ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/17, 13:52
    Sina homaei

    بررسی ماهیت و چگونگی انتشار اطلاعات در بورس‌های اوراق بهادار

    اساس تشکیل بازار سرمایه، تسهیل جریان وجوه از پس‌اندازکنندگان به شرکت‌های سرمایه‌پذیری است که دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مولد بوده ولی فاقد سرمایه‌ی لازم هستند. تداوم جریان خرید و فروش در بازار ثانویه علاوه بر زیرساخت‌های فنی و فرهنگی مستقیما به شفافیت بازار سرمایه مرتبط است.
    یکی از اصول شفافیت و به تبع آن کارایی بازار سرمایه، نوع و میزان دسترسی به اطلاعات منتشر شده است. بخشی از این اطلاعات، آمار و داده‌های مرتبط با معاملات بازار سرمایه را دربرمی‌گیرد. در گزارش حاضر به بررسی چارچوب انتشار داده‌ها و اطلاعات بازار سرمایه در برخی از بورس‌های دنیا و مقایسه تطبیقی آن با بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده‌است. از این رو، علاوه بر نوع اطلاعات، نحوه‌ی ارائه‌ی آن و روابط مالی بورس با استفاده‌کنندگان اطلاعات در چهار بورس هند، مالزی، استرالیا و امارات بررسی شده است.
    در ابتدا به معرفی بازارهای سرمایه و ابزارهای مالی قابل معامله پرداخته و در ادامه به شرح ماهیت اطلاعات منتشرشده پرداخته‌ایم. طبقه‌بندی اطلاعات به صورت موضوعی و زمانی است. از نظر موضوعی اطلاعات به گزارش‌های مرتبط با معاملات، شاخص، بازار اوراق بدهی و مشتقه، شرکت‌ها، اقزایش سرمایه و اقدامات شرکتی، عرضه اولیه، صندوق‌های مشترک و صندوقهای قابل معامله، کارگزاران، و شرکت بورس و اخبار و از نظر زمانی نیز در بازه‌های زمانی لحظه‌ای، روزانه، ماهانه و سالانه و آرشیو طبقه‌بندی شده‌اند. خلاصه اطلاعات گزارش در پیوست «ب» ارائه شده است. دراین پیوست علاوه بر ارائه جزئیات هر گزارش، بازه‌ی زمانی انتشار گزارش، بورس منتشرکننده و جزئیات آن مانند پرداخت هزینه استفاده یا رایگان بودن و فرمتی که گزارش‌های ارائه می‌شود، به طور کامل آورده شده است.





    نگارنده: مریم بیناباجی

    بورس اوراق بهادار تهران - بررسی ماهیت و چگونگی انتشار اطلاعات در بورس‌های اوراق بهادار

مجوز های ارسال و ویرایش