمده‌ترین دل‌مشغولی‌های مردم را پیدا کنید. از این طریق انبوهی از ایده‌های خوب برای مطالب وبلاگ‌تان پیدا خواهید کرد.

    ۶- از خوانندگان بپرسید چه مطالبی برایشان چالش‌برانگیز است
    بسیاری از وبلاگ‌نویس‌های مطرح، از این روش استفاده می‌کنند. برای نتیجه‌بخش بودن این استراتژی، لازم است مشترکین وفاداری در لیست خود داشته باشید. برای تمام آن‌ها ایمیلی بفرستید و بخواهید که به شما بگویند با چه مشکلاتی دست‌به‌گریبان هستند. همچنین می‌توانید به‌صورت منظم از آن‌ها بپرسید: «از وبلاگ من انتظار چه نوع محتوایی را دارید؟» بدین ترتیب می‌توانید از لیست ایمیل خود به‌عنوان ابزاری قدرتمند در یافتن ایده برای نوشتن مطالب وبلاگ‌تان استفاده کنید. برای مثال اگر ۱۰۰۰ اطلاعات تماس در لیست ایمیل شما موجود باشد و نرخ پاسخگویی به سؤالات این‌چنینی را ۲% بگیریم، ۲۰ ایده‌ی جدید برای نوشتن دریافت می‌کنید. عالی است! کلی ایده‌ی جدید در محتوای وبلاگ!
    تولید پست‌های وبلاگ بر اساس مسائلی که برای خوانندگان چالش‌برانگیز است، به میزان بسیار زیادی آمار بازدید از وبلاگ، اعتماد به آن و وفاداری خوانندگان را افزایش می‌دهد. به این طریق شما برای مطالبتان ایده پیدا می‌کنید و خوانندگانتان هم در مقابل از مطالب شما استفاده می‌کنند. وقتی اقدام به حل مشکلات در حوزه‌ی کاری خود می‌کنید، احتمال جذب لینک‌های بازگشتی معتبر بسیار بالا می‌رود. سعی کنید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازار گوش‌های خود را پیدا و آن را حل کنید.
    پی‌نوشت: اگر هنوز لیست ایمیل شما خالی ست، از طریق نرم‌افزارهای مربوطه اقدام به ایجاد آن نمایید.

    ۷-به تالارهای گفتگو و انجمن‌ها سر بزنید
    تعداد بسیار زیادی تالار گفتگوی (فروم) موضوعی وجود دارد. درزمینه‌ی بازاریابی اینترنتی، انجمن‌های تخصصی مانند Warrior Forum، Digital Point و SitePoint را می‌توان یافت. برای یافتن ایده‌های محتوایی جدید باید به تالارهای گفتگو درزمینه‌ی کاری خود سر بزنید.
    در بسیاری از موارد ممکن است راه‌حل مشکلاتی که خوانندگان با آن روبرو هستند را هم در همین محیط‌ها پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید به بعضی انجمن‌های محبوب در Facebook، LinkedIn و Google Plus بپیوندید و برای یافتن ایده‌های نو، با مردم ارتباط متقابل برقرار کنید.
    به‌عنوان یک راه کار جالب دیگر، بازدید از انجمن Disqus را پیشنهاد می‌کنم. (Disqus یک شبکه اجتماعی محبوب در نزد وب مسترها است که اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند) اغلب وب‌سایت‌ها از Disqus به‌عنوان پلت‌فرم دریافت نظرات استفاده می‌کنند. در بحث‌های مرتبط با بازار گوش‌های خود شرکت کنید و از طریق مشاهده‌ی سوالاتی که توسط خوانندگان مطرح می‌شود، به ایده‌های محتوایی جدید برسید.

    جمع‌بندی مطالب
    در این مقاله بعضی از روش‌های مؤثر پیدا کردن ایده‌های محتوایی جدید برای وبلاگ که منجر به جذب لینک بازگشتی می‌شوند، آورده شده است. پیشنهاد می‌کنم یک فایل از ایده‌هایتان تهیه کرده و هرگاه ایده جدیدی برای پست‌های وبلاگ به ذهن‌تان رسید، فایل خود را به‌روز کنید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که چشمه‌ی خلاقیت‌تان نمی‌خشکد. هر وقت می‌خواهید پستی بنویسید، به فایل‌تان نگاهی بیندازید تا ماشین ذهن‌تان روغن‌کاری شود.
    حتماً تمام تلاش‌تان را بکنید که محتوای وبلاگ‌تان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ زیرا هیچ‌کس به مطالب متوسط که ارزش خاصی برای ارائه به خوانندگان نداشته باشند، لینک نمی‌دهد.




    www.bloggertipstricks.com
    هفت روش جدید یافتن ایده‌های پست‌های وبلاگ که باعث جذب لینک‌های بازگشتی می‌شود - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش