ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: تلگرام بلاکچین - ارز دیجیتال ton یا عبور از فیلتر

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/25, 16:45
    Admin
    همه چیز درباره بلاک چین

    اصلی‌ترین دلیل تلگرام در استفاده از تکنولوژی “بلاک چین” البته عبور از فیلتر نیست، بلکه ورود به بازار ارزهای دیجیتال مانند “بیت کوین” است؛ مدیران تلگرام به‌دنبال دستیابی به رشد خرده‌فروشی در اپلیکیشن خود تا ۵۰۰ میلیون دلار هستند.
    اطلاعات موجود نشان از این دارد که پلتفرم “بلاک‌چین” تلگرام با عنوان The Open Network یا به‌اختصار TON شناخته خواهد شد و فناوری آن برگرفته از “بلاک‌چین” مورد استفاده در بیت‌کوین با بهبودهایی است که مهندسان تلگرام روی آن اعمال خواهند کرد. در صورتی که این شبکه با موفقیت راه‌اندازی شود، زمینه برای تحقق برنامه‌های بعدی کلید خواهد خورد.
    ارز دیجیتالی منحصر به «شبکه باز» تلگرام برای خرید و فروش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و ادعا می‌شود هیچ ارگانی قادر نخواهد بود، این شبکه را از دسترس کاربران خارج سازد.
    در واقع گردانندگان این اپلیکیشن می‌خواهند یک محیط کاربری غیرقابل نفوذ و غیرقابل فیلتر با تکیه بر ارز دیجیتالی منحصر به همین شبکه تولید کنند. ارز دیجیتالی منحصر به این پیام‌رسان، “گرام” (Gram) نامگذاری شده و قرار است بدون سقف مشخص از سال آینده عرضه شود.
    برنامه زمانی تلگرام جدید: مدیر این اپلیکیشن پیام‌رسان، فصل اول سال جاری میلادی را زمان ارائه برنامه بلندمدت این شرکت عنوان کرد. کیف پول دیجیتالی تلگرام نیز از فصل چهارم سال جاری میلادی راه‌اندازی خواهد شد و تمام قابلیت‌ها از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی در دسترسی کامل قرار خواهند گرفت.
    نکته مهم آن‌که سیاست ایجاد پول مجازی در بستر تلگرام می‌تواند در کوتاه‌مدت مدیران این شرکت را به صاحبان و مدیران پولی و بانکی هر کشوری که در آن اقبال تلگرام بیشتر باشد، بدل کند که باید تبعات منفی این کار توسط مسئولان کشور زودتر بررسی شود.

    آیا تلگرام به فناوری بلاک چین مجهز شده است؟ | مجله کولاک
  • 2018/05/25, 16:44
    Admin
    آیا تلگرام به فناوری بلاک چین مجهز شده است؟

    بالا گرفتن مباحث و برخی نگرانی‌ ها در فضای مجازی درباره فیلترینگ شبکه‌ های اجتماعی خارجی و مخصوصا تلگرام از صحبت‌ های رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آغاز شد که تاکید کرد ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام ۴۰ میلیون نفر؛ اما این تعداد سرریز می‌ شوند و وقتی تلگرام از مدار خارج شد، مردم به یک سامانه ملی روی می‌ آورند. او این را هم گفت که در رابطه با نگرانی‌ هایی که رسانه‌ های بیگانه بیشتر به آن دامن می‌ زنند که سامانه‌ های داخلی ایمن نیست یا مسائلی از این دست، به لحاظ بسترسازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده‌ ای دارد، صورت می‌ گیرد.
    با این حال دبیر شورای عالی فضای مجازی در آخرین اظهار نظر خود با بیان اینکه شهروندان حق دارند از هر پیام‌ رسانی استفاده کنند، به شرط اینکه تابع قوانین کشور باشد.

