ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: دلایلی برای توقف یا کاهش رشد کسب‌وکارتان

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/11/02, 12:57
    SARA

    دلایلی برای توقف یا کاهش رشد کسب‌وکارتان



    گاهی واقعا تصمیم ندارید کسب‌وکارتان را گسترش دهید و البته این تصمیم هیچ ایرادی ندارد.
    بر اساس تجربه، اغلب صاحبان کسب‌وکار‌های کوچک تمایل دارند کار خود را گسترش دهند. دلایل بسیاری برای رشد و توسعه کسب‌وکار وجود دارد و صرفه‌جویی مبتنی بر مقیاس (economies of scale) یکی از آن‌هاست. بااین‌حال، برخی از کارآفرینان با وجود این‌که به‌طور عادی می‌توانند کسب‌وکار خود را توسعه بخشند، تصمیم می‌گیرند رشد کسب‌وکار خود را محدود سازند.
    مطمئنا این جمله قدیمی به گوش‌تان خورده است که: تنها دو راه وجود دارد، رشد کردن یا مرگ. البته مثال‌های بی‌شماری از صاحبان کسب‌وکار را یافته‌ایم که این باور افسانه‌ای را کم‌ارزش و نفی کرده‌اند. ما ۵ علت اصلی تصمیم کارآفرینان مبنی بر محدود کردن رشد کسب‌وکارشان را دریافته‌ایم که در اینجا ارائه می‌دهیم.

    ۱ زمان موردنیاز برای رسیدن به مرحله سوددهی
    صاحبان کسب‌وکارها، مدل کسب‌وکار خود را بهبود داده و اصلاح می‌کنند؛ بنابراین، ممکن است مدت‌زمانی طول بکشد تا کسب‌وکارهای جدید به سوددهی برسند. درواقع، ما همواره به کارآفرینان توصیه می‌کنیم پیش از گسترش کارشان از سوددهی مدل کسب‌وکار خود مطمئن شوند.

    اگر برای تولید محصولی که در بازار ۵ دلار به فروش می‌رسد، ۷ دلار صرف مواد اولیه و نیروی کار کنید، قادر نخواهید بود این میزان اختلاف را جبران کنید. به‌طور مثال ما با یک شرکت ارائه‌دهنده خدماتِ مراقبت از بیماران در منزل کار می‌کردیم که دائما کارمندان و پرستاران خود را افزایش می‌داد درحالی‌که، هزینه دستمزد آن‌ها از میزان صورتحساب‌های دریافتی از مشتریان بیشتر بود. این موضوع تا زمانی که آن را به صاحبان شرکت گوشزد کردیم ادامه داشت. واضح است که با چنین مدلی نمی‌توانید مدت طولانی در کسب‌وکار خود باقی بمانید.

    ۲ در خطر قرار ندادن ثبات مالی
    زمانی که کسب‌وکاری نقدینگی کافی را برای مالکش فراهم آورده و صاحب کسب‌وکار را به اهداف مالی خود برساند، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند ریسک مضاعف ناشی از توسعه و رشد بیشتر را متحمل نشوند.
    گفتگویی که با مالک یک تعمیرگاه بدنه خودرو داشتیم این نکته را نشان می‌داد. او می‌گفت: خانه، ماشین‌ها، ویلای کنار رودخانه، قایق، جت اسکی و ساختمان‌ها و املاک محل کارم، همه را خریده‌ام و سبک زندگی‌ام را دوست دارم.
    او گفت: بله. می‌توانم کسب‌وکارم را گسترش دهم اما توسعه کارم به معنی ورود به موقعیتی جدید است و برای این کار باید سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی تجهیزات و املاک انجام دهم و کار پر ریسکی خواهد بود. الان هرچه را می‌خواهم در اختیار دارم و نمی‌خواهم ریسک از دست دادن آن‌ها را بپذیرم.

    ۳ عدم تمایل به رها کردن
    یک نقاش فوق‌العاده می‌شناسیم که به نقاشی فضاهای داخلی خانه می‌پردازد و تمایل دارد طرح‌های پتینه را در خانه‌های لوکس اجرا کند. او استادکاری واقعی است. بااین‌حال، نمی‌تواند یا نمی‌خواهد کار نقاشی خود را به فرد دیگری محول سازد چون معتقد است هیچ‌کسی به‌خوبی خودش نمی‌تواند این طرح‌ها را اجرا کند؛ بنابراین تا وقتی بر تصمیم‌اش پافشاری کند و هرروز با قلم مویی در دست به کارش ادامه دهد، وسعت کسب‌وکار او محدود به ظرفیت خودش باقی خواهد ماند.
    همچنین یک پیمانکار بسیار موفق فعال در حوزه بتن را می‌شناسیم که اگر بخواهد کسب‌وکارش را بیشتر از اندازه فعلی گسترش دهد، باید قدرت و اختیار تصمیم‌گیری روزانه را به دیگران محول کرده و بین خود و کارگران اصلی، یک سطح مدیریتی ایجاد کند. او علاقه‌ای به این کار ندارد؛ بنابراین، آگاهانه تصمیم گرفته است کسب‌وکار خود را توسعه ندهد.

    ۴ - اجتناب از مقررات
    بانک کوچکی را می‌شناسیم که ۴۵ کارمند داشت. این بانک در صورت داشتن ۵۰ کارمند مشمول قانون مرخصی استعلاجی خانوادگی (FMLA) می‌شد و این امر نیازمند حفظ و نگه‌داری حجم قابل‌توجهی از اسناد و مدارک بود. مدیرعامل بانک به انتخاب خود تصمیم گرفت از این حد عبور نکند تا از مقررات اداری و کاغذبازی‌ها مربوط به آن جلوگیری کند.
    یک معمار کنتراتی که از انجام کاغذبازی‌های موردنیاز برای داشتن حتی یک کارمند خسته شده بود، ۴ کارمند خود را اخراج کرد و به‌صورت تک‌نفره به کار خود ادامه داد. او می‌گفت: هزینه و زمان انجام و مدیریت کارهای مربوط به حقوق و دستمزد کارمندان، مالیات، مستمری کارگران و دیگر ملزومات، از مزایای داشتن نیروی انسانی اضافه، بسیار بیشتر است.
    ۵ - میل به حفظ رشد پایدار
    در برخی از کسب‌وکارها، رشد نیازمند سرمایه است. کسب‌وکاری را در نظر بگیرید که حاشیه سود اندک دارد و نیازمند موجودی قابل‌توجه و حساب‌های دریافتنی است؛ بنابراین، یک دلار افزایش فروش طی سال اول، بیشتر از آنکه سودآوری داشته باشد، هزینه خواهد داشت.
    در چنین شرایطی صاحبان کسب‌وکار باید تصمیم بگیرند یا به دنبال کسب منابع مالی خارجی باشند یا رشد و توسعه کار را به میزانی محدود کنند که بتوانند از طریق تولید نقدینگی داخلی، کسب‌وکار خود را حفظ کنند.
    اغلب کسب‌وکارهای کوچک به دنبال توسعه خود هستند. بااین‌حال، دلایل معتبری وجود دارد که ممکن است باعث شود کارآفرینان عاقل، محدود کردن کسب‌وکارشان را انتخاب کنند. آیا شما هم یکی از آن‌ها هستید؟






    www.entrepreneur.com
    ۵ دلیل برای توقف یا کاهش رشد کسب‌وکارتان - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش