ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: جذب سرمایه بدون نیاز به سرمایه گذاران

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2017/10/31, 19:16
    SARA

    جذب سرمایه بدون نیاز به سرمایه گذاران

    Tom Walker، موسس، نویسنده و فرشته سرمایه‌گذار، چندین روش ماهرانه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بدون نیاز به ارایه ایده به سرمایه‌گذاران، سرمایه جذب کنید.
    «جذب سرمایه برای من مثل مرگ است!»
    این احساسی است که من، شاید ده بار در طول زندگی‌ام به‌عنوان یک کارآفرین سریالی تجربه کرده‌ام. با هر کارآفرینی که صحبت کنید به شما می‌گوید جذب سرمایه سخت‌ترین بخش راه‌اندازی کسب‌وکار است. زیرا رقابت برای سرمایه‌ها به‌طور تدریجی هرروز افزایش می‌یابد، و شانس اطمینان بخشیدن به سرمایه‌گذاران روزبه‌روز کمتر می‌شود. البته یافتن سرمایه‌گذار غیرممکن نیست، اما یکی از بهترین تصمیم‌هایی که مالک کسب‌وکار می‌تواند بگیرد، یافتن روش‌های دیگری است که به موفقیت مالی او کمک کند.

    تام واکر، مدیرعامل و رئیس شرکت Rev1 Ventures بخش اعظم زندگی شغلی‌اش را صرف کمک به کارآفرینان در ساختن شرکت‌های بزرگ کرده است. او چندین صندوق سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده است، سرمایه لازم برای گروه‌های فرشته سرمایه‌گذار را تامین کرده، خودش هم یک فرشته سرمایه‌گذار است و از Rev1 Ventures برای کمک به کارآفرینان در ساختن شرکت‌های بزرگ و پشتیبانی از آن‌ها طی فازهای اولیه رشد استفاده کرده است.
    تام سال‌هاست که از طریق Rev1 Ventures به کارآفرینان کمک می‌کند و در این راه کتابی نیز تحت عنوان The Entrepreneur's Path: A Handbook for High-Growth Companies (مسیر کارآفرینان: کتابچه‌ای برای شرکت‌های دارای رشد سریع) منتشر کرده است. من از او خواهش کرده‌ام تا چند راه مختلف را معرفی کند که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از طریق آن‌ها بدون نیاز به ارایه ایده به سرمایه‌گذاران، سرمایه جذب کنند. توصیه‌های او را در زیر مشاهده می‌کنید.
    یکی از برداشت‌های نادرست و متداول کارآفرینان این است که تصور می‌کنند باید سرمایه اولیه کلانی جذب کنند تا موفق شوند. درحالی‌که این درست نیست و اغلب امکان‌پذیر هم نیست. بنابراین اگر تمایل ندارید سهام شرکت را ، تا مجبور نشده‌اید بفروشید، این پنج توصیه را به کار بگیرید تا از یک ایده فوق‌العاده وارد مرحله تولید نمونه اولیه شوید، بدون آنکه نیازی به سرمایه‌گذاری زیادی داشته باشید.

    ۱. ابتدا کیف پول‌تان را باز کنید
    پس‌اندازها، ارزش املاک، یا حساب‌های بازنشستگی خود را در نظر بگیرید. کار پر ریسکی است، اما اگر خودتان از پول خودتان سرمایه‌گذاری نکنید، انتظار نداشته باشید دیگران این کار را انجام دهند. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای می‌خواهند ببینند که مالکان کسب‌وکار به کارشان اعتماد دارند و خودشان هم سرمایه‌گذاری می‌کنند یا خیر. آن‌ها بیشتر به کارآفرینانی توجه می‌کنند که علاوه بر «سخت‌کوشی و تلاش»، سرمایه دیگری هم دارند.

    ۲. از همان ابتدا شرکای استراتژیک خود را پیدا کنید
    هیچ‌چیز شیرین‌تر از یافتن یک تامین کننده، توزیع‌کننده و به‌خصوص مشتری‌ای نیست که آن‌قدر به ایده و محصول شما علاقه دارد که حاضر است برای شما سرمایه‌گذاری کند.
    این پاداش برنامه‌ریزی برای موفقیت است.

    • کیفیت و قابلیت اطمینان منابعی که تامین می‌کنید، اعم از مواد اولیه یا نرم‌افزارها، کلید موفقیت شماست. بهتر است زمانی که شرکت شما کوچک است روابط را آغاز کنید و موانع را از میان بردارید. نه آنکه وقتی آماده رشد هستید متوجه شوید که چه مشکلاتی وجود دارند.


    • اگر ایده شما می‌تواند مشکل یک کسب‌وکار B۲B را که، بازار در تلاش برای رفع آن است، برطرف نماید، این احتمال وجود دارد که مشتریان راغب اولیه‌ای که فکر می‌کنند شما می‌توانید مشکل آن‌ها را حل کنید، روی ایده شما سرمایه‌گذاری کنند


    • مشتریان راغب اولیه دیدگاه‌های کاربردی منحصربه‌فرد و ارزشمندی را درباره این‌که چه‌کارهایی درست انجام شده و چه مواردی نیاز به تغییر دارند، ارایه می‌کنند. با استفاده از این دیدگاه‌ها می‌توانید ارزش پیشنهادی محصول خود را در بازاری که موردنظرتان است، بهبود ببخشید. این شرکت‌ها کمتر روی بازده نهایی تمرکز می‌کنند و بیشتر به رسیدن نمونه اولیه محصول شما به مرحله بتا علاقه‌مند هستند.


