ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: داشتن علامت تجاری چه مزیتی دارد؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/07/16, 13:42
    kara
    برای ثبت علامت تجاری می تونید به موسسه کارا ثبت مراجعه کنید.
  • 2018/07/15, 11:32
    kisa
    خوب بله یک علامت قوی باعث میشخ خیلی چیزا اوکی بشه ولی مسئله اینه که بعد از ثبت علامت تجاری چیکار باید که یک علامت، قدرتمند بشه؟ اون علامت آرمانی هم روزی نوپا بوده دیگه
  • 2018/07/10, 09:28
    Maryam Homaei

    داشتن علامت تجاری چه مزیتی دارد؟

    داشتن علامت تجاری چه مزیتی دارد؟

    تراویس در کتاب خود تحت عنوان تعیین علامت تجاری معنوی ماجرای دوست خود هری را شرح می‌دهد که به گفته وی بسیار به خود می‌بالد. صبح‌ها هنگام اصلاح صورتش به آینه می‌نگرد، بوس‌هایی نثار عکس خود در آینه می‌کند و می‌گوید: «خدایا شکر». او با وجود کاهش قوه بیناییش و توصیه دکتر، هنگام مطالعه از عینک استفاده نمی‌کرد زیرا می‌ترسید که باعث شود عینک از زیبایی او بکاهد و علامت شروع دوره میانسالی‌اش باشد و نیاز جنسی او را از بین ببرد یا بسیار کاهش دهد. بدین ترتیب هری با همان چشمان کم‌سویش به سرکار می‌رفت تا اینکه یک روز به طور تصادفی متوجه یک مدل فریم عینک در یک مغازه عینک فروشی شد که روی برچسب آن نام جورجیو آرمانی نوشته شده بود. فکر می‌کنید چه اتفاقی افتاد؟ چیزی کمتر از معجزه نبود:
    “هنگامی که هری فریم عینک ظریف با مارک آرمانی را برای اولین بار امتحان کرد، با خود فکر کرد که این فریم بر خلاف اینکه مانعی در مقابل چشمانش باشد، یک ژست زیبا به نیم رخ شاهانه‌اش افزوده است. این دور از حقیقت نبود که مارک آرمانی او را به گریگوری پک در فیلم کلاسیک «کشتن مرغ مقلد»، شبیه ساخته بود.

    فریم آرمانی باعث شده بود که او دیگر احساس نکند که با زدن عینک شبیه انسان عجیب و غریب چهار چشمی می‌شود، در صورتی که او می‌خواست با این فریم عینک شبیه بازیگر معروفی مانند گریگوری پک شود، و احساس مارسلو ماسترویانی مهربان که با خونسردی حاضر شد با سوفیا لورن جوان و جذاب مواجه شود را داشته باشد. این فریم احتمالاً گران‌ترین نوع فریم بود اما از میان ۱۲ نوع فریم موجود، او تنها مارک جورجیو آرمانی را انتخاب کرد و با استفاده از کارت آمکس خود چهار عدد از آن فریم سفارش داد. یکی برای مطالعه در اداره، یکی برای مطالعه در خانه، یکی برای فاصله‌‌های دور و تماشای تلویزیون و دیگری برای رانندگی. با پرداخت بیش از ۱،۰۰۰ دلار برای عینک آرمانی با جعبه قهو‌ه‌ای و رویه‌ای ضخیم، هری به مرد خوشبختی تبدیل شد.” بدین ترتیب این مارک جورجیو آرمانی بود که باعث شد هری عینک بخرد. با این حال، عینک هری از نظر ارزش تفاوتی با ارزان‌ترین فریم‌ها نداشت و دارای دید بهتری نسبت به بقیه نبود. تنها نام آرمانی را بر روی خود داشت اما به گفته تراویس آرمانی این احتمال وجود داشت که آرمانی آن را تولید نکرده باشد. این برای هری اهمیتی نداشت، او عینک مارک آرمانی خود را داشت. علامت تجاری چقدر باعث ایجاد تمایز می‌شود! و این تنها مارک آرمانی نیست. یک فنجان قهوه، یک فنجان قهوه است؛ اما استارباکس چیز دیگری است. یک وسیله برقی، یک وسیله برقی است؛ اما بلک اند دکر چیز دیگری است. یک موتور سیکلت، یک موتور سیکلت است؛ اما هارلی دیویدسون چیز دیگری است.
    همان طور که پیش‌گامان ما بیان می‌کنند این قدرت علامت تجاری است و اگر در ارزش آن شکی دارید، به حقایق زیر که توسط اسکات دیویس بیان شده است توجه نمایید.
    ۷۲ درصد مشتریان اظهار می‌کنند که حاضرند ۲۰ درصد بیشتر بابت مارک انتخابی‌شان نسبت به سایر مارک‌‌های رقیب بپردازند. ۵۰ درصد مایلند ۲۵ درصد بیشتر بپردازند، ۴۰ درصد مایلند ۳۰ درصد بیشتر بپردازند.
    ۲۵ درصد اظهار دارند که قیمت برایشان مهم نیست با این شرط که مارک خریداری شده باعث حفظ وفاداری آن‌ها شود.
    بیش از ۷۰ درصد از مشتریان از مارک جهت راهنمایی در تصمیم خریدشان استفاده می‌کنند و در واقع بیش از ۵۰ درصد خریدها بر مبنای علامت تجاری صورت می‌گیرد.
    توصیه‌‌های همتایان و همکاران، اغلب ۳۰ درصد خریدهایی که امروزه صورت می‌گیرند را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین تجربه خوبی که یک مشتری از مارک شما دارد ممکن است بر تصمیم خرید شخص یا اشخاص دیگری تاثیر گذارد.
    بیش از ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان معتقدند که یک علامت تجاری قدرتمند باعث موفقیت بیشتری در معرفی محصولات جدید می‌شود و آنان بیشتر مایلند که محصول جدید را با مارک مورد علاقه خود که به طور ضمنی توسط صاحب علامت تجاری صحه‌گذاری شده است، خریداری نمایند. دی آلساندرو نویسنده‌ی کتاب «جنگ‌افزار علامت تجاری» بیان می‌کند که چندین بار با شتاب به سراغ افرادی رفته است که می‌گویند توجهی به مارک‌ها ندارند. زمانی که او با این نوع «مصونیت از علامت تجاری» مواجه می‌شود، یک آزمون کوچک از آن‌ها می‌گیرد؛ او از آن‌ها می‌خواهد تا تصور کنند که نیاز دارند اقلام موجود در یک لیست را بخرند. اقلامی نظیر یک ماشین لباسشویی، یک اتومبیل یا حتی یک لباس زیر، سپس از آن‌ها می‌پرسد که چگونه برای خرید تصمیم می‌گیرند. به ناچار این افراد که عنوان «مصون از علامت تجاری» را بر خود گذاشته‌اند، می‌گویند که یک مارک معروف را خواهند خرید، زیرا این مارک نشان‌دهنده‌ی کیفیت خوب محصول است. به ندرت این افراد اظهار می‌کنند که برای خرید به جستجو و تحقیق می‌پردازند، بلکه به مارک اعتماد می‌کنند زیرا راهنمایی برای انتخاب‌شان است. همان‌گونه که دی آلساندرو بیان می‌کند ما به مارک اعتماد می‌کنیم بدون اینکه خود متوجه این موضوع باشیم.



    داشتن علامت تجاری چه مزیتی دارد؟ - مشاوران بین المللی کسب و کار IBC

مجوز های ارسال و ویرایش