خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
ارسال پاسخ به این موضوع :: 14 ایده جالب برای حضور تجاری موثر در شبکههای اجتماعی! – بخش دوم
برای ورود اینجا را کلیک کنید
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)
شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید
تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].
14 ایده جالب برای حضور تجاری موثر در شبکههای اجتماعی! – بخش دوم در بخش قبلی این مقاله، 7 ایده را برای بهترین بودن در رسانههای اجتماعی معرفی کردیم. با بخش دوم 14 ایده برای بهترین بودن در شبکههای اجتماعی همراه باشید: ایده 8: شبکه اجتماعی خودتان را داشته باشید منظورمان این نیست که شبکه اجتماعی بزرگی مانند فیسبوک را خریداری یا راهاندازی کنید! وبسایتهایی (مانند Pushup.com) هستند که اجازه میدهند تا یک محوطه مجازی را از یک شبکه مجازی در اختیار بگیرید و برای مخاطبانتان، مطلب و اطلاعات آماده کنید. چه فایدهای دارد؟؟ با این کار، شما علاوه بر اطلاعرسانی، میتوانید تحقیقات جامعه شناسی مفیدی را از مخاطبانتان داشته باشید و قدمهای بعدیتان را در فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ خود، با پشتوانهای محکمتر بردارید. نکته مهمی که باز هم تاکید میکنیم این است که حتی نظرات منفی را بخوانید و تحمل کنید! ایده 9: از جاده خاکی دور شوید! گاها پیش آمده که یک برند، در بازاریابی رسانههای اجتماعی خود، کمپینهایی را راه میاندازد که هیچ گونه ازتباطی با اهدافش ندارد. همیشه به یاد داشته باشید که کمپینهای تبلیغاتی شما، بالاخره باید به یک نحوی، مخاطبان را با برند شما درگیر کند. دقت کنید که منظور ما این نیست که بیایید و فقط محصولاتتان را در شبکههای اجتماعیتان تبلیغ کنید! خیر. بلکه باید هرگونه فعالیتی را که انجام میدهید، همگی در راستای اهداف تبلیغاتیتان باشد و به عبارتی دیگر، از مسیر اصلی خارج نشوید! ایده 10: به زبان مشتری صحبت کنید مخاطبتان چه مطلبی را دوست دارد بشنود؟ چند سالش است؟ چه فرهنگی دارد؟ از کدام شهر و کشور است؟ ادبیات و لحن نوشتن تبلیغات (Copywriting) مهمترین بحث ارتباطی بین چشم و ذهن مخاطب است. هر آن چه را که در شبکههای اجتماعیتان مینویسید، باید با هماهنگ با سلیقه مخاطب باشد. برای مثال لوازم کودک میفروشید، لحن جدی و به شدت کتابی، اصلا مناسب نیست! برای تعامل بهتر با این گونه مخاطبان بهتر است از لحنی خودمانیتر و حتی گاهی بچهگانه استفاده کنید. ایده 11: هم راستگو باشید و هم خلاق درباره علم و فن نوشتن متنهای تبلیغاتی در ایده قبلی (دهم) صحبت کردیم؛ اما بحث خلاقیت و صداقت در کنار هم نکته مهم دیگریست. خلاقیت: طوری بنویسید که مخاطب حس کند کتاب تازهای را در دست گرفته و حوصلهاش سرنرود. تازه و جدید بنویسید.صداقت: شاید مهمترین فاکتوریست که نبودن آن مانند سیل، مشتریان شما را نه تنها از بین میبرد، بلکه آنها را به منتقدانی دلشکسته و تبلیغکنندگانی منفی تبدیل میکند. ایده 12: یک بازی راه بیندازید! بگذارید مخاطبان و مشتری های شما بازی کنند! مثلا یک مسابقه Dubsmash برگزار کنید و به بهترین ویدیو جایزه بدهید. کمپین لامبورگینی (Lamborghini) صفحه اینستاگرام لامبورگینی، یک بار مسابقهای راه انداخت که از مخاطبان صفحه خود میخواست که از هر مدل لامبورگینی که دوست داشتند یک نقاشی بکشند؛ آن را در اینستاگرامشان پست کنند و یک هشتگ خاص برای آن بگذارند. جایزه این مسابقه این بود که بهترین نقاشی در پیج اصلی لامبورگینی شات میشد و میلیونها نفر آن را میدیدند (خب شما میتوانید علاوه بر شات، یک جایزه دیگر هم بدهید!). اینگونه مسابقات، یک صمیمیت قوی را بین مردم و برندتان به وجود میآورد. ایده 13: آموزش بدهید به مخاطبانتان آموزش بدهید. مثلا: اگر رستوران هستید، تهیه یک ژله خاص را آموزش دهید.اگر فروشگاه لوازم دیجیتال هستید، ترفندهای iOS یا اندروید را آموزش بدهید.اگر فروشنده لباس هستید، به مخاطبان آموزش بدهید که چگونه یک تیپ زیبا با ترکیب رنگ آبی و طوسی داشته باشند. البته همهی اینها مثال بود! شما میتوانید با توجه به کسب و کارتان یک موضوع جذاب را آموزش بدهید و همان طور که در بخش اول 14 ایده برای بهترین بودن در شبکههای اجتماعی گفتیم، هشتگها را در بیابید! ایده 14: لطفا مرموز نباشید! در دسترس باشید. نه به این معنا که شماره موبایل شخصیتان را در پروفایلتان قراردهید! فقط کاری کنید که مخاطب برای پیدا کردنتان سختی نکشد و مجبور نشود کلی بگردد تا مثلا وبسایتتان را پیدا کند. 14 ایده جالب برای حضور تجاری موثر در شبکههای اجتماعی! – II
14 ایده جالب برای حضور تجاری موثر در شبکههای اجتماعی! – بخش دوم
مشاهده قوانین انجمن