ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: معرفی شتاب دهنده تک استارز tech stars

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/13, 11:51
    Maryam Homaei

    معرفی شتاب دهنده تک استارز tech stars







    تاریخچه‌ی برنامه
    شتاب‌دهنده «تک استارز» در سال 2006 میلادی از یک گروه چهارنفره کاملاً حرفه‌ای از جنبه‌های مختلف تشکیل شد که بررسی مختصری از رزومه این 4 نفر می‌تواند دلایل اصلی رشد این شتاب‌دهنده در طول یک دهه گذشته را روشن سازد
    دیوید کوهن: کارآفرین پر سابقه و سرمایه‌گذار فرشته ، سرمایه‌گذار فرشته به فردی گفته که در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه‌ی یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می‌کند و برخلاف دیگر همکاری‌ها، سرمایه‌گذار فرشته بندرت در مدیریت شرکت دخالت می‌کند.
    برد فیلد: فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه MIT و سرمایه‌گذار ثروتمند و خطرپذیر که از آن با عناوین «سرمایه‌گذاری کارآفرینی» نیز نام می‌برند، عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که مستعد جهش و رشد ارزش و البته ریسک فراوانی است. سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش‌افزوده و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند ولی برعکس یک سرمایه‌گذار فرشته در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرد.
    جرد پولیس: نماینده دمکرات ایالت کلرادو مجلس نمایندگان آمریکا که درگذشته خود یک کارآفرین بوده است.
    دیوید برون: مؤسس چندین استارت‌آپ (مانند ZOLL) قبل از سرمایه‌گذاری در «تک استارز»
    مدل برنامه و حوزه‌ی انتخاب طرح‌ها
    «تک استارز» بدون در نظر گرفتن حوزه خاصی برای کمک رساندن به استارت‌آپ‌ها در ایالت کلرادو آمریکا تأسیس‌شده و در سال 2007 میلادی شروع به اجرای برنامه‌های خودکرده است که از همان ابتدا دوره‌های آموزشی 13 هفته‌ای را در شهرهای مختلف آمریکا ازجمله بولدر، نیویورک، شیکاگو، بستون و ... برای استارت‌آپ‌ها برگزار کرده است، البته امروزه در نقاط دیگر جهان ازجمله اروپا شعب و جلسات آموزشی فراوانی را برگزار می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این شتاب‌دهنده آن است که به‌سختی یک استارت‌آپ را برای سرمایه‌گذاری قبول می‌کند، به‌طوری‌که از سال 2006 تا اواسط سال 2015 میلادی تنها 1 درصد از استارت‌آپ‌هایی که برای اخذ سرمایه به آن درخواست داده است، موردقبول واقع‌شده و «تک استارز» در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. به همین دلیل وقتی‌که معیارهای ارزیابی این شتاب‌دهنده جستجو می‌شود، خود «تک استارز» بر حوزه‌ای یا معیاری تأکید نمی‌کند، ولی به‌طورقطع نوآوری و میزان اطمینان از بازگشت سرمایه استارت‌آپ‌ها برایشان بسیار مهم است، زیرا مهم‌ترین دلیل اعتبار این شتاب‌دهنده، میزان بسیار پایین (10 درصدی) شکست سرمایه‌گذاری‌هایش است.
    در طول 8 سال گذشته که از فعالیت این شتاب‌دهنده می‌گذرد، «تک استارز» برای 660 استارت‌آپ 2 میلیارد دلار فاند تهیه‌کرده (جدول شماره 1) که 90 درصد از این شرکت‌ها در حال حاضر یک کسب کار زنده و فعال داشته و یا توسط دیگر شرکت‌های بزرگ خریداری‌شده‌اند (شکل شماره 1) و درکل کسب‌وکارهای خروجی‌ باارزشی بالغ‌بر 5 میلیارد دلار به وجود آورده است.




