ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: کارهایی که قبل از ترک شغل‌تان باید انجام دهید

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/05/11, 20:58
    SARA
    ۳. همه جا را تمیز، مرتب و سازماندهی کنید



    سعی کنید دفتر‌، میز و محیط خود را قبل از خروج، کاملا مرتب و تمیز کنید. وسایل شخصی خود را بردارید، عکس‌های خانوادگی و وسایل الکترونیکی خود را در یک جعبه بگذارید. فایل‌های شخصی خود را از کامپیوتر پاک کنید. از تمام موارد مورد نیاز خود مانند مستندات، موسیقی، تصاویر و غیره نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید و آن را روی هارد دیسک خارجی خود ذخیره کنید. با اطلاعات حساس و مهم شرکت کاری نداشته باشید و از آنها برای اهداف شخصی استفاده نکنید. فقط رابطه‌ی خود را با افرادی که به طور شخصی با آنها ارتباط دارید، حفظ کنید.

    از شر فایل‌های مزاحم و یاداشت‌های غیر ضروری خلاص شوید. مستندات مهم کسب‌و‌کار را بایگانی کنید. سایر مستندات مورد نیاز همکاران‌تان را به آنها بدهید. تمام چیزهای اضافی مثل لباس‌ها و فنجان‌ها را بردارید و کنار بگذارید. اگر وقت زیادی ندارید، تنها موارد مهم را در اولویت قرار دهید.
    حتی اگر رئیس شما حضور نداشته باشد، باید بتواند به شما اعتماد کند که محیط کار و میز خود را مرتب تحویل می‌دهید، سپس می‌توانید با خیال راحت محیط را ترک کنید. اما ترک کار با خیال راحت و بدون اشکال تا حد زیادی به روابط شما با همکاران‌تان و اعتماد طرفین هم بستگی دارد.





    جمع‌بندی

    ممکن است موارد دیگری باشد که پیش از ترک کارتان باید به آنها بپردازید تا با خیال راحت از کار قبلی خود خارج شوید نظیر مواردی چون رابطه‌ی شما با همکاران، مدیریت و رئیس‌تان.
    فراموش نکنید: بهتر است پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید. این امکان هست که کار خود را با عزت و احترام ترک کنید. همچنین می‌توانید دلایل اصلی خروج خود را برای کارفرمای سابق‌تان شرح دهید. این اطلاعات اگر سازنده و خاص باشد، ارزش زیادی دارد و می‌تواند در بهبود عملکرد شرکت تاثیر مناسبی داشته باشد. از اینها گذشته، ممکن است روزی بخواهید به کار قبلی خود بازگردید.
  • 2018/05/11, 20:57
    SARA
    ۲. کارهای ناتمام را تمام کنید



    بسیاری از افراد تمایل دارند پیش از ترک کامل کارشان، کارهای خود را بررسی کرده و تکمیل نمایند. ممکن است این کار دشوار به نظر برسد، اما سعی کنید با برنامه‌ریزی در این مدت، کارتان را انجام دهید. اگر به انگیزه‌ی بیشتری نیاز دارید، روزانه کارتان را با یک مدیر چک کنید. همچنین لیستی از کارهای مورد نیاز پیش از ترک کار تهیه کنید.
    شاید همکاران شما بتوانند کارها و پروژه‌هایی را که مسئولیت‌شان به شما واگذار شده انجام دهند، اما این به آن معنا نیست که مسئولیتی بر عهده‌ی شما نخواهد بود، شما باید کارهایی را که پذیرفته بودید انجام دهید، پیش از ترک کارتان تمام کنید. اگر امکانش هست، کارهای کوچک یا کم اهمیت‌تر را به سایرین واگذار کرده و خودتان به کارهای مهم با اولویت بالاتر بپردازید و آنها را کامل کنید.
    ارتباط خود را با همکاران و مدیریت مجموعه‌ی قبلی حفظ کنید، ممکن است کسی بخواهد مستقیما با شما صحبت کند، آنها را در مورد تصمیم‌تان درباره‌ی موقعیت شغلی جدید در ابهام قرار ندهید. در صورت لزوم ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید و اخبار جدید و مورد نیاز را به همکاران یا مدیران سابق برسانید. این موارد به شما کمک می‌کند تا درباره‌ی کارهای‌تان پیش از ترک کار، شفاف‌سازی کنید. اگر کارهای باقی‌مانده‌ی خود را به خوبی مدیریت کرده و به جای اینکه کوهی از کارها و وظایف ناتمام را بر دوش همکاران‌تان بگذارید، آنها را به اتمام برسانید، کارفرمای پیشین شما خوشحال خواهد شد. همچنین بهتر آن است که یادداشت‌هایی برای بقیه بگذارید. اگر برنامه‌ای داشته باشید برای ارتباط با کسی که کارهای شما را انجام می‌دهد تا زمانی که جایگزینی مناسب برای‌تان پیدا شود، در‌ این‌ صورت رابطه‌ی مثبتی با کارفرمای قبلی خود خواهید داشت و ممکن است بعدا به توصیه‌نامه‌ای از سوی او نیاز داشته باشید.
  • 2018/05/11, 20:56
    SARA

