ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: مختصری از ابتدا تا انتهای برندینگ در 5 گام

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/21, 22:54
    Sina homaei

    مختصری از ابتدا تا انتهای برندینگ در 5 گام

    هر جا که در مورد هر بحثی از دنیای کسب و کارها و استارت آپ‌ها و… مطلب یا اینفوگرافیک یا ویدیو و… می‌دیدم، بدون شک رد و پای یک بحث خیلی مهم را در همه‌ی آن‌ها پیدا می‌کردم: “برندینگ

    تقریبا همه موافقند که برندینگ اگر مهم‌ترین بحث در کسب و کارها نباشد، قطعا یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.
    در کشور ما هم آنقدر برندینگ و مشاوره برندینگ و… رونق گرفته که به قول یکی از دوستان: “یکی بود.. یکی نبود.. کشوری بود..که مشاورای برندش از برنداش بیشتر بودن!”
    برویم سر اصل مطلب..
    اگر شما هم به فکر افتادید که برندینگ شرکت، سازمان، وب‌سایت، محصول، خدمات و… خودتان را شروع کنید پیشنهاد من این است که در 5 گامی که آقای Signorelli به شما پیشنهاد می کند عمل کنید.
    این شما و این هم 5 گام برندینگ:
    گام 1: قبل از هر کاری، اطلاعات جمع آوری کنید

    اولین گامی که باید بردارید این است که تا می‌توانید در ارتباط با این دو زمینه اطلاعات به دست آورید:

    1. شخصیت برند: تمام فرهنگ‌ها و شخصیت‌هایی را که برندتان می‌تواند داشته باشد، بررسی کنید.
      (شخصیت‌هایی مثل لوکس، مقرون به صرفه، مدرن، جوانگرا، خانوادگی، رسمی و…)
    2. رقابت: وضعیت رقابت در بازار برندتان چطور است؟ (فرصت‌ها و تهدیدهایش را بررسی کنید.)
      (تاکید می‌کنم که هم فرصت‌ها را بررسی کنید و هم تهدید‌ها را)

    گام 2: شخصیت برندتان را تعریف کنید

    خب در مرحله قبل درباره تمام شخصیت‌هایی که برندمان می‌توانست داشته باشد تحقیق کردیم و فرصت‌ها و تهدید‌هایش را هم بررسی کردیم.
    حالا نوبت آن است که شخصیتی را برای برندمان انتخاب کنیم و بعد از آن، کاری کنیم که “هر چیزی” که مربوط به برندمان است، جلوه‌دهنده این شخصیت باشد.
    از لوگو، وب‌سایت و سایر اِلِمان‌های بصری بگیرید تا کیفیت محصولات‌تان، قیمت گذاری و…
    شخصیتی که برای برندتان تعیین کردید، باید مثل خون در هر چیزی که (تکرار می کنم، هر چیزی که) به برندتان مربوط است، جریان داشته باشد؛ وگرنه آن قسمت را باید مُرده بدانید.
    این “هرچیزی از برندتان” که می‌گویم برای مثال می تواند این موارد باشد:

    • المان‌های بصری: ویژگی‌های ظاهری لوگو، بروشور، وب‌سایت، بنر تبلیغاتی و…
    • لحن متن: آن چه در کاتالوگ‌ها، وب‌سایت، ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها، آگهی‌ها و… مربوط به برندتان می‌نویسید.
    • بسته بندی: سوای رنگ و طرح و… آن، در چه قالبی می‌خواهید کالایتان را بسته‌بندی کنید؟ جعبه؟ نایلون؟ کاردستی؟ و…
    • محیط اداری‌تان، آدرس دفتر کارتان، لحن پاسخ گویی منشی تان، پیک موتوری‌تان و…

    و ده‌ها و صد‌ها مورد دیگری که به هر روشی به برندتان ربط دارد. همه و همه باید تداعی‌گر آن شخصیت باشد.
    گام 3: برای برندتان چشم انداز تعریف کنید

    با توجه به اطلاعاتی که تا الان در دست دارید، نوبت آن رسیده که چشم انداز واضحی را برای خود و برندتان تعریف کنید، تا پتانسیل‌های موجود و پیش رویتان، مشخص و برنامه ریزی شود.

    • چه بازارهایی را هدف قرار داده‌اید؟
    • چه قدر از این بازار سهم می‌خواهید؟
    • دوست دارید درباره برند شما، چه کسانی.. چه بگویند؟
    • کدام جایزه‌ها را می‌خواهید بگیرید؟ در کدام جشنواره‌ها می‌خواهید پیروز شوید؟
    • چقدر درآمد و چقدر دارایی برای برندتان می‌خواهید؟
    • و…

    گام 4: مخاطبان خود را جذب کنید

    داشتن یک برنامه کامل و دقیق به تنهایی کافی نیست، باید از ذهنیت و شخصیت خریداران و مشتریان، نیازها وعلایقشان نیز باخبر شوید و با مشتریانی که هدف قرار داده‌اید، ارتباط برقرار کنید.
    ببینید مشتریان‌تان کجا هستند؟ خودتان را نشان بدهید و به آن‌ها بگویید که برندی متعلق به آن‌ها هستید؛ همانی هستید که سلیقه و علاقه و نیازشان می‌خواهد (البته واقعا این طور باشید؛ مردم باهوش شده‌اند و گول زدن را تشخیص می‌دهند!!)
    گام 5: از این 5 پل عبور کنید

    برای برندسازی باید از 5 پُل عبور کنید:

    1. آگاهی بخشی (Awareness): مردم را از بودنتان آگاه کنید.
    2. درک کردن (Comprehension): تمام آن شخصیتی را که برای برندتان تعریف کرده‌اید، تمام تعهدات‌تان، آن چه ارائه می‌دهید و… را به مشتری بفهمانید تا مشتری شما را کامل بشناسد.
    3. اعتماد (Confidence): بعد از این شناخته شدید، باید به شما اعتماد کنند و کالا یا خدمات برند شما را انتخاب کنند.
    4. وابستگی (Affinity): اگر بعد از استفاده از کالا یا خدمات برندتان به شما وابسته شدند (مثل من که از هیچ برند دیگری جز LG نمی توانم گجتی بخرم!) که دیگر خیلی خوب است!
      برای رساندن مشتریان به این مرحله هم می‌شود برنامه‌ای ریخت.
    5. تداوم ارتباط با مشتری (Continuous Connection): خود به خود که قرار نیست دستاوردهایتان را تا ابد حفظ کنید! برای تداوم ارتباط با مشتریان‌تان و گسترش آن، برنامه‌ای داشته باشید.


    مختصری از ابتدا تا انتهای برندینگ در 5 گام - شبکه مدیران Modir TV

مجوز های ارسال و ویرایش