ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/23, 20:51
    SARA

    ۷ دلیلی که بهترین کارمندان با وجود رضایت شغلی استعفا می‌دهند

    برای اینکه بهترین شرکت را داشته باشید باید بتوانید بهترین کارمندها را به دست آورید و آنها را نگه دارید. از دست دادن یک کارمند، مسئله‌ی بسیار وحشتناکی است،چرا که در آنصورت هزینه‌های زیادی باید صرف یافتن، آموزش دادن و دوره دیدن فرد جدید شود. علاوه بر این مشخص نیست که آیا فرد جدید چطور می‌تواند از پس کار برآید یا نه. از طرفی دیگر کارمندان شما، تا زمانی که جایگزین مناسب پیدا شود با دردسر زیادی مواجه خواهند بود. مقاله زیر را بخوانید تا با ۷ دلیلی که بهترین کارمندان با وجود رضایت شغلی استعفا می‌دهند، آشنا شوید.

    گاهی اوقات دلیل مشخصی برای استعفای کارمندان وجود دارد. برای مثال ممکن است فرد به درستی با تیم هماهنگ نشده باشد، یا به دلایل شخصی کار را ترک کرده و یا موقعیت کاری فوق‌العاده‌ای به او پیشنهاد شده که بدین جهت کارش را رها کرده است. اگر دلایل اینها باشد، جابه جایی منطقی می‌رسد. اما اگر نباشد چطور؟
    پس بهتر است در مرحله اول تشخیص بدهید که کارمند شما به چه دلیلی می‌خواد کارش را ترک کند. در اینجا ۷ مورد از اصلی‌ترینِ این دلایل را بیان می‌کنیم:
    ۱. رکود

    افراد دوست ندارند فکر کنند که در یک موقعیت خاص گیر افتاده‌اند، طوری که همیشه در آن باقی خواهند ماند و برای ۲۰ یا ۴۰ سال آینده هر روز باید کارهای تکراری انجام دهند. افراد دوست دارند احساس کنند در حال حرکت رو به جلو و رشد در زندگی حرفه‌ای‌شان هستند. آنها می‌خواهند چیزی داشته باشند که انگیزه‌شان را بالا ببرد. اگر هیچ ساختار یا نردبانی برای پیشرفت وجود نداشته باشد می‌دانند که باید آنرا در جای دیگری جستجو کنند. در این زمان، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که بی‌حوصله، ناراحت و رنجور شوند، مسائلی که می‌توانند بر روی کارایی فرد تأثیر گذاشته و روحیه‌ی کل تیم را پایین بیاورند.





    ۲. کار بیش از حد



    در هر شغلی دوره‌هایی وجود دارد که افراد استرس و فشار کاری زیادی تحمل می‌کنند، اما هیچ چیز به اندازه کار بیش از حد کارمندان خوب را آزار نمی‌دهد. چرا که شما به بهترین کارمندان خود اعتماد بیشتری دارید و کارهای زیادتری به آنها می‌سپارید. اگر آنها احساس کنند به طور مداوم کار بیشتری به آنها سپرده می‌شود و هیچ نشانه‌‌ای مانند ترفیع و ارتقای شغلی وجود ندارد، به این باور می‌رسند که از آنها سوء استفاده شده است. کسی نمی‌تواند آنها را به خاطر این کار سرزنش کند چرا که شما نیز در شرایط مشابه چنین احساسی خواهید داشت.






    ۳. چشم‌ انداز مبهم

    هیچ چیز ناامید کننده‌تر از این نیست، در محیطی کار کنید که چشم اندازها و رویاهای بزرگی در آن می‌توان تصور کرد، اما کاری که انجام می‌دهید هیچ ارتباطی با محقق کردن آنها نداشته باشد. بدون وجود چنین ارتباطی این اهداف بزرگ چیزی بیش از حرف نیستند. هیچ فرد با استعدادی دوست ندارد وقت و انرژی‌اش را، برای چیزی که مشخص نیست صرف کند. افراد دوست دارند فکر کنند کارهای انجام شده توسط آنها منجر به ایجاد دستاورد مشخصی خواهد شد و فقط وقت خود را هدر نمی‌دهند.


    ۴. ترجیح منافع بر افراد

    هرگاه یک سازمان برای اهدافش ارزشی بیش از افرادش قائل شود، بهترین افراد آنجا را ترک می‌کنند و جای خود را به افراد متوسط یا بی‌تفاوتی می‌دهند که نمی‌توانند جایگاه بهتری پیدا کنند. در نتیجه شاهد فرهنگ کم‌کاری، روحیه‌ی پایین و حتی مسائل انضباطی خواهیم بود. قطعا مواردی مانند سود، بازدهی، راضی نگه‌ داشتن سهامداران و بهره‌وری بسیار مهم هستند، اما موفقیت در نهایت به افرادی بستگی دارد که کار را انجام می‌دهند.
    ۵. به رسمیت شناخته نشدن

    حتی از خود گذشته‌ترین افراد نیز دوست دارند به رسمیت شناخته شوند و به خاطر کاری که انجام داده‌اند از آنها قدردانی شود. این بخشی از وجود ما به عنوان انسان است. زمانی که شما نتوانید کارمندان خود را به رسمیت بشناسید، تنها در انگیزه دادن به آنها ناموفق عمل نکرده‌اید، بلکه مؤثرترین راه برای افزایش کارایی را نیز از دست داده‌اید. حتی اگر بودجه‌ی کافی برای افزایش حقوق یا پاداش ندارید، راه‌های بدون هزینه‌ی بسیاری برای قدردانی وجود دارد، برای مثال قدردانی کلامی هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. اگر افراد احساس کنند دیده نمی‌شوند، به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهند.

    ۶. نبود اعتماد



    کارمندان شما از زاویه‌ی دید خودشان رفتار شما را تحت نظر دارند و آنها را در برابر تعهدات شما قرار می‌دهند. اگر ببینند که شما با فروشنده‌ها برخورد غیراخلاقی دارید، به سهامداران خود دروغ می‌گویید، سر مشتریان کلاه‌ می‌گذارید و یا به عهد خود وفا نمی‌کنید، بهترین و پایبندترین آنها از پیش شما خواهند رفت. در نتیجه بقیه کارمندان که بدترین آنها هستند، کنار شما می‌مانند و از دستورات شما پیروی می‌کنند.

    ۷. ساختار سلسله مراتبی شدید

    هر محیط کاری‌ای نیازمند ساختار و رهبری است، اما سازمان‌هایی که ساختار سلسله مراتبی بالا به پایین دارند کارمندان را به شدت ناراضی می‌کنند. اگر بهترین کارمندان شما بدانند قرار است به ایده‌های آنها در کار توجهی نشود، در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داده نشوند، دائما به خاطر عنوان‌شان از دیگران متمایز شوند و نه به خاطر مهارت‌هایشان، چیزی وجود نخواهد داشت که آنها را خوشحال کند.

    با وجود این نکات در نهایت، بسیاری از افراد نه به دلیل شرایط کاری و سازمان، بلکه به خاطر رئیس‌شان محل کار خود را ترک می‌کنند. از خودتان بپرسید ممکن است چه‌ رفتاری داشته باشید که بهترین افرادتان را از خودتان برانید سپس شروع به ایجاد تغییراتی کنید تا آنها را نگه‌ دارید.
    تجربیات محیط کاری خود را با ما در میان بگذارید.





    برگرفته از: inc.com


    https://www.chetor.com/19406-%db%b7-...9%d9%81%d8%a7/

مجوز های ارسال و ویرایش