ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/20, 12:03
    SARA

    معرفی خصوصیات یک رهبر؛ رهبران بزرگ جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟

    در طول تاریخ مطالب زیادی درباره‌ی خصوصیات یک رهبر خوب و اینکه اصلا چه کسی را رهبر به حساب می‌آوریم، نوشته شده است. سون تِزو، ژنرال جنگی در چین باستان و نویسنده‌ی کتاب «هنر جنگیدن» رهبر را کسی توصیف می‌کند که «قوانین اخلاقی را وضع می‌کند و سخت پایبند به شیوه‌های مناسب و نظم است.» تاریخ‌دان قرن نوزدهم توماس کارلایل معتقد بود که افراد رهبر به دنیا می‌آیند و نمی‌توان کسی را برای رهبری تربیت کرد. در حالی‌که فیلسوف انگلیسی هربرت اسپنسر بر این باور است که رهبران نتیجه‌ی جامعه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند.

    با گذشت ده‌ها سال از آن زمان، مطالعات و گزارش‌های پژوهشی زیادی انجام شده است که توانایی‌ها، سبک‌ها و ویژگی‌های مختلف رهبری را با جزئیات توضیح داده‌اند و انواع مختلف رهبر را مشخص کرده‌اند. با توجه به این مطالعات، واضح است که تعریف واحد و مشخصی برای رهبری وجود ندارد. چیزی که برای یک رهبر به خوبی کار می‌کند برای رهبر دیگر ممکن است مناسب نباشد و این به شرایط و شخصیت هر فرد بستگی خواهد داشت. اما نکته مهمی که تقریبا همه‌ی دانشمندان، تاریخ‌دانان و حتی خود رهبران بر سر آن توافق دارند این است که: یک رهبر خوب باید بتواند الهام‌بخش تیم خود باشد.


    «اخبار روزانه‌ی کسب‌وکار» مصاحبه‌هایی با رهبران کنونی ترتیب داده است و از آنها در مورد اینکه رهبری برای آنها چه معنایی دارد و رهبران چگونه می‌توانند به این هدف نهایی یعنی الهام بخشیدن به دیگران دست پیدا کنند، سؤالاتی را مطرح کرده است. در ادامه بخش‌هایی از این مصاحبه‌ها آورده شده‌اند:





    رهبران می‌توانند بهترین خروجی را از کارمندان‌شان بگیرند

    تام ویلانت، مؤسس، رئیس و مدیر عامل شرکت پردازش پرداخت یاپ‌استون معتقد است: «امروزه بهترین رهبران رویکرد ثابتی دارند، خود را درگیر کار می‌کنند و پایه‌گذار فرهنگی در شرکت خواهند بود که بعد از آنها باقی بماند. تحت یک رهبری قدرتمند، هیچ منطقه‌ی آسایشی وجود ندارد، چرا که هر یک از اعضای تیم به سمت بیشترین پتانسیل‌شان هدایت می‌شوند. علاوه بر این، رهبران بزرگ سعی دارند کسانی مانند خودشان (رهبران قدرتمند) را استخدام کنند و الهام‌بخش آنها شوند. کسانی که بتوانند مأموریت شرکت را پیش ببرند و به تک تک کارمندان انگیزه بدهند.»
    رهبری یعنی تخصیص دادن و خدمت کردن

    تریکا سیورتینو رئیس شرکت eaHELP می‌گوید: «این ویژگی مهم‌ترین مزیت یک رهبر است و برای کسی که سخاوت‌مندانه زمان و تجربه‌اش را در اختیار تیمش قرار ندهد و آنها را تشویق نکند هیچ عذری پذیرفته نیست. بنابراین یک رهبر خوب هرگز نباید انتظار داشته باشد که در ازای خدماتی که ارائه می‌دهد چیزی دریافت کند. شما از جایگاه ویژه‌ای برخوردارید که می‌توانید قدرت افراد را کشف کرده، در آنها نفوذ کنید و در پایان از آنها تجلیل به عمل آورید. اگر می‌خواهید افراد را رهبری کنید و رهبر خوبی باشید، باید بدون توجه به نتیجه‌ی کارتان، همه تجربه‌ای که دارید را در اختیار دیگران قرار دهید. رهبرانی که در این کار کوتاهی می‌کنند در نهایت مانع پیشرفت تیم‌شان می‌شوند.»