    آیا فناوری بلاک چین، فیلترینگ تلگرام را غیر ممکن می کند؟
  • 2018/05/25, 16:43
    Admin
    روزنامه جهان صنعت نوشت: با اینکه تلگرام در ایران فیلتر شده اما کاربران ایرانی دست از استفاده از پیام‌رسان محبوب خود برنداشته‌اند و همچنان با نصب انواع فیلترشکن، صرف زمان طولانی برای اتصال فیلترشکن و ورود به تلگرام صرف می‌کنند‌. یکی از امیدواری‌های کاربران ایرانی ارائه هرچه سریعتر نسخه جدید تلگرام است‌. پاول دوروف موسس پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده به زودی نسخه جدید تلگرام را که از سیستم بلاک‌چین بهره برده است را به بازار و برای کاربران ایرانی عرضه می‌کند‌. حال پرسش اینجاست که بلاک‌چین چه نوع سیستمی است؟ چگونه فیلترینگ را دور می‌زند و کاربرد آن چگونه است؟
    فناوری بلاک‌چین، کاربردهای زیادی دارد‌. یکی از کاربردهای آن ایجاد زیرساخت‌های ارزهای رمز پایه است و فناوری بلاک‌چین یکی از زیرساخت‌های اساسی بیت‌کوین است‌. به بیان دیگر، فناوری بلاک‌چین در دامنه بسیار وسیعی از برنامه‌های کاربردی مالی و غیر مالی دیگر نیز به عنوان فناوری زیرساخت به خوبی به کار گرفته شده است و اختراعات متعدد بلاک‌چین، استفاده از این فناوری در زمینه ثبت و شمارش آرای انتخاباتی است‌. در حوزه‌های اعتبارسنجی تراکنش‌های مراقبت‌های بهداشتی، مسائل بانکی، انتخابات و رایانشی به ثبت رسیده است و به همین دلیل دولت‌ها و مراکز قانونگذاری، مطالعه پیرامون بهره‌گیری از آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند‌. فناوری بلاک‌چین، سیستمی برای ایجاد «تفاهم توزیع یافته»” در دنیای آنلاین دیجیتال پایه‌ریزی می‌کند‌.
    به این معنا که با توجه به ثبت انکارناپذیر اطلاعات در دفتر کلی تمامی اجزای شبکه از تحقق یک رویداد دیجیتالی آگاه گشته و آن را به رسمیت می‌شناسند‌. این فناوری دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصاد دیجیتالی باز و مقایسه‌پذیر در مقابل اقتصاد متمرکز فعلی، می‌گشاید‌. فرصت‌های بسیار بزرگی در پس این فناوری نهفته است و تحولات در این زمینه، تازه آغاز شده و کشورها و دولت‌ها مطالعه پیرامون این فناوری را آغاز کرده‌اند‌. برای مثال یکی از نمایندگان شرکت آی‌. بی‌. ام با شرکت در جلسات استماع کنگره آمریکا، مزیت‌های این فناوری و نحوه استفاده بخش دولتی از فناوری بلاک‌چین را به نمایندگان معرفی کرد (جری کوما، ۱۳۹۵)‌. بانک مرکزی چین، کارگروه بررسی بلاک‌چین دولت روسیه، مجلس ملی فرانسه، پارلمان اتحادیه اروپا و بسیاری از دیگر دولت‌های جهان، مطالعه و بهره‌مندی از مزایای این فناوری را در دستور کار خود قرار داده‌اند‌.
    فناوری بلاک‌چین اولین بار فقط برای تبادل ارزهای دیجیتالی به وجود آمده بود، اما ویژگی‌هایی مانند متن باز بودن، رایگان بودن، امکان ثبت اسناد به صورت عمومی و غیرمتمرکز بودن آن باعث شد تا برای ارائه خدمات مختلفی مورد استفاده قرار گیرد‌. یکی از مسائل کلان و راهبردی کشور ایران بحث انتخابات و شمارش آرای انتخاباتی است‌. ازجمله اختراعات ثبت شده در زمینه فناوری بلاک‌چین، استفاده از این فناوری در زمینه ثبت و شمارش آرای انتخاباتی است‌. از سوی دیگر فناوری بلاک‌چین برای همه نوع تبادلات و تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال برخط قابل استفاده است‌.
    بلاک‌چین و دور زدن فیلترها
    به عقیده کارشناسان بلاک‌چین امکان دور زدن فیلتر را فراهم می‌کند اما در فیلتر ایران روی تلگرام تاثیر چندانی بر جای نخواهد گذاشت‌.
    مهدی جاورسینه، کارشناس فناوری در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» اظهار کرد: سیستم بلاک‌چین بر روی موارد بسیاری کاربرد دارد اما درباره دور زدن فیلترها، این امر بستگی بسیاری به نوع فیلترینگ دارد‌.
    او افزود: در ایران نوع فیلترینگ به کار رفته موجب شده بسیاری از IPها بلک شوند که بدترین و ساده‌ترین نوع فیلترینگ به شمار می‌رود و بسیاری از سرورهای دیگر نیز فیلترشده، اینترنت با اختلال مواجه شده و بسیاری از سایت‌های قانونی نیز از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند‌. این نوع از فیلترینگ تنها منجر به فیلتر شدن تلگرام نشده است بلکه در سیستم جست‌وجوی موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و بینگ نیز مشکل‌ساز شده است‌.
    جاورسینه در ادامه بیان کرد: بلک‌چین یک سیستم توزیع اطلاعات غیر متمرکز است که در آن اطلاعات توزیع شده بر روی اینترنت قرار می‌گیرند و آدرس‌هایی که رمزنگاری شده‌اند در نتیجه آن قابل ردیابی نیستند‌. سیستم بلاک‌چین به ویژه برای داده‌های دیجیتالی که ارزش مالی دارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند‌.

