ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: چه کسی می‌تواند کارآفرین موفقی باشد؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/06/05, 18:00
    Sina homaei
    رازهای ناگفته کارآفرینان موفق!

    امروزه در منابع مختلف آموزشی (اعم از کتب های آموزشی، نشریات، مقالات اینترنتی، همایش های کارآفرینی و غیره) به انواع فوت و فن های کسب موفقیت در تجارت اشاره می شود و راهکارهای تئوری پیشتاز بودن در بازار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    برخی کارشناسان، پشتکار فراوان را عامل کامیابی می دانند و برخی نیز داشتن طرح تجاری را.
    گروهی حضور پررنگ در وب را مهم بر می شمارند و برخی، شناسایی دقیق خواست ها و سلایق مشتریان را اولویت اصلی به حساب می آورند.
    اگر چه همه این توصیه ها ممکن است به جای خود درست و قابل قبول باشد ولی به عقیده من در همه آنها از یک عامل اصلی غفلت شده: انعطاف پذیری.
    اگر چه اهل فن معمولاً «انعطاف پذیری» را در فهرست ویژگی های مدیران تحسین شده به شمار نمی آورند ولی اگر شما با کارآفرینان موفقی که چه بسا در طی مسیر تجاری خود با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده اند، دلیل موفقیت آنها را بپرسید، به شما خواهند گفت که آنها از مشکلات نهراسیدند، در پیمودن مسیر متزلزل نشدند و به گونه ای هنرمندانه با مشکلات روبرو شدند و آنها را پشت سر گذاشتند.
    اگر پای صحبت این مدیران موفق بنشینید، احتمال از روزهای دشواری سخن خواهند گفت که به علت سخت شدن شرایط، قصد کنار گذاشتن کسب و کار خود را داشته اند؛ یا از ماه های مدیدی که در آخرین روزهای ماه، نه تنها هیچ پولی برای آنها نمی مانده بلکه کلی قرض هم بر دوششان سنگینی می کرده است.
    با این حال آنها کلاه خود را سفت چسبیدند و در چنین هوای طوفانی و نامساعدی تلاش کردند از حرکت بازنایستند.
    در مقوله کارآفرینی، انعطاف پذیری یعنی توانایی از سر گذراندن یک رویداد مخرب و ناگوار؛ یعنی دگرگونی پذیری و انعطاف کافی برای همسو شدن با جریان کسب و کار.

    در ادامه، پنج راهکار برای توسعه انعطاف پذیری تجاری ارائه می شود:
    1. توانایی های خود در تصمیم گیری را ارتقاء دهید
    ساده ترین راه برای جلوگیری از استرس و ناکامی این است که بتوانید تصمیمات مهم را بهتر و سنجیده تر بگیرید.
    مدیران در عین انعطاف داشتن باید با قاطعیت عمل کنند.
    هر چه بهتر بتوانید منابع مورد نیاز در اتخاذ و اجرای تصمیمات کاری تان را شناسایی کنید، حرکت شما شتاب و قدرت بیشتری به خود می گیرد.
    ضمناً تصمیماتی را که در گذشته اتخاذ کرده اید، تکمیل کنید و ببینید از نتیجه این تصمیمات، چه تجربه ای کسب کرده اید.
    اگر دوباره بخواهید همان کارها را انجام دهید، چه تفاوت هایی لحاظ خواهید کرد؟
    در فعالیت های آتی خود از این تجارب چه استفاده هایی به عمل خواهید آورد؟
    2. از تکنیک 10-10-10 در تصمیم گیری استفاده کنید
    10-10-10 تکنیکی ساده برای بهبود فرایند تصمیم گیری است و به اولویت بندی بهتر کارها کمک می کند.
    سوزی ولچ (Suzie Welch) این تکنیک را ارائه داده است.
    برای استفاده از این تکنیک سه سوال ساده از خود بپرسید: پیامد این تصمیم بعد از 10 دقیقه، بعد از 10 ماه و بعد از 10 سال چیست؟
    تکنیک 10-10-10 به ما کمک می کند که با دید بازتری به آینده بنگریم و آن گاه تصمیم بگیریم.
    این تکنیک همچنین ما را در حذف راحت تر تصمیمات احساسی یاری می دهد.
    3. دانش خود را افزایش دهید
    گاهی اوقات واقعاً در می مانیم و از خودمان می پرسیم چگونه می شود در این شرایط دشوار که رقابت های سنگینی در بازار جاری است، بتوانیم فروش خوبی داشته باشیم.
    متاسفانه ما اغلب تمایل داریم از شکست ها و تجربیات تلخ درس بیاموزیم.
    هر چه شما بهتر بتوانید نقصان اطلاعات خود را از شیوه های صحیح آن – از قبیل کتاب، مقالات، مربیان و دیگر منابع آموزشی برطرف سازید، کسب و کار موفق تر و پررونق تری خواهید داشت.
    4. سپاسگزار باشید
    هر چقدر هم که اوضاع درهم برهم باشد و شما آشفته و نگران، باز هم مجالی برای دیدن زیبایی ها و قدردانی وجود دارد.
    اگر قصد دارید «انعطاف پذیری» را در خودتان تقویت کنید، باید حتماً چیزهای خوب و باارزش را نصب العین خویش قرار دهید.
    ممکن است برای قدردانی از دیگران به درست کردن یک لیست نیاز داشته باشید؛ مثلاً لیستی از دوستان سابق تان در دانشگاه که قرار است با آنها تماس بگیرید و حالشان را جویا شوید.
    اگر همیشه به دنبال ناکامی ها و مشکلات باشید، ممکن است دیگر مجالی برای دیدن شادکامی ها و موفقیت ها وجود نداشته باشد.
    5. به خودتان اعتماد کنید
    هر تصمیمی که شما در حوزه کاری تان اتخاذ می کنید – صرف نظر از نتایجی که به بار می آورد – بر اساس شم تجاری شما تنظیم می شود.
    به یاد داشته باشید که کارآفرینی ملغمه ای است از زمین خوردن، تجربه به دست آوردن، رشد کردن و برنده شدن.
    به خودتان باور داشته باشید که هر گاه مشکلی بر سر راهتان سبز شد می توانید با درایت و تدبیر آن را از جلوی پایتان بردارید.
    بی شک کارامدی نگرانی و استرس همواره کمتر از قدرت سازندگی اقدامات هدفمند است.
    مهم نیست که جاده چقدر دراز است و مسیر چقدر پر سنگلاخ.
    آنچه که اهمیت دارد این است که هر روز فرصتی نو برای شروع و حرکت به سمت آرمان ها است.
    رازهای ناگفته کارآفرینان موفق! | مشاوره و آموزش بازاریابی دیجیتال
  • 2018/06/05, 18:00
    Sina homaei
    با ۱۱ کارآفرین برتر تاریخ جهان آشنا شوید

    امروز من لیستی از ۱۱ کار آفرین معروف جهان را به اشتراک می‌گذارم. از اپرا تا هانس کریستین اندرسون، ما این داستان‌ها را از کارآفرینان معروف جهان که از گذشته تا حال راه خود به قله‌های موفقیت را به آرامی و با تلاش باز کردند، به اشتراک می‌گذاریم. ۱. اپرا وینفری


    من فکر می‌کنم اپرا وینفری یکی از شگفت انگیز‌ترین داستان‌های الهام‌بخش ثروتمندان در تمام دوران را دارد. احتمالا به خوبی می‌دانید، اپرا ثروتمندترین آمریکایی-آفریقایی قرن بیست و یک است و ارزش خالص ثروت او بیش از ۳ میلیارد دلار است. او به عنوان پرنفوذ‌ترین زن در جهان شناخته شده‌است. موفقیت باور نکردنی او، با توجه دوره رشد و کودکی‌اش بسیار چشمگیر ‌و تاثیر گذار است. دختر یک زن مجرد نوجوان که به عنوان خدمتکار در خانه‌ها کار می‌کرد، اپرا در فقر بسیار شدید بزرگ شد. خانواده او بسیار فقیر بود به حدی که اپرا در مدرسه بخاطر پوشیدن لباس‌هایی از کیسه سیب زمینی بود، مسخره می‌شد. او همچنین توسط خانواده‌اش قربانی تجاوز جنسی نیز شد، که در طی یک قسمت ویژه از نمایش با تماشاچیان تلویزیونی در این مورد صحبت کرد.
    اولین موفقیت بزرگ اپرا، اجرای او در ایستگاه رادیویی سیاه‌پوستان بود. مدیران ایستگاه تحت تاثیر شور و هیجان او قرار گرفتند و اپرا را به سوی کار در ایستگاه‌های رادیویی بزرگتر ،که در نهایت منجر به حضور او در تلویزیون شد، راهنمایی کردند. در واقع، رابرت ایبرت، اپرا را متقاعد کرد تا معامله‌ای را که Oprah Winfrey Show را اجرا کرد، امضا کند. و در ادامه مردم عادی تاریخ را می‌سازند.

