ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: نکاتی مهم در مورد برنامه‌ریزی یک جلسه حضوری

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/17, 19:12
    Arshia

    نکاتی مهم در مورد برنامه‌ریزی یک جلسه حضوری

    حتما قبل از روز و ساعت جلسه، یک یادآوری(reminder) به مصاحبه‌شونده ارسال کنید. این یادآوری می‌تواند از طریق ایمیل، SMS و یا سایر روش‌های معمول باشد.



    • حتما قبل از روز و ساعت جلسه، یک یادآوری(reminder) به مصاحبه‌شونده ارسال کنید. این یادآوری می‌تواند از طریق ایمیل، SMS و یا سایر روش‌های معمول باشد.
    • به نظر می‌رسد هر مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای، تقریبا یک ساعت از شما زمان ببرد، چراکه باید زمانی را برای آماده‌سازی برای مصاحبه، زمانی را برای مصاحبه و زمانی را برای جمع‌بندی مطالب در نظر بگیرید. البته این مسئله در مورد مصاحبه‌های اول است، هرچقدر بیشتر مصاحبه انجام دهید، اولا تجربه‌تان بیشتر می‌شود، دوما مطالب و نکاتی که مصاحبه‌شوندگان ارائه می‌دهند، احتمالا تکراری خواهد بود و جمع‌بندی ساده‌تر و مختصرتر می‌شود.
    • ممکن است افراد دیر برسند، این اتفاقی معمول در ایران است.
    • ممکن است مصاحبه به جاهای خوبی برسد و شخص بخواهد بیش از ۲۰ دقیقه با شما گپ بزند. این خیلی خوب است، برای همین زمانی را برای این اتفاق در نظر بگیرید.
    • حتما زمانی را برای استراحت و جمع‌بندی بین مصاحبه‌ها در نظر بگیرید،‌ مخصوصا اگر قرار است چند مصاحبه در روز انجام دهید.
    • اگر کسی نیامد چه؟

    یادتان باشد معمولا طبق آمار بین ۵ تا ۱۰ درصد افرادی که شما برای مصاحبه با آن‌ها هماهنگی انجام داده‌اید سر قرار حاضر نمی‌شوند، یا در لحظه آخر قرار را کنسل می‌کنند، یا اینکه بدون خبر دادن سر قرار حاضر نمی‌شوند، یادشان می‌رود و... پس نگران نشوید، این مسئله‌ای معمول است و خوب است که برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده داشته باشید تا اگر کسی نیامد، از این زمان بهترین استفاده را کنید؛ مثلا جمع‌بندی نتایج مصاحبه‌های پیشین، هماهنگ کردن مصاحبه‌های بعدی و...

    • مرحله بعد

    بیایید فرآیند اعتبارسنجی مشتری را با هم مرور و جمع‌بندی ‌کنیم. تا اینجا فرضیه‌سازی کردیم، این فرضیه‌ها را اولویت‌بندی کردیم، ویژگی‌هایی از مشتریان بالقوه خودمان را استخراج کردیم، سپس بر پایه این ویژگی‌ها با استفاده از منابعی که معرفی کردیم، مثل دوستان و همکاران، لینکدین، تالارهای گفتگو، گروه‌های تلگرامی و... به جستجوی کاندیداهای مصاحبه پرداختیم. بعد از پیدا کردن این افراد بسته به نوع محصول و نوع اعتبارسنجی که به آن نیاز داریم، تصمیم به انتخاب یکی از روش‌های مصاحبه گرفتیم (اینکه مصاحبه حضوری باشد یا تلفنی یا ویدئوی و... بستگی به شرایط مخاطب و میزان اعتبارسنجی شما دارد). در مرحله بعد باید دعوت‌نامه‌ای برای حضور در این تحقیق و سنجش میزان حساسیت این افراد به موضوع مورد بررسی برای آن‌ها ارسال کنید. همین که آن‌ها به این درخواست پاسخ مثبت بدهند، یا منفی و یا حتی اینکه درخواست شما را بی‌پاسخ بگذارند، می‌تواند خود به‌گونه‌ای نوعی اعتبارسنجی باشد. بعد از دریافت پاسخ اولیه از این افراد نوبت آن است که برای روز و ساعت مصاحبه (در مورد هر نوع مصاحبه‌ای که باشد، فرقی ندارد) با آن‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.
    شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که خود مصاحبه را چگونه انجام دهید، چه مطالبی را باید در مصاحبه بپرسید، روال مصاحبه را چطور پیش ببرید و... پاسخ این پرسش‌ها را در نوشته بعدی مورد بحث و بررسی قرار خواهم داد.


    نکاتی مهم در مورد برنامه‌ریزی یک جلسه حضوری | شنبه مگ - اولین هفته نامه اختصاصی استارت آپ ها

مجوز های ارسال و ویرایش