    http://www.bartarinha.ir/fa/news/713...A7%D8%B1%D8%AF
  • 2018/05/25, 16:41
    Admin
    همشهری آنلاین:
    عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد فناوری بلاک‌چین گفت که غیرقابل فیلتر شدن تلگرام به لحاظ عملی ممکن است. جعفر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادعای غیرقابل فیلتر بودن تلگرام بعد از رفتن برروی بستر بلاک‌چین، اظهار کرد: این به لحاظ عملی ممکن است اما برای این‌که بتواند به حداکثر کارایی خود برسد نیاز به صرف مدت زمانی مشخص است. ضمن اینکه برای این‌که تلگرام از بستر فعلی به بستر بلاک‌چین منتقل شود هم مدت زمانی طول می‌کشد.
    وی با بیان این‌که در حال حاضر برخی از پیام‌رسان‌های خارجی سرویس‌های خود را برروی فناوری بلاک‌چین قرار داده‌اند، گفت: بلاک‌چین یک سامانه غیرمتمرکز است که در آن می‌توان داده‌های مربوط به حساب‌های مالی، بانکی یا اطلاعات پیام‌رسان‌ها را در سامانه‌های غیر متمرکز ذخیره کرد. چون این اطلاعات در سامانه‌ای مرکزی ذخیره نمی‌شود، امکان مسدود کردن دسترسی به این اطلاعات به شیوه‌های فعلی نیز وجود ندارد.
    قائم مقام کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در تشریح این‌که آیا بعد از این‌که پیام‌رسان‌ها برروی فناوری بلاک‌چین بروند، دیگر هیچ دسترسی به آن‌ها از طرف ارائه‌دهندگانشان نیز نخواهد شد، اظهار کرد: فناوری بلاک‌چین در هر حوزه‌ای اعم از پیام‌رسان‌ها یکبار توسط سیاست‌های کلان طراحان آن حوزه طراحی می‌شود و آن‌ها تعیین می‌کنند که این سیستم چگونه و به چه شکلی فعالیت کند، اما بعد از این‌که سیستم طراحی شد، این امکان وجود دارد که صاحب اصلی آن نیز نتواند کنترلی برروی آن داشته باشد.
    عضو کمیته راهبری مرکز نوآوری ICT دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: چنین سامانه‌های تنها درصورتی قابل تغییر خواهند بود که یک شاخه جدید از سامانه اصلی منشعب شده، ‌ تغییرات برروی آن اعمال شود و اکثر کاربران نیز تمایل داشته باشند که به شاخه جدید کوچ کنند.
    شدت گرفتن حساسیت‌ها به فعالیت تلگرام در کشور و همچنین فیلتر شدن آن در روسیه باعث شد تا موسس تلگرام با انتشار توئیتی به این مسائل واکنش نشان دهد و خبر از غیرقابل فیلتر شدن تلگرام با استفاده از فناوری بلاک چین دهد. امری که حالا و با گذشت چند روز از آن، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که تغییری در ساختار نرم افزار تلگرام در مدت اخیر دیده نشده است.
    طرح این بحث‌ها و اظهارنظرها درباره مسدود شدن تلگرام در ایران و همزمانی آن با فیلتر شدن این پیام‌رسان در روسیه باعث شد تا مسئولان تلگرام از رفتن خدمات این پیام‌رسان برروی بستر بلاک چین در آینده‌ای نزدیک خبر دهند؛ نوعی فناوری‌ که به گفته موسس تلگرام باعث می‌شود این پیام‌رسان همیشه از دسترس فیلترینگ دور بماند؛ موضوعی که البته پاول دوورف در اواخر دی‌ماه وعده آن را داده بود، اما عملی نشد.
    بالا گرفتن مباحث و برخی نگرانی‌ها در فضای مجازی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی و مخصوصا تلگرام از صحبت‌های رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آغاز شد که تاکید کرد ممکن است تعداد مشترکین سروش ۳ میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام ۴۰ میلیون نفر؛ اما این تعداد سرریز می‌شوند و وقتی تلگرام از مدار خارج شد، مردم به یک سامانه ملی روی می‌آورند. او این را هم گفت که در رابطه با نگرانی‌هایی که رسانه‌های بیگانه بیشتر به آن دامن می‌زنند که سامانه‌های داخلی ایمن نیست یا مسائلی از این دست، به لحاظ بسترسازی فنی و سالم بودن محیط آن، کار گسترده‌ای دارد، صورت می‌گیرد.
    با این حال دبیر شورای عالی فضای مجازی در آخرین اظهار نظر خود با بیان اینکه شهروندان حق دارند از هر پیام‌رسانی استفاده کنند، به شرط اینکه تابع قوانین کشور باشد، گفت: فعلا تصمیمی در رابطه با انسداد تلگرام اتخاذ نشده، اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.