    ۲. والت دیزنی


    والت دیزنی به عنوان یک پسر مزرعه اولین بار شروع به نقاشی تصاویر کارتونی از اسب‌های همسایه خود برای سرگرمی کرد. هنگامی که بزرگتر شد، والت سعی کرد تا کاری را به عنوان یک کارتونیست روزنامه پیدا کند، اما موفق به پیدا کردن کاری نشد پس کار خود را در یک استودیوی هنری که در آن آگهی‌های تبلیغاتی برای روزنامه‌ها و مجلات چاپ می‌شد ادامه داد. در نهایت او با کار بر روی آگهی‌های بازرگانی، به کار بر روی انیمیشن علاقه‌مند شد، و در نهایت شرکت انیمیشن خود را باز کرد. اولین کاراکتر اصلی دیزنی، اسوالد خرگوش خوش شانس بود، اما به طور رسمی به شرکت Universal Pictures متعلق بود زیرا در آن زمان او تحت قرارداد آن شرکت کار می‌کرد. هنگامی که پرداخت به والت قطع شد از شرکت تصاویر متحرک Universal Pictures خارج شد، پس او نیاز به ایجاد جایگزینی داشت، و این همان چیزی بود که منجر شد میکی موس خلق شود. دیزنی با شرکت انیمیشن خود بسیار موفق بود، اما او هنوز راضی نبود. او مصمم بود تا بزرگترین و عالی‌ترین پارک تم را که تاکنون در دنیا وجود داشت ، بسازد، و به یک همکار در این مورد گفته‌بود: «من می‌خواهم مانند آن در دنیا نباشد.» دیزنی یکی از سرشناس‌ترین افراد عرصه سرگرمی در جهان، با روحیه تسلیم‌ناپذیر و متعهد به دیدگاه‌اش است، او بدون شک، یک ستاره کارآفرین است. ۳. جوان کتلین رولینگ

    امروز J.K. رویلینگ یک نام خانوادگی آشنا برای طرفداران سری کتاب‌های دوست‌داشتنی هری پاتر است، اما او همیشه با استعداد سحر و جادو همراه نبوده‌است. واقعیت این است که J.K Rowling، پیش از آن‌که باند جنجالی ساحره‌ها و جادوگران او را نجات دهد، در پایان طناب بوده‌است. پیش از پرفروشترین کتابش خوانندگان را جادو کند، J.K. رویلینگ در رفاه زندگی می‌کرد و تلاش می‌کرد که به عنوان یک مادر تنها پیشرفت کند. امروزه برآورد شده‌است که ارزش خالص ثروت او ۱ میلیارد دلار است. شایعه شده‌است که او رئيس بانک جادوگری گرینگتس نیز می‌باشد، اگر چه موضوع تا حدودی در میان گوبلین‌ها پنهان است. آیا می‌دانستید که برخی از مردم بر این باورند که J.K رویلینگ روح خود را به شیطان در ازای الهام داستان هری پاتر فروخت؟ وقتی که شما خیلی موفق هستید مردم فکر می‌کنند که با شیطان کار می‌کنید، و شما بسیار مهم هستید.
    ۴. جان پل دجوریا


    امروزه او برای محصولات موی پل مایچل و برای Patron Tequila شناخته شده‌است، اما جان پاول دجوریا از هیچ شروع به کار کرد. نسل اول، خانواده آمریکایی دجوریا از والدین آلمانی و ایتالیایی متولد شده‌است. او به یک پرورشگاه در لندن فرستاده شد تا در آنجا زندگی کند و حتی در یک باند خیابانی نیز وقت خود را سپری می‌کرد. هنگامی که او برای اولین بار سیستمJohn Paul Mitchell را ایجادکرد، محصولاتش را درب به درب درحالی که در خودرویش زندگی می‌کرد می‌فروخت. هرچند که این روش همه پول سرمایه گذاری شده را جبران کرد- امروز سیستم جان پل میچل سالانه بیش از ۹۰۰ میلیون دلار درآمد دارد. جان پل دجوریا ثابت می‌کند که کار‌ها قبل از اینکه بهتر شوند، باید بدتر شوند. ۵. خانم جی واکر


    سارا بردیلو (معروف به خانم جی جی واکر) یک زن شگفت‌انگیز بود. او به عنوان اولین زن خود ساخته سیاهپوست آمریکایی شناخته شده‌است. متولد سال ۱۸۶۷، پدر و مادرش و خواهر و برادر بزرگترش در یک کشتزار در لوئیزیانا برده بودند. او اولین فرد در خانواده‌اش بود که آزاد متولد شد. (این یک زمانبندی و مناسب و خوشایند برای او بود!). خانم CJ Walker خط تولید محصولات مو و زیبایی خود را که به طور خاص برای زنان سیاه پوست طراحی شده است، به راه انداخت. او بازاری را مشاهده کرد که تا بحال به آن پرداخته نشده‌بود و یک راه حل برای مشکلی که هیچ کس دیگری به حل آن علاقه مند نبود پیدا کرد. همانطور که می‌توانید تصور کنید، در آن زمان او مجبور به مبارزه با چنگ و دندان برای هر گام از مسیر بود. او زنی باهوش، استراتژیک و سازنده و خلاق بود، و کاملا روحیه کارآفرینی داشت. (با موهای شیک و کاملا مطابق.) ۶. استیو جابز


    شما واقعا نمی‌توانید فهرست کارآفرینان معروف جهان را بدون اینکه اسم استیو جابز در آن باشد را بسازید. جابز از کالج خارج شد زیرا خانواده‌اش نمی‌توانست هزینه مالی تحصیل او را بپردازد. او بصورت غیر رسمی به کلاس‌های حسابرسی ادامه داد، از غذا‌های رایگان معبد محلی خرم کریشنا استفاده می‌کرد و بطری‌های خالی کک را برای دریافت پول خرد جمع می‌کرد. جابز معتقد بود کلاس‌های خوشنویسی را که آن زمان متوقف کرده‌بود، الهام بخش اصلی او برای فونت‌ها وسبک نگارش انقلابی مک می‌باشد. جابز صاحب حرفه‌ای باور نکردنی شد، در نهایت، شرکت رایانه اپل را با همراهی استیو ووزنیاک، دوست دوران کودکی‌اش و متخصص الکترونیک، تشکیل داد. اغلب او به عنوان “پدربزرگ انقلاب دیجیتال” نامیده می‌شود، او برای همیشه صنعت الکترونیک مصرفی را تغییر داد. در زمان مرگ او، ارزش خالص ثروتش بیش از ۸.۳ میلیارد دلار بود و نفوذ او بر روی بسیاری از نسل‌های دیجیتالی در آینده نیز احساس خواهد‌شد.
    ۷. اندرو کارنگی


    فقط شنیدن نام اندرو کارنگی به ارمغان آوردنده خمیازه‌ها و حواس پرتی‌ها و خیال بافی‌های دوران کودکی در کلاس تاریخ دبیرستان می‌باشد. من در مدرسه هیچ علاقه‌ای به کارنگی نداشتم، اما امروزه او به عنوان نمونه‌ای بسیار متحیر ‌کننده از کارآفرینی می‌باشد. کارنگی در دوران رشد زندگی بسیار سختی داشت. او دوران کودکی خود را با کار در کارخانه‌ها سپری کرد و شب خود را مجبور می‌کرد به گونه‌ای بخوابد تا گرسنگی مداوم خود را فراموش کند. کارنگی در نهایت راه خود را برای تبدیل شدن به سرپرست شرکت راه آهن پنسیلوانیا، قبل از ایجاد کسب و کار خود یعنی موفق‌ترین کارخانه تولید فولاد کارنگی باز کرد. علیرغم یکی از ثروتمندترین آمریکایی‌های تمام دوران بودن، او همچنین به عنوان یک مثال عملی سخاوتمندی می‌باشد. به سبب اعتقادش که «مردی که ثروتمند می‌میرد بدون اینکه ناراحتی‌هایش بخشیده شود می‌میرد.»، کارنیگی تقریبا ۹۰ درصد از ثروت خود را به موسسات خیریه و سایر موسسات اهدا کرد. او به عنوان یکی از بزرگترین وقف‌کننده‌ها به کتابخانه‌ها و موسسات آموزشی در سراسر کشور به شمار می‌رود. از تو ممنونیم کارنگی کارنگی، بخاطر ایجاد خانه‌ی دوم برای ما بچه‌های کسل و جمع‌گریز که عملا در کتابخانه‌های محلی زندگی می‌کنیم. ۸. بنجامین فرانکلین


    تنها یک کارآفرین می‌تواند برخی از آزمایش‌های حواس پرتی را انجام ‌دهد، کاری که بنجامین همیشه مشتاق انجام آن بود. فرانکلین با ایجاد میله روشن، دوکانونه‌ها و اجاق گاز فرانکلین (که آخرین مورد ممکن است که شکست به حساب بیاید.) شناخته می‌شود. فرانکلین مانند بسیاری از کارآفرینان معروف جهان، شخصی هزار و یک کلاه بود. دانشمند، چاپگر، سیاستمدار، مخترع، نویسنده، دیپلمات و کارآزموده، تنها چند مورد از کارهای بسیاری بود که او انجام داده‌است. ۹. جان دی. راکفلر


    حتی اگر ما به این بچه‌های عصر طلایی به خاطر به شدت ثروتمند بودند بسیار توجه کنیم، نمی‌توان ادعا کرد آنها از ثروت‌شان استفاده درستی نکردند. یکی از ثروتمندترین افراد جهان در تمام دوران، راکفلر پسر یک فروشنده سیار بود. او کارآفرینی زود هنگام را، با فروش آب نبات و انجام کارهای عجیب و غریب برای همسایگان شروع کرد، و در نهایت به منجر تبدیل او به موسس شرکت استاندارد نفت شد. هیچ کاری کاملا شبیه تجارت نفت نیست و این تجارت راکفلر را به‌شدت ثروتمند کرد. در حالی که راکفلر متهم به استفاده از تاکتیک‌های تجارت در سایه در کسب و کار برای پاک کردن رقبای دیگر شده‌است، در طی عمر‌ش ۵۰۰ میلیون دلار برای فعالیت‌های بشر دوستانه اهدا کرده‌است. (که او این کار را از کارنگی الهام گرفته بود.) ۱۰. هانس کریستین اندرسون


    عزم و اراده شدید و روحیه شروع از خود در کریستین اندرسون او را به یک نمونه عالی از کارآفرینان معروف جهان تبدیل می‌کند. اندرسون در فقر بزرگ شد، و در ۱۴ سالگی به تنهایی به کپنهاگ رفت، زیرا یک پیشگو به او گفته‌بود که اگرچه او در اوایل رنج خواهد برد، ولی در نهایت معروف خواهد شد. این پیش بینی‌ها درست از آب در آمد، همانطور که آندرسن در اوایل تلاش کرد بازیگر و خواننده شود ولی نتوانست و شکست خورد. مدیر تئاتر سلطنتی دانمارک با دیدن چیزی خاص در اندرسون، او را زیر بال خود گرفت و به امور تحصیلات او پرداخت. اندرسون در مدرسه به شدت مسخره می‌شد و توسط سایر دانش آموزان و یک مدیر نفرت انگیز مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، او آن روزها را از تاریکترین روزهای زندگی خود می‌داند. پس از پایان تحصیل، اندرسون شروع به انتشار نوشته‌ها‌یش کرد.‌ افسانه‌های او به شدت محبوب شد و در نهایت او شهرتی که به عنوان یک کودک به آن وعده داده شده‌ بود را به دست آورد. او هرگز فقر دوران اولیه زندگی خود را فراموش نکرد. داستان دخترک کبریت فروش از زندگی مادرش که در زمان جوانی مجبور به گدایی در خیابان‌ها بود، الهام گرفته شده‌‌است. امروز هانس کریستین اندرسون هنوز هم محبوب است، او با افسانه‌های غنی شناخته شده است، که بسیاری از آنها الهام بخش کلاسیک انیمیشن دیسنی هستند. ( البته باید توجه داشت، انتهای این انیمیشن‌ها بسیار شادتر از داستان‌های اصلی است). ۱۱. بیل گیتس


