ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: تشکیل شرکت

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/16, 00:12
    Sina homaei

    تشکیل شرکت

    اشخاص به دو صورت میتوانند مبادرت به تشکیل و ثبت شرکت اختیاری برای انجام امور بازرگانی نمایند. 1. تشکیل شرکت اختیاری تحت قانون مدنی: قانون و قواعد حاکم بر این گونه شرکتها، قانون مدنی است، تعریف شرکت، تعهدات و وظائف شركاء، اداره شرکت و همچنین تقسیم سهم الشرکه در مواد 577 تا 588 قانون مدنی تشریح گردیده است، اشخاص با توجه و امعان نظر این قسمت از قانون مدنی میتوانند قصد اراده خود را برای شراکت در قالب عقد شرکت ریخته اقدام به عملیات تجاری و بازرگانی نمایند. شرکتهای متشکله تحت قانون مدنی از نقطه نظر پرداخت مالیات و معرفی دارندگان سهم الشرکه تفاوتی با سایر اشخاص حقوقی انتفاعی نداشته موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی به وزارت دارایی و پرداخت مالیات شرکت و سهم الشرکه شرکاء به مراجع مالیاتی می¬باشند. 2. تشکیل شرکت تحت قانون تجارت: مقررات و قواعد این گونه شرکتها تابع و محکوم قانون تجارت بوده و طبق ماده 20 قانون تجارت، شرکتهای تجاری بر هفت قسم بشرح ذیل تقسیم شده اند:
    1. شرکت سهامی (عام و خاص)
    2. شرکت با مسئوليت محدود
    3. شرکت تضامنی
    4. شرکت مختلط غیرسهامی
    5. شرکت مختلط سهامی
    6. شرکت نسبی
    7. شرکت تعاونی

    اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی اشخاص حقیقی یا طبیعی: که انسان اطلاق میشود، بدیهی است انسان عاقل و بالغ و مختار و رشید حق دارد علاوه بر بهره¬مندی از حق تمتع و برخورداری از حقوق مدنی معامله نموده در امور مالی خود بدون دخالت دیگران تصرف نماید، طبق قوانین ایران سن رشد برای معامله 18 سال است و پسر به شرط رسیدن به 15 سال و دختر به شرط به 13 سال بالغ محسوب و می¬توانند ازدواج نمایند، اما چنانچه بخواهند در امور مالی خود تصرف و یا مداخله نمایند قبل از رسیدن به سن 18 سال باید رشد خود را در محکمه به ثبوت رسانیده و حکم رشد خود را از دادگاه دریافت دارند، صغیر، سفیه (کسی که تصرفاتش در امور مالی عقلایی نیست)، مجنون (دیوانه) و تاجر ورشکسته مستقلاً حق دخالت و اهلیت تصرف و اعمال و اجرای حقوق خود را نداشته، محروم از تصرفات در امور مالی هستند، لیکن می¬توانند توسط ولی قهری (پدر و جد پدری) قیم و یا مدیر تصفیه اعمال و استیفای حق نمایند. حمل یا جنین طبق قانون مدنی ایران، به شرط زنده متولد شدن از حقوق مدنی متمتع می¬گردد بنابراین چنانچه سهامداری فوت و همسر او حین الفوت حامله باشد، حمل پس از زنده متولد شدن می¬تواند از ماترک مورث خود (سهامدار) طبق قانون متمتع گردد. اشخاص حقوقی: که به دو دسته تقسیم میشوند الف - اشخاص حقوقی حقوق عمومی: که تشکیلات و تأسيسات آن منبعث از اعمال حق حاکمیت ملی هر کشور بوده و توسط قانون تشکیل می¬شوند، مانند استانداری، فرمانداری وزارتخانه¬ها و غیره که در اصطلاح حقوق سیاسی، اعمال حاکمیت انجام می¬دهند و مؤسسات و شركتها و وزارتخانه-های دولتی که مانند یک تاجر و تحت قانون تجارت به تجارت اشتغال می¬ورزند و در اصطلاح حقوق سیاسی اعمال تصدی انجام می¬دهند، مؤسسات و تشكيلات دولتی و بلدی به محض ایجاد و بدون احتیاج به ثبت دارای شخصیت حقوقی می-شوند (ماده 578 قانون تجارت) بنابراین ثبت آنها منتفی است، از طرف دیگر طبق نص صریح ماده 300 قانون تجارت، شرکتهای دولتی تابع قوانین تأسيس و اساسنامه¬های خود می¬باشند و فقط نسبت به موضوعاتی که در قوانین و اساسنامه¬های آنها ذکر نشده تابع مقررات این قانون (قانون تجارت) می¬شوند، مانند شرکت سهامی خاص توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن مصوب 10/4/69 مجلس شورای اسلامی که تابع اساسنامه خود، مصوب هیئت وزیران مورخ 24/5/69 می¬باشد، به عبارت دیگر قواعد و مقرراتی که قانونگذار برای یک شرکت دولتی وضع می¬نماید، آنها را موظف به اجراء آن قانون می¬کند مانند این که در خود اساسنامه، وزیران و یا روسای بخشی از یک وزارتخانه جزء هیئت مدیره آن شرکت قرار داده شوند، در عمومات و در موارد سکوت در اساسنامه، شرکتهای مزبور تابع قانون تجارت می¬باشند. ب- اشخاص حقوقی حقوق خصوصی: که تشکیلات آنها توسط جمعی از اشخاص حقیقی و طبق قانون و بعد از انجام تشریفات قانونی بوجود می¬آید و موضوع، اداره و تقسیم سود و دارایی آنها تابع و محکوم قانون خاص بوده و به دو نوع تقسیم می¬شوند:
    1. اشخاص حقوقی حقوق خصوصی انتفاعی: که موضوع آن تجارت برای بدست آوردن سود و منفعت است مانند شرکتهای تجاری بطور اعم و شرکتهای سهامی بطور اخص زیرا همانطور که در بالا اشاره شد بنا به نص صریح ماده 2 قانون تجارت، شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می¬شود ولو این که موضوع عملیاتی آن امور بازرگانی نباشد، دیگر این که شرکتهای تعاونی نیز اگر چه هدف اصلی آنها تهیه مایحتاج و انجام خدمات مورد احتیاج اعضاء بطور مستقیم و بی¬واسطه است، معهذا در ردیف اشخاص حقوق خصوصی انتفاعی محسوب می¬شوند.
    2. اشخاص حقوقی حقوق خصوصی غیرانتفاعی: که موضوع آن اشتغال و فعالیت در امور عام المنفعه و یا بسط و توسعه علوم و فنون و غیره است مانند، جمعیت¬ها، باشگاه-ها، انجمن¬ها و غیره. اشخاص حقوقی حقوق خصوصی ملزم و مجبور به ثبت تشکیلات خود برابر موازین قانونی در مراجع ذیصلاح قانونی بوده و طبق ماده 584 قانون تجارت از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می¬نمایند.



    http://www.sabtviona.com/%D9%85%D9%8...B1%DA%A9%D8%AA

مجوز های ارسال و ویرایش