ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۱۰ فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/25, 21:46
    SARA

    ۱۰ فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار

    حرفه‌ای‌ها توسط رفتار، اهداف و قابلیت‌هایشان متمایز می‌شوند؛ اخلاق حرفه‌ای نشانه‌ی کیفیت کار و خدمات است. سازمان‌ها می‌دانند که اعتبار حرفه‌ای، عاملی است که شکست را به موفقیت تبدیل می‌کند و در نتیجه علاقه‌مند به حفظ کارکنان حرفه‌ای خود هستند.
    اخلاق حرفه‌ای یعنی اثرگذاری و موفقیت، یعنی برتر بودن. اینکه به عنوان کسی شناخته شوید که در هر شرایطی حرفه‌ای عمل می‌کند، درهای بسیاری را در محیط کار و در زندگی شخصی به رویتان باز می‌کند.
    در ادامه با ۱۰ فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار، آشنا می‌شوید.

    ۱. همیشه به دنبال بهترین باشید

    این نخستین قانون برای برتری در هر کاری است، کیفیت است که شما و کاری را که ارائه می‌دهید برجسته می‌کند. برتری به معنای ارائه‌ی کیفیتی فراتر از استانداردهای موجود است، چیزی که باید تبدیل به عادت شود تا اثر خوبی روی رؤسا و همکاران شما داشته باشد.
    ۲. قابل اعتماد باشید


    امروزه، اعتماد کردن مسئله‌ی مهمی است و کسانی که بتوان به آنها اعتماد کرد، با سرعت به سوی حرفه‌ای شدن پیش می‌روند. قابل اعتماد بودن، یعنی به انجام رساندن وظیفه‌ای که به شما محول شده است در عین برآورده کردن انتظارات. این مسئله به ویژه در ارائه‌ی خدمات اهمیت بیشتری دارد. با اثبات ارزش و صداقت خود در طول زمان، می‌توانید اعتماد رؤسا و همکارانتان را جلب کنید.
    ۳. مؤدب و محترم باشید

    با دیگران رفتاری دوستانه و از روی ادب داشته باشید و در عین حال نشان دهید که به آنها سخاوتمندانه توجه می‌کنید. این کار باعث می‌شود تعاملات اجتماعی در محیط کار به درستی پیش برود، از بروز تناقض جلوگیری و همچنین احترام دیگران جلب شود. احترام، حس مثبت اعتبار و تمایزی است که نسبت به یک شخص یا سازمان ایجاد می‌شود، امری که در طول زمان محقق می‌شود در حالی که اقدامی کوته‌فکرانه و از روی بی‌توجهی می‌تواند در دم آن را از بین ببرد. برای حفظ احترام و اعتباری که شکل گرفته است باید پیوسته محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید. ‌

    ۴. مسئولیت‌پذیر باشید







    نسبت به کارها و اقدامات خود پاسخگو باشید. فارغ از اینکه عواقب آن مثبت باشد یا منفی، شما باید مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید.
    ۵. صادق، صریح و شفاف باشید

    صداقت نما و جلوه‌ای از یک شخصیت اخلاق‌مدار است، این امر بر فضیلت‌ها و ویژگی‌های مثبتی دلالت دارد از جمله راستگویی، راستی در عمل، وفاداری، یکرنگی، صمیمیت و خلوص، صراحت در ارتباطات و به طور کلی رفتار کردن به گونه‌ای که دیگران از اقداماتی که انجام می‌شود آگاه باشند. این ویژگی برای کارفرمایان و همکاران اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند موجب جلب اعتماد و افزایش ارزش شما در نظر آنها شود.







    ۶. شایسته باشید و پیوسته شایستگی خود را ارتقا دهید


    شایستگی به معنای توانایی فرد برای انجام درست یک شغل و ترکیبی است از دانش، مهارت و رفتاری که موجب اعتلای عملکرد شود. شایستگی با افزایش تجربه بیشتر می‌شود و برای آن حد و مرزی جز میزان تمایل شما به یادگیری وجود ندارد. رشد شخصی به طور پیوسته و پایدار، پیش‌شرط ارائه‌ی حرفه‌ای خدمات است.


    ۷. همیشه اخلاق‌مدار باشید

    این به معنای عمل کردن مطابق با قواعد و قوانین خاصی است که مورد پذیرش عموم هستند. «رفتار کردن بر مبنای قوانین» بهترین روشی است که یک کارمند می‌تواند در پیش بگیرد. در مواقعی که آیین‌نامه‌ها کافی نیستند، به گونه‌ای رفتار کنید که وجدان‌تان آسوده باشد. ممکن است این کار در برخی سازمان‌ها حساسیت‌برانگیز باشد اما سازمان‌های اخلاق‌مدار همیشه از تصمیم‌ها و اقدامات اخلاقی کارکنان خود حمایت می‌کنند.

    ۸. شریف باشید و امانت‌دارانه عمل کنید

    رفتار شرافتمندانه نشان‌دهنده‌ی «اصالت روح، جوانمردی، و مخالفت با کم‌کاری» است که از ثبات و صحت شخصیت شما نشأت می‌گیرد. این به معنای «تمامیت و کمال» شخصیت است که در عمل و در نتایج، با برخی ارزش‌ها، باورها و اصولِ پایدار همراه است.
    ۹. به اصل محرمانگی احترام بگذارید


    حفاظت از اسرار به معنای احترام به مجموعه‌ای از قوانین و پیمان‌هاست که اجازه‌ی انتشار برخی اطلاعات را به شما نمی‌دهد. در طول دوران کاری و بر حسب اعتماد، اطلاعاتی (از سوی سازمان یا همکاران) با شما در میان گذاشته می‌شود؛ مهم است که شما به این اعتماد خیانت نکنید. با این کار، اعتماد کسانی را که به شما اطمینان می‌کنند، جلب می‌کنید و می‌توانید در سازمان اثرگذار باشید.
    ۱۰. الگوی خوبی باشید


    به کارگیری این اصول، سطح اخلاق حرفه‌ای شما را در سازمان ارتقا می‌دهد، اما تا زمانی که دانش خود را به اطرافیان و زیردستان منتقل نکنید، کار شما ناتمام است. شما باید الگوی خوبی از خود ارائه دهید و به واسطه‌ی آن بتوانید دیگران را هدایت کنید. حرفه‌ای بودن یعنی در زندگی خود چه درون سازمان و چه بیرون آن، سرمشق دیگران باشید.
    حرفه‌ای بودن برای همه‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها ارزش بسیاری دارد؛ حرفه‌ای‌ها به ندرت بی‌کار می‌مانند. ۱۰ فرمان اخلاق حرفه‌ای را به کار ببندید تا از یک تجربه‌ی شغلی فوق‌العاده، حرفه‌ای و موفقیت‌آمیز لذت ببرید.




    برگرفته از: linkedin.com



    https://www.chetor.com/13808-%db%b1%...9%d8%a7%d8%b1/

مجوز های ارسال و ویرایش