ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ۶ دلیل عالی برای سرمایه گذاری در بورس

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/20, 13:31
    SARA

    ۶ دلیل عالی برای سرمایه گذاری در بورس

    آیا منتظر بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بورس هستید؟ وقتی که مقداری پول اضافه کنار گذاشته‌اید، آیا باید همه‌ی آن را دود هوا کنید یا باید بخشی از آن را وارد بازار نمایید؟

    مطمئنا خیلی از شماها نمی‌خواهید کل پول‌تان را حیف‌و‌میل کنید. پس باید همیشه در ذهن داشته باشید، تنها راهی که بسیاری از مردم با آن به کسب ثروت بیشتر امیدوار هستند، سرمایه گذاری در بورس است. حتما شما هم روش فوق‌العاده‌ای در ذهن دارید مثلا تأسیس یک شرکت چند میلیارد دلاری یا برنده شدن در قرعه‌کشی، اما باید بدانید که شانس‌تان بسیار کم است.
    آهستگی و پیوستگی در مسیر موفقیت بهتر از موفقیت یک‌شبه و ناگهانی است. بر خلاف امید به یک شبه پولدار شدن، سرمایه‌گذاری منظم به شما این قدرت را می‌دهد که بر سرنوشت خود کنترل پیدا کنید.
    اگر در خصوص سرمایه گذاری در بورس نگران هستید، به این ۶ دلیلی که ثابت می‌کند باید بر این نگرانی فائق بیایید، توجه کنید:

    1. همگام با تورم پیش بروید.
    2. با ترکیب صحیحی از سرمایه‌گذاری‌ها، به اهداف مالی خود دست پیدا کنید.
    3. با اتخاذ یک استراتژی درست تخصیص دارایی، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهید.
    4. با روی آوردن به یک استراتژی برنامه‌ریزی شده برای خرید و فروش در بورس، ریسک را به حداقل برسانید.
    5. هنگام بالا بودن ارزش سهام، از متوسط هزینه دلاری برای باقی ماندن در بازار استفاده کنید.
    6. معامله‌گران پُرکار نسبت به معامله‌گران معمولی، کمتر از پایین بودن میزان بازگشت سرمایه ضرر می‌کنند.

    حال به ۶ دلیل عالی برای این نوع سرمایه‌گذاری اشاره می‌کنیم:




    ۱. ریسک سرمایه گذاری در بورس، مثل بقیه‌ی ریسک‌ها است



    از دست دادن پول در بازار بورس، بزرگ‌ترین تهدید برای جیب شما نیست. افرادی که پول آن‌چنان زیادی برای بازنشستگی خود ذخیره نکرده‌اند هم با ریسک خواب سرمایه (کم شدن ارزش پول در طول زمان) روبه‌رو هستند. کسانی که فقط سرمایه‌گذاری‌های خیلی امن انجام می‌دهند، با ریسک از دست دادن قدرت خرید در مقابل تورم روبه‌رو خواهند بود.
    پیتر لازارف (Peter Lazaroff)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت دارایی آکروپولیس (Acropolis) می‌گوید: «اگر نتوانید پول خود را بیشتر کنید، آنگاه در آینده توان خرید هیچ چیز را نخواهید داشت. بنابراین، باید برای رشد ثروت و حفظ قدرت خرید سرمایه‌گذاری کرد.»
    به منظور کاهش ریسک تورم، لزومی ندارد که سرمایه‌گذاران برای رسیدن به نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالاتر عجولانه تصمیم بگیرند. مجموعه‌ی متنوعی از سرمایه‌گذاری‌های امن و پُرخطر، سبدی از ریسک‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که در این شرایط خطر ورشکستگی در زمان رکود بازار از بین خواهد رفت.


    ۲. بازار سهام و اوراق قرضه بسیار گسترده است



    آشنایی با سهام و اوراق قرضه، از اصول اولیه‌ی سرمایه‌گذاری است. در مجموع، خرید سهام از اوراق قرضه پُرریسک‌تر است. اما بعضی از سهام‌ها از سایرین ریسک کمتری دارند. مثلا به احتمال فراوان شما با سرمایه‌گذاری بر روی یک شرکت معروف، متحمل ریسک کمتری خواهید شد تا سرمایه‌گذاری بر روی یک شرکت کوچک و بی‌ثبات با درآمد بالقوه‌ی نامشخص. در مقابل، از آنجا که یک شرکت کوچک‌تر قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک برند جهانی و قوی دارد، پتانسیل بیشتری برای پرداخت بالاتر خواهد داشت.
    اوراق قرضه هم به همین شکل عمل می‌کنند، یعنی شرکت‌های پُرریسک بازگشت سرمایه‌ی بالاتری را پیشنهاد می‌کنند در حالی که بسیاری از قرض‌کنندگان امن مانند دولت، نرخ بهره‌ی بسیاری پایین‌تری پرداخت می‌نمایند.
    بدون توجه به وضعیت شما، ترکیبی از سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند اهداف و میزان ریسک‌ مورد نظر شما را برآورده کند، البته تا جایی که اهداف و توانایی شما در مقاومت در برابر ریسک، واقع‌بینانه بوده و خیالی نباشد. شما نباید انتظار بازگشت ۱۰۰ درصدی سرمایه در عرض ۳ ماه و بدون وجود هیچ ریسکی را داشته باشید.
    ۳. برنامه‌ریزی میزان ریسک را کاهش می‌دهد (بخش اول)