    کارهایی که قبل از ترک شغل‌تان باید انجام دهید

    در دنیای امروز، افراد بیش از گذشته شغل عوض می‌کنند. ممکن است در این لحظه دنبال شغل جدیدی نباشید، اما بالاخره روزی بخواهید ریسک کنید و به فکر موقعیت‌های جدید باشید. اگر در فکر استعفا یا واگذاری کسب‌و‌کار خود هستید، اولین قدم همیشه سخت‌ترین قسمت کار است.
    بنابراین پیش از هر تصمیمی، باید برنامه‌ای برای انتقال به موقعیت جدید داشته باشید. با ما همراه شوید تا سه نکته را پیش از ترک کارتان بگوییم.

    ۱. ریسک‌ها و فرصت‌ها را بررسی کنید



    دلایل متعددی برای ترک شغل یا واگذاری کسب‌و‌کار وجود دارد. ممکن است فرصت‌‌های دیگری در انتظار شما باشند که اشتیاق زیادی برای آنها داشته باشید یا از شغل فعلی خود خسته شده باشید یا اینکه فقط به دنبال تغییرات باشید. به خاطر داشته باشید که وقتی در حال بررسی گزینه‌های خود هستید، باید هم فرصت‌ها و هم ریسک‌ها را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که کار، کار است؛ فرقی نمی‌کند چه شغلی داشته باشید، هر شغلی هم روزهای خوب دارد هم بد.
    برخی از ریسک‌هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: آیا پس‌انداز کافی دارید؟ آیا برای روز مبادا به اندازه‌ی کافی پول پس‌انداز کرده‌اید؟ انتقال به شغل جدید ممکن است مشکل یا حتی هزینه‌بر باشد. در دنیایی که هیچ تضمینی در آن وجود ندارد، شغلی که فکر می‌کردید کاملا با آن هماهنگ هستید، ممکن است اصلا برای شما مناسب نباشد. اگر به درآمد خود وابسته هستید، پیش از هر کاری اطمینان حاصل کنید که پول کافی کنار گذاشته‌اید.
    به منظور بررسی فرصت‌ها آیا برنامه‌ریزی دقیقی برای کار بعدی خود دارید؟ آیا ایده‌ی مشخصی دارید؟ آیا خودتان را برای شغل جدید آماده کرده‌اید و طرح جایگزینی در صورت شکست طرح اول، دارید؟ آیا در موقعیت شغلی جدید، حقوق شما افزایش خواهد داشت؟ آیا شغل جدیدتان لذت‌بخش و رضایت‌بخش تر از شغل قبلی خواهد بود؟ آیا یک برنامه‌ی طولانی‌مدت برای پیشرفت شغلی در نظر دارید؟ آیا در پی یادگیری مهارت‌های جدیدی هستید که به شما در استفاده از فرصت‌های مختلف کمک می‌کنند؟ بیش از حد از موقعیت جدیدتان هیجان‌زده نشوید، زیرا در‌ این‌ صورت ریسک‌ها و فرصت‌های موجود را نخواهید دید.


    برگرفته از: entrepreneur



    https://www.chetor.com/3706-%da%86%d...7%d9%86%db%8c/

مجوز های ارسال و ویرایش