    • تمامی استارت‌آپ‌ها ناچارند محصولاتشان را بفروشند. استخدام نیرو برای تیم‌های فروش داخلی چالش بزرگی است. چالش دیگر مدیریت آن‌هاست. قبل از آنکه تیم فروش مستقیمی را در طرح کسب‌وکار خود در نظر بگیرید، گزینه‌های دیگر را بررسی کنید: مانند شرکت‌ها یا نمایندگی‌های کارخانه‌هایی که در صنعت شما فعالیت و محصولاتی را عرضه می‌کنند که محصولات شما می‌توانند به ارتقای آن‌ها کمک کنند.


    نمونه‌های زیادی را شاهد بوده‌ام، آن‌قدر زیاد که قادر به شمارش آن‌ها نیستم. در همه این موارد، روابط زودهنگام میان استارت‌آپ‌ها و شرکای استراتژیک آن‌ها تبدیل به وضعتی خاص شده که سال‌ها نیز دوام داشته است. خیلی جذاب است که انسان بخشی از موفقیت یک استارت‌آپ محلی باشد؛ مخصوصا برای شرکت‌ها و ارایه دهندگان خدماتی که درست در کنار استارت‌آپ‌ها هستند و با آن‌ها روابط نزدیکی دارند.

    ۳. خود راه‌انداز باشید
    مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای حفظ منابع شرکت، اعم از منابع مالی و دیگر منابع، این است که قدم‌به‌قدم هزینه کنید و همزمان، درآمد خود را از طریق مشتریان راغب اولیه تامین نمایید و به هر سِنت به چشم یک دلار نگاه کنید.
    وقتی تازه‌کار هستید، هیچ‌چیز به‌اندازه نقدینگی کمیاب نیست (البته شاید بتوان گفت خواب هم کمیاب می‌شود). هر چه بیشتر بتوانید از سرمایه شخصی استفاده کنید و در بازار اعتبار خوبی کسب کنید، مسیر جذب سرمایه را راحت‌تر پیدا خواهید کرد.

    نکاتی برای خود راه‌اندازی
    هزینه‌های ثابت را در سطح حداقل نگه‌دارید:

    • تجهیزات و خدمات اداری را به‌طور مشترک استفاده کنید
    • با شرکت دیگری، از مکان مشترکی استفاده کنید یا در یک مرکز رشد مستقر شوید
    • از کامپیوترها و سرورهایی که دارید استفاده کنید
    • خریدهای سرمایه‌ای را به تعویق بیندازید
    • به‌جای خرید کردن، صرف‌نظر کنید
    • با تمامی تامین کنندگان و خدمات دهندگان بر سر شرایط و مبالغ مذاکره کنید

    با هزینه‌های متغیر طوری رفتار کنید که انگار پول شخصی خود را خرج می‌کنید و درواقع نیز همین‌طور است:

    • درباره شرایط خرید اعتباری از تامین کنندگان بالقوه پرس‌وجو کنید
    • با استفاده از زمان‌بندی هوشمندانه یا تله‌کنفرانس، در هزینه سفرهایتان صرفه‌جویی کنید
    • کارآموزانی از دانشکده‌های محلی کسب‌وکار یا طراحی استخدام کنید.

    ۴. از سرمایه‌های رقیق نشده ( یعنی سرمایه‌هایی که نیاز به فروش سهام شرکت ندارند مثل وام یا کمک دوستان و خانواده) استفاده کنید
    کمک‌هزینه‌ها، همیاری و درخواست برای پروپوزال (RFP) ممکن است برای هر شرکتی مناسب نباشند. اما ابتدا مطمئن شوید که این روش‌ها برای شما مناسب هستند یا نه، و بعد تصمیم بگیرید. بعضی از صنایع، مثل بیوتک، می‌توانند به‌خوبی از کمک‌هزینه‌های فدرال استفاده کنند.
    فراموش نکنید اطراف خود را نیز در نظر داشته باشید. شهرها، مناطق و ایالات، به‌طور فزاینده‌ای برنامه‌های همیاری و اعطای وام کم‌بهره را برای کسب‌وکارهایی که رشد بالایی دارند اجرا می‌کنند.
    خوبی این منابع این است که ممکن است استارت‌آپی واجد شرایط وام‌های کلان شناخته شود که البته این وام‌ها در فواصل زمانی معینی با دستیابی به اهداف تعیین شده در اختیار او قرار می‌گیرد و این دقیقا همان روشی است که شما باید در فکر و عمل خود آن را در نظر داشته باشید

    ۵. سرمایه را با اهداف مرحله‌به‌مرحله خود مطابقت دهید
    سرمایه زیاد به‌اندازه سرمایه کم مضر است. متناسب بودن سرمایه با اهداف قابل‌دستیابی باعث می‌شود شرکت مجبور نشود قبل از زمان لازم، سهام خود را عرضه کند.

    ۶. برای خود حساب اعتباری ایجاد کنید
    حتی اگر از کارت اعتباری خود استفاده نکنید، بازهم بانک‌ها به‌محض آنکه یکی از رقبایشان به سراغ شما بیاید با شما تماس خواهند گرفت.
    وقتی صحبت از تامین سرمایه اولیه می‌شود، راه‌حل ساده و بدون زحمتی وجود ندارد. اما اگر استراتژی سرمایه‌ای شما مناسب باشد و تاکید متمرکزی بر خود راه‌اندازی داشته باشید، می‌توانید از ضربه زدن به خودتان خودداری کنید.

    حالا نوبت شماست. شما برای تضمین موفقیت مالی استارت‌آپ‌تان چه تلاش‌هایی کرده‌اید؟ کدام‌یک از این روش‌ها را امتحان کرده‌اید؟



    www.inc.com
    بدون نیاز به سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه کنید - ictstartups.ir

مجوز های ارسال و ویرایش