    رهبری نیاز به بلند پروازی دارد



    یکی از بهترین خصوصیات یک رهبر، بلندپروازی اوست. کُری بگت مؤسس شرکت تبلیغات تکنولوژی می‌گوید: «رهبران با ویژگی‌های بسیار زیادی توصیف می‌شوند، از جمله احساساتی، رؤیاپرداز، کاریزماتیک، انگیزه بخش و مشوق. با این حال رهبری چیز ساده‌تری به نظر می‌رسد. رهبری بلند پروازی است. بلند پروازی باعث می‌شود زیاد کار کنید، مصمم شوید و بی‌قید و شرط به دنبال موفقیت باشید. این ویژگی باعث پخش شدن انرژی می‌شود و افراد به طور طبیعی به آن می‌پیوندند. اگر شما رهبر سازمان‌تان هستید، فقط یک چیز درباره‌ی نقش‌تان وجود دارد که لازم است بدانید: هرگز اجازه ندهید بلند پر‌وازی‌تان از بین برود.»


    رهبران خوب، نگرش‌ خوبی دارند

    دیوید مور، مؤسس و معاون منطقه‌ای گروه ادیسون می‌گوید: «یک رهبر خوب می‌تواند در شرایط سخت هم احساسات خود را کنترل کند. برای مثال ممکن است بهترین مشتری‌تان را از دست بدهید یا معامله‌ای که مدت زیادی بر روی آن کار کرده‌اید ناموفق بماند. بدون توجه به این مشکلات، برای یک رهبر بسیار مهم است که در موقعیت‌های دشوار قادر به هدایت درست و تشویق تیم خود باشد و در طول مسیر همیشه مثبت باقی بماند. روحیه‌ی تیمی به شدت وابسته به نگرش رهبر خواهد بود.»
    رهبری یعنی اینکه با افرادتان در ارتباط باشید

    اندرو کواکس مدیر عامل و مؤسس برند ترمیم اموال معتقد است: «یک رهبر افراد را در اطراف خود جمع می‌کند و آنها را در موقعیتی قرار می‌دهد که به موفقیت نزدیک شوند. این کار بسیار دشوار است چرا که رهبر باید شناخت خوبی از تک تک افراد خود داشته باشد، برای مثال بداند هدف شغلی آنها چیست و چه چیزی به آنها انگیزه‌ می‌دهد. هنگامی که رهبر خود را متعهد می‌کند که به هر یک از افراد برای رسیدن به اهداف شخصی‌شان یاری برساند، در حقیقت به عظمت سازمان کمک کرده است. علاوه بر این، رهبران خوب شنونده‌های خوبی نیز هستند. آنها به اشاره‌های کلامی و غیرکلامی توجه می‌کنند تا بفهمند چه چیزی در سازمان در حال رخ دادن است. این امر به شما کمک خواهد کرد که پیش از بزرگ شدن مشکلات به آنها رسیدگی کنید.»
    رهبران نمونه‌های خوبی هستند

    ریچارد کیسان، رئیس و مدیر عامل شرکت توسعه برند‌ها معتقد است که: «رهبر یک سازمان، در یک مقیاس بزرگ نمونه‌ی خوبی از کسی ارائه می‌دهد که افراد می‌توانند برای انجام کارهای‌شان از آن پیروی کنند. در واقع شما باید به عنوان رهبر تیم و سازمان‌تان، رفتار افراد را به شکلی که خودتان با کارمندان، شرکای کسب‌وکار و مشتریان‌ برخورد می‌کنید، هدایت کنید. به عنوان یک رهبر مسئولیت مشخص کردن اهداف، نوآوری، انگیزه ‌دادن و ایجاد اعتماد در سازمان بر عهده‌ی شما خواهد بود. یک رهبر مشتاق و مهربان می‌تواند به شرکت انرژی بدهد و نمونه‌ای از همکاری، اعتماد و آرامش باشد. به جای اینکه به دنبال پیدا کردن اشتباهات و سرزنش کردن دیگران باشد، بر روی راه‌حل‌ها و مثبت بودن تمرکز کند.»

    رهبران نمی‌توانند تنها دوام بیاورند


    ریچارد هیتنر نویسنده کتاب «جلوتر از سایه‌ها» و قائم مقام یک شرکت تبلیغاتی معتقد است که: «در محیط کسب‌وکار ناپایدار و متغیر امروزی، یک رهبر تمام و کمال نباید خود را از مرکز فعالیت‌ها دور نگه‌ دارد. ابراز شایستگی برای ارزیابی، تصمیم‌گیری و اداره‌ی یک کسب‌وکار در حال رشد، اعتماد به نفس رهبر را افزایش خواهد داد. همچنین یک مدیر خوب هرگز با افراد کوچک و ضعیف همکاری و مشارکت نمی‌کند بلکه با کسانی که توانایی‌ها و شایستگی‌های مدیریتی‌ قدرتمندی دارند همکاری خواهد کرد. کسب‌وکاری که فقط یک مدیر خوب دارد همیشه کسب‌وکار کوچکی باقی خواهد ماند.»




    برگرفته از: businessnewsdaily


    https://www.chetor.com/29238-%d8%ae%...7%d8%a8%d8%b1/

مجوز های ارسال و ویرایش