ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۷ راهکار برای محبوبیت در محیط کاری

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/24, 20:42
    SARA

    ۷ راهکار برای محبوبیت در محیط کاری

    ما در طول روز بیشتر اوقات بیداری‌مان را مشغول کار هستیم؛ یا در جلسه‌ایم یا در دفتر خود نشسته‌ایم و به کارها رسیدگی می‌کنیم. ناگزیر در این ساعات طولانی گاهی با همکاری بدقلق یا رئیسی متکبر مواجه خواهیم شد. برقراری رابطه با چنین افرادی مشکل است اما غیرممکن هم نیست. به خصوص که ما برای موفقیت به این روابط کاری نیاز داریم. روابط سازنده، در عین حال که دستاوردهای کاری را افزایش می‌دهند باعث می‌شوند از محیط کاری لذت بیشتری ببرید. در ادامه، هفت راهکار برای برقراری رابطه‌ی بهتر با بالادستی‌ها،‌ زیردستان، همکاران و مشتریان‌تان ارائه کرده‌ایم که به محبوبیت بیشتر شما در محیط کاری منجر می‌شود.

    ۱. به وقتِ دیگران احترام بگذارید

    اگر می‌خواهید حسابی منفور شوید، از آن دسته افرادی باشید که بی‌خبر سر و کله‌شان در دفتر این و آن پیدا می‌شود. حضور شما ناخوشایند خواهد بود چون همه می‌دانند که باز هم آمده‌اید تا یک سؤال بی‌ربط بپرسید یا حرف بی‌فایده‌ای بزنید. اگر مدام مزاحم کار دیگران شوید یا یک سؤال ۳۰ ثانیه‌ای را ده دقیقه کش بدهید،‌ مطمئنا در صدر لیست افراد آزاردهنده‌ی دفترتان جای خواهید گرفت!
    این احترام را باید در مسائل دیگر هم لحاظ کنید. مثلا،‌ اگر چیدمان دفتر طوری است که همکارانتان می‌توانند صدای شما را بشنوند، با پایین آوردن صدا موقع صحبت کردن و اجتناب از حرف زدن با آنها وقتی می‌بینید مشغول کار هستند به آنها احترام بگذارید. در یک کلام: حرفه‌ای رفتار کنید.


    ۲. مراقب ایمیل‌هایتان باشید







    ایمیل تأثیر بلندمدتی دارد. اگر یک ایمیل فتنه‌انگیز در مورد یکی از کارکنان برای کس دیگری بفرستید ممکن است قبل از اینکه بفهمید، دست به دست بشود و در نهایت به دست همان کسی برسد که متن را درباره‌اش نوشته‌اید. یک ایمیل بد علاوه بر این که می‌تواند برای همیشه روابط کاری شما را با یک همکار تخریب کند، تهدیدی هم برای وجهه‌ی کاری شماست.
    اگر نیاز دارید درباره‌ی همکارتان غر بزنید یا پشت سرش غیبت کنید این کار را دور از محل کار و ترجیحا با دوستی قابل اعتماد یا همسرتان انجام دهید. حتی اگر دل‌تان می‌خواهد دق و دلی‌تان را سر همکاری خالی کنید یادتان باشد که هیچ‌وقت آن را مکتوب نکنید!
    ۳. مثبت باشید

    دوستی دارم که همیشه می‌گوید :«آدم‌ها جذب افراد مثبت می‌شوند چون این افراد با رفتارشان باعث می‌شوند دیگران احساس انگیزش و الهام کنند. مدیران هم معمولا به آدم‌های مثبت برای انجام پروژه بیشتر اعتماد می‌کنند چون رفتار آنها نشان از حمایت نسبت به سازمان و کارشان دارد.»



    البته باید مراقب باشید که در مثبت بودن زیاده‌روی نکنید. آدمِ زیادی خوش‌بین می‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص وقتی سایرین تحت فشار تحویل کار در موعد مقرر هستند یا مشکلی دارند. با این حال، اگر بتوانید در هر حالتی رویکرد مثبت خود را حفظ کنید، احتمال بیشتری دارد که بتوانید فشارهای مختلف و زیادی را که هر روز با آنها مواجه خواهید شد مدیریت کنید.