    بیل گیتس یکی از کارآفرینان معروف جهان است. ثروت ‌مند‌ترین مرد جهان، ثروتی به ارزش خالص، بالغ بر ۷۹ میلیارد دلار دارد. او ۱۶ سال از ۲۱ سال گذشته عنوان “ثروتمندترین فرد جهان” را داشته‌است. گیتس یکی از بنیانگذاران بزرگترین شرکت نرم‌افزاری در دنیا، مایکروسافت، یکی از چهره‌های اصلی در انقلاب کامپیوتر‌های شخصی جهان است. گیتس علاقمند به برنامه‌نویسی کامپیوتر در سنین جوانی بود، تمام وقت آزادش را صرف ایجاد برنامه‌های در کامپیوتر‌های ترمینال تله تیپ مدرسه می‌کرد و همه‌ی آن‌ها را اهدا می‌نمود. گیتس مایکروسافت را ایجاد کرد و سیستم عامل ویندوز را توسعه بخشید، که همچنان به شدت محبوب است. بیل گیتس، مانند بسیاری دیگر از کارآفرینان معروف جهان، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش نیز شناخته شده‌است، مقادیر زیادی به سازمان‌های خیریه و تلاش‌های علمی اهدا کرده‌است. گیتس بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تاسیس کرد، یک بنیاد خصوصی بشردوست که با‌هدف کاهش فقر، افزایش مراقبت‌های بهداشتی، بهبود فرصت‌های آموزشی و امکان دسترسی به تکنولوژی در سراسر جهان، فعالیت می‌کند. گیتس بیش از ۲۸ میلیارد دلار به این بنیاد اختصاص داده‌است، بنیادی که همچنان او بر‌روی آن کار می‌کند. آیا این کارآفرینان معروف برای شما الهام بخش بوده‌اند؟ شاید شما نفر بعدی در این فهرست باشید.
    با 11 کارآفرین برتر تاریخ جهان آشنا شوید - دکتر مجازی
  • 2018/06/05, 17:58
    Sina homaei
    درآمدزایی با زیباترین مخلوقات خدا



    فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خنداب با پرورش پرنده‌های زینتی کارآفرین برتر شد.

    به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حسن عسگری خو فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری کمیته امداد بابیان اینکه دانشجوی رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور است، گفت: برای تأمین مخارج خود و خانواده از همان ابتدای تحصیل به فکر شروع کار برای خودم بودم و بعد از بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی با دریافت ۳۰ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد کار خود را با یک سالن پرورش پرنده‌های زینتی شروع کردم و بیشتر در کار پرورش فنچ بوده و در حال حاضر دارای تعداد ۵۰۰ جفت فنچ هستم.
    وی با اشاره به اینکه برای شروع کار ابتدا باید تعدادی فنچ ماده و نر خریداری شود، مطرح کرد: پس از خرید پرنده‌ها و قبل از رهاسازی فنچ‌ها در قفس‌های نگه‌داری، باید آن‌ها را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداشت و پس از اطمینان از سلامت فنچ‌ها آن‌ها را به قفس نگهداری انتقال داد.
    وی افزود: ممکن است در ابتدای رهاسازی بعضی از فنچ‌ها دچار کم‌تحرکی شده و نسبت به محل جدید احساس غریبی کنندکه این موضوع نمی‌تواند مسئله مهمی باشد و بعد از مدت کوتاهی به محل جدید آشنا شده و به جست‌وخیز می‌پردازند اما اگر بعدازاین مدت مواردی دیده شد که پرنده تحرک قابل قبولی از خود نشان نداده و گوشه‌گیری می‌کند، می‌بایست آن را از سایرین جدا نموده و مورد معاینه دقیق قرارداد.
    وی بابیان اینکه ماهانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ جوجه در این سالن تولید می‌شود، افزود: از هر جفت پرنده می‌توان در یک دوره دوساله جوجه تولید کرد و پرنده‌ها و جوجه‌های پرورش‌یافته به کشور عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.
    وی پرورش فنچ و تکثیر اقتصادی آن را به‌عنوان یک شغل سودآور دانست و گفت: پرورش‌دهنده فنچ باید با درک نیازها و اصول نگه‌داری صحیح این پرندگان، قفس یا پرنده خانه مناسب را طراحی کرده و بهترین و مناسب‌ترین شرایط محیطی را برای پرورش این نوع پرنده فراهم کند.
    وی افزود: فنچ‌ها برخلاف طوطی‌سانان نمی‌توانند بر روی دیواره‌های قفس بخزند و بازی کنند و پرواز برای آن‌ها از هر چیز بهتر است، بنابراین طول قفس نگه‌داری فنچ‌ها بایستی حتی‌الامکان زیاد باشد تا امکان پرواز مناسب را برای آن‌ها فراهم کند.
    جوان کارآفرین خندابی در ادامه گفت: شکل و ابعاد قفس یا پرنده خانه باید قابل‌دسترس و نظافت باشد و در یک قفس نباید کم‌تر از یک جفت پرنده نگه‌داری شود.
    وی با ابراز رضایت از درآمد پرورش پرنده‌های زینتی بیان کرد: برای رسیدن به موفقیت باید ابتدا با توکل به خداوند کار شروع شود و پس‌ازآن باید تمام همت و تلاش خود را به کار ببریم و همه اصول مهم در رشته کاری خود را رعایت کرده و از مشورت افراد خبره و متخصص در همه مراحل کار استفاده کنیم.
    وی کارآفرینی را مهم‌ترین راهکار برای ریشه‌کنی فقر و مبارزه با معضل بیکاری جوانان دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی حمایتی و اقتصادی باید برای توسعه تولید و کمک به کارآفرینی جوانان تلاش کرده و تسهیلات بیشتر با شرایط آسان به کارآفرینان پرداخت کنند.
    https://markazi.emdad.ir/fa/newsagen...ae%d8%af%d8%a7
  • 2018/06/05, 17:57
    Sina homaei
    روایت کارآفرینی که جان دوباره به روستا بخشید/ وقتی روستاها به همت جوانان پایگاه "اقتصاد مقاومتی" می‌شوند

    جوانی روستایی از اهالی استان اصفهان در شرایط سخت خشکسالی روستا با کارآفرینی موفق شده در سال بیش از ۳۰ تن گوشت بوقلمون تولید کند.


    به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، 17 سال خشکسالی پی در پی و بی‌سابقه در استان اصفهان سبب شد تا تبعات خشکسالی بیش از 230 روستای استان را در برگیرد و 44 درصد از جمعیت درگیر خشکسالی شدید شوند.خشکسالی زندگی ساکنان روستایی را خشکاند و بیکاری آن‌ها را وادار به مهاجرت کرد درحالی‌که روستا و روستاییان می‌توانند پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی باشند.از سوی دیگر روند رو به رشد مهاجرت روستاییان به شهرها، هم در مبدأ و هم در مقصد مسائل و مشکلاتی از جمله حاشیه‌نشینی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.پرورش بزرگ‌ترین پرنده خانگی در شرایط خشکسالیسایه خشکسالی بر روستای برزآباد کوهپایه هم تاریکی انداخته و تنها قنات تأمین آب را کاملاً خشکانده است، روستایی که روزی کشاورزانش با کار و تلاش و کشاورزی در سال بیش از 100 میلیون تومان گردش مالی داشتند.در همین شرایط دشوار مسعود صفری یکی از جوانان روستا به همراه پدرش سعی کردند با استفاده از حداقل فضا و امکانات با پرورش بزرگ‌ترین پرنده خانگی درآمدزایی کنند و روستایشان را سرپا نگه‌دارند.مسعود صفری این جوان کارآفرین سالن و امکانات لازم را در منزل روستایی خود فراهم کرد و کار را با 300 جوجه بوقلمون شروع کرد.
    این جوان کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه با توکل به خدا و روحیه انقلابی می‌توان به جنگ مشکلات رفت، گفت: با توجه به اینکه قنات روستا خشک شد، من و خانواده‌ام در تلاش بودیم فعالیتی درآمدزا را جایگزین کشاورزی کنیم که نیاز آبی کمی داشته باشد.وی با اشاره به شروع فعالیت خود، افزود: به این ترتیب با تحقیقات و آموزش‌های جهاد کشاورزی منطقه پرورش بوقلمون را راه‌اندازی کردیم.صفری با بیان اینکه بوقلمون در مقایسه با گوسفند و دام‌های دیگر آب کمتری مصرف می‌کند، گفت: جهاد کشاورزی هم در راستای تحقق اقتصاد مقامتی ما را حمایت کرد و وام 30 میلیون تومانی اشتغال خانگی را در اختیارمان قرار داد.وی گفت: معمولاً 4 ماه طول می‌کشد تا این پرنده به وزن ایده‌آل 15 تا 25 کیلوگرم برسد و درآمدزایی ما از طریق فروش بوقلمون‌های آماده برای کشتار است.این کارآفرین نمونه استان اصفهان موفق شده تعداد بوقلمون‌ها را به هزار عدد برساند و در شرایط سخت خشکسالی روستا سالانه بیش از 30 تن گوشت بوقلمون تولید کند.
    پرورش بوقلمون طرحی زودبازده و به صرفه اقتصادیوی درباره پرورش بوقلمون و تغذیه این پرنده سنگین وزن خانگی گفت: آناتومی و ساختار بدنی این پرنده به صورتی است که استفاده از هورمون سبب فلج شدن آن می‌شود، به همین دلیل در پرورش بوقلمون گوشتی، از هورمون استفاده نمی‌شود.صفری افزود: بوقلمون حدود 65 درصد گوشت سفید و 35 درصد گوشت قرمز دارد و پروتئین و فسفر موجود در گوشت آن حتی از ماهی و میگو هم بیشتر است.این کارآفرین نمونه استان اصفهان گفت: در تحقیقاتی که داشتم متوجه شدم که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در ایران فقط 350 گرم است، درحالی‌که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در آمریکا 7 کیلوگرم است که لازم است با ترویج و فرهنگ‌سازی سرانه مصرف این گوشت را در کشور بالا برد.این جوان روستایی ادامه داد: کارآفرینی در این مناطق نیازمند حمایت و پشتیبانی است که در این راه پر پیچ و خم، خانواده‌ام با تحمل سختی‌ها و کمک در کارهای پرورش بوقلمون من را همراهی کردند.