    بلاک‌چین | غیرقابل فیلتر شدن تلگرام ممکن است؟
  • 2018/05/25, 16:41
    Admin
    با وجود ایجاد ممنوعیت در دسترسی کاربران اینترنت در روسیه به تلگرام، این پیام‌رسان به مبارزه با این تصمیم روی آورده است و از بیت کوین نیز برای تامین مالی آن استفاده می‌کند.

    پاول دورف (بنیانگذار تلگرام) اعلام کرد کمک‌هایی مالی را در قالب بیت کوین به گروه‌ها و سازمان‌هایی که از شبکه خصوصی مجازی (موسوم به V P N) و نیز سایر خدمات مشابه برای دور زدن تحریم روسیه علیه این پیام‌رسان استفاده می‌کنند اختصاص می‌دهد.
    او در بیاینه‌ای اعلام کرد: «برای حمایت از آزادی اینترنت در روسیه و نیز سایر مناطق، کمک‌هایی در قالب بیت کوین را به افراد و شرکت‌هایی که پروکسی‌های ساکس۵ و نیز V P N در اختیار کاربران می‌گذارند قرار می‌دهم. خوشحالم که امسال قرار است میلیون‌ها دلار در این مسیر اهدا کنم و امیدوارم سایر افراد نیز چنین اقدامی را انجام دهند.» او در ادامه در کانال تلگرامی خود گفت: «این کار برای ما تصمیمی ساده بود. ما به کاربران‌مان قول امنیت ۱۰۰ درصدی را داده‌ایم و حاضریم دست از کار بکشیم تا اینکه به قول‌مان عمل نکنیم.»
    هفته گذشته، یک دادگاه در روسیه به این دلیل که این پیام‌رسان کلیدهای رمزگشایی (که برای باز کردن پیام‌های کاربران به کار می‌رود) را تحویل مقامات امنیتی این کشور نداده، دسترسی به آن را در این کشور ممنوع کرد. تلگرام در برابر این درخواست گفت که این امر به نقض حریم خصوصی کاربران روسی می‌انجامد.
    تلگرام اعلام کرد پس از فیلتر شدن این اپلیکیشن در روسیه، کاهش قابل توجهی در تعداد کاربران فعالش صورت نگرفته است. با این وجود، روسیه اقدام به ممنوعیت دسترسی کاربران به برخی آی‌پی‌ها کرده است. بر اساس گزارش رویترز، دولت روسیه ۱۸ زیرشبکه و میلیون‌ها نشانی آی‌پی (که برخی از آنها توسط فروشگاه‌های معروف اینترنتی و نیز بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و به گوگل و آمازون تعلق داشت) را مسدود کرد تا تلگرام نتواند از این سرویس‌های ابری برای دورزدن تحریم استفاده کند.
    گفتنی است تلگرام قصد دارد ارز دیجیتال ویژه خود با نام گرام را منتشر کند.

    https://arznegar.com/durov-telegram-...ss-russia-ban/
  • 2018/05/25, 16:40
    Admin
    برنامه های ضد فیلتر تلگرام

    بعد از فیلتر شدن تلگرام برنامه های زیادی برای گذشتن از فیلترینگ معرفی شده اند که اکثر آنها چیزی جز اپ های جاسوسی یا تبلیغاتی نیستند.