    حتما با فرآیندهای تخصیص دارایی آشنایی پیدا کنید. این فرآیندها به شما کمک می‌کنند تا پول خود را در محل‌های مختلف سرمایه‌گذاری نمایید. نحوه‌ی ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها، مجموع میزان ریسک را در سبد سرمایه‌گذاری شما مشخص می‌کند. شما با داشتن ترکیبی مناسب می‌توانید نوسانات سبد سرمایه‌گذاری خود را تا حد معینی کنترل کنید. همچنین بر روی میزان بازگشت سرمایه‌ی خود نیز تا حدودی کنترل خواهید داشت. سرمایه‌گذاری‌های پُرریسک عموما بازگشت سرمایه‌ی بالاتری خواهند داشت و به همین ترتیب، سرمایه‌گذاری‌هایی که ریسک پایینی دارند، بازگشت سرمایه‌ی کمتری خواهند داشت.
    متیو توتل (Matthew Tuttle)، مدیرعامل شرکت مدیریت تاکتیکی توتل، می‌گوید: «با وجود امکان وقوع رکودهای اقتصادی مختلف، راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد تا بدین ترتیب بتوان متحمل ضررهای شدید نشد.»

    همان‌طور که همه‌ی سهام‌ها به یک اندازه ریسک ندارند، همه‌ی اوراق قرضه هم به یک اندازه بی‌خطر نیستند.

    ۴. برنامه‌ریزی میزان ریسک را کاهش می‌دهد (بخش دوم)


    خرید و فروش سرمایه امری اجتناب‌ناپذیر است. خواه شما به طور منظم به برقراری توازن مجدد بپردازید، خواه در تخصیص دارایی‌های خود تغییر تاکتیکی بدهید، در هر حال داشتن سیستمی که به شما بگوید چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید، شما را از فروش عجولانه و همراه با ضرر برحذر می‌دارد.
    به گفته‌ی توتل، «احساسات کار شما را خراب می‌کنند. احساسات مانع تصمیم‌گیری درست شده و باعث می‌شوند شما در زمان اشتباهی به خرید و فروش بپردازید.»

    یک برنامه‌ریزی مناسب و معقول، ترس و سرخوشی ناشی از احساسات را از معادلات شما دور می‌کند.
    با نگرش آرام و رویکردی روشن به سرمایه‌گذاری بپردازید. به گفته‌ی توتل «کل این کار یعنی اینکه چه چیزی را کِی بخرم و چیزی را کی بفروشم.»
    ۵. برای بازار بورس زمان‌بندی نکنید



    مشخص کردن زمان برای ورود یا خروج از بازار کاری احمقانه است. هیچ‌کسی نمی‌داند که چه زمانی چه اتفاقی می‌افتد.
    جفری ناتا (Jeffery Nauta)، مدیر شرکت مشاوره‌ی مالی هنریکسون ناتا (Henrickson Nauta) می‌گوید: «اخیرا دیده‌ام که مردم به سرمایه‌گذاری بر روی سهام یا افزایش تخصیص سهام تمایل ندارند زیرا فکر می‌کنند ارزش‌ سهام بسیار بالاست.»
    ابزاری که تحلیل‌گران برای سنجش ارزش نسبی بازار بورس استفاده می‌کنند، نسبت قیمت به درآمد تعدیلی چرخه‌ای (CAPE) نام دارد. در این نسبت، قیمت اعلام‌شده‌ی شاخص مرکب شرکت‌های خدمات مالی معتبر گرفته می‌شود و بر درآمد میانگین ۱۰ ساله تقسیم شده تا بدین ترتیب بر اساس تورم تعدیل انجام شود.
    اگرچه این میانگین در قرن بیستم برابر با ۱۵.۲۱ بوده است. اما امروز به ۲۶.۲ رسیده است.
    ناتا می‌گوید: «این یک زنگ خطر است و لازم است تخصیص‌های بورس بازنگری شوند.»
    اما این به معنای لزوم ترک بازار بورس نیست. به گفته‌ی ناتا «بازارها می‌توانند در این سطوح بالا نیز برای سال‌ها به معامله بپردازند و سرمایه‌گذاران با ترک بازار، سود سرشاری را از دست خواهند داد.»
    منتظر زمان نباشید. کار را با یک متوسط دلار به هزینه در بازار بورس آغاز کنید. بر اساس این استراتژی، بخشی از درآمد خود را به طور منظم به بازار بورس وارد کنید.

    ۶. بازار بورس آنقدرها هم قابل‌ پیش‌بینی نیست



    سرمایه‌گذاران کوچک ممکن است احساس کنند که همه‌چیز علیه آنها است و آنها برای پیروزی در برابر معامله‌گران حرفه‌ای که از کامپیوترهای سریع و الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، شانسی نخواهند داشت. این مسأله تا حد زیادی درست است. اما خبر خوش این است که سرمایه‌گذاری‌های خُرد آن‌قدر کوچک هستند که این موضوع آن‌چنان جای نگرانی ندارد.
    ناتا می‌گوید: «سرمایه‌گذاری‌های پُربَسامد (با فرکانس بالا) تأثیر حداقلی بر سرمایه‌گذاران معمولی دارند. تا وقتی که سرمایه‌گذار اوراق بهادار زیادی خریداری نکند، ریسکی از بابت عدم بازگشت سرمایه او را تهدید نخواهد کرد.»

    رسوایی‌ها و کلاهبرداری‌های صورت گرفته، اعتماد عمومی به بازار بورس را خدشه‌دار کرده‌اند اما مردم با روی‌گردانی از رشد اقتصادی، از نظر مالی عقب خواهند افتاد.
    به گفته‌ی توتل «هیچ راهی برای تبدیل ۱۰۰ هزار دلار به ۱ میلیون دلار وجود ندارد، مگر اینکه دستگاه چاپ پول داشته باشید!»




    برگرفته از: bankrate.com


    https://www.chetor.com/27867-%d8%b3%...8%d8%b1%d8%b3/

مجوز های ارسال و ویرایش