    جوانان از فکر شغل دولتی و پشت میز نشینی بیرون آیند
    صفری افزود: این روزها که بیکاری گریبان جوانان را گرفته نباید منتظر نشست تا شاید کار‌های دولتی فراهم شود بلکه خود جوانان باید دست به کار شوند و با برنامه‌ریزی مناسب و بر اساس توانمندی‌های خود به عرصه‌های کارآفرینی وارد شوند تا ضمن موفقیت در مسیر خودکفایی شخصی سبب کاهش روند مهاجرت هم باشند.وی به جوانانی که قصد دارند در این راه قدم بردارند توصیه می‌کند که در درجه اول باید در این زمینه تحقیق و به مزرعه‌های فعال در استان خود مراجعه کنند و از نزدیک با نحوه کار آشنا شوند، از همه مهم‌تر شناخت بازار و بازاریابی را در برنامه خود قرار دهند.به گزارش تسنیم، با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امروز بیش از هر دوره دیگر به کار و کارآفرینی نیاز است و مسئولان با حمایت‌های آموزشی، حمایت‌های مالی در قالب وام‌هایی با سود کم یا تضمین خرید محصولات و پیدا کردن بازار فروش می‌توانند به کارآفرینان کمک شایانی کنند و در راه اقتصاد مقاومتی گام‌های مؤثری بردارند، چرا که وقتی تولیدات بالا می‌رود بنیه اقتصادی و سطح اشتغال بالا می‌رود و این یعنی چرخ اقتصاد با دستان جوانان ایرانی به گردش درمی‌آید.

    https://www.tasnimnews.com/fa/news/1...88%D9%86%D8%AF
  • 2018/06/05, 17:55
    Sina homaei
    اصول کارآفرینی موفق و روانشناسی شغل


    شاید شما هم مانند دیگر انسانهای اطرافتان دوست داشته باشید که دیده شوید . دیده شدن و جلب کردن توجه دیگران به خود حس لذت و عزت نفس فراوانی را برای هر کسی ایجاد می کند . اما فکر می کنید چرا انسان ها دوست دارند دیده شوند ؟ در دیده شدن چه مزایایی نهفته است ؟ ما در روانشناسی معتقدیم که انسان با ابراز وجود کردنش در جامعه هویت پیدا می کند . دوست دارد صدایش را به گوش دیگران برساند و از میزان موثر بودنش در محیطی که همه زندگی می کنند دیگران را برخوردار کند . خب این مهم جز با انتخاب یک شغل مناسب و مدیریت کردن آن میسر نخواهد شد . شغلی که خودتان آن را ایجاد و مدیریت می کنید . موثر و مفید واقع شدن به عنوان یک فرد در دنیای امروز چیزی نیست که کسی بخواهد از آن به راحتی بگذرد , اما این مزیت مهم اجتماعی فقط از آن کسانی است که کارآفرین می شوند و خودشان همه چیز را در دست می گیرند . باید بدانید که بزرگترین نیاز روانی انسان به عقیده مازلو و بسیاری از روانشناسان دیگر خودشکوفایی است , که جز در کسب و کار مستقل نمیتوانید بیابید . خب کمی بیاندیشید , اگر به این مساله مهم روانشناسی عقیده دارید ادامه مطلب را بخوانید تا برای شروع و وارد شدن به سیاره کارآفرینی و موثر بودن نکات کلیدی را برایتان بگویم .

    علایق خود را بیابید
    یافتن علاقه اصلی ترین و مهمترین بخش از دنیای کسب و کار مستقل است . شما می توانید با یافتن علاقه واقعی خود موتور حرکتی خود را روشن کنید و به جلو بروید .
    رسالت خود را تایین کنید
    تصور کنید شما یک انسان برگزیده هستید که تنها به شما مسولیت داده شده در این چیزی که به آن علاقه دارید وارد شوید و به هم نوع خود خدمت کنید . حالا چگونه این کار را انجام میدهید ؟ امید همه به سمت شماست .
    شروع به آموختن کنید
    برای موفقیت در کار و رسیدن به خود شکوفایی از هیچ هزینه مالی و زمانی دریغ نکنید . از زمان تصمیم تا زمان عمل باید تا می توانید بیاموزید . اگر درباره آنهایی که در کسب و کارشان به خودشکوفایی رسیده و دیده شده اند تحقیق کنید متوجه خواهید شد که آن ها از آموختن دست نمی کشیدند.
    از استعداد های خود کمک بگیرید
    انسان یک موجود به ذات مستعد است و می تواند در هر چیزی استعداد داشته باشد فقط باید نیروی خلاقیت و باور خود را تقویت کند تا به مهارت لازم برسد . استعداد یک موضوع مربوط به افراد خاص نیست .مخصوصا استعداد های روانی و ذهنی.

    ابتدا تمام این نکات را به کار بگیرید که شاه کلید ورود به سیاره زیبای ثروث و خودشکوفایی است.
    اصول کارآفرینی موفق و روانشناسی شغل | دوباره زیستن
  • 2018/06/05, 17:55
    Sina homaei
    روايت کارآفرينان نمونه اصفهان از کارآفريني موفق

    نصف جهان: همايش کارآفريني سلامت به مناسبت هفته جهاني کارآفريني به همت انجمن اسلامي دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي با همکاري جهاد دانشگاهي در تالار شريعتي با حضور جمعي از اساتيد، دانشجويان و علاقه‌مندان به کارآفريني برگزار شد. مديرعامل شرکت نويد نور اصفهان و عضو هيئت مديره کانون هموفيلي ايران در اين همايش با ارائه نمونه‌اي از کارآفريني اجتماعي گفت: ما با يک پشتوانه اعتقادي و باور در اواخر سال 76 اقدام به تأسيس شرکت تعاوني چند منظوره نويد نور کرده‌ايم که مشخصه آن، حضور بيماران هموفيلي استان‌هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري و... با اختصاص سهام رايگان است. صبري نقاشيان افزود: سرمايه هر سهامدار ده هزار تومان بود و توانستيم در کمتر از دو سال براي عموم بيماران ايجاد شغل کرده و با راه‌اندازي چندين واحد توليدي، صنعتي، صادراتي و خدماتي، ضمن ارائه خدمات به جامعه و کشور، افتخارات گسترده‌اي را کسب کنيم. وي ادامه داد: هشت سال متوالي صادرکننده نمونه استان بوديم و امسال صادرکننده نمونه ملي کشور شده‌ايم و در سال جاري نيز در زمره 14 شرکت دريافت‌کننده نشان رعايت حقوق مصرف‌کننده از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستيم و نمونه برتر شرکت دانش بنيان در بخش تعاون کشور شديم. به گونه‌اي که تا امروز بيش از 90 لوح تقدير از مسئولان کشور و استان دريافت کرديم. مديرعامل شرکت نويد نور اصفهان با تشريح سختي بيماران هموفيلي، اظهار داشت: بيماري هموفيلي از سخت‌ترين و پرهزينه‌ترين بيماري‌هاست که فرد به دليل اين عارضه ارثي، خودبه‌خود دچار خونريزي شده که مستمر ادامه مي‌يابد و اين بيماري مادام‌العمر است. نقاشيان افزود: متأسفانه در سال 74 نيز بر اثر سهل‌انگاري مسئولان و توليد داخل بي‌کيفيت، قريب به اتفاق اين بيماران دچار آلودگي ويروسي و... شدند که از مشکلات جامعه هدف ماست. وي با بيان اينکه هيچکس نبايد از داشتن وظيفه براي دوام زندگي محروم باشد، گفت: يک کارآفرين سلامت حتماً بايد داراي ويژگي انجام وظيفه فراتر از وظايف معمولي باشد. مديرعامل شرکت نويد نور اصفهان معتقد است: يک بيمار هموفيلي در طول عمر خود بايد يک ميليون دلار بابت داروهايي که مصرف مي‌کند هزينه کند. اين در حالي است که ايجاد اشتغال براي اين بيماران مي‌تواند 60 درصد ميزان خونريزي را کاهش دهد و اين امر موجب شد تا ما شرکت تعاوني چند منظوره نويد نور را تأسيس کرده و آنان را مشغول به کار کنيم. نقاشيان گفت: يک کارآفرين بايد باور داشته باشد و احساس مسئوليت کند و کار را خوب انجام دهد و حتي فراتر از وظيفه عمل کند. بايد رودخانه بود تا خود و ديگران را سيراب کرد و اين از ويژگي‌هاي يک کارآفرين به حساب مي‌آيد و مطمئن باشيد اگر آگاهانه فعاليت کنيد و شجاعت، اعتماد به نفس و... داشته باشيد کارآفرين خوبي خواهيد بود.
    ***
    رئيس بنياد نخبگان استان اصفهان نيز بازار سلامت را بازاري ميليارد دلاري در جهان بيان کرد و گفت: کارآفريني در حوزه سلامت در جهان، موقعيت بي‌نظيري است و تفاوت مهم حوزه سلامت با ديگر حوزه‌ها آن است که ما مصرف‌کننده فناوري‌اي که خلق مي‌کنيم هستيم. شقايق حق‌جوي جوانمرد افزود: براي انجام کارهاي بزرگ، شکست خوردن، تجربه و يک مهارت است و در حقيقت اشتياق و علاقه، نقطه آغاز کارهاست. وي ادامه داد: بسياري درصدد هستند تا به دور از پذيرش مشکلات و سختي‌ها، کارآفرين شوند که اينگونه ميسر نخواهد شد بلکه بزرگ شدن درد و مشقت دارد و بايد براي مهارت‌هاي جمعي تلاش کرد، سختي‌ها را پذيرفت تا کارآفرين شد. حق‌جوي جوانمرد گفت: براي موفقيت قانون طلايي شروع کنيد وجود دارد. روزهاي جواني روزهاي ارزشمندي براي انجام کار هستند و از فکر سازنده استفاده کنيد.
    ***
    عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان و مدرس مباحث کارآفريني هم در اين همايش گفت: محيط تأثير بسزايي در ارتقاي توانمندي افراد دارد و در بروز کارآفريني افراد صادق است. بنابراين افرادي که دور هم جمع مي‌شوند، بايد فکر بلند داشته باشند و نقاط ضعف در محيط اطراف را به چشم يک فرصت و نه تهديد بدانند و احساس مسئوليت کنند. کورش خسروي با تأکيد بر اکوسيستم کارآفريني گفت: در حوزه کسب و کار، يک جمع همگن، مي‌توانند مباحث را به خوبي پيش برند.
    ***
    محمد گوهريان، مدير گز سکه و عضو هيئت مديره کانون کارآفرينان استان اصفهان هم به عنوان آخرين سخنران، عنوان کسب و کار «سقلمه طلايي» از کتاب «ريچارد تيلر» را مورد بحث قرار داد و گفت: در حوزه سلامت افراد زيادي فعاليت کرده و کارهاي بسيار خوبي انجام شد. اين در حالي است که فضاي ايران، فضاي کار استارتاپي نيست و کارآفريني، کار بسيار سختي است. وي افزود: اگر تيم‌هايي تشکيل شود که براساس نياز، محصول توليد کنند، مي‌توان اثرات سقلمه را به عنوان ارزش و اصول کسب و کار، با توجه به شرايط فروخت. گوهريان افزود: سقلمه (مشت گره شده) سلامتي باارزش‌ترين محصولات را ايجاد مي‌کند که افزايش راندمان کمّي و کيفي زندگي انسان‌ها، ارزشمندترين محصول است و مي‌تواند برانگيزاننده احساسات باشد.
    روایت کارآفرینان نمونه اصفهان از کارآفرینی موفق - روزنامه نصف جهان
  • 2018/06/05, 17:55
    Sina homaei
    کارآفرینی زنان: ۲۴ راهکار که خانم ها به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند

    ۱. اطراف خود را با کارشناسان خبره و ماهر پر کنید اداره یک کسب و کار موفق کار سختی است. بیشتر زنان کارآفرین که مدیریت کسب و کاری را بر عهده دارند، ترجیح می دهند که افرادی را استخدام کنند که آنها را می شناسند. در بیشتر موارد، این کار غلطی است. شما باید تجربه را معیار انتخاب خود قرار دهید و افرادی را در مجموعه خود داشته باشید که می توانند تاثیرگذار باشند. ۲. از فناوری مناسبی بهره مند شوید فناوری مقیاس گذاری سریع را برای استارت آپ ها راحت تر می کند. هیچ دلیلی مبنی بر این وجود ندارد که چرا نباید در کسب و کار خود از فناوری استفاده کنید. شما باید برای عملیات خود در فناوری مناسبی سرمایه گذاری کنید. کارآفرینی زنان ۳: از قوانین و مقررات داخلی پیروی کنید شما هرگز نباید از هیچ قانونی- هرچه که باشد- تخطی کنید. یک وکیل خبره استخدام کنید تا به هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید از حقوق شما دفاع کند. شما نباید هزینه های قانونی را بیهوده بدانید بلکه آنها را برای خودتان نوعی سرمایه گذاری در نظر بگیرید. ۴. از بازارهای غلط دوری کنید برخی از زنان بدون داشتن مطالعات امکان سنجی براساس وابستگی های شخصی خود تصمیماتی می گیرند. این کار اصلا درست نیست. شما برای حمایت کردن از انتخاب بازار خود باید از حقایق استفاده کنید. کارآفرینی زنان ۵: شبکه ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید بیشتر زنان کارآفرین بازاریاب های شبکه ای طبیعی هستند. اما علاوه بر این، در ایجاد گروه ها و کانال هایی در شبکه های اجتماعی هم مهارت دارند. شما می توانید کسب و کار خود را از طریق تبلیغات رسانه ای یا دهان به دهان هم گسترش دهید. ۶. تحقیقات گسترده انجام دهید شما باید برای جلوگیری از بروز اشتباهات پرهزینه در کسب و کار خود ایده آن کسب و کار را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید. شاید کسب وکاری که در آن وارد می شوید ظاهرا روی کاغذ عالی به نظر برسد اما شما تا زمانیکه تحقیقات گسترده تان را انجام می دهید، همچنان باید محتاطانه عمل کنید. کارآفرینی زنان ۷: منتظر پول استارت آپ نباشید مجبور نیستید که قبل از راه اندازی کسب و کارتان منتظر باشید تا تمام پول مورد نیازتان را تامین کنید. باید ادامه دهید و هرگز نباید تسلیم شوید! می توانید یک ایده کسب و کاری کوچک با هزینه های استارت آپی پایین پیدا کنید. ۸. قیمت های محصولات و خدمات خود را به درستی تعیین کنید قیمت گذاری نادرست محصولات شما ممکن است مشتری هایتان را از اطراف کسب و کار شما پراکنده سازد. همواره باید سطوح قیمت گذاری خود را مورد ارزیابی قرار دهید. باید تغییرات بازار و همچنین اقدامات رقبای خود را مطالعه کنید. ۹. محصولات یا خدمات درستی را فراهم کنید ارائه محصولات نادرست و نامناسب می تواند زودتر از هرچیزی کسب و کار شما را فلج کند. برای اینکه خودتان را از این خطر در امان نگه دارید، چیزی را ارائه دهید که نیاز بازارتان است. برای اینکه بدانید مردم به چه چیزی بیش از هرچیز نیاز دارند، انجام تحقیقات بازار امری حیاتی و ضروری است. کارآفرینی زنان ۱۰: طرفدار سادگی باشید شما نباید قدرت فناوری را دست کم بگیرید. از آنجایی که نرم افزارها در میان کارآفرینان فناوری از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، استفاده از ایمیل مارکتینگ همچنان پادشاه است. ۱۱. کپی کردن ایده ها رشد یک کسب وکار در برخی بازارها نیازمند بومی سازی در سطحی وسیع است. درحالیکه می توانید ایده ای را مدل سازی کنید، آن را به گونه ای تطبیق دهید که قابل اجرا در یک بازار بومی باشد. درغیر اینصورت، کسب موفقیت به عنوان یک بانوی کارآفرین برای شما کار سختی خواهد بود. ۱۲. هزینه های خود را بررسی کنید هزینه های افراطی و بیش از اندازه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بانوان کارآفرین اغلب مرتکب می شوند. خریدن محصولات و مایحتاج نو و دست اول اعم از کمک های تبلیغاتی، تجهیزات و نرم افزارها غیرضروری است. پیدا کردن گزینه های کم هزینه تر در چنین شرایطی از نظر مالی مقرون به صرفه است. ۱۳. مشتریان خود را مورد مطالعه قرار دهید شناختن مشتریانتان و توان مالی آنها می تواند کمپین های بازاریابی شما را هدایت کند. بروز تغییراتی در بازار نباید موجب هراس شما از سازگار شدن بشود. کارآفرینی زنان ۱۴: ویروسی شدن نباید نگران شوید که کسب و کارتان در مدت کوتاهی ویروسی خواهد شد. شما باید متمرکز بمانید و به یادگیری درمورد کسب وکارتان و مشتری هایتان ادامه دهید. ۱۵. در رقابت وارد شوید شما باید رقابت را فراموش کنید و بر افزایش ارزش های قابل ارائه برای مشتریان خود متمرکز شوید. رقابت سخت برای هر کسب و کاری سازنده است درحالیکه بسیاری از کارآفرینان از آن در هراس و وحشت هستند. بجای ترسیدن از چنین رقابتی، آن را در آغوش بگیرید. ۱۶. رسانه های اجتماعی را اولویت بندی کنید رسانه اجتماعی یکی از مهم ترین پلت فرم هایی است که هرگز بعنوان یک تازه وارد نباید از آن غافل شوید. شما در این محیط ها می توانید با مشارکت فعال خود از دیگران سبقت بگیرید، خود را به جامعه مخاطب خود نشان دهید و محصولاتتان را به فروش برسانید. به هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی مطمئن شوید که نگرشی حرفه ای دارید و باین ترتیب قادر خواهید بود برند خود را تثبیت کنید. ۱۷. مشتریان خود را برای خرید تشویق کنید شما باید مطمئن شوید که مشتریان شما نمی توانند در برابر محصولات و خدمات شما مقاومتی داشته باشند. باید محصولات و خدمات خود را در دسته بندی هایی شگفت انگیز ارائه کنید تا مشتریان ایده آل خود را مجذوب و شیفته آنها کنید. کارآفرینی زنان ۱۸: هشدارهای بازار استمرار بر بازاریابی و تبلیغ محصولات برای شما امری ضروری و حیاتی است. استراتژی هایی موثر و کارآمد برای حل بزرگترین مسائل خود طراحی کنید. شما باید درد موجود در بازار و موضوعات تاثیرگذار بر مشتریان خود را بشناسید و هدفتان پیدا کردن راه کارهایی درست برای آنها باشد. ۱۹. جریان نقدی آیا کسب و کار شما پررونق و سودآور است؟ اگر پاسخ مثبت است، پس شما باید اقدامی بزرگ برای جذب مشتریان بیشتر انجام دهید. اما اگر کسب و کارتان درآمد چندانی ندارد، باید ایده این کسب وکار و استراتژی های بازاریابی آن را مورد بازبینی قرار دهید. ۲۰. بودجه داشته باشید وقتی که کسب و کار جدیدی را شروع میکنید، باید هزینه های خود را ۳۰% بالاتر از بودجه موجودتان در نظر بگیرید. داشتن برنامه ریزی صحیح در کسب وکارتان به شما کمک می کند تا مانع از فقدان منابع و ورشکستگی شوید. ۲۱. سودتان را افزایش دهید بعنوان یک بانوی کارآفرین، باید از رویکردهایی جدید و نوین برای ارتقاء سود کسب وکارتان بهره مند شوید. می توانید در یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری کنید و از خدمات آنها استفاده کنید یا با استفاده از اینترنت رویکردهای دلخواه خود را پیدا کنید. ۲۲. نگرش و تصویر ذهنی صحیح برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان بدون شک باید نگرش و تصویرذهنی صحیحی از کسب و کار را در ذهنتان به وجود آورید. ۲۳. تخفیف ندهید زمانی که به ظاهر راهی برایتان نمانده و ناامید هستید، تخفیف ندهید. این کار در نهایت ممکن است به محدود کردن سود شما منجر شود. شما باید ارزش شناخته شده محصولات خود را ارتقا دهید و سپس قیمت آنها را بالا ببرید. کارآفرینی زنان ۲۴: قرض ندهید وقتی که پولی ندارید نباید به مشتریان خود محصولی را نسیه بفروشید یا به آنها مهلت پرداخت بدهید. پیدا کردن سرمایه و بودجه برای کسب و کارهای کوچک کار سختی است. در چنین شرایطی، کسب وکار آنلاین روشی سریع و کم هزینه برای راه اندازی کسب و کار شماست. کلام آخر رسیدن به موفقیت به عنوان یک بانوی کارآفرین نباید چندان که به نظر می رسد کار سختی باشد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که شهامت داشته باشید و متفاوت با دیگران فکر کنید. همین الان شما تمام دانش لازم برای راه اندازی یک کسب وکار موفق را دارید.
    کارآفرینی زنان: ۲۴ راهکار که خانم ها به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند
  • 2018/06/05, 17:53
    Sina homaei
    ویژگی کارآفرین های موفق در چیست ؟


