ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: استارت آپ چیست

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/18, 14:50
    Arshia

    استارت آپ چیست

    بحث های زیادی درباره راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی و استارت‌آپ ها در حال جریان است.



    بحث های زیادی درباره راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی و استارت‌آپ ها در حال جریان است. به این دلیل که موضوع استارت‌آپ ها، مفهوم جدیدی است و ممکن است بسیاری با معنای درست آن آشنایی نداشته باشند. در این نوشته تلاش خواهم کرد تا تعریف جامعی را بر اساس منابع مهم این حوزه، ارائه کنم.
    برای اینکه بفهمیم استارت‌آپ چیست، بهتر است ابتدا بفهمیم استارت‌آپ چه چیزهایی نیست:
    استارت‌آپ یک رویداد و همایش کارآفرینی نیست.
    یک وب سایت یا یک اپ موبایل، لزوما یک استارت‌آپ نیست.
    استارت‌آپ یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست.
    بر اساس تعاریف مختلف از نویسندگان و محققان این حوزه، مانند آقای استیو بلنک، اریک ریس، و کتاب ها و منابع متنوع، بهترین و جامع‌ترین تعریفی را که برای یک استارت‌آپ می توان ارائه کرد، به نظر من، این است:
    استارت‌آپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر بوجود آمده است.
    سازمان: منظور از سازمان هر نوع مجموعه‌ای از افراد (یا حتی یک نفر)، ابزارها، و روابط بین آنهاست، چه به صورت شرکت ثبت شده باشد چه نشده باشد. چه دفتر کار داشته باشد چه در زیر زمین خانه قرار داشته باشد.
    موقت: یعنی استارت‌آپ ۱۰ ساله معنی ندارد. کار یک استارت‌آپ یافتن سریع مدل کسب و کار مناسب طبق تعریف بالا، در کمترین زمان ممکن است. سرعت و زمان عوامل مهمی در موفقیت یک استارت‌آپ هستند. هرچه دیرتر مدل کسب و کار مورد نظر را کشف کند شانس اینکه رقیبانش زودتر به نتیجه برسند و همچنین صبر، حوصله، انرژی و توان مالی گرداننده یا گردانندگان آن به سر رسد، بیشتر است.
    یافتن: این کلمه مهمی در این تعریف است. یک استارت‌آپ، برای یافتن هدفش در حال جستجو است. همواره در حال پژوهش و توسعه است. و باید بتواند مدل کسب و کار مورد نظر را کشف کند، و تکرارپذیر و مقیاس پذیر بودن آن را برای خود به اثبات برساند.
    عدم قطعیت: یک عبارت مهم دیگر نهفته در تعریف استارت‌آپ ها، عدم قطعیت است. در واقع شما به عنوان یک استارت‌آپ، دقیقا نمی‌دانید که کدام روش جواب می‌دهد و کدام جواب نمی دهد. شما به عنوان یک استارت‌آپ مطمئن نیستید که پاسخ درست کدام است. در گفتار عامیانه، استارت‌آپ‌ها، نمی دانند چکار دارند می کنند در نتیجه شما و هم‌تیمی‌های شما باید افرادی باشید که با گام نهادن در وادی های ناشناخته و آزمایش و خطا، شکست خوردن و رد شدن، مشکل و ترسی نداشته باشید.
    مدل کسب و کار (Business Model): مجموعه ای از روش ها و راهکارهایی است که یک شرکت، بنگاه یا سازمان برای ایجاد، ارائه و بدست آوردن ارزش (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و …) بکار می برد. که با طرح کسب و کار (Business Plan) نباید اشتباه گرفته شود.
    تکرارپذیر: یعنی اینکه آن مدل کسب و کار که با هدف درآمد زایی ایجاد شده است را بتوان بارها و بارها تکرار کرد و به ازای هر تکرار، درآمد افزایش پیدا کند. یعنی در کلام ساده تر، بتوان محصول یا خدمت ارائه شده را تولید انبوه کرد.
    مقیاس پذیر: یعنی اینکه بتوان آن مدل کسب و کار را در آینده با افزایش منابع مالی، نیروی انسانی و … توسعه داد و روش های ایجاد، ارائه و کسب ارزش را بهتر، سریع‌تر و بیشتر کرد.
    تکرارپذیری و مقیاس پذیری یک مدل کسب و کار، با خود، امکان رشد را به همراه خواهند آورد. بنابراین، هدف یک استارت‌آپ رشد سریع است. این دو مفهوم مهم هستند که سودآوری و ثروتمند شدن را برای شما به ارمغان می آورند.
    نوبت شماست: تعاریف زیادی برای استارت‌آپ وجود دارد. به نظر شما کدام تعریف بهتر است؟ لطفا دیدگاه های خود را با من و دیگر خوانندگان خوش‌فکر در میان بگذارید و به بحث ها ادامه دهید.



    استارت آپ چیست | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها

مجوز های ارسال و ویرایش