    ۴. علایق مشترک را پیدا کنید



    چه برای اولین بار با یک مشتری جلسه داشته باشید چه کنار غریبه‌ای سرگرم وقت‌کشی بین جلسات باشید، بهترین چیزی که به شما کمک می‌کند ارتباط برقرار کنید یافتن علاقه‌ی مشترک است. بد نیست کار را با این پرسش که آیا آخرهفته‌ی خوبی داشته‌اند شروع کنید یا به یک برنامه‌ی تلویزیونی مهم مثل یک بازی فوتبال اشاره کنید.
    اگر بتوانید از این طریق پیوند مشترکی ایجاد کنید، مرتبه‌ی بعدی که آن فرد را دیدید حرفی برای گفتن به هم خواهید داشت. اگر آن فرد مشتری شما باشد،‌ نه تنها در خاطرش خواهید ماند بلکه احتمال اینکه جلسه‌تان نتیجه‌ی مثبتی داشته باشد هم بیشتر می‌شود.

    ۵. گوش بدهید

    دیل کارنگی (Dale Carnegie) می‌گوید: «مهم‌ترین مهارت ارتباطی که در عین حال ساده‌ترین آنها هم هست، گوش‌ دادن است.» آدم‌ها جذب کسانی می‌شوند که به شنیدن حرف‌هایشان علاقه نشان می‌دهند و نه حرف آنها را قطع می‌کنند و نه در میانه‌ی صحبت توجه‌شان به جای دیگری معطوف می‌شود. هنگام صحبت کردن دیگری به جای اینکه فکر کنید در ادامه چه حرفی می‌خواهید بزنید واقعا به او گوش بدهید و اگر لازم شد در گفتگوی بعدی به او نشان بدهید که حرف‌هایش را به یاد دارید.
    مهارت‌های شنیداری در روابط با مافوق به طور خاص اهمیت دارند. کارمندان دوست دارند بدانند که شکایات و مشکلاتشان شنیده می‌شود. رهبران می‌توانند به سادگی،‌ با گوش‌دادن و توجه به آنچه کارمندان‌شان می‌گویند رضایت کارکنان را تا حد زیادی بالا ببرند.

    ۶. حمایت‌گر باشید



    «به هم لطف کردن» بخش مهمی از کسب‌وکار است. نیل فوگارتی توصیه می‌کند پیش از اینکه از کسی بخواهید در حق شما لطفی بکند چیزی به او پیشنهاد بدهید. پیش از آنکه از دیگران بخواهید در کار شما سرمایه‌گذاری کنند یا در وبلاگ‌شان شما را تبلیغ کنند،‌ از آنها در شبکه‌های اجتماعی حمایت کنید.

    اگر یک کارآفرین حمایت‌گر و سخاوتمند باشید دیگران به صورت طبیعی جذب شما می‌شوند. این مسئله در مورد محیط دفتر هم صادق است چرا که افراد دائما برای انجام پروژه‌ها به کمک نیاز دارند. به جای آنکه همیشه از دیگران بخواهید به شما لطف کنند، هر جا که همکاری را غرق در کار دیدید پیشنهاد کمک بدهید.
    ۷. چُغُلی نکنید

    اگر می‌خواهید برای خودتان دشمن‌تراشی کنید، پس مستقیم به سراغ مافوق همکاران‌تان بروید و نزد او از آنها گله و شکایت کنید. یا مثلا آن مافوق را در لیست گیرندگان ایمیلی قرار دهید که در آن از فلان همکارتان بدگویی کرده‌اید (چه مستقیم خطاب به خود آن همکار باشد چه دیگری). یادتان که هست گفتیم ایمیل چطور دست به دست می‌چرخد تا مستقیم به دست کسی که نباید، برسد؟ بله،‌ تبریک می‌گویم، دشمن شما حاضر و آماده است.
    اگر با کسی مشکلی دارید مستقیم با خودش صحبت کنید. اگر بارها این کار را کردید و نتیجه‌ای نگرفتید راه دیگری برای انجام این کار پیدا کنید. اگر احساس کردید رفتار آن شخص کل مجموعه (شرکت یا تیم) را به خطر انداخته است آن‌وقت سراغ مافوق‌تان بروید و بگذارید او مسئله را حل و فصل کند.
    خلاصه‌ی کلام

    روابط قوی و مثبت باعث می‌شوند هر پروژه‌ای مفیدتر و لذت‌بخش‌تر باشد. اگر هر روز با همکاران‌تان تعامل داشته باشید متوجه خواهید شد که افراد هنگام نیازتان تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهند داشت. بسیاری از نکات فوق را می‌توانید در روابط با اعضای خانواده،‌ دوستان و افراد غریبه‌ای که در طول روز با آنها برخورد دارید هم به کار ببرید.




    برگرفته از: entrepreneur.com



    https://www.chetor.com/16385-%db%b7-...7%d8%b1%db%8c/

مجوز های ارسال و ویرایش