    کارآفرینان تافته‎های جدا بافته‎ای هستند که از خیلی جهات منحصر به فرد بوده و از سایرین متمایزند. نوع شخصیت، فرهنگ و ماهیت وجودی آنها با دیگران متفاوت است. آنها قهرمانانی هستند سرشار از عزم و اراده، پر تلاش و جاه طلب. کارآفرینان نوع دیگری به موضوعات نگاه می‎کنند و می‎توانند پیامدهای انجام یک کار را پیش بینی کنند. آنها نیازی به گذراندن دوره‎های آموزش عالی برای رسیدن به موفقیت ندارند. در ادامه به 10 دلیل آشکار که چگونه یک فرد می‎تواند به یک کارآفرین تبدیل شود خواهیم پرداخت.
    ویژگی کارآفرین : آنها به شدت انعطاف‌پذیر هستند

    انعطاف پذیری از ویژگیهای اصلی کارافرینان است . انها تنها به 5 روز کاری 8 ساعته معمول اکتفا نمی‎کنند. آنها زمانی که برای خودشان کار می‎کنند ساعت‎های طولانی‎تری را به آن کار اختصاص مي‎دهند و این انعطاف پذيري بالا است که آنها را از سایرین متمایز می‎کند. آنها همیشه از برنامه ریزی‎هایی که منجر به کنترل بهتر اوضاع می‎شود استقبال می‎کنند
    ویژگی کارآفرین : مشتاق تغییر بودن


    کارآفرینان مشتاق تغییر هستند . چرا که آنها برای موضوعات مختلف اهمیت قائل هستند. آنها قبل از انجام یک کار می‎توانند در ذهن خود تفاوت‎ها را ببینند. آنها همچنین قادر به شناسایی عواقب ناشی از انجام نشدن یک کار در شرایط و موقعیت‎های خاص هستند. آنها ممکن است از یک کار نا امید شوند، اما این حس گذرا است و اجازه نمی‎دهند روی تصمیم آنها تاثیر منفی داشته باشد. اشتیاق می‎تواند در سخت کوشی نیز نمایان شود که نتیجه آن تمرکز و مصمم شدن در انجام آن کار است.
    ویژگی کارآفرین : محدود در بازار کار


    جالب است بدانید که کارآفرینان زمانی که برای دیگران کار می‎کنند از بعضی جهات حس محدود شدن دارند. فضای محدود برای پیشرفت، نگرانی از نادیده گرفته شدن، حس کم ارزش بودن و قدرناشناسی از جانب مدیران شرکتی که برای آن کار می‎کنند، همه باعث می‎شود تا آنها بیشتر مایل باشند کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنند. خیلی از کارآفرینان کار فعلی خود را ترک می‎کنند تا سرنوشت و موفقیت خود را از نو رقم بزنند.
    ویژگی کارآفرین : میدانند که می توانند تغییر ایجاد کنند .


    کارآفرینان اعتماد به نفس بالایی نسبت به توانایی‎های خود دارند. اگرچه بعضی اوقات دیگران نمی‎توانند این قدرت و توانایی را درک کنند. کارآفرینان می‎توانند به وضوح چشم اندازهای پیش روی خود را مشاهده کنند. همین توانایی این انگیزه را در آنها ایجاد می‎کند که به راه خود ادامه دهند. تبدیل شدن به یک کارآفرین به طرز تفکر افراد بستگی دارد و معمولا در ذات آنها حک شده است. مهم نیست که یک کارآفرین در حال حاضر تمام صفات مورد نظر را در خود داشته باشد، در برخی موارد در طول زندگی این مشخصات درون آنها شکل می‎گیرد. مثل یک گل که روزی شکوفه می‎دهد یا یک عقاب در حال اوج گرفتن، سرنوشت یک کارآفرین نیز به رشد و تعالی ختم می‎شود. این افراد برای رشد یا موفقیت نیازی به گذراندن دوره‎های آموزش عالی ندارند. تنها به کمی‎ زمان نیاز است تا نبوغ آنها شکوفا شود. مارک زاکربرگ و بلیک مایکاسکی دو نمونه از کارآفرینان موفقی هستند که دوره‎های آموزش دانشگاهی خود را تکمیل نکردند اما با این وجود به مدارج بسیار بالایی از موفقیت دست پیدا کرده‎اند. ویژگی کارآفرین : آنها می‎خواهند تفاوت ایجاد کنند



    کارآفرینان می خواهند تفاوت ایجاد کنند . انها برای دستیابی به آرزوهای خود چشم انداز و برنامه دارند، حتی اگر کار آنها غیر متعارف باشد. آنها ممکن است به دنبال چیزهایی باشند که در مسیر عادی زندگی به آنها توجهی نمی‎شود. گاهی به آنها برچسب دیوانه زده می‎شود و از طرف ناباوران مورد تمسخر و قضاوت‎های عجیب و غریب واقع می‎شوند. با این اوصاف، آنها همچنان برای تغییر دادن دنیا و رسیدن به اهدافشان مصر هستند.
    ویژگی کارآفرین : تعیین هدف و مسیر مشخص


    کارآفرینان هدف مشخصی برای خودشان دارند . انها هدایت و رهبری را بر عهده دارند، آنها هدف و مسیر مخصوص به خود را دنبال می‎کنند تا به خواسته‎هایشان برسند. اما ساختن این راه و مسیر همیشه هم از روی انتخاب نیست. کمبود چالش‎ها و فرصت‎ها در بازار کار ممکن است کارآفرین را مجبور کند مسیر و حرفه حود را تغییر دهد. معمولا آنها خودشان فرصت‎ها را خلق می‎کنند و از مهارت‎های خود برای پیشبرد آن استفاده می‎کنند.
    ویژگی کارآفرین :.علاقه به ثبات بیشتر


    کارافرینان به دنبال ثبات بیشتر هستند فرقی نمی‎کند که برای خودشان باشد یا خانواده‎شان، کارآفرینان ایده‎هایی که از ثبات بیشتری برخوردار است را ترجيح می‎دهند. واقعیت این است که شما ممکن است امروز در یک شرکت مشغول به کار باشید و چند روز دیگر اخراج شوید. کارآفرینان ایده‎هایی را می‎پسندند که نتایج آن امنیت مالی آنها را تضمین کند. شما می‎توانید به سختی در یک شرکت کار کنید و مهارت‎های خود را افزایش دهید اما همچنان به ترفیع و پاداش یا شکل دیگری از پیشرفت دست پيدا نکنید. حتی اگر پاداشی هم در کار باشد احتمالا یک پاداش کوچک نقدی خواهد بود که تاثیری در پیشرفت کلی شما ندارد. کارآفرینان می‎دانند وقتی برای کاری زمان می‎گذارند به همان میزان پیشرفت نیز نصیبشان می‎شود.



    https://blog.arefrayaneh.com/1004/%D...AA-%D8%9F.html
  • 2018/06/05, 17:53
    Sina homaei
    ۱۰راز مهم برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق

