ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: CTA یا Call to Action چیست؟

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/21, 23:05
    Sina homaei

    CTA یا Call to Action چیست؟

    CTA یا Call to Action، یعنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار، که آن کار باعث می‌شود که مخاطب، با برند شما بیشتر سر و کله بزند!
    ممکن است از او دعوت کنید که ایمیل خود را وارد کند، به فلان شماره پیامک بزند، یک فایل خاصی را دانلود کند و…
    CTA، بعضی وقت‌ها یک تصویر است، بعضی وقت‌ها یک دکمه ساده است، بعضی وقت‌ها یک باکس دریافت ایمیل است و یا چیزی که خودتان اختصاصا برای خودتان درست کرده‌اید.
    فقط وب‌سایت‌ها نیستند که می‌توانند Call to Action داشته باشند؛ در واقع، هر نوع از محتوا می‌تواند برای خودش یک CTA داشته باشد (و باید داشته باشد!).
    فرض کنید در یکی از سخنرانی‌های خود، از حضار بخواهید که با فرستادن عبارت «بازاریابی» به شماره پیامک 888888 (شماره فرضی)، در خبرنامه شما عضو شوند.

    • وبینارها می‌توانند Call to Action داشته باشند.
    • اینفوگرافی‌ها می‌توانند Call to Action داشته باشند.
    • ارائه‌ها (Presentations) هم باید Call to Action داشته باشند.

    همان‌طور که گفتیم، هر وقت از مردم دعوت کردید که کاری را انجام دهند، و آن کار، باعث شود که مردم، بیشتر با برند یا محصول یا هر چیزی که مربوط به شماست، سر و کله بزنند؛ آن وقت است که یک Call to Action داشته‌اید.

    • از مردم دعوت کنید که در خبرنامه ایمیلی شما ثبت‌نام کنند.
    • از مردم دعوت کنید که فلان فایل را دانلود کنند.
    • از مردم در انتهای مقاله‌ی خود بخواهید که فلان مقاله‌ی مرتبط را نیز بخوانند.
    • از مردم در بخشی از وب‌سایت‌تان که درباره‌ی (مثلا) سئو نوشته‌اید بخواهید که مشخصات وب‌سایت‌شان را وارد کنند، تا وب‌سایت‌شان را از نظر سئو برایشان (به رایگان) آنالیز کنید.
    • در سمینار دیجیتال مارکتینگ خود از حضار بخواهید که از فلان برنامه‌ی مدیریت شبکه‌های اجتماعی (که توسط شما طراحی شده‌است)، با (مثلا) کد Sminr12!$ به مدت یک ماه، رایگان استفاده کنند.
    • و…

    مخاطب را تنها نگذارید!

    مخاطب را تنها نگذارید! او خیلی سریع شما را فراموش می‌کند. ممکن است مقاله‌ای را از شما بخواند و دیگر به سراغتان نیاید! نه این که وب‌سایت بدی داشته باشید، یا مقاله‌ی خوبی ننوشته‌اید؛ خیر! این طبیعت آدم است. تا به حال چند بار شده که وارد یک وب‌سایت خیلی عالی شده باشید و بعد از این که کارتان تمام شد، دیگر آن وب‌سایت را به خاطر نیاورید؟ گیریم که یادتان ماند، ولی خب ممکن است هیچ وقت فرصت نکنید که به آن دوباره سر بزنید!
    ممکن است در یک سمینار یا دوره‌ی آموزشی فوق‌العاده شرکت کنید، ولی بعد از اتمام سمینار یا دوره، به طور کلی آن سمینار و برندی که آن را برگزار کرده است، فراموش کنید و بروید به دنبال دغدغه‌های خودتان!
    تخفیف برای اولین خرید

    تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا وقتی وارد یک فروشگاه آنلاین می‌شوید، سریعا برای شما یک پاپ‌آپ کوچک می‌آید که اگر ایمیل‌تان را وارد کنید و بار اول است که خرید می‌کنید، به شما (مثلا) 30 درصد تخفیف می‌دهیم؟ (و واقعا هم این 30 درصد تخفیف را به شما می‌دهند).
    یکی از اصلی‌ترین دلایل این کارشان همین است. چون ممکن است شمایی که (از هر طریقی) وارد آن وب‌سایت فروشگاهی شده‌اید، از وب‌سایت خوشتان بیاید و چند دقیقه‌ای به بررسی سایت بپردازید، اما با تمام خوب بودن آن وب‌سایت و محصولاتش، ممکن است که (به هر دلیلی) به سادگی آن وب‌سایت را ببندید!
    پس حداقل کاری که آن وب‌سایت می‌تواند انجام بدهد این است که از شما یک ایمیل بگیرد و کد تخفیف، به شما انگیزه می‌دهد تا ایمیل خود را وارد کنید (و یا حتی خرید هم بکنید!).
    CTA برای ایمیل مارکتینگ

    یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ایمیل مارکتینگ وجود دارد، داشتن یک بانک ایمیل است. با استفاده مناسب از CTAهای مناسب در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و… خود، می‌توانید یک بانک ایمیل هدفمند برای پیاده‌سازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود داشته باشید.

    CTA یا Call to Action چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV

مجوز های ارسال و ویرایش