    پس مواظب باشید و هر اپلیکیشنی را نصب نکنید
    زمانی که شما برنامه ای مشابه تلگرام را نصب میکنید تمام اطلاعات شما دست سازندگان برنامه است پس باید مواظب باشید

    سرنوشت سروش

    با اینکه تبلیغات زیادی برای اپلیکیشن سروش صورت گرفته و همه جانبه ساپورت میشود اما هنوز نتوانسته است محبوبیتی کسب کند.
    اکثر افراد در همان تلگرام مانده اند و کوچ نمیکنند

    تلگرام ضد فیلتر یا تلگرام بلاک چین برای ایران - مجله فارسی پرمگ
  • 2018/05/25, 16:39
    Admin
    این پلتفرم جدید که احتمالاً با عناوینی مثل The Open Network یا Telegram Open Network عرضه خواهد شد مبتنی بر یک نسخه بهبودیافته از فناوری بلاک‌چین (زنجیره‌بلوک) است.
    آنتون روزنبرگ که سابقاً در تلگرام مشغول به کار بوده ویدیویی را در همین رابطه در فیس‌بوک پست کرده که نشان‌دهنده برنامه سال آینده تلگرام درزمینهٔ استفاده از این فناوری و ارزهای دیجیتال است.
    ارز داخلی که تلگرام قرار است از آن استفاده کند هم Gram نام دارد و بنابر گفته‌های روزنبرگ به شهروندان جامعه‌های بسته با دولت‌های غیر دموکراتیک اجازه می‌دهد تا از طریق تلگرام بین همدیگر پول انتقال دهند.
    وی هم‌چنین معتقد است که این امکان باعث کاهش کنترل این دولت‌ها بر روی دارایی‌های نقدی شهروندان می‌شود.
    یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم بلاک چینی (زنجیره‌بلوکی) امکان یکپارچه‌سازی آن با سایر اپ‌های پیام‌رسان است که باعث شکل سهولت کاربران در کار کردن با آن می‌شود.
    به‌علاوه با فراهم کردن امکان استفاده از کیف پول‌های کم‌حجم کاربران دیگر مجبور نیستند که تمام حجم سنگین یک شبکه بلاک‌چین (زنجیره‌بلوک) را دانلود کنند.
    با توجه به جامعه کاربری این شبکه اجتماعی موبایلی که از ۱۸۰ میلیون نفر تشکیل‌شده است، اجرای این پلتفرم نیازی به طی کردن دوران آزمایشی ندارد.
    اما پاول دوروف که او را به‌عنوان مارک زاکربرگ روسیه هم می‌شناسند معتقد است برنامه‌ای که ساخته از محبوبیت زیادی در جامعه بلاک‌چین (زنجیره‌بلوک) برخوردار است. او در اظهارنظری بیان می‌کند:
    در حال حاضر تمام افراد فعال در جامعه بلاک‌چین و رمزارزها از تلگرام استفاده می‌کنند
    به‌هرحال علی‌رغم اینکه دوروف هنوز به‌طور رسمی دراین‌باره اعلام موضع نکرده است اما نگاهی به نظرات قبلی وی در حیطه تجاری‌سازی تلگرام می‌تواند شاهدی بر راه‌اندازی یک پلتفرم زنجیره‌بلوکی همراه با ارز دیجیتال در بستر این پیام‌رسان محبوب باشد.

    https://virgool.io/@irBlockchain/%D8...C-dmfonhzomfry
  • 2018/05/25, 16:39
    Admin
    پس از اینکه مدیران تلگرام با مقامات ایرانی بر سر تن دادن به برخی خواسته های آنها به مشکل خوردند، دولت ایران تصمیم بر فیلتر تلگرام گرفت و اعلام کرد تا وقتی تلگرام در چارچوب خط قرمزهای ایران حرکت نکند، امکان بازگشایی تلگرام در فضای مجازی وجود ندارد و در همین حال، در اقدامی نمادین مجوز فعالیت پیام رسانهای معروف وی چت و واتس اپ را صادر کرد که البته با اعتراض پاول دوروف همراه شد. اما این همه ماجرا نبود و دورو که مالک تلگرام است هم بیکار ننشست و برای تمام کشورهایی که به نوعی تلگرام را مسدود کرده اند پیامی در توییتر فرستاد: تا کمتر از یک ماه دیگر صبر کنید؛ باقناوری جدیدی باز خواهیم گشت که هیچ دولتی نتواند اپلیکیشن تلگرام را فیلتر کند!
    به بیانی ساده تر این فناوری چگونه عملیست!!!
    روش بلك چين به اين صورت خواهد بود كه نرم افزار بجاى يك سرور اصلى و متمركز داراى چندين سرور غيرمتمركز خواهد شد كه قاعدتا فيلترينگ را بسيار دشوارتر خواهد كرد.
    اولین و معروف‌ترین استفاده از فناوری زنجیره بلوکی در دفتر کل تراکنش‌های بیتکوین اتفاق افتاده‌است که الهام بخش ایجاد دیگر ارزهای رمز پایه(cryptocurrencies)و پایگاه‌های داده توزیع شده مستحکم شده‌است.
    فناوری زنجیره بلوکی خدمات مبتنی بر تراکنش را دگرگون خواهد کرد و در زمینه‌های زیر بکار گرفته خواهد شد:
    پول دیجیتال (Digital Currency)
    قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)
    اوراق بهادار (Securities)
    ثبت و نگهداری سوابق (Record Keeping)
    این فناوری در گستره وسیعی از کاربردهای مالی و غیر مالی قابل استفاده است برای استفاده از زنجیره بلوکی در بورس اوراق بهادار، بیمه و بانکداری مطالعات و پروژه‌های متعددی در جریان است. اینترنت اشیا توزیع شده، زیرساخت امنیتی بدون کلید، خادم‌های نام توزیع شده، دفاتر اسناد رسمی، ذخیره‌سازی توزیع شده بعضی از کاربردهای این فناوری به‌شمار می‌آیند.