    با این حال واقعیت این است که تنها تعداد کمی از افراد موفق به رسیدن به چنین آرزویی می شوند. با این حال این امر به معنای غیرممکن بودن آن برای تمامی افراد بوده و تنها به این امر اشاره دارد که به تلاش و خوشفکری بالایی نیاز دارید. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، به علت اینکه کارآفرین شدن برخلاف تصور عموم پروسه ای بلندمدت محسوب می شود و ریسک بالایی دارد، افراد معمولا در ابتدای راه کاملا قید آن را می زنند و به کاری دیگر مشغول می شوند. با این حال در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که در این رابطه مصمم اید، توصیه می شود با راهکارها، الزامات و رازهای این امر آشنا شوید. 1- نسبت به اهداف خود اشتیاق لازم را داشته باشید افراد تنها هنگامی می توانند آستانه تحمل خود را افزایش دهند که نسبت به کار خود علاقه کافی داشته باشند و این یک واقعیت است و کارآفرینان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در همین راستا توصیه می شود در حرفه ای زندگی خود را صرف کنید که نسبت به آن بیشترین حجم از تمایل را دارا هستید. این امر در حفظ انگیزه و تلاش بیشتر عاملی تعیین کننده خواهد بود. با این حال همواره احتمال دارد که بنا به دلایل مختلف افراد به مرور زمان تمایل اولیه خود را از دست بدهند. عامل اصلی بروز این مشکل در عدم برنامه ریزی درست و توجه نکردن به سطح توانایی خود است. درواقع شما باید خود را برای پیمودن یک مسیر طولانی آماده سازید و تحت این شرایط امکان دویدن در طول مسیر میسر نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است از مشاوری با تجربه در راستای بهبود تصمیمات خود استفاده کنید. نکته دیگری که در این رابطه باید مدنظر قرار دهید این است که تیم کاری خود را نیز باید با افرادی تشکیل دهید که اشتیاق به کار کافی را دارند و همسو با اهداف شما باشند. در غیر این صورت بهترین حالت همکاری و کار در قالب یک سیستم و تیم میسر نخواهد بود. 2- به فرصت هایی معطوف شوید کنید که از نظر دیگران پنهان مانده بدون تردید با انجام کاری تکراری نمی توانید تحولی عظیم را در بازار خود ایجاد کنید. به همین خاطر در صورتی که حتی یک محصول جدید را عرضه نمی کنید لازم است در نحوه انجام کار خود خلاقیت هایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهید. بدون تردید بازار شما حاوی فرصت های متعددی خواهد بود که امکان پرداختن به تمامی آنها وجود نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا در زمینه انتخاب موارد به شکلی حرفه ای عمل کنید. در غیر این صورت ممکن است زمان خود را وقف کاری کرده باشید که پتانسیل عملی کردن خواسته های شما را ندارد. با این حال توصیه می شود تا همواره نگاهی به فرصت های پنهان کسب و کار خود داشته باشید. این موارد معمولا با خوش فکری می توانند موفقیتی چشمگیر را به همراه داشته باشند. 3- یادتان باشد که تنها تلاش ضامن موفقیت شما نخواهد بود برای بسیاری از افراد مسیر موفقیت تنها با تلاش و کار شبانه روزی میسر خواهد بود. با این حال این باور امری منسوخ شده محسوب می شود. درواقع امروزه عامل فکر از اهیمت به مراتب بیشتری برخوردار است. به همین خاطر لازم است تا روی تقویت دانش و ذهن خود سرمایه گذاری کنید. تحت این شرایط قادر خواهید بود کارها را به شکلی حرفه ای انجام دهید. به همین خاطر در ابتدای مسیر کارآفرینی لازم است روی تقویت خود تمرکز کنید. در گام های بعد مسئله تقویت تیم کاری مطرح خواهد شد. با این حال توجه داشته باشید که این امر نباید عاملی بر عدم سختکوشی شما باشد، بلکه تنها اشاره به این امر دارد که نمی توانید صرفا با سخت کار کردن موفقیت را برای خود به ارمغان آورید. 4- نقطه پایان دقیق مشخص نکنید همواره تأکید شده است تا بر اهداف خود تمرکز کنید. با این حال تاکنون به این فکر کرده اید که در بعد از رسیدن به اهداف خود چه برنامه ای خواهید داشت. ریشه بسیاری از سقوط های ناگهانی و غیرمنتظره شرکت ها نیز همین است. در واقع آنها تنها تمرکزشان را روی هدف خود می گذارند و لذت بردن از مسیر کاری که به آن تمایل دارند را فراموش کرده اند. با این اقدام شما دیگر نقطه پایانی نخواهید داشت و هر روز موقعیتی جدید در راستای پرداختن به کاری است که آن را دوست دارید و در شما حسی خوب ایجاد می کند. همواره این احتمال وجود دارد که هدف تعیین شده بنا به دلایلی محقق نشود، تحت این شرایط اگر از مسیر موفقیت خود لذت نبرده باشید، امکان تلاش دوباره میسر نخواهد بود. 5- به غریزه خود نیز در کنار قوه عقل توجه نشان دهید همواره با تکیه بر عقل جلو رفتن نمی تواند شما را به بهترین مسیر ممکن راهنمایی کند، به همین دلیل است که کارشناسان عقیده دارند افراد همواره باید به غریزه خود نیز در کنار عقل توجه نشان دهند. این امر تنها مختص به برخی تصمیمات نیست و ضروری است تا در هر تصمیمی با توجه به دو مورد ذکر شده عمل کنید. 6- سرسخت و در عین حال انعطاف پذیر باشید محکم و قاطع بودن از جمله الزام های هر کارآفرینی محسوب می شود. توجه به این نکته ضروری است که کارآفرینی به نحوی است که شما با افراد زیادی درگیر خواهید بود. به همین دلیل در صورتی که نتوانید الگوی رفتاری و سیاست کاری خود را شکل دهید، عامل رهبری شما به شدت مورد تهدید قرار خواهد گرفت. با این حال این به معنای توجه نکردن به سایرین نیست و لازم است در تصمیمات خود انعطاف لازم را برای اعمال تغییرات لحاظ کنید. بدون تردید امروز شرایط مدیریت به نحوی است که نیاز به تغییرات در هر لحظه ای بسیار ضروری محسوب می شود، به همین دلیل لازم است الگوی رفتاری خود را با توجه به این دو عامل شکل دهید. نکته دیگر در این بخش این است که باید همواره سرعت عمل را در کارهای خود در حد مطلوبی نگه دارید. بسیاری از کارآفرینان به علت تردیدهایی که در تصمیم های خود دارند یا به علت نداشتن دانش و تجربه کافی، موقعیت های بسیاری را از دست می دهند. همین موضوع به سادگی آنها را از مسیر کسب موفقیت و رسیدن به جایگاه یک کارآفرین موفق دور خواهد ساخت. در این زمینه بهتر است عامل یا عوامل کندی سرعت خود را شناسایی کنید و سپس در اندیشه رهایی از آن باشید. 7- به تیم خود اعتماد کافی داشته باشید برخی افراد تمایل دارند بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهند. اگرچه کارآفرینان به عنوان مدیران شرکت همواره از سطح بالاتری نسبت به سایرین برخوردارند، با این حال زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. به همین دلیل است که گفته می شود نیروی انسانی در واقع بازوی محرک شرکت محسوب شده و یکی از عوامل مهم موفقیت است. در همین راستا در زمینه استخدام کارکنان دقت کنید و همواره در اندیشه رشد و ترقی تیم خود باشید. با این حال این کار تا زمانی که اعتماد لازم را به تمامی تیم نداشته باشید، نمی تواند نتیجه بخش باشد. در واقع افراد شرکت نیاز به فضای کافی برای نمایش توانایی های خود دارند و دخالت های بیش از حد شما تنها عرصه را بر آنها تنگ خواهد کرد. درواقع تنها کافی است شما همراهی برای تیم خود و ناظر بر امور باشید، نکته دیگر آنکه هرگز تلاش نکنید الگوی رفتاری خود را بر سایرین نیز تحمیل کنید. 8- برنامه ریزی و اجرا را به یک اندازه مورد توجه قرار دهید بدون تردید ایده ای که به ذهن شما خطور می کند احتمال دارد دیر یا زود به فکر فرد دیگری نیز برسد. به همین دلیل در صورتی که بخواهید مرحله اجرای آن را به تعویق بیندازید، ممکن است دیگر امکان آن را به دست نیاورید و بازنده طرح خود باشید. با این حال عکس این قضیه نیز بسیار اتفاق افتاده است. درواقع برخی افراد در زمینه اجرا بسیار موفق عمل می کنند با این حال به دلیل نبود برنامه ریزی و فکری درست، موفقیت مورد انتظار حاصل نمی شود. در همین راستا لازم است تا به عنوان یک کارآفرین که خواهان موفقیت بسیاری است، هر دو مرحله را به یک اندازه مورد توجه قرار دهید. این را مدنظر داشته باشید که حتما نباید طرح شما کامل ترین حالت خود را داشته باشد تا اقدام به شروع آن کنید. بسیاری از ایرادها در حین کار به سادگی خود را نشان می دهد و امکان برطرف کردن آن را در اختیار خواهید داشت. 9- صداقت تنها عامل موفقیت های طولانی خواهد بود انجام کارها به طریق غیرانسانی و حتی غیرقانونی خود اگرچه ممکن است منجر به تسریع در رسیدن به اهداف شود، با این حال نتایج این امر کاملا کوتاه مدت است و نمی توانید از آن انتظار موفقیت های طولانی مدت را داشته باشید. به همین خاطر همواره در تلاش برای انجام کارها به شیوه درست و صحیح آن باشید. اگرچه این امر ممکن است سختی و مدت زمان بیشتری را به همراه داشته باشد، با این حال باعث خوشنامی شما و کسب جایگاهی مناسب و بازار خواهد شد. 10- گذشته خود را به خاطر داشته باشید موفقیت معمولا یک مسیر طولانی مدت محسوب می شود، اگرچه برای برخی از افراد زمانی به مراتب کوتاه تر را دارد. با این حال به صورت معمول این امر نیازمند صبوری بسیاری است. در این رابطه بسیار مهم است همواره نقطه شروع خود را به خاطر داشته باشید. این امر در حفظ اصلالت خود عاملی بسیار مهم محسوب می شود. همچنین لازم است تا همواره نسبت به افرادی که در هرجایی از مسیر موفقیت شما نقشی داشته اند مراتب قدردانی را به عمل آورید. درواقع یک کارآفرین تنها با دانش و موفقیت خود سنجیده نخواهد شد، بلکه نوع رفتار او در مراحل زندگی و موقعیت های مختلف نیز خود عاملی مهم در این زمینه محسوب می شود.
    ۱۰راز مهم برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق - سایر رسانه ها
  • 2018/06/05, 17:52
    Sina homaei
    تجربیات یک کارآفرین موفق: ده نکته‌ی مهمی که هر کارآفرینی باید بداند

    ۱. این اعداد هستند که یک کسب‌وکار را هدایت می‌کنند. اگر نمی‌دانید چگونه آن‌ها را بخوانید، در واقع با چشم‌های بسته پرواز می‌کنید.

    یک کسب‌وکار درواقع یک هویت زنده است با نیازهای مخصوص به خودش و اگر راهبرش توجهی به آن نیازها نکند، کسب‌وکار شکست خواهد خورد. تنها یک راه است که بدانیم آن نیازها چه جیزهایی هستند: نگاه به اعداد و فهمیدن روابط بین آن‌ها.
    اعداد به شما خواهند گفت که فروش چگونه است، آیا می‌توانید از عهده‌ی هزینه‌ی استخدام یک فروشنده یا مدیر دفتر جدید برآیید، یا چه‌مقدار پول برای روبروشدن با معامله‌های جدیدی که در راه هستند نیاز دارید، بازار چه تغییراتی کرده است و غیره. شما نمی‌توانید صبر کنید تا یک حسابدار این چیزها را به‌تان بگوید.
    ۲. یک فروش وقتی به حساب می آید که شما پولش را هم دریافت کنید.