    نتایج 8 سال فعالیت شتاب‌دهنده «تک استارز» و سرمایه‌گذاری‌های آن در استارت‌آپ‌ها

    ازجمله شاخص‌ترین شرکت‌های خارج‌شده از این شتاب‌دهنده می‌توان به Sphero, Digital Ocean, Localytics, SendGrid اشاره کرد.
    حوزه فعالیت‌های این شتاب‌دهنده طیف گسترده‌ای از بهداشت و درمان تا انرژی‌های پاک را شامل می‌شود که در این مسیر با چندین شتاب‌دهنده دیگر همکاری می‌کند و از 2000 مربی و مشاور برای راهنمایی و باز کردن درهای موفقیت برای استارت‌آپ‌ها و معرفی به حدود 500 شرکت و سرمایه‌گذار باتجربه استفاده می‌کند.
    اکنون این شتاب‌دهنده حدود 265 میلیون دلار سرمایه تحت مدیریت خود دارد که قصد دارد آن‌ را به دو شکل سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فرشته سرمایه‌گذاری کند، به‌جز اهدای سرمایه اولیه به تمام استارت‌آپ‌های انتخاب‌شده که حدود 18000 دلار هست، «تک استارز» بین 100 تا 300 هزار دلار برای استارت‌آپ‌های عادی اولیه و حتی 1 تا 2 میلیون دلار برای استارت‌آپ‌هایی که جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد، سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد.
    جامعه‌ی هدف
    جامعه هدف این شتاب‌دهنده نیز تمام کسب‌وکارها بوده و محدودیتی در پذیرش ایده ندارد.
    نحوه‌ی تبلیغات
    تبلیغات این شتاب‌دهنده نیز مانند چند شتاب‌دهنده نمونه دیگر از طریق سایت خود این شتاب‌دهنده به‌علاوه شبکه‌های اجتماعی مانند صفحه اختصاصی «تک استارز» در فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و ... شکل می‌گیرد.
    بعدازآنکه امکان رشد و بقای استارت‌آپ توسط گروه متخصصان «تک استارز» تأیید شد، هر یک از کسب‌وکارهای منتخب، در ازای 6 درصد از سهام شرکت خود که به «تک استارز» تعلق می‌پذیرد، 18000 دلار سرمایه دریافت و همچنین می‌توانند از مراحل آموزشی «تک استارز» که در طول 3 برای استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود، استفاده کنند.
    برنامه و زمان‌بندی ارسال طرح‌ها
    برنامه و زمان طرح‌های آن‌قدر گسترده است که می‌توان گفت که در کل سال استارت‌آپ‌ها می‌توانند ایده‌های خود را به «تک استارز» ارائه دهند اما درکل سه دسته‌بندی وجود دارد:

    تنها یک‌بار در سال انجام می‌پذیرد و استارت‌آپ‌ها معمولاً در ماه دسامبر هرسال (بازه‌ای یک ماهه) مهلت ارسال طرح‌های خود را به «تک استارز» دارند، سپس از تمام طرح‌های ارسالی، طرح‌های منتخب بعد از حدود دو ماه (ماه مارس) اعلام و برنامه‌ی تجمع‌های آموزشی 3 ماهه، در مرحله دوم شروع می‌شود و معمولاً Demo Day یا همان روزه ارائه برای شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران در ماه ژوئن برگزار می‌شود که گروه‌ها و استارت‌آپ‌های نوپا طرح‌های خود را برای آن‌ها ارائه می‌دهند.

    نوع دوم پذیرش طرح‌هایی است که در شهرها و ایالت‌های مختلف برگزار می‌کند و معمولاً بین دو ماه 9 و 11 میلادی، استارت‌آپ‌های آن منطقه می‌توانند هرساله طرح‌های مختلف خود را در هر زمینه‌ای که می‌خواهند، به «تک استارز» ارائه داده و در صورت موردقبول واقع‌شدن، در همان منطقه شروع به فعالیت می‌کنند، البته میزان سرمایه‌گذاری در هر یک از مناطق معمولاً متفاوت است.

    نوع سوم، پذیرش طرح‌ها بر اساس حوزه فعالیت هست، به‌عنوان‌مثال هرساله بازه‌های زمانی برای استارت‌آپ‌ها در حوزه، آی تی، سلامت و بهداشت، رباتیک و ... برگزار می‌شود که استارت‌آپ‌ها از تمام دنیا می‌توانند تنها در این زمینه درخواست‌ها و طرح‌های خود را به «تک استارز» ارائه دهند و میزان سرمایه‌گذاری در هر یک از حوزه‌ها معمولاً متفاوت است.



    معرفی شتاب‌دهنده‌ی Techstars | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

مجوز های ارسال و ویرایش