    تلگرام با فناوری بلاکچین (Blockchain) غیرقابل فیلتر می شود | webts-سایت دروپالی-طراحی سایت
  • 2018/05/25, 16:37
    Admin
    به گزارش جی پلاس؛ معین حسین منش، متخصص حوزه بلاک چین و کارشناس شبکه درباره ادعای پاول دورف، مدیر عامل پیام رسان تلگرام مبنی بر این که قرار است تا ماه آینده با استفاده از بستر بلاک چین راهی برای دور زدن فیلترینگ این پیام رسان ایجاد کند سخن گفت.

    به گفته وی رفع فیلترینگ تلگرام با استفاده از بستر بلاک چین قابل تحقق است و ادعای پاول دورف در این زمینه صحت دارد. وی تاکید نمود که در حقیقت، تکنولوژی رفع فیلترینگ از طریق استفاده از بلاک چین واقعی است اما یک سری مشکلات در زمینه استفاده از بلاک‌چین وجود دارد که از جمله می‌توان به مشکل پایداری و سیستم توزیع اشاره نمود و باید این مشکلات رفع گردند.

    رفع فیلترینگ تلگرام با بلاک چین چگونه امکان پذیر است؟
    حسین منش در ادامه صحبت‌های خود در مورد رفع فیلترینگ تلگرام با استفاده از بلاک چین اعلام نمود که یک پروژه با نام Zero Meter و معادل فارسی صفر متر وجود دارد که ترکیبی از بلاک چین و تورنت است. وی همچنین در ادامه به توضیح عملکرد بلاک چین در تلگرام اشاره نمود.
    به گفته وی در این سیستم جدید که تلگرام قصد دارد تا آن را راه‌اندازی کند، یک کانال وجود دارد و کاربری در ابتدا در آن کانال عضو می‌شود. پس از عضویت کاربر زمانی که یک محتوا دریافت و مشاهده شد، آن کاربر به یک هاست برای آن محتوا تبدیل می‌گردد. یعنی از آن پس حتی اگر تلگرام فیلتر هم گردد، به صورت یک ساختار زنجیره‌ای سایر کاربران نیز قادرند به تلگرام دسترسی داشته باشند. به گفته وی در این حالت هر فردی توزیع کننده نفر دوم است و یک ساختار زنجیره‌ای در این روش وجود دارد.
    این کارشناس شبکه اعلام نمود که این انتظار وجود دارد که تلگرام بتواند بستر بلاک‌چین را پیاده سازی کند زیرا شواهد موجود نشان از این قابلیت در تلگرام دارند.

    https://www.jamaran.ir/%D8%A8%D8%AE%...A7%D8%B1%D8%AF
  • 2018/05/25, 16:36
    Admin
    استفاده از بلاکچین تا غیر قابل فیلتر کردن تلگرام

    بلاک‌چین یک سامانه غیرمتمرکز است که در آن می‌توان داده‌های مربوط به حساب‌های مالی، بانکی یا اطلاعات پیام‌رسان‌ها را در سامانه‌های غیر متمرکز ذخیره کرد. چون این اطلاعات در سامانه‌ای مرکزی ذخیره نمی‌شود، امکان مسدود کردن دسترسی به این اطلاعات به شیوه‌های فعلی نیز وجود ندارد.



    فناوری بلاک‌چین در هر حوزه‌ای اعم از پیام‌رسان‌ها یکبار توسط سیاست‌های کلان طراحان آن حوزه طراحی می‌شود و آن‌ها تعیین می‌کنند که این سیستم چگونه و به چه شکلی فعالیت کند، اما بعد از این‌که سیستم طراحی شد، این امکان وجود دارد که صاحب اصلی آن نیز نتواند کنترلی برروی آن داشته باشد.
این موضوع پیش از این 10 پاسخ داده شده . کلیک کنید جهت مشاهده کامل موضوع .

مجوز های ارسال و ویرایش