    هر کسب‌وکاری که مطالبات مالی ایجاد می‌کند در حقیقت مانند یک بانک است. وقتی شما یک محصول یا سرویس را عرضه می‌کنید که می‌دانید مشتری به صورت تدریجی پول آن را پرداخت خواهد کرد، درواقع یک وام پرداخت کرده‌اید و باید با آن وام برخورد درستی داشته باشید. یعنی مشخص کنید که آیا مشتری‌ها خوش‌حساب هستند یا نه و البته قبل از آن، بفهمید که چه مقدار زمان نیاز است تا آن‌ها قسط‌هایشان را پرداخت کنند. هم‌چنین به بررسی مرتب کیفیت نمونه وام‌ها عادت کنید و از مقدار متوسط زمان جمع‌آوری آن‌ها هم مطمئن شوید.
    ۳. وقتی بدهی‌های کوتاه‌مدت شما از دارایی‌های کوتاه‌مدتتان جلو بزنند، ورشکسته‌اید.

    وقتی که بدهی کنونی یک شرکت (آن‌هایی که باید طی دوازده ماه آینده پرداخت شوند)، بیشتر از دارایی‌های فعلی‌اش (آن‌هایی که طی دوازده ماه آینده به پول نقد تبدیل می‌شوند) باشد، می‌توان گفت که آن شرکت ورشکسته است.
    این نسبت که توانایی یک شرکت در پرداخت بدهی‌های واجب کوتاه‌مدتش را اندازه‌گیری می‌کند، مستقیماً از ترازنامه می‌آید. شما می‌توانید با تقسیمِ دارایی‌های کنونی به بدهی‌های کنونی‌اتان آن را محاسبه کنید. اگر این نسبت ۱.۲۵ یا بالاتر است، نسبتاً در وضعیت مناسبی هستید. اگر کمتر از ۱ است، مسلماً با مشکل روبرو خواهید شد.
    ۴. راه‌های میان‌بُر را فراموش کنید. کسب‌وکارتان را طوری اداره کنید که انگار همیشگی است.

    طبیعی است که در ابتدا دنبال میان‌برها بگردید. به‌ویژه هنگامی که این، اولین کسب‌وکارتان باشد معمولاً دنبال راه‌های ساده‌تری می‌گردید برای این‌که شرکت‌تان سریع‌تر رشد کند و البته بعضی مواقع هم آن راه‌ها را پیدا می‌کنید. ولی متاسفانه آن‌ها تقریباً همیشه شما را گرفتار می‌کنند.
    من اینجا به عنوان کسی صحبت می‌کنم که هر میان‌بری را تجربه کرده است. مانند استخدام فروشنده‌های رقیب، یا گسترش تعداد کارمندان فقط به خاطر این‌که در دسترس هستند. اما بالاخره فهمیدم که میان‌برهای من تنها برای سرعت‌دادن به فرآیند ساخت شرکت بزرگی که می‌خواستم هستند. اصلاً چرا من این‌قدر عجله داشتم؟
    ۵. پول نقد به سختی به دست می‌آید و به آسانی خرج می‌شود. قبل از آن‌که خرجش کنید، کسبش کنید.

    اکثر مردم وقتی وارد یک کسب‌وکار می‌شوند، ارزش پول نقد را نمی‌دانند. اگر می‌دانستند، با خرید چیزهایی که واقعاً‌ نیازی به آن‌ها ندارند و مصرف بیش‌ازحدِ سرمایه‌ی استارت‌آپ‌شان، بدون آن‌که کسب‌وکارشان را به رشد منطقی نزدیک کرده باشند، آن را هدر نمی‌دادند. این همان نقطه‌ای است که یک شرکت می‌تواند خود را با درآمد فعلی خود در آن حفظ کند.
    اما تنها کارآفرین‌های استارت‌آپی نیستند که پول را هدر می‌دهند. تاریخ با بقایای شرکت‌های بزرگی پرشده است که راهبرانشان فکر می‌کردند فرصت‌های خوب برای همیشه ادامه دارند و پولی را که هنوز به‌دست نیاورده بودند، صرف تجملاتی می‌کردند که احتیاج نداشتند. اول پول را به دست بیاورید و اگر باهوش هستید، مقداری از آن را هم برای روز مبادا کنار بگذارید.
    ۶. شما در کسب‌وکارتان هیچ دوستی ندارید، فقط همکار دارید.

    با دوستان‌تان معامله نکنید. دوستان فرضیاتی را ارائه می‌کنند که مانع توانایی شما در انجام آن‌چه برای کسب‌وکار بهتر است، می‌شوند. من خودم، علی‌رغم آن‌که به دوستان سرمایه‌گذار صراحتاً می‌گفتم درست مانند هر فروشنده‌ی دیگری با آن‌ها برخورد می‌شود، ولی آن‌ها هم‌چنان انتظار داشتند که برایشان استثنائاتی قائل شوم و وقتی من زیر بار نمی‌رفتم، رابطه‌مان به‌هم می‌خورد و من هم یک دوست و هم یک تامین‌کننده را از دست می‌دادم.
    حتی مهم‌تر این است که بدانید نمی‌توانید با کارمندان‌تان دوست شوید. من نمی‌گویم نباید با آن‌ها با احترام و محبت رفتار کنید، اما نه شما و نه آن‌ها نباید فراموش کنید که این تنها یک رابطه‌ی کاری است.
    ۷. سود ناخالص مهم‌ترین عددِ موجود در فهرست سود و زیانِ شماست.

    تمرکز صِرف روی میزان فروش بسیار خطرناک است، به‌ویژه وقتی کسب‌وکاری با سرمایه‌ی محدود را آغاز کرده‌اید. چرا؟ چون فروش لزوماً نقدینگی به‌همراه ندارد و پول نقد چیزی است که شما برای گذران کسب‌وکار خود به آن احتیاج دارید.
    به‌جای آن، باید روی سود ناخالص تمرکز کنید. سود ناخالص درصدی از پول است که پس از پوشش هزینه‌ها‌ی آن‌چه که می‌فروشید به‌دست می‌آورید. به عقیده‌ی من سود ناخالص یکی از دو یا سه عدد مهمی است که در هر کسب‌وکار، و البته مهم‌ترین عددی است که در یک کسب‌وکار جدید وجود دارد. شما باید همه‌ی هزینه‌های‌تان را از محل سود ناخالص بپردازید.

    ۸. رقبای واقعی‌تان را شناسایی کنید و با آن‌ها با احترام برخورد کنید.

    لزوماً هرکسی که همان کار شما را انجام می‌دهد رقیب محسوب نمی‌شود. بلکه شما تنها با آن‌هایی رقابت می‌کنید که دقیقاً خدمات شما را ارائه می‌دهند، کم‌وبیش به اندازه‌ی شما معتبرند و تغییرات قیمت‌شان هم شبیه شماست.
    من فهمیدم که رقیبان واقعی برای موفقیت بلندمدت بسیار مهم هستند. آن‌ها نقش حیاتی‌ای در شکل‌دادن به شهرت ما در این صنعت بازی می‌کنند؛ شهرتی که ارزشمندترین دارایی ماست. به‌خاطر این‌که نظر آن‌ها از اهمیت بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها برخوردار است. وقتی آن‌ها از ما به خوبی یاد می‌کنند، همه قبول می‌کنند. بنابراین من عادت کردم با احترامی با آن‌ها برخورد کنم که انتظار دارم از آن‌ها ببینم و همیشه اصرار دارم که فروشنده‌هایمان هم همین کار را انجام دهند.
    ۹. یک شرکت را فرهنگ هدایت می‌کند. در درازمدت مهم‌ترین وظیفه‌ی یک مدیر، تعریف و اجرای آن است.

    وقتی نخستین کسب‌وکارم (سیتی‌استوریج) را آغاز کردم، نمی‌دانستم که شرکت‌ها هم فرهنگی دارند چه برسد به این‌که فرهنگ‌ها ممکن است به‌واقع عملکرد کسب‌وکارها را هم تحت تاثیر قرار دهند. پانزده سال بعد از آن بود که همسرم الین به سیتی‌استوریج ملحق شد و از آن موقع من به‌طور جدی به این موضوع فکرکردم. او برنامه‌هایی ارائه کرد که فرهنگ ما را از پایه تغییر دادند و شرکت را بسیار کارمندپسندتر کردند. برنامه‌هایی مانند بازی‌های تجاری و مسابقات و برنامه‌های آموزشی و مزایایی برای کارمندان جدید و فعالیت‌های گروهی و غیره.
    کم‌کم فهمیدم که مسیردادن به فرهنگ در نهایت وظیفه‌ی مدیرعامل است. نه‌تنها باید منابع موردنیاز را به الین می‌دادم، بلکه باید خودم هم رفتارم را اصلاح می‌کردم تا در نظام جدید به‌درستی جای‌بگیرد و ضمناً مطمئن می‌شدم که بقیه هم همین کار را می‌کنند.
    ۱۰. برنامه‌ی زندگی باید قبل از برنامه‌ی کاری قرار بگیرد.

    در هشت سال ابتدایی کارآفرینی‌ام، همیشه اهداف تجاری را در الویت قرار می‌دادم. زندگی من بدون‌توقف و بیست‌وچهار ساعته در هفت روز هفته وقف ایجاد یک کسب‌وکار با رشد بالا شده بود.
    خوشبختانه شکست من در زندگیِ شخصی آن‌قدر زود اتفاق افتاد که درس‌های مناسبی بگیرم و بتوانم یک شروع تازه داشته باشم. برپاکردن یک کسب‌وکار موفق پایان کار نیست؛ راهی است برای ایجاد یک زندگی بهتر برای شما و آن‌هایی که دوستشان دارید شما باید برنامه‌ریزی زندگی‌تان را اول انجام دهید و مدام آن را بازبینی کنید تا مطمئن شوید به‌روز است و برنامه‌ی کسب و کارتان به شما کمک می‌کند به آن برنامه برسید.
    https://www.khoshfekri.com/all/10-ti...r-should-know/
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش