ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: حسابداری برای استارت‌آپ‌ها

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/31, 19:17
    SARA

    حسابداری برای استارت‌آپ‌ها

    وقتی برای اولین بار نوزادی را از بیمارستان به خانه می‌آورید و می‌خواهید مطمئن شوید که نوزاد سالم است، احتمالا هر از چندگاهی به صدای نفسش گوش می‌دهید. در واقع، بعید است که تعداد نفس‌های او را در هر دقیقه بشمارید و با میانگین تنفس نوزادان مقایسه کنید.
    کمی که کودک بزرگ‌تر شد، از راه‌های دیگری برای بررسی سلامت فیزیکی، روحی و عاطفی او استفاده خواهید کرد.
    نیاز شما به خدمات حسابداری نیز همین‌طور است؛ یعنی نیاز به این خدمات، زمانی که کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید، با زمانی که کسب‌وکار شما با تلاش زیاد رشد کرده و برای مثال، به درآمدی ۲۰ میلیون دلاری در سال رسیده، کاملا تفاوت دارد. به گفته برایان هامیلتون، مدیر شرکت اطلاعات حسابرسی Sageworks بسیاری از کارآفرینان بی‌تجربه نمی‌دانند که در مراحل اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار، یا حتی قبل از شروع به کار شرکت، نیاز به استخدام حسابدار دارند یا خیر.

    هامیلتون می‌گوید: «بیشتر کسب‌وکارها بسیار ساده هستند و اکثریت آن‌ها به شکل تک‌مالکی اداره می‌شوند. درنتیجه تمام انرژی مالک صرف کسب درآمد و جذب مشتری می‌شود. در بسیاری از موارد نیازی نیست که از همان روز اول حسابداری را استخدام کنید. برای مثال اگر من بخواهم کسب‌وکاری را، مثلا در حوزه محوطه‌سازی و فضای سبز راه‌اندازی کنم، قبل از کسب درآمد، پولی ندارم که بخواهم بشمارم.»
    بسیاری از سیستم‌های حسابداری مانند QuickBooks، Peachtree و Xero می‌توانند به مالکان کسب‌وکارهای نوپا کمک کنند تا شاخص‌های کلیدی مثل فروش و هزینه‌ها را در مراحل اولیه کسب‌وکار، ثبت و پیگیری نمایند. سازندگان نرم‌افزارهای مالیاتی مانند Intuit به مالکان این کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کنند تا راحت‌تر فرم ۱۰۴۰ خود را که فرم Schedule C به آن ضمیمه شده، تکمیل و بایگانی نمایند.
    هامیلتون می‌گوید: «اگر کسب‌وکار شما نسبتا ساده است، چه لزومی دارد از روز اول حسابدار استخدام کنید؟ البته ممکن است بعد از شروع کار به توصیه‌ها و مشاوره‌های یک حسابدار نیاز داشته باشید.» حسابدارها می‌توانند در زمینه‌های مالی و استراتژیک به شما مشاوره دهند یا در حوزه‌هایی مانند برنامه‌ریزی برای املاک و میراث یا دریافت وام به شما کمک کنند. به گفته هامیلتون، شرکت فناورانه نوپایی که در حال جذب سرمایه است نیز، ممکن است در برخی موارد نیاز به حسابدار داشته باشد.
    درهرصورت نیاز به حسابدار بستگی به نوع کسب‌وکار شما و جایگاه آن در چرخه زندگی‌اش دارد. در بیشتر مواقع، افراد کسب‌وکارهای ساده‌ای را راه‌اندازی می‌کنند و در مراحل اولیه، صرفا به جذب مشتری نیاز دارند نه حسابدار.
    هامیلتون می‌گوید: «خیلی وقت‌ها کارآفرینان نوعی چک‌لیست درباره کسب‌وکارهای «واقعی» در ذهن خود دارند و تصور می‌کنند که همه کسب‌وکارها به حسابدار، وکیل و طرح کسب‌وکار «نیاز» دارند. درحالی‌که با این روش، این افراد فقط موانع بزرگی را بر سر راه خود ایجاد می‌کنند که مانع از جذب مشتریان اولیه می‌شود. توصیه من این است که اول، مشتری پیدا کنید و بعد حسابدار استخدام کنید.»
    ضمنا بهتر است مالکان شرکت‌های خصوصی روی چند شاخص مالی کلیدی تمرکز کنند. یکی از این شاخص‌ها فروش است و بدیهی است که بیشتر شرکت‌ها به‌طور دقیقی حساب‌وکتاب فروش را نگه می‌دارند. ثبت و پیگیری فروش کار ساده‌ای است، مگر آنکه شرکت به‌صورت پروژه‌ای یا اعتباری کار کند. شاخص دیگر، هزینه‌ها هستند که باید به‌طور دقیق مدنظر قرار گیرند. (هزینه‌ها، هزینه‌های مستقیم برای خرید مواد اولیه و تجهیزات و هزینه‌های غیرمستقیم برای تبلیغات یا خرید نرم‌افزارهای حسابداری را شامل می‌شوند.) ثبت هزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشخص کنید کسب‌وکارتان سودآوری دارد یا خیر.
    دو نسبت کلیدی برای پیگیری سودآوری شرکت عبارت‌اند از:

    • حاشیه سود ناخالص: حاشیه سود ناخالص عبارت است از درآمد شرکت من‌های مجموع هزینه‌هایی که به‌طور مستقیم برای تولید محصول یا ارایه خدمات انجام می‌شوند، تقسیم بر درآمد. این نسبت نشان می‌دهد چه درصدی از فروش بعد از کسر هزینه‌های مستقیم باقی می‌ماند. درواقع این نسبت، معیار مهمی برای نشان دادن کارآیی شرکت است و بررسی آن به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه زمانی لازم است قیمت‌ها یا حجم تولید تعدیل شوند تا بعد از فروش، سود بیشتری عاید شما شود.

    • حاشیه سود خالص: حاشیه سود خالص عبارت است از سود خالص شرکت که بر اساس فروش اندازه‌گیری می‌شود و تمامی هزینه‌های مرتبط با کسب‌وکار (مانند هزینه‌های بانک و دیگر هزینه‌های سربار) را در برمی‌گیرد. حاشیه سود خالص نشان می‌دهد که بعد از پرداخت تمامی هزینه‌ها، فروش شرکت شما چه‌قدر است.

    به گفته هامیلتون، درک، ثبت و پیگیری سایر شاخص‌ها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که کسب‌وکار شما رشد کند. ولی دوباره تاکید می‌کنیم که زمان دقیق ارزیابی این شاخص‌ها بستگی به نوع شرکت و جایگاه آن در چرخه زندگی‌اش دارد؛ اما در مراحل اولیه، یعنی زمانی که ایده راه‌اندازی کسب‌وکار درحال‌توسعه است، مهم‌ترین شاخص، فروش است. هامیلتون می‌گوید: «نمی‌گویم شما در فلان موقع نیازی به حسابدار ندارید. چون زمان‌بندی بستگی به خودتان دارد.»
    «بیشتر کسب‌وکارها در ابتدا بسیار ساده هستند و تمام انرژی مالک باید صرف درآمدزایی و جذب مشتری شود. بعد از کسب درآمد اولیه و مشتریان اولیه، مالک احتمالا می‌تواند حسابداری استخدام کند.»



    www.forbes.com
    حسابداری برای استارت‌آپ‌ها - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش